Το Assassin’s Creed Shadows μεταφέρει τους παίκτες στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα, προσφέροντας μια συναρπαστική ιστορία με δύο διαφορετικούς πρωταγωνιστές.
Η σειρά Assassin’s Creed δεν είναι απλώς ένα franchise βιντεοπαιχνιδιών. Είναι ένα πολιτιστικό φαινόμενο που έχει αφήσει το στίγμα του στην ποπ κουλτούρα, από κινηματογραφικές μεταφορές μέχρι ακόμα και θεαματικές αναφορές σε παγκόσμια γεγονότα, όπως η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού. Η αναμονή για το Assassin’s Creed Shadows ήταν τεράστια, και η Ubisoft γνωρίζει ότι έχει στα χέρια της ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια της χρονιάς. Ωστόσο, η ανάπτυξη του παιχνιδιού δεν ήταν χωρίς προκλήσεις, με αρκετές αναβολές να τροφοδοτούν την ανυπομονησία και τις προσδοκίες των fans.
Ανακαλύπτοντας την Ιαπωνία του 16ου Αιώνα: Το Setting και οι πρωταγωνιστές του Assassin’s Creed Shadows
Το Assassin’s Creed Shadows μάς μεταφέρει στην Ιαπωνία της περιόδου Azuchi-Momoyama (1579-1600), μια εποχή γεμάτη αναταραχές και αλλαγές. Σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους και τις περιόδους που διαδραματίζονται τα γεγονότα τους, είναι χρονικά το πιο κοντινό στη σύγχρονη εποχή, από τα πιο πρόσφατα παιχνίδια της σειράς, από τότε δηλαδή που έγιναν οι μεγάλες αλλαγές, με το Origins. Η χώρα βρίσκεται σε μια συνεχή κατάσταση πολέμου, με τους ισχυρούς daimyō (φεουδάρχες) να μάχονται για την κυριαρχία. Αυτή η περίοδος χαρακτηρίζεται από την άνοδο του Oda Nobunaga, ενός από τους πιο διάσημους και αμφιλεγόμενους daimyō της ιστορίας, ο οποίος προσπάθησε να ενώσει την Ιαπωνία με τη δύναμη των όπλων. Οι παίκτες θα βυθιστούν σε αυτό το περίπλοκο πολιτικό τοπίο, όπου οι συμμαχίες είναι εύθραυστες και οι προδοσίες συχνές.
Η Ubisoft έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ιστορική ακρίβεια, μελετώντας ενδελεχώς την περίοδο και την κουλτούρα της Ιαπωνίας. Σε αντίθεση με προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, όπως το Assassin’s Creed Odyssey ή το Valhalla, όπου η μυθολογία έπαιζε σημαντικό ρόλο, το Shadows φαίνεται να εστιάζει περισσότερο στην ιστορική αυθεντικότητα. Οι δημιουργοί έχουν συνεργαστεί, ακόμα μία φορά, με ιστορικούς και πολιτιστικούς συμβούλους για να διασφαλίσουν ότι κάθε πτυχή του παιχνιδιού, από την αρχιτεκτονική και τα κοστούμια μέχρι τις συμπεριφορές των χαρακτήρων, αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της εποχής.
Shinobi vs Samurai σημειώσατε X!
Το Assassin’s Creed Shadows εισάγει δύο ξεχωριστούς πρωταγωνιστές, τη Naoe και τον Yasuke, προσφέροντας στους παίκτες δύο εντελώς διαφορετικά στυλ παιχνιδιού. Η Naoe, μια shinobi με ευελιξία και ταχύτητα, ενσαρκώνει την κλασική φιλοσοφία του Assassin. Με ένα οπλοστάσιο που περιλαμβάνει γάντζο και τη δυνατότητα για crawling (“έρπινγκ”) για να κρύβεται σε χαμηλή βλάστηση ή κάτω από το νερό, η Naoe είναι ιδανική για εξερεύνηση και stealth. Από την άλλη πλευρά, ο Yasuke, ένας σαμουράι με δύναμη και αντοχή, προτιμά την άμεση αντιπαράθεση. Με βαρύ οπλισμό και ανάλογα skills, ο Yasuke αντιμετωπίζει τους εχθρούς με μια πιο επιθετική προσέγγιση, έχοντας επίσης στο οπλοστάσιό του ένα τόξο και ένα τουφέκι της εποχής, όπλα τα οποία δεν μπορεί να τα κρατήσει η Naoe. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο χαρακτήρων επιτρέπει στους παίκτες να προσαρμόζουν τη στρατηγική τους ανάλογα με την κατάσταση, είτε πρόκειται για διείσδυση σε ένα φρούριο, είτε για μια μάχη σε ανοιχτό πεδίο.
