Cocoon – Review

Ένα ταξίδι στο απέραντο σύμπαν

Μέσα σε μια περίοδο γεμάτη γιγαντιαίες κυκλοφορίες, το Cocoon έρχεται να δώσει μια σύντομη ανάσα γεμάτη δημιουργία και φαντασία.

Ανεπτυγμένο από την Geometric Interactive και τον lead gameplay designer των Limbo και Inside, το Cocoon, αποτελεί ένα εξαιρετικό 3D puzzle adventure παιχνίδι, με ιδιαίτερο concept και τρομερό σχεδιασμό.

Ένας κόσμος δεν είναι ποτέ αρκετός

Στο Cocoon, λοιπόν, θα αναλάβουμε τον ρόλο ενός μικροσκοπικού εντόμου, καθώς «πηδάμε» απρόσκοπτα από κόσμο σε κόσμο, εξερευνώντας και λύνοντας γρίφους. Αυτή η άμεση και συχνή εναλλαγή μεταξύ των πολλών και ποικιλόμορφων κόσμων, αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία το highlight του τίτλου, καθώς και έναν από τους σημαντικότερους και πιο ενδιαφέροντες μηχανισμούς του.

Κάθε κόσμος στο Cocoon έχει τη μορφή μιας σφαίρας, η οποία έρχεται με ειδικές ικανότητες που μας εξυπηρετούν στον τομέα της εξερεύνησης. Κάποια, για παράδειγμα, με το φως που εκπέμπει μας αποκαλύπτει μονοπάτια, ενώ άλλη, αλλάζει την κατάσταση ορισμένων αντικειμένων από αέρια σε στερεή μορφή. Με αυτόν το τρόπο, μας δίνεται πρόσβαση σε προηγουμένως απρόσιτες περιοχές. Συνολικά υπάρχει μεγάλη ποικιλία, η οποία εξυπηρετεί με επιτυχία το εκάστοτε περιβάλλον που βρισκόμαστε.

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει

Για να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμη κάθε σφαίρας τώρα, θα πρέπει να την κουβαλάμε μαζί μας. Εδώ είναι όμως που ξεκινούν και τα δύσκολα. Στα περισσότερα σημεία του Cocoon, θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να περνάμε τις σφαίρες από μέρη που δεν μπορούν να περάσουν. Έτσι, δουλειά μας είναι να βάλουμε την φαντασία μας να δουλέψει και να χρησιμοποιήσουμε συνετά όλα τα εργαλεία που βρίσκονται στον περίγυρο μας, έτσι ώστε να λύσουμε τους, αν μη τι άλλο, εφευρετικούς και πρωτότυπους γρίφους. 

Εκτός από τα εργαλεία που βρίσκουμε στο περιβάλλον, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε σωστά και έναν ακόμη μηχανισμό. Έναν μηχανισμό που μας επιτρέπει να συγχωνεύουμε δύο κόσμους σε έναν. Τοποθετώντας τις σφαίρες σε κάποιες συγκεκριμένες εξωγήινες συσκευές, μας δίνεται η δυνατότητα να εισερχόμαστε στους κόσμους τους. Η ανατροπή εδώ όμως, είναι ότι μπορούμε να μπαίνουμε και να βγαίνουμε από κόσμο σε κόσμο, κρατώντας ήδη έναν άλλο κόσμο στα χέρια μας.

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Εκ πρώτης όψεως, μπορεί να ακούγεται κάπως περίπλοκο. Ωστόσο, με τον ρυθμό που μας πηγαίνει το παιχνίδι, όταν ξεκινάμε να εναλλάσσουμε κόσμους και τοποθετούμε τη μια σφαίρα μέσα στην άλλη, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουμε την ειδική ικανότητα που χρειάζεται κάθε φορά, γίνεται το κλικ και συνειδητοποιούμε πόσο έξυπνος, βαθύς, αλλά ταυτόχρονα απλός είναι ο μηχανισμός αυτός. 

Κάτι ακόμα που μας εντυπωσίασε, είναι το πόσο ασύλληπτα ομαλά και ακαριαία μεταφερόμαστε από τον ένα κόσμο στον άλλο. Τοποθετώντας τη σφαίρα, όπως προαναφέραμε, σε συγκεκριμένες εξωγήινες συσκευές, μας δίνεται η δυνατότητα να μεταφερόμαστε στον κόσμο της. Αυτό όμως, δεν συμβαίνει με cutscenes ή loading screens, αλλά απρόσκοπτα με ένα υπέροχο animation.

