Avowed – Review

Το νέο RPG της Obsidian Entertainment, με τίτλο Avowed, επιτέλους κατέφθασε και αποτελεί μία συνολικά απολαυστική, αλλά αρκετά γνώριμη εμπειρία.

Η Obsidian Entertainment έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη φήμη στον χώρο των RPGs, συνδυάζοντας πλούσιο κόσμο, εξαιρετική γραφή και ευφάνταστους μηχανισμούς που επιτρέπουν στους παίκτες να πλάσουν τη δική τους, προσωπική εμπειρία. Το Avowed έρχεται να συνεχίσει αυτήν την παράδοση, παραμένοντας πιστό στις αρχές της εταιρείας, χωρίς όμως να προσπαθεί να φέρει κάποια ιδιαίτερη καινοτομία.

Μια συναρπαστική, αλλά αρκετά γνώριμη εμπειρία

Από τις πρώτες κιόλας ώρες του παιχνιδιού, το Avowed δίνει την αίσθηση ενός κλασικού τίτλου της Obsidian. Έχουμε έναν μεγάλο ανοιχτό κόσμο και η εξερεύνηση σε αυτόν είναι δομημένη με τρόπο που κάθε λίγα λεπτά, βρίσκουμε τον εαυτό μας μπλεγμένο σε κάτι διαφορετικό.

Είτε αυτό είναι μια νέα, μυστήρια αποστολή, ένας NPC που ζητάει βοήθεια ή μια αναπάντεχη συνάντηση που μπορεί να εξελιχθεί σε μια αιματηρή μάχη. Αυτές οι μικρές στιγμές είναι που κάνουν και το νέο παιχνίδι του στούντιο ξεχωριστό με έναν μοναδικό τρόπο.

Avowed

Credit: Obsidian Entertainment

Συνεπώς, αν αγαπήσατε, για παράδειγμα, το The Outer Worlds, τότε το Avowed πιθανότατα θα σας κερδίσει. Οι αποστολές είναι δομημένες με την ίδια λογική: επιλογές που τις περισσότερες φορές έχουν πραγματικό αντίκτυπο, χαρακτήρες με βάθος, και ένας κόσμος φτιαγμένος με τρόπο που ενθαρρύνει την εξερεύνηση.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν στιγμές που το παιχνίδι μπορεί να φανεί υπερβολικά οικείο, σχεδόν σαν ένα αναμάσημα προηγούμενων τίτλων, και αυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχει κάτι για να αναζωογονήσει την παλιά καλή συνταγή που ακολουθεί το στούντιο.

Avowed – Ένας πλούσιος κόσμος γεμάτος μυστήριο

Ο κόσμος του Avowed, ο οποίος απαρτίζεται από τα «Living Lands», χωρίς αμφιβολία εντυπωσιάζει με την ζωντάνια του και τα χρώματά του. Ακόμα κι αν δεν είναι τεράστιος σε κλίμακα, η εξερεύνηση σε αυτόν ανταμείβει ακόμα και τους απαιτητικούς παίκτες, καθώς κάθε γωνιά κρύβει μυστικά, προκλήσεις και ιστορίες από ενδιαφέροντες χαρακτήρες.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή που πατάμε στα Living Lands, υπάρχει μια αίσθηση ισορροπίας μεταξύ οικείου και αλλόκοτου. Τα πλάσματα και οι χαρακτήρες που θα βρούμε στο δρόμο μας, εναρμονίζονται άψογα με την δομή και την εικόνα του κόσμου ανά πάσα στιγμή, μιας και θα βρεθούμε σε αρκετές και διαφορετικές περιοχές, όπου η κάθε μία κρύβει τα δικά της μυστικά και ιστορίες.

Κατά γενική ομολογία, το παιχνίδι διαθέτει μεγάλη ποικιλία τόσο σε περιοχές, όσο και σε εχθρούς. Αυτό σημαίνει ότι τις περισσότερες φορές, θα χρειαστεί να σκεφτούμε το πώς θα προσεγγίσουμε την κάθε κατάσταση.

