Έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του δεύτερου τίτλου της σειράς, το Call of Duty: Modern Warfare III είναι εδώ.
Η κυκλοφορία ενός τίτλου Call of Duty πάντα αποτελεί από μόνη της είδηση, καθώς η σειρά έχει φανατικούς ακολούθους που ασχολούνται ακόμα και με τα χειρότερα εξ αυτών. Το Call of Duty: Modern Warfare III αποτελεί μια περίεργη περίπτωση, καθώς χρειάστηκε τον λιγότερο χρόνο για να αναπτυχθεί, αφού στην αρχή προοριζόταν για expansion του προηγούμενου τίτλου της σειράς. Κάπου στα μέσα της παραγωγής αποφάσισαν να το κυκλοφορήσουν σαν πλήρες τίτλο, με τιμή πλήρη τίτλου, αλλά όχι με αντίστοιχο περιεχόμενο.
Η Sledgehammer Games πόνταρε πολλά στη νοσταλγία, καθώς όπως είδαμε και στην open beta, έφερε πίσω εμβληματικούς χάρτες από προηγούμενο τίτλο της σειράς για να ολοκληρώσει το multiplayer της. Minimum effort, maximun price.
Λίγο Warzone, μερικά cutscenes και… έτοιμο
Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται έλεγαν οι σοφοί και κάτι παρόμοιο νιώσαμε όταν κληθήκαμε να βρούμε το Call of Duty: Modern Warfare III στην βιβλιοθήκη μας στο Steam. Τελικά αυτό είχε ενσωματωθεί σαν DLC (τυχαίο;) στο περυσινό παιχνίδι. Η συνέχεια; Μια τραγωδία. Για να παίξουμε το παιχνίδι, έπρεπε να κατεβάσουμε το περυσινό που πλέον λειτουργεί σαν hub, να βρούμε το Modern Warfare III και να το επιλέξουμε. Αυτό όμως δεν μας οδήγησε στην αρχή του campaign. Το περυσινό παιχνίδι έκλεισε και αφού περιμέναμε να φορτώσει το νέο παιχνίδι, επιτέλους αντικρίσαμε την πρώτη αποστολή του campaign.
Ξεπερνώντας το χειρότερο hub στην ιστορία του gaming, το campaign ξεκίνησε χωρίς κάποια εισαγωγή, κατευθείαν από εκεί που μας είχε αφήσει ο προηγούμενος τίτλος της σειράς. Η Task 141 προσπαθεί να πιάσει και να αποτρέψει τον Ρώσο τρομοκράτη, Makarov, από το να ξεκινήσει τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Δεν περιμέναμε εκλεπτυσμένο σενάριο σε Call of Duty, αλλά σίγουρα περιμέναμε υψηλά production values, εξαιρετικά cutscenes και cinematics και πρωταγωνιστές που να μένουν τον παίκτη.
Ποιοτικά, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα χειρότερα campaigns της σειράς. Το βασικότερο αρνητικό είναι η απουσία προσπάθειας από τους developers. Πολλές από τις αποστολές είναι τύπου Warzone, δηλαδή “ανοιχτού κόσμου”, όπου δίνεται στον παίκτη ένα objective και επιλέγει εκείνος πώς θα προσεγγίσει την αποστολή, πάντα μαζεύοντας το κατάλληλο loot κατά την διάρκεια της αποστολής. Μπορεί να ακούγεται ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι. Οι αποστολές είναι πρόχειρες και καταλήγουν βαρετές (πλην δύο) πολύ σύντομα. Φαίνεται σαν να πήραν τυχαίους χάρτες Warzone και έβαλαν πριν και μετά cutscenes. Στα περισσότερα cutscenes βλέπουμε τους ήρωες να μιλούν, να σχεδιάζουν και να μιλούν ξανά. Καμία ένταση, καμία δράση. Ακόμα και ο Makarov, ένας από τους κορυφαίους κακούς της σειράς, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τη μετριότητα.