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Βγάλτε τα πέρα μόνοι σας

Κατά γενική ομολογία, θα έλεγε κανείς ότι το Cocoon σε πολλές από τις πτυχές του, θυμίζει παιχνίδια όπως το Tunic. Δεν υπάρχει εξήγηση για τίποτα και τα πάντα πρέπει να τα βρει ο παίκτης εξερευνώντας και πηγαίνοντας με τον ρυθμό του παιχνιδιού. Έναν ρυθμό που στην προκειμένη περίπτωση λειτουργεί άψογα. Ενώ βρισκόμαστε σε απόκοσμες περιοχές, με αντικείμενα και μηχανισμούς που δεν παραπέμπουν σε τίποτα από αυτά που γνωρίζουμε, οι δημιουργοί έχουν καταφέρει να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι αυτό που βλέπουμε, είναι πράγματι αυτό που πιστεύουμε ότι είναι. Βλέπουμε κάτι εξωγήινο που πιθανόν να είναι μοχλός; Ε, σχεδόν πάντα θα είναι μοχλός που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε. Αυτό που θέλουμε να πούμε εδώ, είναι ότι όσο περίεργα και ξένα πιθανόν να φαίνονται κάποια πράγματα λόγω της ατμόσφαιρας του παιχνιδιού, άλλο τόσο γνώριμα είναι. Αυτό το βρήκαμε πολύ ευχάριστο, καθώς κάθε φορά που βρίσκαμε κάτι τέτοιο, μας άφηνε ένα αίσθημα ικανοποίησης.

Διαβάστε επίσης:  Vaudeville - Preview

Πρόσθετα με το γεγονός ότι στο Cocoon δεν υπάρχει καμία εξήγηση για τίποτα, δεν υπάρχει επίσης κανένας διάλογος, ενώ παράλληλα, το μόνο που χρησιμοποιούμε καθ’ όλη τη διάρκεια, είναι αποκλειστικά και μόνο ένα κουμπί. Ναι, καλά διαβάσατε. Ότι χρειαστεί να κάνουμε στο παιχνίδι, είναι αρκετό να γίνει με το πάτημα μόλις ενός κουμπιού. Αυτό είναι αξιοθαύμαστο, καθώς, ενώ το περιτριγυρίζει συνολικά μια πολυπλοκότητα και ένα βάθος όσον αφορά σε ορισμένους μηχανισμούς και γρίφους, ο χειρισμός του παραμένει τρομακτικά απλός.

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Ευφυείς γρίφοι και αριστουργηματικός σχεδιασμός

Σχετικά με τον πυρήνα του gameplay, κατά κύριο λόγο, θα περνάμε την ώρα μας λύνουμε ευφάνταστους γρίφους, περιπλανόμενοι στους πολλούς και διαφορετικούς κόσμους που ξεκλειδώνουμε. Ενώ γενικά μάχες δεν υπάρχουν, κάθε κόσμος στο τέλος του κρύβει έναν Guardian ή πιο απλά, ένα bossfight, το οποίο καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με κάθε φορά διαφορετικό τρόπο. Ο τρόπος αυτός, διαφέρει ανάλογα τον κόσμο και το περιβάλλον που βρισκόμαστε. Όπως είπαμε, υπάρχει μόνο ένα κουμπί για όλα, επομένως οι μάχες απαιτούν καλό movement, γρήγορες αποφυγές χτυπημάτων και έξυπνη διαχείριση του περίγυρού μας.

Σε περίπτωση που δεχτούμε κάποιο χτύπημα τώρα, δεν χάνουμε ζωή, αλλά ούτε και πεθαίνουμε. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καν health bar στο Cocoon. Αντ’ αυτών, λοιπόν, όταν δεχτούμε ένα και μόνο χτύπημα, εκσφενδονιζόμαστε έξω από τον κόσμο που βρισκόμαστε, και όταν επιστρέψουμε, ξεκινάμε από ένα σημείο πιο πίσω τη μάχη. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν ιδιαίτερο μηχανισμό, ο οποίος ωστόσο δένει αρμονικά με τη συνολική ατμόσφαιρα και την ροή του παιχνιδιού.

Το μόνο αρνητικό σχετικά με τις μάχες αυτές ωστόσο, είναι ότι ορισμένες δεν είχαν την φαντασία και την ευρηματικότητα που συναντάμε στο υπόλοιπο παιχνίδι. Φυσικά, αναφερόμαστε στον τρόπο αντιμετώπισης τους, ο οποίος ορισμένες φορές ήταν κάπως αδιάφορος και βαρετός, συγκριτικά με άλλα.   