Giant

Credit: Obsidian Entertainment

Μια απλή, αλλά καλογραμμένη ιστορία

Η Obsidian, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, γνωρίζει πολύ καλά πως να δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα και προσιτή ιστορία, και το Avowed, ευτυχώς, δεν αποτελεί εξαίρεση. Ακόμα κι αν έχουμε να κάνουμε με μια απλή -κατά γενική ομολογία- ιστορία, ο τρόπος που εκτυλίσσονται τα γεγονότα, οι χαρακτήρες και οι ανατροπές, ήταν αρκετά για να μας κρατήσουν το ενδιαφέρον και την προσοχή, σχεδόν καθ’όλη την διάρκεια.

Για όσους δεν γνωρίζουν, πολύ περιληπτικά, στο Avowed αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός Envoy του Βασιλιά της Aedyr, ο οποίος έχει σταλεί στα Living Lands, για να διερευνήσει την εξάπλωση μιας μυστηριώδους και θανατηφόρας ασθένειας, με όνομα «Dreamscourge», η οποία απειλεί να αφανίσει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού που ζει στις περιοχές εκείνες.

Υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια, ωστόσο, η οποία καθιστά τον πρωταγωνιστή μας μοναδικό. Έχουμε γεννηθεί ως Godlike, κάτι το οποίο σημαίνει ότι το πνεύμα μας έχει «ευλογηθεί» από μία από τις 11 θεότητες της Eora πριν από τη γέννηση μας, δίνοντας μας ειδικές δυνάμεις.

Με αυτό το τρόπο, προστίθεται ένα επιπλέον επίπεδο στις αλληλεπιδράσεις του χαρακτήρα μας με τον κόσμο, καθώς οι NPCs μας αντιμετωπίζουν με έναν συνδυασμό θαυμασμού αλλά και φόβου, μιας και δεν αποτελεί κάτι σύνηθες το να συναναστρέφονται με κάποιον του είδους μας. Φυσικά, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας, θα εξερευνήσουμε με έναν μοναδικό τρόπο και το πώς αυτή η θεϊκή μας ταυτότητα επηρεάζει την πορεία μας και τις επιλογές μας.

Avowed

Credit: Obsidian Entertainment

Companions και επιλογές

Όπως θα περίμενε κανείς από την Obsidian, έχουμε σαφώς καλογραμμένους διαλόγους με επιλογές οι οποίες έχουν -τις περισσότερες φορές- ουσιαστικό βάρος και επηρεάζουν την εξέλιξη της ιστορίας. Συνεπώς, άρρηκτα συνδεδεμένοι είναι και οι χαρακτήρες που έχουμε στο πλευρό μας, οι οποίοι δεν είναι απλά πιόνια στην ιστορία, αλλά πλάσματα με δικά τους κίνητρα και σκοπούς.

Διαβάστε επίσης:  Xbox Game Studios: 4 παιχνίδια έρχονται στις άλλες πλατφόρμες

Οι περισσότερες από τις επιλογές αυτές, λοιπόν, που κάνουμε κάθε φορά στους διαλόγους, έχουν την δυνατότητα να επηρεάσουν την εξέλιξη της ιστορίας και τον τρόπο που οι NPCs μας αντιμετωπίζουν. Τι εννοούμε. Στο παιχνίδι υπάρχουν διάφορα στατιστικά -τα οποία θα δούμε παρακάτω- τα οποία εκτός από βοήθεια στην μάχη, μας προσφέρουν και περισσότερες επιλογές στους διαλόγους.

Αν, για παράδειγμα, έχουμε σε αρκετά υψηλό επίπεδο το «Intellect» ή κάποιο άλλο από τα στατιστικά, μας δίνεται ανάλογα η δυνατότητα να μπούμε σε μια εντελώς διαφορετική συζήτηση, αποκαλύπτοντας πληροφορίες που δεν θα μπορούσαμε να βρούμε με άλλο τρόπο. Συνολικά, αν και δεν αποτελεί κάτι καινούργιο για το είδος, τα στατιστικά που επιλέγουμε να ανεβάζουμε, έχουν και μεγάλη βαρύτητα στον τρόπο που προσεγγίζουμε την κάθε κατάσταση.

Παρόλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί ότι υπήρξαν αρκετές φορές που οι διαθέσιμες επιλογές προχωρούσαν την πλοκή με ασαφή τρόπο, κάτι που συχνά μας οδηγούσε σε σύγχυση. Παράλληλα, υπήρχαν και σημεία με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές διαλόγου, οι οποίες, όμως, δεν διέφεραν ουσιαστικά σχεδόν καθόλου η μία από την άλλη, με την απάντηση που παίρναμε, να ήταν ακριβώς η ίδια.

