Concord – Review

Το Concord είναι ένα διασκεδαστικό multiplayer hero shooter, χωρίς λοιπές “κρυφές χρεώσεις”, που προσπαθεί να βρει την ταυτότητα του

Πέρασε περίπου ένας μήνας από την τελευταία φορά που παίξαμε το Concord, έχοντας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις μας [preview]. Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε ένας αρχικός ενθουσιασμός, καθώς το παιχνίδι ήταν καλογυαλισμένο και διασκεδαστικό. Επίσης η υπόσχεση της Firewalk Studios, των δημιουργών του παιχνιδιού, ότι δεν θα έχει στοιχεία pay to win και paid season passes, προσφέροντας δωρεάν μηνιαίες προσθήκες υλικού, αποτελεί μία όαση στη μάστιγα των microtransactions που χαρακτηρίζει το multiplayer genre. Το βασικό ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι αν θα καταφέρει το Concord να δημιουργήσει μία σταθερή κοινότητα ενεργών παικτών, αλλά και να αποκτήσει μία δική του ταυτότητα που θα το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Concord

photo: VG24.gr – SIE

Aπουσία microtransactions, εστίαση στο lore και στους heroes

Το πρώτο πράγμα που παρατηρήσαμε μπαίνοντας στο αρχικό μενού του Concord είναι η απουσία επιλογών όπως Store, buy coins, buy credits, shop, κτλ. Κάτι που δεν το συναντάμε σε άλλα παιχνίδια multiplayer που είναι γεμάτα με microtransactions και πολλές φορές επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία και την πρόοδο, κάνοντάς τα πολλές φορές σχεδόν unplayable, αν δεν πληρώσεις επιπλέον χρήματα. Στο μέλλον βέβαια μπορεί να προστεθούν κάποιες in-game αγορές, αλλά με τους developers να διαβεβαιώνουν ότι θα είναι μόνο για αντικείμενα τύπου cosmetics. Σε αυτήν τη φάση ο παίκτης με το ποσό που δίνει για την αγορά του τίτλου έχει ένα πακέτο με 16 χαρακτήρες, 12 χάρτες, 6 multiplayer modes και κάποια πρόσθετα single player modes, όπως τα training και time trials.

Πριν ακόμα μπούμε στο μενού, βλέπουμε ένα κινηματογραφικό cutscene, το οποίο θα αλλάζει κάθε εβδομάδα και θα παρουσιάζει ιστορίες από τους χαρακτήρες του Concord. Η Firewalk Studios έχει κάνει προσπάθεια δημιουργίας lore με σαφείς επιρροές από space franchises, όπως Guardians of the Galaxy, Star Wars κτλ. Οι 16 χαρακτήρες είναι προσεγμένοι αισθητικά και σχεδιαστικά, ενώ φαίνονται και ενδιαφέροντες ως προσωπικότητες. Απλά, τόσο τα βιντεάκια που παίζουν στην έναρξη, όσο και το Galactic Guide, ένας χάρτης απεικόνισης του γαλαξία με πληροφορίες σε κείμενο, δεν μας προκάλεσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τον κόσμο του Concord. Ίσως αν υπήρχε μεγαλύτερη σύνδεση μεταξύ lore και gameplay, οι developers θα μπορούσαν να παρουσιάσουν καλύτερα το όραμά τους. Φαίνεται όμως ότι υπάρχει αυτό το όραμα και η αγάπη των ανθρώπων που έφτιαξαν τον κόσμο του Concord απλά σε αυτήν την αρχική του φάση δεν το επικοινωνούν τόσο καλά στους παίκτες.