Τέλος, στα βασικά set pieces των main quests, υπάρχει συνεργασία μεταξύ των 2 χαρακτήρων με μία λογική που θυμίζει κάπως το GTA V. Μπορείτε για παράδειγμα να αρχίσετε το quest με τον Yasuke, σκοτώνοντας φρουρούς που αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας. Στη συνέχεια η δράση να μεταφέρεται στην Naoe που ο στόχος της είναι να διεισδύσει με stealth σε έναν χώρο για να ελευθερώσει έναν όμηρο και στη συνέχεια να ανοίξει μία κλειδωμένη πύλη για να συναντηθεί ξανά με τον Yasuke, φτάνοντας μαζί στον τελικό στόχο. Επίσης σε πολλά από αυτά τα quests θα έχετε τη βοήθεια συμμάχων που θα γνωρίσετε στη πορεία της ιστορίας και θα τους στρατολογείτε. Όλοι αυτοί οι σύμμαχοι συν κάποιοι επιπλέον δευτερεύοντες χαρακτήρες έχουν τις δικές τους, αρκετά ενδιαφέροντες ιστορίες, μέσα από τα side quests του παιχνιδιού. Το league / ομάδα που θα δημιουργήσετε με τους συμμάχους, συγκεντρώνεται σε μία κεντρική βάση, την οποία αναβαθμίζετε μαζεύοντας resources με μία απλή λογική τύπου base building.
Έπειτα, το σύστημα προόδου στο Assassin’s Creed Shadows είναι απλό και κατανοητό, αποφεύγοντας την πολυπλοκότητα των χαοτικών skill trees τόσο προηγούμενων τίτλων της σειράς, όσο και άλλως παιχνιδιών του είδους. Κάθε φορά που οι παίκτες ανεβαίνουν επίπεδο, κερδίζουν πόντους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ξεκλειδώσουν νέες ικανότητες και passive abilities. Αυτό το απλό σύστημα προσφέρει στους παίκτες τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το στυλ παιχνιδιού τους, επιλέγοντας τις ικανότητες που ταιριάζουν καλύτερα στις προτιμήσεις τους. Όσον αφορά την περιήγηση στον κόσμο, η Naoe υπερέχει λόγω της shinobi φύσης της και τουλάχιστον εμείς την χρησιμοποιήσαμε περισσότερο τόσο για εξερεύνηση στον χάρτη όσο και για το καλύτερο traversal που προσφέρει, πηγαίνοντας από ένα σημείο στο άλλο. Από την άλλη ο Yasuke, όντας ένας Σαμουράι με πιο brute χαρακτηριστικά, έχει περιορισμένες δυνατότητες σε parkour και αναρρίχηση.
Μάχη και εξερεύνηση
Διαφορετική προσέγγιση ακολουθείται και στη μάχη ανάλογα με τον πιο χαρακτήρα έχετε επιλεγμένο. Οι επιθέσεις του Yasuke είναι πιο δυνατές σε ορμή, ενώ η Naoe επιτίθεται με μία πιο smooth, πιο χορογραφική εκτέλεση των κινήσεων της. Τα εξαιρετικά animations βοηθούν επίσης σε αυτόν τον διαχωρισμό κινήσεων και skill moves. Ειδικότερα τα finishers είναι εντυπωσιακά έχοντας ίσως και την πιο gore αισθητική που έχουμε δει σε παιχνίδι της σειράς με χέρια και κεφάλια να κόβονται σωρηδόν από τις λεπίδες των katana. Γενικά η μάχη είναι σε ένα βασικό επίπεδο, χωρίς κάποια ιδιαίτερη πολυπλοκότητα. Η άμυνα στηρίζεται στα συστήματα dodge και block με τους Naoe και Yasuke να υπερέχουν στο κάθε ένα αντίστοιχα. Ορισμένες δυσκολίες συναντήσαμε όταν είχαμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλο αριθμό εχθρών, κάτι που έχει να κάνει περισσότερο με την επιλογή της κάμερας του Assassin’s Creed Shadows. Πλέον έχουμε μία πιο κοντινή οπτική στον ήρωα ενώ βρίσκεται και λίγο πιο αριστερά στην οθόνη. Είναι μία εξαιρετική επιλογή όσον αφορά την κινηματογραφικότητα, απλά στη μάχη σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αυτή που αναφέραμε μόλις, μπορεί να χρειαστεί λίγη εξοικείωση παραπάνω.