Battle

Credit: Obsidian Entertainment

Δημιουργία χαρακτήρα

Όπως στα περισσότερα RPGs εκεί έξω, έτσι και εδώ, στην αρχή του παιχνιδιού καλούμαστε να δημιουργήσουμε τον δικό μας, προσωπικό χαρακτήρα. Δυστυχώς, σε αυτό το κομμάτι, ο τίτλος της Obsidian δεν κατάφερε να ξεχωρίσει από άλλα παιχνίδια του είδους, προσφέροντας ακόμα λιγότερες επιλογές από αυτές που θα θέλαμε.

Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του χαρακτήρα μας, λοιπόν, καλούμαστε να διαλέξουμε ανάμεσα μόνο σε άνθρωπο και ξωτικό -ενώ στο παιχνίδι υπάρχουν αρκετές επιπλέον φυλές που θα μπορούσαμε να διαλέξουμε-, και παράλληλα, δεν έχουμε τόσες επιλογές και ελευθερία στο να τροποποιήσουμε τον χαρακτήρα μας λεπτομερώς. Οι μόνες ενδιαφέρουσες, αλλά κάπως κακόγουστες επιλογές, αποτελούν αυτές των Godlike χαρακτηριστικών, οι οποίες επηρεάζουν και τον τρόπο που οι NPCs αντιδρούν όταν μας βλέπουν.

Το μόνο χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει, είναι αναμφίβολα η επιλογή του παρελθόντος του πρωταγωνιστή μας, η οποία ανάλογα με το τι διαλέξουμε, ανοίγει νέες επιλογές διαλόγων, οι οποίες αλλιώς δεν θα υπήρχαν, καθιστώντας με αυτό το τρόπο την ιστορία ελαφρώς πιο προσωπική.

Avowed

Credit: Obsidian Entertainment

Ένα ποικίλο, αλλά βαρετό σύστημα μάχης

Η μάχη, στο Avowed, είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία του, και όχι άδικα. Σε γενικό πλαίσιο, το σύστημα μάχης του παιχνιδιού είναι αρκετά ελεύθερο, επιτρέποντας στον παίκτη να συνδυάζει melee, ranged και μαγικές επιθέσεις ελεύθερα.

Αναλυτικότερα, η μάχη σε melee αν και λειτουργική, δεν είναι καθόλου καινοτόμα, θυμίζοντας πολύ έντονα παλαιότερα RPGs. Όμως, αν επιλέξουμε την μαγεία και τη χρήση όπλων από απόσταση, αλλάζει σχεδόν ριζικά η εμπειρία μας. Η δυνατότητα συνδυασμού ενός ραβδιού με ένα grimoire ή ενός περίστροφου με μια ασπίδα, κάνει το gameplay πιο ευέλικτο και διασκεδαστικό. Επιπλέον, οι μαγικές ικανότητες που έχουμε στην φαρέτρα μας είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές, δίνοντας στον παίκτη μια αίσθηση δύναμης και στρατηγικής προσέγγισης στη μάχη.

Φυσικά, για όσους δεν θέλουν να διαλέξουν έναν συγκεκριμένο συνδυασμό, έχουμε την δυνατότητα να αλλάζουμε εξοπλισμό ανά πάσα στιγμή και να υιοθετούμε διαφορετικά στυλ μάχης χωρίς να δεσμευόμαστε σε μια συγκεκριμένη προσέγγιση. Παρόλα αυτά, η ροή της μάχης και ο τρόπος που συμβαίνει, μπορεί να φανεί κάπως χαοτική, ειδικά όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα.

Διαβάστε επίσης:  Avowed: Θα αργήσει η κυκλοφορία του Skyrim-like RPG από την Obsidian

Σε αυτό το σημείο, όμως, αξίζει να αναφερθεί ότι μας δίνεται η δυνατότητα να παίξουμε το παιχνίδι σε ικανοποιητικό επίπεδο και σε προοπτική τρίτου προσώπου, κάτι που ίσως βοηθάει σε περιοχές με πολλούς εχθρούς, καθώς έχουμε μεγαλύτερο οπτικό πεδίο.