Συνολικά, στο Call of Duty: Modern Warfare III, υπάρχουν 14 αποστολές. Ακούγονται πολλές, όμως κάποιες από αυτές διαρκούν λίγα λεπτά, ενώ άλλες είναι αδιάφορες. Συνολικά το campaign δεν θα σας απασχολήσει για περισσότερες από 4 ώρες, κάτι που κρίνεται απογοητευτικό ακόμα και για τα στάνταρ της σειράς.
Στο multiplayer τι γίνεται;
Ξεπερνώντας την απογοήτευση του campaign, στο multiplayer τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η Sledgehammer Games έχει κάνει remaster 16 χάρτες από το Modern Warfare 2 του 2009 και τους έχει προσθέσει στον φετινό τίτλο. Αντί λοιπόν να δημιουργήσει κάτι καινούργιο, προσφέρει ένα map pack προηγούμενων παιχνιδιών, που ξέρει ότι θα προσφέρουν διασκέδαση, αλλά και νοσταλγία στους παίκτες. Πράγματι περάσαμε αρκετές διασκεδαστικές ώρες στο multiplayer του παιχνιδιού, όταν δεν μας θέριζαν παίκτες με έτοιμα όπλα από τον περυσινό τίτλο. Γιατί η εταιρία αποφάσισε να επιτρέψει την μεταφορά οπλισμού από το MW2 στο MW3 κάτι που δημιουργεί πλεονέκτημα στους παλαιότερους παίκτες. Τα modes είναι ακριβώς όπως τα γνωρίζετε και δεν έχει γίνει η παραμικρή αλλαγή σε αυτά.
Ακόμα και το mode των Zombies καταφέρνει να μείνει διασκεδαστικό, παρά την στροφή στο open world. Ομάδες των τριών ατόμων πέφτουν σε ένα χάρτη τύπου Warzone, στον οποίο υπάρχουν περιοχές με zombies. Πριν τελειώσει ο χρόνος προσπαθείτε να κάνετε όσο το δυνατόν περισσότερες αποστολές μπορείτε, να σκοτώσετε zombies και ανθρώπινους εχθρούς και να αποδράσετε με το ελικόπτερο. Όσο ολοκληρώνετε αποστολές, μπορείτε να δυναμώσετε τα όπλα σας ή να βρείτε άλλα, πιο δυνατά. Έτσι μπορείτε να προχωρήσετε πιο βαθιά στο χάρτη, όπου υπάρχουν πιο δυνατά zombies και αποστολές με περισσότερα rewards. Προφανώς, αν δεν καταφέρετε να αποδράσετε, τα χάνετε όλα. Παρά τις αλλαγές, αν διαθέτετε παρέα ή γίνετε match με κατάλληλους συμπαίκτες, δεν υπάρχει περίπτωση να μην το διασκεδάσετε.
Αξίζει η αγορά του νέου Call of Duty;
Στην τιμή που βρίσκεται αυτήν τη στιγμή και με το περιεχόμενο που προσφέρει, σίγουρα δεν αξίζει η αγορά. Μιλάμε για ένα πρόχειρο προϊόν, που σε κάθε πτυχή του φαίνεται ότι έγινε “στο πόδι”, απλά για να βγει η υποχρέωση. Βαρετό -και με μικρή διάρκεια- campaign, ανέμπνευστες αποστολές και χάρτες παλαιότερων παιχνιδιών στο multiplayer. To Warzone έχει παρεισφρήσει παντού, από το single-player μέχρι τα Zombies, και σίγουρα δεν είναι αυτό που περιμένουμε από ένα παιχνίδι που κοστολογείται €80. Σίγουρα παραμένει διασκεδαστικό, γιατί διαθέτει κορυφαίο gunplay, όμως θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σαν ένα ωραιότατο DLC των €20 και θα το εξυμνούσαμε.
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Sledgehammer Games
Εκδότρια Εταιρεία: Activision-Blizzard
Είδος: First-Person Shooter
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 10 Νοεμβρίου 2023
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.