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Κάτι ακόμα που έχει καταφέρει το Cocoon είναι να αποτρέψει τη λάθος χρήση του backtracking. Τι εννοούμε: όταν περνάμε από ένα σημείο και έχουμε μπροστά μας έναν γρίφο να λύσουμε, το παιχνίδι αυτομάτως κλείνει όλους τους δρόμους που οδηγούν κάπου αλλού που δεν χρειάζεται να πάμε, αποτρέποντάς μας έτσι να φύγουμε από το μέρος που κρύβεται η απάντηση στον γρίφο. Με αυτό το τρόπο, εξουδετερώνει το ανούσιο και χρονοβόρο backtracking που θα κάναμε, στην περίπτωση που πιστεύαμε ότι η απάντηση του γρίφου κρυβόταν σε ένα άλλο σημείο κάπου αλλού. Έχουμε να κάνουμε με μια πολύ σημαντική προσθήκη, η οποία γλιτώνει χρόνο και διάθεση, ενώ την ίδια στιγμή κρατάει τον παίκτη μονίμως σε εγρήγορση, αφού στρέφει όλη του την προσοχή αποκλειστικά στα πράγματα που υπάρχουν στον χώρο που βρίσκεται.

Διαβάστε επίσης:  The Medium - Review

Ένας κόκκος στην άμμο 

Παιχνίδια σαν το Cocoon, συνήθως δεν περιτριγυρίζονται από κάποια ιδιαίτερη ιστορία. Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζει είναι ξεκάθαρα το πόσο διασκεδαστικό και ευχάριστο μπορεί να είναι το gameplay. Εδώ, όμως, δεν ισχύει αυτό. Το πόνημα της Geometric Interactive, προσπαθεί να πει μια όμορφη ιστορία. Μια ιστορία που αφορά τον κόσμο, ή καλύτερα, τους κόσμους, την προστασία τους και την επαναφορά τους στην ζωή. Κουβαλώντας τους στα χέρια μας σαν τον Άτλαντα, σκοπός μας είναι να τους ελευθερώσουμε και να τους βοηθήσουμε να ανακάμψουν, ενώ παράλληλα, μας υπενθυμίζει πόσο μικροί είμαστε στο απέραντο σύμπαν.

Cocoon

Credit: VG24

Πλούσιοι, πολύχρωμοι και ζωντανοί κόσμοι

Τόσο οπτικά, όσο και σχεδιαστικά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα εκθαμβωτικό αποτέλεσμα. Μέσα από προσεκτικά επιλεγμένες χρωματικές παλέτες, οι οποίες αποτυπώνουν άριστα την ατμόσφαιρα και το ύφος του κάθε κόσμου, το Cocoon ξεφεύγει από τα -χρωματικά πιο βαρετά- Limbo και Inside. Εν αντιθέσει με αυτά, κάθε κόσμος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και χρώματα, ενώ παράλληλα ξεχειλίζει από λεπτομέρεια. Από τα εξωγήινα μωβ χρώματα και τις παράξενες υφές του ενός, μέχρι την ανοιχτόχρωμη παλέτα της αμμουδιάς και των λόφων του άλλου. Τα πάντα όσον αφορά στον σχεδιασμό και την ατμόσφαιρα είναι σχεδόν αψεγάδιαστα.

Πρόσθετα με τα παραπάνω, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και το θαυμάσιο sound design. Κάθε κίνηση και κάθε interaction συνοδεύεται από αρμόζοντες ήχους, βοηθώντας μας έτσι να βυθιστούμε ακόμα περισσότερο στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Τεχνικά, το Cocoon επίσης ευημερεί, καθώς δεν αντιμετωπίσαμε ούτε ένα πρόβλημα.

Cocoon

Photo: Annapurna Interactive – VG24

Ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα indie της χρονιάς

Το Cocoon αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πιο εντυπωσιακά indie που έχουμε δοκιμάσει τελευταία. Από τον αριστουργηματικό σχεδιασμό του και το μοναδικό του concept, μέχρι τους πρωτότυπους μηχανισμούς του, τους ευφάνταστους και ευφυείς γρίφους του, και το εκπληκτικό του sound design.

Αν αφαιρέσουμε τη σύντομη διάρκειά του και την ελλιπή φαντασία σε ορισμένα bossfights, το Cocoon αποτελεί ένα must play για όλους τους fans και μη του είδους.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

Cocoon

Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Xbox Series X|S
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Geometric Interactive
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Annapurna Interactive
Είδος:‌ Puzzle Adventure
Ηλικίες:‌ 7+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 29 Σεπτεμβρίου 2023
Official website:‌ link

Θετικά

  • Όμορφη ιστορία και έξυπνο concept
  • Πρωτότυποι μηχανισμοί
  • Ευφάνταστοι γρίφοι
  • Υπέροχο art style
  • Τρομερός σχεδιασμός των κόσμων
  • Άριστο sound design
  • Τεχνικά άρτιο
  • Εκπληκτική ατμόσφαιρα

Αρνητικά

  • Ορισμένα bossfights ήταν αδιάφορα
  • Μικρό σε διάρκεια

Βαθμολογία

9
Τούμπανο!
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