Διασκεδαστική και ισορροπημένη μάχη, άψογος τεχνικός τομέας

Η διασκεδαστική και ισορροπημένη μάχη που είχαμε παρατηρήσει και στην open beta παραμένει στο ίδιο επίπεδο και μετά την επίσημη κυκλοφορία του Concord. Ναι μεν, δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη πρωτοτυπία όσον αφορά στα skills και τα όπλα των ηρώων, αλλά in-game λειτουργούν άψογα. Οι μάχες είναι έντονες, υπάρχει ισορροπία στα skils και τις ιδιαιτερότητες του κάθε ήρωα, ενώ σε υψηλό επίπεδο είναι και το στοιχείο του skill gap. Οι ικανοί παίκτες που έχουν εξοικειωθεί με το παιχνίδι ξεχωρίζουν και, συναντώντας αρκετούς από αυτούς στα πρώτα μας ματς, το k/d ratio στο τέλος έγερνε απελπιστικά προς τα deaths!

Διαβάστε επίσης:  Horizon Forbidden West Complete Edition: Μάθαμε πότε έρχεται σε PC

Όλες οι μάχες στο Concord διεξάγονται σε υψηλό ποιοτικό επίπεδο όσον αφορά στον τεχνικό τομέα. Τα animations στα skills είναι καλοφτιαγμένα ενώ και το HUD είναι “καθαρό” από άχρηστα εικονίδια και πληροφορίες. Σε συνδυασμό με το σταθερό framerate, την πλήρη απουσία bugs και glitches και τους αξιόπιστους servers, η εμπειρία μας ήταν απροβλημάτιστη σε αυτό το κομμάτι. Το μόνο θέμα που είχαμε ήταν, σε κάποιες περιπτώσεις, η εμφάνιση lag στα μενού. Οι εντολές που δίναμε κατά την πλοήγησή μας σε αυτά είτε καθυστερούσαν να εκτελεστούν, είτε χρειαζόταν να πατήσουμε 2-3 φορές για να μπούμε για παράδειγμα στο Crew Management.

Διαχείριση του crew και ο αντίκτυπος στο gameplay

Αναφέροντας λοιπόν το Crew Management να πούμε ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό για το είδος στοιχείο που προσπάθησαν να εισάγουν οι developers. Σε άλλα hero shooters το ultimate skill του κάθε χαρακτήρα και η σωστή αξιοποίησή του είναι αυτό που πολλές φορές κρίνει και ένα ματς. Στο Concord, δεν υπάρχει ultimate skill και για να αποκτήσεις πλεονέκτημα απέναντι στους αντιπάλους θα πρέπει να “χτίσεις” σωστά το crew πριν από κάθε ματς. Ουσιαστικά, εκμεταλλευόμενοι συνεργίες μεταξύ των ηρώων ανάλογα τον ρόλο τους, προσπαθούμε να έχουμε διαθέσιμα και να ξεκλειδώσουμε στη μάχη, κάποια επιπλέον bonus. Έχουμε 12 διαθέσιμα slots, για τα οποία επιλέγουμε τους Freegunners που θα χρησιμοποιήσουμε στο ματς έχοντας την δυνατότητα να βάλουμε μέχρι και 3 φορές τον ίδιο ήρωα “στακάροντας” με αυτό τον τρόπο το bonus που δίνει το class του. Τα bonus αυτά μπορεί να είναι πιο γρήγορο reloading, μεγαλύτερο range στα όπλα, αυξημένο healing κτλ.

Κάθε φόρα που μπαίνουμε στη μάχη με έναν Freegunner ενός συγκεκριμένου class ξεκλειδώνουμε και το αντίστοιχο bonus. Με αυτόν τον τρόπο προωθείται σαν στοιχείο του gameplay το γεγονός ότι πρέπει να παίξουμε με σίγουρα 3-4 χαρακτήρες σε κάθε ματς αν θέλουμε να αποκτήσουμε αυτά τα πλεονεκτήματα. Σαν ιδέα είναι ενδιαφέρουσα, προσπαθώντας να εισάγει στοιχεία παραδοσιακού deck building των card games σε ένα hero shooter, όπως είναι το Concord. Πειραματιστήκαμε αρκετά με το Crew Management και η αλήθεια είναι ότι στην πράξη δεν φάνηκε να έχει κάποιον ιδιαίτερο αντίκτυπο. Σίγουρα το να τρέχεις λίγο πιο γρήγορα ή να έχεις λίγο μικρότερο cooldown βοηθούν στη μάχη, αλλά δεν είναι αυτό που λέμε game changer, όπως για παράδειγμα τα ultimate skills σε παιχνίδια, όπως τα Overwatch και Apex Legends. Ίσως με τις επερχόμενες προσθήκες νέων Freeguners να αλλάξει το meta και η βαρύτητα του Crew Management, παρόλο βέβαια που τα classes τα οποία ορίζουν τα bonus των ηρώων, φαίνεται να είναι συγκεκριμένα.