Στο κομμάτι του stealth οι εχθροί είναι σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξυπνάδας και σε εντοπίζουν σχετικά αμέσως, αν κάνεις κάποιο λάθος και ξεμυτίσεις. Απλά παίζοντας με τη Naoe, έχοντας τα χαρακτηριστικά μίας Shinobi, μπορούσαμε πολύ εύκολα να ξεφύγουμε σε περίπτωση εντοπισμού της θέσης μας. Φυσικά παίζοντας με τον Yasuke, το κομμάτι του stealth είναι ανύπαρκτο και αχρείαστο, αφού οι ικανότητές του προσφέρουν πλεονεκτήματα σε μία ευθεία επίθεση. Τέλος, όσον αφορά στην εξερεύνηση, το Assassin’s Creed Shadows προσφέρει μια πιο συγκεντρωμένη εμπειρία σε σχέση με προηγούμενους τίτλους της σειράς. Ο χάρτης δεν είναι γεμάτος με αμέτρητα collectibles, αλλά εστιάζει στα σημεία ενδιαφέροντος που βρίσκονται κυρίως στις πόλεις και τους δρόμους. Η περιήγηση σε δάση και βουνά δεν προσφέρει ιδιαίτερα σημαντικά ευρήματα, πέρα από την ταλαιπωρία στο traversal. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι το σύστημα των scouts, όπου οι παίκτες μπορούν να τους στέλνουν για να εντοπίσουν συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος, βασιζόμενοι σε γεωγραφικές πληροφορίες. Αυτό το σύστημα, που ονομάζεται Unguided Exploration, δίνει στους παίκτες την επιλογή να εξερευνήσουν τον κόσμο χωρίς σαφείς οδηγίες, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί για όσους προτιμούν να έχουν τα objectives απευθείας στον χάρτη.
Οι Assasins στην Ιαπωνία του 16ου Αιώνα
Η ιστορία του Assassin’s Creed Shadows είναι συναρπαστική, με τις διαδρομές της Naoe και του Yasuke να διαπλέκονται με απρόβλεπτους τρόπους. Τα side quests εμπλουτίζουν την εμπειρία, αποκαλύπτοντας πτυχές του παρελθόντος των πρωταγωνιστών και προσθέτοντας βάθος στους χαρακτήρες τους. Ο ρυθμός της αφήγησης είναι σταθερός, δημιουργώντας μια αίσθηση ανυπομονησίας για την εξέλιξη των γεγονότων. Η επιλογή της περιόδου Azuchi-Momoyama ως σκηνικού αποδεικνύεται σοφή, καθώς η εποχή αυτή είναι γεμάτη ιστορίες και γεγονότα που προσφέρουν πλούσιο υλικό για μια ενδιαφέρουσα αφήγηση. Η Ubisoft εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή η περίοδος, δημιουργώντας μια ιστορία που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του παίκτη.
Το Assassin’s Creed Shadows προσφέρει μια ενδιαφέρουσα επιλογή στους παίκτες με το canon mode, το οποίο αφαιρεί τα στοιχεία RPG όσον αφορά στις επιλογές διαλόγων και τα αποτελέσματα αυτών και καθοδηγεί την ιστορία σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών. Επιλέξαμε να παίξουμε χωρίς αυτό το mode ενεργοποιημένο, και ανυπομονούμε να δούμε μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού πώς οι διαφορετικές επιλογές θα επηρέαζαν την εξέλιξη της δικής μας ιστορίας και πόσο κοντά θα ήταν αυτές στο canon. Ωστόσο, η βασική δομή παραμένει οικεία στους fans της σειράς, με αποστολές δολοφονιών που οδηγούν στην εξέλιξη της κύριας ιστορίας αλλά και διαφόρων side quests που επίσης βασίζονται στις εκτελέσεις στόχων. Πέρα από την αφήγηση, το Assassin’s Creed Shadows αποτελεί ένα πραγματικό triple-A παιχνίδι, με εντυπωσιακά σκηνικά και κινηματογραφικά cutscenes που αναδεικνύουν την υψηλή ποιότητα παραγωγής.