Επιπροσθέτως, ένα άλλο σημείο που δεν τα πάει και τόσο περίφημα, είναι το σύστημα προόδου, που βασίζεται περισσότερο στον εξοπλισμό, παρά στην ενδυνάμωση και στα στατιστικά του χαρακτήρα μας. Τα όπλα έχουν πέντε επίπεδα σπανιότητας και επιπλέον τρία επίπεδα αναβάθμισης, γεγονός που καθιστά την συλλογή και την αναβάθμιση του εξοπλισμού μας, άκρως απαραίτητη αν θέλουμε να περάσουμε έστω και λίγο καλά στο παιχνίδι. Επομένως, το σύστημα αυτό μας οδήγησε αρκετές φορές σε καταστάσεις, όπου η πρόοδος στην ιστορία ήταν εφικτή μόνο ύστερα από grinding για καλύτερο εξοπλισμό. Γεγονός που από μόνο του, είναι εύκολο να αποθαρρύνει μια μεγάλη μερίδα παικτών.

Spider

Credit: Obsidian Entertainment

Τι μας απογοήτευσε

Εκτός από το προαναφερόμενα, το Avowed δεν κατάφερε να ευδοκιμήσει και σε μερικούς ακόμη τομείς. Τομείς όπως ο οπτικοακουστικός, το voice acting και οι εκφράσεις προσώπου των χαρακτήρων.

Ξεκινώντας από τον οπτικό τομέα, ο τίτλος της Obsidian δεν δείχνει καθόλου σαν ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2025. Τα γραφικά του είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων απλά εντάξει, ενώ τα φτωχά animations δεν συμβάλλουν ιδιαίτερα στο να κάνουν καλύτερη την κατάσταση. Παράλληλα, η μουσική επένδυση δεν βοηθάει καθόλου στο να μας εμβαθύνει ακόμα περισσότερο στον κόσμο του, ενώ ακόμα και στις δύσκολες μάχες, όπως bossfights, δεν υπήρχε τίποτα αξιομνημόνευτο να παίζει στο υπόβαθρο.

Στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι έχουμε πολλούς διαλόγους, οι οποίοι είναι και αναπόσπαστο κομμάτι του Avowed, το voice acting και οι εκφράσεις προσώπου των χαρακτήρων μας, είναι τελείως άστοχα. Υπάρχουν πολλές στιγμές, για παράδειγμα, που είναι συναισθηματικά έντονα φορτισμένες για κάποιον χαρακτήρα, αλλά ο τρόπος που αποτυπώνονται, δεν δηλώνει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο. Και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί το γεγονός αυτό υποβαθμίζει αρκετά την όλη εμπειρία, ειδικά από τη στιγμή που την περισσότερη ώρα του παιχνιδιού την περνάμε διαβάζοντας κείμενα, βλέποντας χαρακτήρες στο υπόβαθρο.

Avowed

Credit: Obsidian Entertainment

Avowed – Τελικές εντυπώσεις

Το Avowed είναι αναμφισβήτητα ένας από αυτούς τους τίτλους, που είχε τις δυνατότητες να αποτελέσει σημείο αναφοράς για το είδος του, χωρίς τελικά, όμως, να τα καταφέρει. Το νέο παιχνίδι της Obsidian, δεν φέρνει τίποτα επαναστατικό στο είδος των RPGs, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και απολαυστικό. Η ατμόσφαιρα, οι διάλογοι, οι χαρακτήρες, η ελευθερία εξερεύνησης και η δομή του κόσμου του, είναι όλα στοιχεία που δείχνουν ότι το στούντιο ξέρει πώς να φτιάχνει έναν συναρπαστικό κόσμο.