Woman

photo: VG24.gr – SIE

Concord – Τυπικά modes, παρόμοιοι χάρτες

Επισημάναμε και προηγουμένως την έλλειψη πρωτοτυπίας στα skills και τα όπλα των ηρώων του Concord. Deployable shields, skills τηλεμεταφοράς και αορατότητας, βαλίστρες που πετάνε εκρηκτικά βέλη και άλλα, τα όποια έχουμε συναντήσει σε πάμπολλα παιχνίδια του είδους. Η εισαγωγή τους στο παιχνίδι γίνεται βέβαια με σωστό τρόπο και δεν επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία. Σε συνδυασμό όμως με την παρουσία modes που παίζουμε από εποχές Quake ή την απουσία αν θέλετε κάποιου πρωτότυπου, όπως ήταν πχ. το Push στο Overwatch 2, αποτελούν παράγοντες που μας κάνουν να θέλουμε να συντομεύουμε το διάλειμμά μας μεταξύ των sessions. Πρόκειται φυσικά για ένα παιχνίδι live-service και όλα μπορεί να αλλάξουν σε κάποιο update, αλλά είναι κάτι που θα θέλαμε να είχε προσεχθεί περισσότερο σε αυτήν την αρχική του φάση.

Διαβάστε επίσης:  The Last of Us Part I - Review

Όπως τα modes, έτσι και οι χάρτες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας σε ένα παιχνίδι multiplayer shooter. Στο Concord, οι χάρτες είναι οπτικά καλοσχεδιασμένοι, με ποικιλία σε χρώματα και assets ανά τοποθεσία και σε κάποιο screenshot σίγουρα φαίνονται όμορφοι. Στο gameplay όμως δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ αυτών. Έχει δοθεί μία έμφαση στο verticality για την καλύτερη αξιοποίηση κάποιων skills, όπως το hovering ή το triple jump, αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξεχωρίσαμε κάποιον χάρτη, δεν έγινε κάποιος ο αγαπημένος μας, όπως είναι για παράδειγμα ο Terminal ή ο Hijacked στα Call of Duty.

Sphere

photo: SIE

Τώρα; Τι γίνεται τώρα;

Το Concord φάνηκε ακόμα και από την Beta ότι πρόκειται για ένα προσεγμένο, τεχνικά άρτιο και σε σημεία αρκετά διασκεδαστικό hero shooter. Η αγάπη και το επίπεδο της δουλειάς από τους developers στο project είναι εμφανή με την προσπάθεια δημιουργίας ενός lore που θα αγκαλιάσουν οι παίκτες, αλλά και την εισαγωγή ενός τύπου deck management σε ένα παιχνίδι shooter. Χρειάζονται ο ίδιος ζήλος και ακόμα περισσότερες φρέσκες ιδέες για να μπορέσει το Concord να ανοίξει την “διπλοκλειδωμένη πόρτα” ενός genre με παγιωμένα παιχνίδια.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PCConcord - Boxart
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Firewalk Studios
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment
Είδος:‌ Multiplayer / First-Person Shooter / Hero Shooter
Ηλικίες:‌ 12+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 23 Αυγούστου 2024
Official website:‌ link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Άψογος τεχνικός τομέας
  • Διασκεδαστικές και ισορροπημένες μάχες
  • Ενδιαφέρουσα ιδέα το Crew Management

Αρνητικά

  • Το lore δεν συνδέεται όσο πρέπει με το gameplay
  • Έλλειψη πρωτοτυπίας στα πρώτα διαθέσιμα modes
  • Χάρτες που στο gameplay μοιάζουν ίδιοι μεταξύ τους

Βαθμολογία

7
Καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