Το ομορφότερο Assassins’s Creed μέχρι τώρα
Οι βελτιώσεις που αναδεικνύουν το εντυπωσιακό της παραγωγής που αναφέραμε, είναι ξεκάθαρες σε όλους τους τεχνικούς τομείς. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, η Ιαπωνία σχεδιασμένη με την κλασική ποιότητα της Ubisoft που, ό,τι κι αν της προσάπτεται, ξέρει σίγουρα να δημιουργεί κόσμους. Το παιχνίδι έτρεχε απροβλημάτιστα ακόμα κι αν το δοκιμάσαμε 10 περίπου μέρες πριν την κυκλοφορία του. Δεν συναντήσαμε σοβαρά glitches ή bugs και σίγουρα με το πρώτο patch, το Assassin’s Creed Shadows θα είναι σε ένα σχεδόν τέλειο επίπεδο στο τεχνικό κομμάτι. Πολύ ενδιαφέρον, επίσης, και σαν ιδέα και σαν εκτέλεση, το σύστημα με την αλλαγή του καιρού που αλλάζει όλο τον χάρτη ανάλογα με την εποχή, επηρεάζοντας τόσο τον οπτικό τομέα όσο και το gameplay. Τον χειμώνα, για παράδειγμα, οι θάμνοι είναι ξεροί και κοντοί, οπότε είναι δύσκολο να κρυφτείς σε αυτούς και πρέπει να χρησιμοποιήσεις άλλη προσέγγιση. Ενώ αντίθετα, την άνοιξη, όλα τα δέντρα είναι ανθισμένα, οι θάμνοι πυκνοί, με τα εντυπωσιακά χρώματα της χαρακτηριστικής χλωρίδας της Ιαπωνίας να είναι τροφή για τα μάτια.
Πέρα από τα εντυπωσιακά γραφικά, το Assassin’s Creed Shadows προσφέρει μια σειρά από καλλιτεχνικές και τεχνικές λεπτομέρειες που ενισχύουν την εμπειρία. Οι στολές των χαρακτήρων είναι εξαιρετικά λεπτομερείς και ταιριάζουν απόλυτα στην εποχή. Το art style του παιχνιδιού περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες πινελιές, όπως το ασπρόμαυρο εφέ με το κόκκινο χρώμα του αίματος σε συγκεκριμένα skills, που προσδίδουν μια μοναδική αισθητική. Οι εισαγωγικές σκηνές των duels (μονομαχίες 1 vs 1) που κάνει ο Yasuke είναι κινηματογραφικές και γεμάτες ένταση. Το lip sync είναι άψογο, τόσο στα αγγλικά όσο και στα ιαπωνικά, και προτείνουμε ανεπιφύλακτα την ιαπωνική γλώσσα για μια πιο αυθεντική εμπειρία (immersive mode για τις αυθεντικές γλώσσες). Όσον αφορά στις επιλογές γραφικών, το balanced mode με 40 fps σε κατάλληλη τηλεόραση (στο οποίο καταλήξαμε) προσφέρει μια ομαλή εμπειρία, ενώ το quality mode με 30 fps αναδεικνύει στο έπακρο την οπτική ποιότητα του παιχνιδιού. Τέλος έχουμε την πιο minimal προσέγγιση της Ubisoft όσον αφορά στα μενού και το HUD που έχει κάνει ποτέ σε οποιοδήποτε παιχνίδι της, αναδεικνύοντας το Shadows ως το ομορφότερο παιχνίδι της σειράς σε όλα τα επίπεδα.
Assassin’s Creed Shadows: Ένα άξιο κεφάλαιο στη σειρά
Με το Assassin’s Creed Shadows, η Ubisoft δείχνει ότι η σειρά έχει ακόμα πολλά να προσφέρει. Καταφέρνει να ζωντανέψει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και ταραχώδεις περιόδους της ιαπωνικής ιστορίας, προσφέροντας στους παίκτες μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουν αυτόν τον κόσμο. Σε κάθε πτυχή του παιχνιδιού είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια που έχει κάνει η εταιρία να ικανοποιήσει τους fans και να διορθώσει κάποια κακώς κείμενα του παρελθόντος, προσφέροντας μια πιο ισορροπημένη και «μαζεμένη» εμπειρία. Βέβαια είναι ένα ακόμα παιχνίδι της σειράς που θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετές ώρες σε αυτό (τουλάχιστον 40-45 μόνο για το main story). Το θετικό είναι ότι οι ώρες αυτές είναι επί το πλείστων ουσιώδεις και δεν μας άφησαν τελικά καμία αίσθηση επαναληψιμότητας ή βαρεμάρας. Μένει να δούμε αν το Assassin’s Creed Shadows θα καταφέρει να επαναφέρει την Ubisoft σε μία πιο σταθερή τροχιά τόσο στο κομμάτι του business όσο και σε αυτό του gaming development.

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Quebec
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft Entertainment
Είδος: Action RPG, Adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 20 Μαρτίου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.