Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & Secret Key – Preview

Σταύρος Ζήσης

Το Atelier Ryza 3 συνεχίζει να βαδίζει στον καλό δρόμο που έχτισε το προηγούμενο παιχνίδι και ευχόμαστε να μην έχει στραβοπατήματα στην πορεία.

Αχ, αγαπημένο μου Atelier! Εχουν περάσει 2 χρόνια από την κυκλοφορία του εκπληκτικού Ryza 2 και η Gust φαίνεται να έχει πέσει με τα μούτρα στη δουλειά για να έχει βγάλει το Atelier Sophie 2 μέσα στο 2022 και ταυτόχρονα να ετοιμάζει και το Ryza 3 για κυκλοφορία μέσα στον Μάρτιο. Μπορεί το παιχνίδι να πήρε μια μικρή αναβολή, αλλά η Koei Tecmo φρόντισε να μας δώσει από τώρα μια πρώτη γεύση για το τελικό προϊόν και είμαστε εδώ για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την πρώτη ώρα του παιχνιδιού. Μπορώ να πω ότι ανήκω ξεκάθαρα στο κοινό που στοχεύει η Gust με τέτοια παιχνίδια και το Atelier Ryza 2 με άφησε πάρα πολύ ευχαριστημένο με το πόσο καλοφτιαγμένο ήταν και το πόσο καλά πέρασα παίζοντάς το, οπότε σίγουρα ανυπομονούσα για να δω τι θα φέρει στο τραπέζι το Ryza 3.

Το παιχνίδι ξεκινάει με τη Ryza και την παρέα της να επιστρέφουν στον τόπο τους, το νησί Kurken, για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Και, φυσικά, Ryza + διακοπές = μπελάδες! Ένα σύμπλεγμα από περίεργα νησάκια κάνουν ξαφνικά την εμφάνισή τους γύρω από το Kurken και με κάποιον τρόπο προκαλούν αναστάτωση στη λειτουργία του πυρήνα του ίδιου του Kurken. Τι εννοώ με αυτό το τελευταίο; Είναι μεγάλη ιστορία. Δυστυχώς, άμα το Ryza 2 ήταν μία φορά κακό starting point για τους νεόφερτους της σειράς, το Ryza 3 είναι κακό starting point εις διπλούν, μιας και από την αρχή γίνονται αναφορές σε plot points και χαρακτήρες των 2 προηγούμενων παιχνιδιών, χωρίς να υπάρχει κάποια περίληψη ή έστω κάποιο exposition και πολλές από αυτές τις αναφορές θα σας κάνουν να αναρωτιέστε για τι πράγμα μιλάνε οι πρωταγωνιστές και γιατί είναι τόσο σημαντικό. Οπότε, αν θέλετε να ευχαριστηθείτε πλήρως ό,τι έχει να σας προσφέρει το παιχνίδι, θα πρέπει πρώτα να παίξετε τα δύο προηγούμενα.

Η Ryza δεν είναι πια μια άνω του μετρίου αλχημίστρια. Η φήμη για το ταλέντο της εξαπλώνεται και τώρα οι κάτοικοι του Kurken κάνουν ουρά για να της ζητήσουν τις υπηρεσίες της ή να τους φτιάξει πράγματα. Άλλο που δεν θέλει βέβαια και η ίδια μιας και από μόνη της προσπαθεί να κάνει οτιδήποτε που θα είναι προς όφελος όλων των κατοίκων. Και αυτό είναι ένας ακόμα λόγος για να παίξετε τα δύο πρώτα παιχνίδια: ότι γίνεται ακόμα πιο αντιληπτή η εξέλιξη πολλών χαρακτήρων. Μετά την εισαγωγή, η Ryza ακούει στην κυριολεξία κάποιες φωνές στο κεφάλι της και μέσω της αλχημείας κατασκευάζει ένα μυστήριο κλειδί. Οπότε λοιπόν μαζί με τον Tao και τον Bos, ζητούν και πάλι τη βοήθεια των παλιών τους φίλων και ξεκινούν την εξερεύνηση για να δουν τι πάει στραβά με αυτά τα περίεργα νησιά και σε τι χρησιμεύει αυτό το κλειδί.

Νομίζω ότι όπως και στο προηγούμενο παιχνίδι, η μαγεία του τίτλου βρίσκεται σε μία λέξη: «εξερεύνηση». Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι φτιαγμένος για να σε κάνει να λες «τι μπορεί να υπάρχει πέρα από αυτή την κοιλάδα / βουνό / σπηλιά; Ανυπομονώ να γίνω καλύτερος για να εξερευνήσω κι άλλο». Στην αρχή ξεκινάμε με λίγα εξαρτήματα και όσο για την αλχημεία, έχουμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα skills για να μην πεθάνουμε. Παίζοντας όμως το κομμάτι του Kurken, έβλεπα πολλά μονοπάτια που ήταν μη προσβάσιμα επειδή χρειαζόταν να κατασκευάσω ένα νέο εργαλείο και μου άνοιγε η όρεξη για το τι με περιμένει στην πλήρη έκδοση. Όπως όλα δείχνουν, πάμε για μια κορύφωση από ό,τι έχει συμβεί στις 2 προηγούμενες περιπέτειες της Ryza.

