Το Blacktail είναι ένα «μαγικό» παιχνίδι, με στοιχεία σκοτεινού φολκλόρ και έναν υπέροχο ανοιχτό κόσμο για να χαθούμε σε μια ιδιαίτερη περιπέτεια.
Αναμενόμενα, έχει αρχίσει να διαχέεται το «πνεύμα» του Zelda: Breath of the Wild σε άλλα παιχνίδια. Η προσέγγιση του ανοιχτού κόσμου του BOTW, όπως ήταν φυσικό, αρχίζει να εμφανίζεται σε άλλους τίτλους, όπως βλέπουμε και στην περίπτωση του Blacktail.
«Άρωμα» Elden Ring, με σλαβικό φολκόρ
Είδαμε το Elden Ring, που πάτησε σε παρόμοιες αρχές για να στήσει τον τεράστιο κόσμο του, και τώρα έχουμε ένα παιχνίδι του χώρου των indie, το Blacktail, που δοκιμάζει κάτι αντίστοιχο.
Στο Blacktail χειριζόμαστε τη 16χρονη Yaga, που έχει εξοριστεί από το χωριό της αφού κατηγορήθηκε πως είναι μάγισσα. Στη συνέχεια, προσπαθεί να βρει χαμένες μνήμες της, εξερευνώντας έναν αλλόκοτο κόσμο και γνωρίζοντας τους ακόμα πιο αλλόκοτους κατοίκους του.
Από την αρχή φαίνεται ότι το Blacktail είναι ιδιαίτερο. Ένα μέρος της παραξενιάς του βρίσκεται στην ατμόσφαιρα και το σενάριο, που είναι «βουτηγμένα» στο σλαβικό φολκλόρ. Η μάγισσα Baba Yaga κάνει την εμφάνισή της, συζητάμε με μανιτάρια και βατράχια, ολοκληρώνουμε αλλόκοτες αποστολές, όπως, για παράδειγμα: βοηθάμε τον στρατό των μυρμηγκιών να κατατροπώσει τους εχθρούς του.
Εξαιρετική, μαγική ατμόσφαιρα
Η ατμόσφαιρα είναι ονειρική, παραμυθένια και ταυτόχρονα σκοτεινή. Τα αστέρια στον ουρανό μοιάζουν με ζωγραφιές μικρού παιδιού, το δάσος όπου τριγυρνάμε είναι πανέμορφο και γεμάτο με «κατοίκους», υπάρχουν τρομακτικά τέρατα, φιλικά πλάσματα και, γενικά, ο κόσμος του Blacktail είναι γεμάτος με μυστήριο, σκοτεινά όμορφος και αξιομνημόνευτος.
Επίσης, ο κόσμος είναι γεμάτος με περιεχόμενο. Δεν υπάρχουν κενά σημεία στον χάρτη, τα πάντα έχουν λόγο ύπαρξης. Σε ένα σημείο μπορεί να υπάρχει μια μάχη, σε άλλο ένα boss, αλλού ένα μυστικό που ξεκλειδώνεται αργότερα, όταν βρούμε μια νέα δύναμη, υπάρχουν αντικείμενα για συλλογή και για crafting, μικρές, παράπλευρες αποστολές (χωρίς markers και ειδοποιήσεις) κρυμμένες σε ευφάνταστα σημεία.
Ο κόσμος του Blacktail προσφέρει χορταστική εξερεύνηση
Η εξερεύνηση στον κόσμο του Blacktail είναι πάντα συναρπαστική -και σε αυτό, εκτός από τον αποδοτικό σχεδιασμό, βοηθούν κάποιες εύστοχες ιδέες. Για παράδειγμα, κάποιες αποστολές κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέσω ήχων στο περιβάλλον.
Γενικά, η εξερεύνηση είναι ένα από τα δυνατά σημεία του τίτλου και ο ανοιχτός κόσμος ένα από τα πολύ αξιόλογα δείγματα των τελευταίων χρόνων. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, όπως για παράδειγμα μερικά «κολλήματα» σε σημεία του χάρτη, που μας αναγκάζουν να κάνουμε reload για να «ξεκολλήσουμε» -ενώ το σύστημα του save είναι εντελώς παλιομοδίτικο και μας στέλνει πολύ πίσω μερικές φορές.
Παίζοντας το Blacktail, δεν νιώθεις ότι ολοκληρώνεις αποστολές από μια λίστα, ότι βάζεις «τικ» σε κουτάκια. Νιώθεις ότι χάνεσαι σε ένα παράξενο δάσος, ότι είσαι μια νεαρή μάγισσα και κυκλοφορείς μιλώντας με δέντρα, πουλιά και έντομα -και αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του παιχνιδιού.
Διασκεδαστικές μάχες, με κάποια μικροπροβλήματα
Εκτός από την εξερεύνηση, στο Blacktail καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε διάφορα μοχθηρά πλάσματα, χρησιμοποιώντας το τόξο της Yaga και κάποια μαγικά ξόρκια.
