Με το Dawn of Ragnarök ολοκληρώνεται ένα τεράστιο, από πλευράς περιεχομένου, Assassin’s Creed και κλείνει μαζί και η περιπέτεια του/της Eivor.
Με την κυκλοφορία των δύο expansions του Season Pass του Assassin’s Creed Valhalla, όλοι νομίζαμε πως έκλεισε το κεφάλαιο Eivor, όμως οι άνθρωποι της Ubisoft κρατούσαν ακόμη ένα κρυφό χαρτί για τον συγκεκριμένο τίτλο. Το Dawn of Ragnarok είναι ένα ελαφρώς μεγαλύτερου μεγέθους από τα προηγούμενα expansion, που διαδραματίζεται χιλιάδες χρόνια πριν, όταν οι θεοί ζούσαν με τους θνητούς στα 9 βασίλεια της νορβηγικής μυθολογίας.
Το υπόβαθρο και η ιστορία πίσω από το expansion
Το Dawn of Ragnarok μάς ταξιδεύει στον χρόνο και σε ένα συγκεκριμένο από αυτά τα 9 βασίλεια, το σπίτι των νάνων (Dwarves). Το Svartalfheim, όπως ονομάζεται το βασίλειο των νάνων, έχει δεχθεί εισβολή από δύο μυθικές φυλές ανθρωπόμορφων, τους Muspel που είναι πλάσματα της φωτιάς, αλλά και τους αντίστοιχους γίγαντες του Jotnar, όπως ονομάζονται οι μπλε (τύπου Avatar) γιγάντιοι μαχητές, προερχόμενοι από τους πάγους του βορρά.
Το ταξίδι στον χρόνο που κάνει το Dawn of Ragnarok δεν είναι τελείως άσχετο με την περίοδο των Vikings που μας παρουσίασε το Valhalla, καθώς στο βασικό παιχνίδι υπήρχαν δύο μεγάλης διάρκειας χάρτες στο παρελθόν, στον κόσμο της Νορβηγικής μυθολογίας: στο Asgard, το βασίλειο των θεών και το Jotunheim, τη χώρα των Jotun που αναφέραμε παραπάνω. Στο Dawn of Ragnarok, οπως προδίδει και ο τίτλος, τα 9 βασίλεια είναι στα πρόθυρα της καταστροφής του κόσμου (Ragnarok) με τον θεό Odin (προσωποποίηση του οποίου ειναι ο ίδιος ο κεντρικός χαρακτήρας, ο Eivor) να ψάχνει να βρει τον γιο του, Baldr, που έχει απαχθεί από τους τρομακτικούς Muspel και τον Surtr.