Διαβάστε επίσης:  Monochrome Mobius: Rights and Wrongs Forgotten - Ανακοίνωση της ημερομηνίας κυκλοφορίας

Κάτι μου θυμίζει όλο αυτό

Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά η αλήθεια είναι ότι στα κομμάτια του gameplay, δεν είδα ως τώρα και πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Προσοχή, δεν λέω ότι αυτό είναι απαραίτητα κακό, μιας και το gameplay του Ryza 2 ήταν ήδη πολύ διασκεδαστικό. Απλά δεν είναι το τεράστιο άλμα που έγινε από το 1 στο 2. Και η αλήθεια είναι ότι κάποια κομμάτια χρειάζονταν κάποια βελτίωση. Οι μάχες συνεχίζουν να εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο και εξακολουθούν να είναι χαοτικές, με πολλές επιθέσεις να σας έρχονται από το πουθενά από εχθρούς που δεν εμφανίζονται στην οθόνη, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνετε να αντιδράσετε, το UI κάνει ακόμα πιο δύσκολο το να έχετε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται και η κάμερα δεν περιστρέφεται αρκετά γρήγορα. Κατά τα άλλα, η βασική μάχη, το tactics level, τα switch skills και τα Core Items επιστρέφουν αυτούσια, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι.

Το κομμάτι της αλχημείας έχει μείνει επίσης απαράλλαχτο. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας, μαζεύετε ό,τι υλικά βρείτε μπροστά σας για να τα συνθέσετε στο ατελιέ σας, με κάποια από αυτά να χρειάζονται κάποια ιδιαιτερότητα για να μαζευτούν, όπως κάποιο εργαλείο που δεν έχετε στη διάθεσή σας. Στη σύνθεση, κάθε αντικείμενο που θέλετε να δημιουργήσετε έχει δικό του διάγραμμα με material loops. Σε κάθε material loop αναγράφεται τι τύπος αντικειμένου χρειάζεται να προστεθεί στο τσουκάλι σας και τι είδους στοιχείο για να έχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Όσο υψηλότερης ποιότητας είναι τα βασικά υλικά, τόσο μεγαλύτερη αξία αποκτά το τελικό προϊόν και μπορεί να κληρονομήσει κάποιες από τις ικανότητές τους. Αν κρίνω από τον προηγούμενο τίτλο, στην αρχή μπορούμε να κάνουμε μόνο λίγα βασικά πράγματα, αλλά στην πορεία θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε ακόμα καλύτερες πρώτες ύλες και θα μπορούμε να βάλουμε παραπάνω υλικά στο τσουκάλι.

Atelier Ryza 3: Μια στασιμότητα στα γραφικά

Για το τεχνικό κομμάτι, δεν νομίζω να είχε κανένας καμία ιδιαίτερη προσδοκία, δεδομένου ότι η Gust δεν φημίζεται για το super budget που έχει για τα παιχνίδια της. Το παιχνίδι θυμίζει για ακόμα μια φορά εποχή PS3/X360 με κάποια textures στα περιβάλλοντα να χρειάζονται ένα σοβαρό tuning. Είμαι ο άνθρωπος που μπορεί να ξεπεράσει εύκολα κάτι τέτοιο, εφόσον εκτιμά όλο το υπόλοιπο παιχνίδι, αλλά στην πορεία μου είδα κάποια textures σε φυτά και βράχους που χαλάνε το σύνολο και με έκαναν να θέλω να βγάλω τα μάτια μου. Συνήθως όμως η Gust σε όλα της τα παιχνίδια αποζημιώνει με το σχεδιασμό του κόσμου και των χαρακτήρων και το Ryza 3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Όλα τα redesigns των χαρακτήρων είναι εξαιρετικά όπως πάντα, αλλά και οι τοποθεσίες δεν πάνε πίσω. Έπιασα τον εαυτό μου αρκετές φορές να περιστρέφω την κάμερα για να χαζεύω τα περιβάλλοντα, στα οποία ταξίδευα.

Έχοντας σαν γνώμονα μόνο την πρώτη περιοχή του παιχνιδιού, το Atelier Ryza 3 μοιάζει πολύ με ένα γιγάντιο DLC του Ryza 2. Σε αυτό όμως ίσως να φταίει περισσότερο η τρομερή βελτίωση που είδα από το 1ο στο 2ο παιχνίδι και όχι αδιαφορία. Φάνηκε ότι στο 1 πιο πολύ οι developers πειραματίζονταν με την καινούργια φόρμουλα, στο 2 μπήκαν στο νόημα και στο 3 έβαλαν απλά μόνο κάποιες πινελιές εδώ και εκεί. Όπως και να έχει, η preview έκδοση με άφησε πολύ ικανοποιημένο. Ανυπομονώ να πάρω μέρος σε μια ακόμα περιπέτεια με την Ryza και την ομάδα της, να εξερευνήσω μαζί τους ό,τι έχει μείνει από τον κόσμο και αυτά τα περίεργα νησιά και εύχομαι να κλείσει τόσο καλά την τριλογία, όπως έκανε το Atelier Lydie & Suelle για τη σειρά Mysterious.

Διαβάστε επίσης:  Legend of Heroes: Trails from Zero Ι Ανακοινώσεις για την κυκλοφορία του

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, PC, Nintendo SwitchAtelier Ryza 3 - Boxart
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Gust
Εκδότρια Εταιρεία: Koei Tecmo
Είδος: RPG
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Μαρτίου 2023
Official website:‌ link

Μας παραχωρήθηκε πρόσβαση από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview.

 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