Για όσους αγαπούν προηγούμενες δουλειές της Obsidian, το Avowed, παρά τα ελαττώματά του, είναι χωρίς καμία αμφιβολία μια ασφαλής επιλογή, γεμάτη με όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα παιχνίδια της εταιρείας μοναδικά. Αν, όμως, ψάχνετε για ένα παιχνίδι με διαφορετική προσέγγιση και φρέσκιες ιδέες, τότε ίσως το Avowed να μην είναι για εσάς.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, Xbox Series X|SAvowed
Δοκιμάστηκε σε:  PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Obsidian Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Xbox Game Studios
Είδος: Action role-playing game, Adventure game
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 18 Φεβρουαρίου 2025
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Καλογραμμένοι χαρακτήρες
  • Πλούσιος κόσμος, γεμάτος μυστικά
  • Εξερεύνηση που ανταμείβει τον παίκτη
  • Επιλογές διαλόγων που επηρεάζουν ουσιαστικά την ιστορία
  • Δυνατότητα αναπαραγωγής του παιχνιδιού και σε προοπτική τρίτου προσώπου
  • Ποικιλία εχθρών και περιοχών

Αρνητικά

  • Το σύστημα μάχης προσφέρει ποικιλία, όμως είναι κάπως βαρετό, χωρίς φρέσκες ιδέες
  • Τελείως άστοχο voice acting
  • Ανύπαρκτες εκφράσεις προσώπου στους χαρακτήρες
  • Η πρόοδος βασίζεται αρκετά στον εξοπλισμό, οδηγώντας τον παίκτη αρκετά συχνά σε grinding
  • Ορισμένες επιλογές διαλόγου είναι ασαφείς ως προς την εξέλιξη της ιστορίας
  • Υστερεί οπτικοακουστικά
  • Φτωχό character creator

Βαθμολογία

7.5
Καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

19 σχόλια

game online 19 Feb 2025, 12:29 - 12:29

Hey I am so grateful I found your blog page, I really found you by
mistake, while I was researching on Google for something else, Anyways I
am here now and would just like to say thanks for a tremendous post
and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t
have time to look over it all at the minute but I have book-marked it and also included your RSS feeds, so when I have time I
will be back to read a lot more, Please do keep up the great b.

Απάντηση
game gacor 19 Feb 2025, 14:39 - 14:39

Wonderful, what a web site it is! This website provides valuable information to us, keep it up.

Απάντηση
Μιχάλης Δαρας 16 Mar 2025, 22:18 - 22:18

Μετα από κάποιες ώρες με το παιχνίδι έχω να πω ότι είναι αρκετά απολαυστικό με αρκετά ωραία μάχη κ προς το παρόν σένα γενικό μυστήριο να πλανάται που σε κρατάει σε ενδιαφέρον… Σίγουρα δοκιμάστε το…

Απάντηση
1 19 Mar 2025, 18:47 - 18:47

555

Απάντηση
1xL1YywYF 19 Mar 2025, 19:11 - 19:11

555

Απάντηση
1*1 19 Mar 2025, 19:12 - 19:12

555

Απάντηση
1*if(now()=sysdate(),sleep(15),0) 19 Mar 2025, 19:12 - 19:12

555

Απάντηση
10'XOR(1*if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z 19 Mar 2025, 19:12 - 19:12

555

Απάντηση
10"XOR(1*if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR"Z 19 Mar 2025, 19:13 - 19:13

555

Απάντηση
1-1; waitfor delay '0:0:15' -- 19 Mar 2025, 19:14 - 19:14

555

Απάντηση
1-1); waitfor delay '0:0:15' -- 19 Mar 2025, 19:14 - 19:14

555

Απάντηση
1-1 waitfor delay '0:0:15' -- 19 Mar 2025, 19:14 - 19:14

555

Απάντηση
1-1 OR 69=(SELECT 69 FROM PG_SLEEP(15))-- 19 Mar 2025, 19:15 - 19:15

555

Απάντηση
1-1) OR 210=(SELECT 210 FROM PG_SLEEP(15))-- 19 Mar 2025, 19:16 - 19:16

555

Απάντηση
1-1)) OR 698=(SELECT 698 FROM PG_SLEEP(15))-- 19 Mar 2025, 19:16 - 19:16

555

Απάντηση
1XNlWGosg' OR 579=(SELECT 579 FROM PG_SLEEP(15))-- 19 Mar 2025, 19:16 - 19:16

555

Απάντηση
1*DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(99)||CHR(99)||CHR(99),15) 19 Mar 2025, 19:18 - 19:18

555

Απάντηση
1'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||' 19 Mar 2025, 19:19 - 19:19

555

Απάντηση
1 19 Mar 2025, 19:42 - 19:42

555

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