Το gameplay και η μάχη παραμένουν απαράλλακτα σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι / photo: VG24.gr – Ubisoft
Στο ταξίδι προς τον γιο του, ο Odin θα συνεργαστεί με τους κυνηγημένους αλλά και πανούργους νάνους οι οποίοι κρύβονται σε Shelters που βρίσκουμε στον νέο χάρτη του παιχνιδιού. Κάθε καταφύγιο έχει το δικό του quest που θα φέρει τον Odin ένα βήμα πιο κοντά στον γιο του. Παρόλο που θεωρητικά το concept φαίνεται ενδιαφέρον και οπτικά το παιχνίδι προσεγγίζει πολύ καλά τη συγκεκριμένη διάσταση, η ίδια η κεντρική ιστορία, αλλά και οι παράπλευροι χαρακτήρες δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά, μάλιστα ορισμένα γεγονότα γίνονται εντελώς ξαφνικά, ξεσκεπάζοντας ορισμένα plot holes που έχει το παιχνίδι. Το ίδιο αδιάφορα δυστυχώς είναι και τα quests αλλά και τα objectives της κεντρικής ιστορίας που μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 15 ώρες.
Δύο νέες, αλλά ουσιαστικές προσθήκες στο gameplay
Θα περίμενε κανείς ότι το συγκεκριμένο expansion είναι ανεξάρτητο, ίσως με διανομή ως standalone, όμως το Dawn of Ragnarok απαιτεί το βασικό παιχνίδι για να παιχτεί -και μάλιστα κρατάμε όλες τις αναβαθμίσεις και τον εξοπλισμό του Eivor από το main game. Αυτό που διασώζει το expansion από τη μετριότητα είναι η εισαγωγή 5 νέων ξεχωριστών δυνάμεων του Odin, που πραγματικά είναι η καλύτερη προσθήκη στο παιχνίδι, όσον αφορά στα DLCs του.
Οι δυνάμεις αυτές ενεργοποιούνται ξεχωριστά από τα κλασικά abilities που υπάρχουν ήδη και μας δίνουν υπερφυσικές δυνατότητες, όπως το να μεταμορφωνόμαστε σε Muspel και να περνάμε απαρατήρητοι ανάμεσά τους, να μεταμορφωνόμαστε σε πουλιά και να φτάνουμε σε δυσπρόσιτες περιοχές, ακόμη και να ανασταίνουμε τους νεκρούς εχθρούς, ώστε να πολεμήσουν στο πλευρό μας. Είναι 5 πραγματικά διασκεδαστικές -και από πλευράς gameplay- υπερφυσικές δυνάμεις, ενώ και ο ίδιος ο χάρτης του expansion μάς ενθαρρύνει να τις χρησιμοποιούμε συχνά.
Παρόλο που το υπόλοιπο gameplay παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο με αυτό του βασικού παιχνιδιού, υπάρχει μία ακόμη σημαντική προσθήκη και αυτή είναι η αρένα της Valkyrie. Η αρένα αποτελεί μιας μορφής horde mode, με πληθώρα εχθρών και παραμέτρων που δίνουν φρεσκάδα στις μάχες. Με την ολοκλήρωση των Heroic Stories, όπως ονομάζονται αυτές, κερδίζουμε πόντους για να αγοράσουμε πανοπλίες και όπλα απ΄ τη Βαλκυρία. Οι πιο hardcore παίκτες θα ασχοληθούν αρκετά με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ώσπου να ξεκλειδώσουν όλα τα διαθέσιμα αντικείμενα.
Διάρκεια και κόστος
Το promotion της Ubisoft μιλάει για ένα παιχνίδι 35 ωρών, κάτι που αποδεικνύεται υπερβολικό καθώς εμείς χρειαστήκαμε 20 ώρες για τον τερματισμό της κεντρικής ιστορίας και πολλών δευτερευόντων δραστηριοτήτων. Φυσικά για όποιον αρέσκεται στο να ολοκληρώνει την κάθε κουκκίδα στους χάρτες, η διάρκεια μπορεί να μεγαλώσει, για ακόμη 10 ώρες. Ο ίδιος ο χάρτης είναι η αλήθεια πως δεν διαφέρει σε μέγεθος από τους αντίστοιχους των δύο προηγούμενων expansions και, παρόλο που το Dawn of Ragnarok κοστολογείται στα 40 ευρώ (διπλάσια τιμή από τα Wrath of the Druids και Siege of Paris), δεν δικαιολογεί πλήρως το κόστος του για το περιεχόμενο που προσφέρει και αυτό που έχουμε συνηθίσει και από το βασικό παιχνίδι.

Μία από τις νέες δυνάμεις είναι η δυνατότητα να μεταμορφωνόμαστε σε πουλιά / photo: VG24.gr – Ubisoft
Συμπέρασμα
Το ταξίδι στη χώρα των νάνων, μια περιοχή γεμάτη από χρυσές κορυφές βουνών, τεράστια πέτρινα κτίρια και γιγάντια αγάλματα, είναι μια καλή εμπειρία για όσους αγάπησαν το βασικό παιχνίδι και τελείωσαν ήδη τα δύο προηγούμενα DLCs του, που μάλλον είναι και πιο ενδιαφέροντα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα expansion που θα το θυμόμαστε για καιρό, όμως οι δύο νέες προσθήκες που αναφέραμε παραπάνω αλλά και η γενικότερη ποιότητα της παραγωγής οδηγούν σε μια καλή αγορά -σε περίπτωση όμως πτώσης της υψηλής τιμής του.

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Montreal
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Διανομή: CD Media
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 10 Μαρτίου 2022
Official website: dawn-of-ragnarok
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.