Ένας από τους πιο αξιόπιστους leakers επανέρχεται με ανησυχητικές αποκαλύψεις για το μέλλον του Xbox, το οποίο φαίνεται πιο αβέβαιο από ποτέ.
Ο SneakersSo, γνωστός για τη διαρροή των πρώτων πληροφοριών περί κυκλοφορίας παιχνιδιών Xbox σε PlayStation, επανέρχεται με νέο κύμα αποκαλύψεων που, αν αληθεύουν, σκιαγραφούν μια εντελώς διαφορετική εικόνα για το μέλλον της Microsoft στον χώρο του gaming. Και αυτή η εικόνα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική.
Σύμφωνα με τον leaker, η Microsoft έχει ήδη αρχίσει να μετασχηματίζει ριζικά το Xbox, προχωρώντας σε διαρκείς περικοπές προσωπικού, σε στροφή προς την τεχνητή νοημοσύνη και, κυρίως, σε αλλαγή προτεραιοτήτων που αφήνουν πίσω το παραδοσιακό μοντέλο των κονσολών και της ποιοτικής ανάπτυξης τίτλων first-party.
Το Xbox στρέφεται προς την τεχνητή νοημοσύνη
Η πιο άμεση και ανησυχητική πληροφορία αφορά τη χρήση AI στην παραγωγή παιχνιδιών: Σύμφωνα με τον SneakersSo, στελέχη της Microsoft εκπαιδεύονται ήδη στη χρήση του Copilot και του ChatGPT για παραγωγή assets, σεναρίων, και εσωτερικής οργάνωσης, ώστε να καλυφθεί το κενό των απολύσεων. Παράλληλα, εκπαιδευτικά βίντεο έχουν δημιουργηθεί για να διδάξουν «prompt writing» και αυτοματοποίηση δημιουργικών διαδικασιών.
Η λογική είναι ξεκάθαρη: λιγότερα άτομα, μικρότερα budget, ίδια (ή καλύτερα) αποτελέσματα — τουλάχιστον στα χαρτιά. Μένει να φανεί τι σημαίνει αυτό για την ποιότητα και την ταυτότητα των παιχνιδιών.
Το Xbox ήταν κερδοφόρο μόνο στη χρυσή εποχή του Xbox 360;
Ίσως το πιο σοκαριστικό σημείο της διαρροής είναι η αναφορά πως το Xbox υπήρξε πραγματικά κερδοφόρο μόνο κατά το δεύτερο μισό της εποχής του Xbox 360. Από τότε και μετά, ο τομέας αυτός φαίνεται να διατηρείται μόνο «στα χαρτιά»— με την πρόσφατη εξαγορά της Activision Blizzard να ενισχύει τεχνητά τους αριθμούς.
Χωρίς αυτή την εξαγορά, ο SneakersSo πιστεύει ότι η Microsoft θα είχε προχωρήσει σε σημαντική συρρίκνωση του brand, κρατώντας μόνο στούντιο όπως η Mojang και διαλύοντας τα υπόλοιπα.
Ένας αργός, προμελετημένος θάνατος;
Η τρέχουσα στρατηγική της Microsoft, όπως περιγράφεται από τον leaker, βασίζεται σε περιοδικά κύματα απολύσεων κάθε 3-6 μήνες, ακυρώσεις τίτλων (όπως το πρόσφατο Perfect Dark), και κλείσιμο στούντιο (όπως η The Initiative, μεταξύ άλλων).
Ο SneakersSo υποστηρίζει ότι αυτή η διαδικασία είναι σκόπιμη και προμελετημένη, με τελικό στόχο την αποδόμηση του Xbox όπως το γνωρίζουμε σήμερα και τη μετάβασή του σε μια πιο περιορισμένη, επικερδή υπηρεσία.
Το Halo ως απλό περιουσιακό στοιχείο
Ακόμη και εμβληματικές σειρές όπως το Halo φαίνεται να μην έχουν την παλιά τους αξία στα μάτια της διοίκησης. Σύμφωνα με τον leaker, η Microsoft δεν ενδιαφέρεται πλέον σχετικά με το ποιος αναπτύσσει το Halo ή αν παραμένει first-party — φτάνει να συνεχίσει να υπάρχει και να αποδίδει οικονομικά. Το ίδιο μοτίβο φαίνεται να εφαρμόζεται και σε άλλες εμβληματικές IP.
Το πραγματικό αποτέλεσμα της εξαγοράς Activision Blizzard
Κατά τον SneakersSo, η εξαγορά της Activision Blizzard δεν είχε ως μόνο στόχο την οικονομική ενίσχυση, αλλά και την υιοθέτηση του μοντέλου λειτουργίας της Activision Blizzard: εστίαση σε λίγα, σίγουρα IP, outsourcing, και εμπορική εκμετάλλευση χωρίς δημιουργικούς πειραματισμούς.
Στελέχη της Activision Blizzard έχουν πλέον αναλάβει κεντρικούς ρόλους μέσα στο Xbox, και το «μοντέλο Activision» έχει αρχίσει να καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας της Microsoft Gaming συνολικά.
Πού στηρίζεται ακόμα το Xbox;
Ο leaker καταλήγει λέγοντας πως το Xbox επιβιώνει σήμερα χάρη σε 10-20 εκατομμύρια πιστούς συνδρομητές του Game Pass, οι οποίοι συνεχίζουν να ανανεώνουν τις συνδρομές τους, προσφέροντας σταθερά έσοδα.
Ωστόσο, αυτή η «πίστη» φαίνεται να αποτελεί το μόνο ανάχωμα σε ένα σχέδιο που ίσως να οδηγεί το brand σε μια «υπηρεσία» και όχι σε μια πλατφόρμα gaming.
Τι μένει να δούμε;
Αν όλα αυτά αληθεύουν, τότε η Microsoft δεν «σκοτώνει» το Xbox — το επαναπροσδιορίζει, απομακρύνοντάς το από την έννοια του οικοσυστήματος κονσόλας και δημιουργίας τίτλων first-party, και μετατρέποντάς το σε ένα service hub, χτισμένο γύρω από το Game Pass, το PC, και το cloud.
Το ερώτημα που τίθεται τελικά, όμως, είναι: Θα ακολουθήσουν αυτή τη νέα στρατηγική οι παίκτες;Ή μήπως η απομάκρυνση από όσα έκαναν το Xbox ξεχωριστό, θα οδηγήσει τελικά σε κάτι ακόμα πιο αβέβαιο;