Το σύστημα μάχης είναι απλό και, σε γενικές γραμμές, λειτουργικό. Υπάρχουν κάποια προβλήματα: για παράδειγμα, επειδή παίζουμε σε πρώτο πρόσωπο, είναι δύσκολο να δούμε ακριβώς πού θα καταλήξουν οι επιθέσεις (ιδίως των bosses) και έτσι δεν είναι πάντα εύκολο να κάνουμε dodge. Επίσης, οι τύποι των εχθρών είναι αρκετά επαναλαμβανόμενοι και, ειδικά προς το τέλος, η επανάληψη αυτή κουράζει.
Οι δύο δυνατότερες ιδέες του Blacktail
Όμως, υπάρχουν πολλά εξαιρετικά στοιχεία, πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες. Οι βασικότερες και πιο συναρπαστικές είναι το skill tree και το σύστημα της «ηθικής».
Στο Blacktail, για να βελτιώσουμε τις ικανότητες της Yaga δεν αρκεί να νικάμε εχθρούς, να μαζεύουμε πόντους εμπειρίας ή κάτι παρόμοιο. Εδώ, πρέπει να βρίσκουμε κάποια αντικείμενα, που είναι κρυμμένα στον κόσμο, και μετά να πηγαίνουμε στο κεντρικό «hub», μια καλύβα, για να ξεκλειδώνουμε τις ιδιότητες, αν έχουμε μαζέψει τα κατάλληλα υλικά (με το σύστημα συλλογής πόρων και crafting).
Είναι μια πετυχημένη προσέγγιση, που συμπληρώνει και βελτιώνει την εμπειρία της εξερεύνησης, ανταμείβοντάς μας αν ασχοληθούμε με το ψάξιμο του χάρτη.
Το άλλο πολύ ενδιαφέρον κομμάτι, το πιο ενδιαφέρον μάλλον, είναι το «morality». Στο Blacktail, δεν καλούμαστε να κάνουμε σημαντικές επιλογές σε ορισμένα σημεία για να διαμορφώσουμε την ηθική της πρωταγωνίστριας. Το σύστημα «ηθικής» του Blacktail είναι διάχυτο σε πολλές πτυχές του gameplay και αλλάζει από «κακό» σε «καλό» ανάλογα με τις πράξεις μας σε μικρά τμήματα, όπως στην εξερεύνηση ή σε αποστολές -χωρίς να μας δίνει πάντα ενδείξεις για το πώς και πότε θα συμβεί αυτό.
Έπειτα, ανάλογα με το morality μας, αποκτούμε διαφορετικές ιδιότητες που αλλάζουν σημαντικά την εμπειρία. Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σύστημα, πλήρως ταιριαστό στο στιλ του Blacktail -αν και κάποιοι ηθικοί «δρόμοι» είναι κάπως ισχυρότεροι, με αντικειμενικά πιο αξιόλογες δυνάμεις που κάνουν το gameplay πιο εύκολο.
Blacktail, ένα μικρό «διαμάντι»
Τέλος, το Blacktail είναι ένα «μικρό» παιχνίδι, το οποίο δεν φτάνει σε γραφικά άλλους τίτλους μεγαλύτερων εταιρειών του mainstream χώρου, εκμεταλλεύεται όμως πλήρως τα δυνατά του σημεία και μας δίνει έναν πανέμορφο κόσμο, γεμάτο με καλοσχεδιασμένες περιοχές και αλλόκοτα πλάσματα. Από τα πιο αξιόλογα στοιχεία είναι το soundtrack, που είναι πραγματικά εξαιρετικό, και οι ερμηνείες των ηθοποιών, που κλέβουν την παράσταση και έχουν «άρωμα» μεγαλύτερης παραγωγής.
Όπως και να ‘χει, και παρά τα ελαττώματά του, το Blacktail είναι ένα μικρό «διαμάντι», ένα εξαιρετικό, πολύ διασκεδαστικό και καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, γεμάτο με ενδιαφέρουσες ιδέες και έναν υπέροχο κόσμο για εξερεύνηση. Το σενάριο είναι αξιοπρόσεκτο, οι χαρακτήρες καλογραμμένοι και συναρπαστικοί και, γενικά, πρόκειται για μια εμπειρία που θα σας κρατήσει άνετα για 10-15 ώρες (το βασικό κομμάτι διαρκεί 6-8, αλλά υπάρχουν πολλά μυστικά και αρκετές δευτερεύουσες αποστολές, ενώ η εξερεύνηση από μόνη της αρκεί για πολλές ώρες ενασχόλησης).
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: The Parasight
Εκδότρια Εταιρεία: Focus Entertainment
Είδος: First-person shooter / Action-Adventure
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 15 Δεκεμβρίου 2022
Official website: link