Περάσαμε ένα σαββατοκύριακο με το Concord, τη δεύτερη απόπειρα διείσδυσης της Sony στα παιχνίδια live-service και αυτές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις.
Μετά τα άκρως επιτυχημένο (και ίσως μη αναμενόμενο) λανσάρισμα του Helldivers 2 [review], η Sony συνεχίζει σε μονοπάτια live-service multiplayer με την κυκλοφορία του Concord, το οποίο έρχεται στην ολοκληρωμένη του έκδοση στις 23 Αυγούστου. Ο τίτλος της Firewalk Studios αποτελεί και το δημιουργικό της ντεμπούτο, φυσικά κάτω από την ομπρέλα των PlayStation Studios. Θα προσπαθήσει να καθιερωθεί σε ένα genre που χαρακτηρίζεται από άκρως απαιτητικούς παίκτες, συνηθισμένους σε games, που έχουν εδραιωθεί εδώ και χρόνια και που δύσκολα θα τα αφήσουν, αν δεν συναντήσουν κάτι άκρως ποιοτικό και διαφορετικό.
Αρχικά, στο Concord o οπτικός τομέας είναι πολύ ποιοτικός, κάτι ξεκάθαρο ακόμα και από το εισαγωγικό βιντεάκι το οποίο μας θύμισε αρκετά τις ιστορίες και την αισθητική των Guardians of the Galaxy. Έντονα χρώματα, ιδιαίτερος σχεδιασμός σε περιβάλλοντα και χαρακτήρες, καλογυαλισμένα γραφικά και animations συνάδουν με τη καλή φήμη που έχει η Sony σε αυτό τον τομέα στις παραγωγές της. Εξίσου ποιοτικό και γενικά απροβλημάτιστο τεχνικό τομέα συναντήσαμε και στα matches. Ακόμα και στις περιπτώσεις, στις οποίες γινόταν πραγματικός χαμός στην οθόνη μας, τα animations ήταν ομαλά, το framerate σταθερό στα 60 fps, χωρίς bugs και glitches, στοιχεία που έκαναν τις μάχες μας να είναι τεχνικά απροβλημάτιστες. Κάτι που είναι σίγουρα ενθαρρυντικό για ένα παιχνίδι που βρίσκεται σε φάση beta.
Κάτι μας θυμίζει…
Το Concord στο launch του έρχεται με 16 επιλέξιμους χαρακτήρες με τους οποίους προλάβαμε και παίξαμε τουλάχιστον 15-20 ματς με τον κάθε έναν. Φυσικά ορισμένοι ήταν πιο κοντά στα γούστα μας και στο playstyle μας και θέτουν υποψηφιότητα να γίνουν οι main μας όταν κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Σχεδιαστικά, υπάρχει φαντασία και ποικιλία, τόσο οπτικά όσο και στα όπλα και στα abilities τους. Θα συναντήσετε από ανθρώπους και εξωγήινους με rifles και shotguns, μέχρι ρομπότ που έχουν για όπλο μία ηλεκτρική σκούπα αλλά και ένα ανθρωποειδές μανιτάρι που έχει για ability να αφήνει φυτά που δίνουν buffs στους συμπαίκτες! Μιας και αναφερθήκαμε σε abilities, οι παίκτες που έχουν εμπειρία από άλλα παιχνίδια του είδους, θα συναντήσουν αρκετά γνώριμα στοιχεία τα οποία “δανείζεται” το Concord.
Οπτικά σε πολλούς θα θυμίσει το Overwatch, αν και στο Concord οι μάχες είναι πιο γρήγορου ρυθμού και όχι τόσο απαιτητικές στο τακτικό κομμάτι. Έπειτα στο gunplay θα λέγαμε ότι είναι πιο κοντά στο PvP mode του Destiny 2. Όσον αφορά στα abilities, πολλά ήταν πανομοιότυπα με αυτά των champions στο Apex Legends, παιχνίδι που έχω ασχοληθεί άλλωστε πιο διεξοδικά σε σχέση με τα δύο άλλα multiplayer shooters που προανέφερα. Για παράδειγμα, η ασπίδα-θόλος που βγάζει στο Concord η Daw είναι το ίδιο ability που έχει και ο Gibraltar στο Apex Legends. Η Roka που αιωρείται με τα Hover Thrusters θυμίζει Valkyrie, η IT-Z έχει παρόμοια skills με την Wraith κ.ο.κ. Αντίστοιχα, παίκτες που έχουν ασχοληθεί περισσότερο με τα Overwatch και Destiny θα εντοπίσουν και εκείνοι αρκετές ομοιότητες στα abilities, αλλά και στα όπλα.
Πρώτες εντυπώσεις και προβληματισμοί
Βέβαια, οι ομοιότητες και τα στοιχεία που έχει δανειστεί το Concord από άλλα παιχνίδια δεν επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία της μάχης. Στα τρία διαθέσιμα modes που προσέφερε η Early Beta, οι μάχες ήταν διασκεδαστικές, το gunplay και το tactical κομμάτι ήταν προσεγμένα, ενώ και τα abilities έπαιζαν σημαντικό ρόλο στην τελική έκβαση. Οι servers δούλευαν όπως έπρεπε, χωρίς καθυστερήσεις στο matchmaking και χωρίς lag και αποσυνδέσεις.
Σημειώσαμε βέβαια κάποιες αλλαγές και βελτιώσεις που χρειάζεται να γίνουν, κυρίως στο κομμάτι του quality of life. Επίσης περιμένουμε και την τελική λίστα με τους χάρτες, καθώς οι 4 διαθέσιμοι της early beta ήταν σχετικά αδιάφοροι. Αναμένουμε την κυκλοφορία του παιχνιδιού για να διαπιστώσουμε αν όντως έχουν γίνει οι απαραίτητες διορθώσεις και προσθήκες.
Συμπερασματικά, το Concord φαίνεται πως θα είναι ένα παιχνίδι διασκεδαστικό, πολύ ποιοτικό και προσεγμένο στον τεχνικό τομέα και πως θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του είδους. Οι παίκτες που έχουν εμπειρία από multiplayer FPS, θα αισθανθούν αμέσως άνετα, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη προσαρμογή, αφού θα συναντήσουν γνώριμα σε αυτούς στοιχεία τόσο στους χαρακτήρες όσο και στη λογική της μάχης.
Οι προβληματισμοί μας με το Concord έχουν να κάνουν περισσότερο με το αν θα καταφέρει να προσδώσει κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο στο είδος,, αλλά και αν θα καταφέρει να διατηρήσει το ενδιαφέρον των παιχτών για εύλογο χρονικό διάστημα. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος -και μάλιστα απέναντι σε παιχνίδια που είναι είτε free to play, είτε έχουν δοθεί στις συνδρομητικές υπηρεσίες- οπότε μένει να δούμε πώς θα τα πάει.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Firewalk Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Multiplayer / First-Person Shooter / Hero Shooter
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 23 Αυγούστου 2024
Official website: link
Η πρόωρη πρόσβαση στην Beta μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview.