Το Croc: Legend of the Gobbos είναι άλλο ένα κλασικό platformer που επιστρέφει. Άραγε, άντεξε στον χρόνο;
Ακόμα θυμάμαι τα παιχνίδια που έπαιζα μικρός στο PlayStation 1. Θα μπορούσε να πει κανείς πως έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αγάπη μου για τα platformers. Άλλωστε, τότε το είδος ήταν στα καλύτερά του. Crash Bandicoot, Spyro, Gex, Pandemonium. Ακόμα και ο Spot της 7-Up. Παιχνίδια που κατάφεραν να δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις. Παιχνίδια που βλέπουμε να επιστρέφουν. Το Tomba κυκλοφορεί ήδη με ένα port, και η τριλογία του Gex ακολουθεί μέσα στο έτος. Ένα από αυτά τα παιχνίδια ήταν και το Croc: Legend of the Gobbos. Η Titanium Studios και η Big Boat Interactive είπαν να φέρουν το παιχνίδι στο σήμερα, με ένα remaster και όχι με μια απλή επανακυκλοφορία.
Ένας κροκόδειλος σε λάθος φυλή!
Η ιστορία είναι απλή και “τόση όση” για τα τότε δεδομένα. Ένας πελαργός αφήνει τον Croc σε μια φυλή πλασμάτων που ονομάζονται Gobbos και μεγαλώνει με αυτά, υπό την επίβλεψη του βασιλιά τους, Rufus. Μια μέρα, o Baron Dante επιτίθεται στη φυλή, φυλακίζοντας τα Gobbos. Στόχος του αγαπημένου μας Croc, είναι να ελευθερώσει τα μικρά πλασματάκια και να νικήσει τους κακούς.
Κλασικό platformer που μας ταξιδεύει… πίσω!
Το Croc είναι ένα αγαπημένο platformer που είναι αρκετά απλό. Οι κινήσεις του ήρωα περιορίζονται στο jump, spin και stomp. Έτσι ακριβώς αντιμετωπίζονται και οι εχθροί που συναντάμε. Το remaster έχει καταφέρει να εκμοντερνίσει τον χειρισμό τόσο του ήρωα όσο και της κάμερας, κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη.
Τα επίπεδα είναι γεμάτα από κρυμμένα Gobbos και κρυστάλλους που λειτουργούν σαν “ασπίδα” για τον ήρωα. Επιπλέον, υπάρχουν χρωματιστοί κρύσταλλοι που αν τους συλλέξουμε όλους, ξεκλειδώνουμε ένα επιπλέον τμήμα σε κάθε επίπεδο. Γενικότερα, είναι εύκολο να το απολαύσει κανείς, είτε έχει να παίξει καιρό παιχνίδι του είδους, είτε είναι φανατικός.
Πολύ πίσω…
Το αρχικό παιχνίδι κυκλοφόρησε το 1997 και μιλάμε για ένα remaster και όχι remake. Πώς μεταφράζεται αυτό; Ορισμένα designs δείχνουν τα χρόνια τους. Υπάρχει ένα έντονο spike στη δυσκολία των επιπέδων. Ξαφνικά από μικρά δωμάτια με ελάχιστα εμπόδια, βρισκόμαστε σε σημεία με απαιτητικό platforming και πολλά μπρος-πίσω σε δωμάτια για να ολοκληρώσουμε το επίπεδο.
Εκτός αυτού, δεν υπάρχει σύστημα με checkpoint. Αυτό σημαίνει πως τα λάθη μας τα πληρώνουμε ακριβά, με λίγες προσπάθειες πριν το game over. Θα μπορούσε να πει κανείς πως έχει κρατήσει την “παλιά” δυσκολία των παιχνιδιών.
Στις… επαναλήψεις της εποχής, οι εχθροί χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά. Άσχετα με το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε, οι αντίπαλοί μας είναι ίδιοι. Τα boss fights κινούνται σε αντίστοιχα μονοπάτια. Ένας κυκλικός χώρος, με εμάς να περιμένουμε να επιτεθεί το boss και να βρούμε το ιδανικό άνοιγμα για επίθεση.
Remaster < Remake
Δεδομένου πως δεν είναι remake, σίγουρα η ομάδα ανάπτυξης δεν μπορούσε να κάνει και πολλά. Όμως σίγουρα, θα μπορούσαμε να δούμε μερικές quality of life αλλαγές πέρα από τον χειρισμό. Η σύσταση των checkpoints, κάποια επιπλέον animations και άλλα θα μπορούσαν να κάνουν την εμφάνισή τους.
Από την άλλη, η 1-1 αναβάθμιση του τίτλου μάς επιτρέπει να έχουμε τρία διαφορετικά οπτικά modes. Τα remastered και retro modes, αλλά και ένα τρίτο που έχει μόνο ανανεωμένα μοντέλα, στο retro περιβάλλον. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως -όπως σε πολλά remasters- βλέπουμε υλικό με συνεντεύξεις των δημιουργών, concept art και άλλα.
Croc: Legend of the Gobbos – Ναι μεν, αλλά
Το Croc: Legend of the Gobbos είναι ένα ικανοποιητικό remaster. Σίγουρα θα μπορούσε να κάνει περισσότερα, αλλά όσοι θέλουν να παίξουν ξανά τον τίτλο για λόγους νοσταλγίας, θα το ευχαριστηθούν. Τα ανανεωμένα controls και γραφικά μάς κερδίζουν, όμως ένα remake -με πολλές βελτιώσεις- θα μπορούσε να αναδείξει τον χαρακτήρα του και να φέρει το παιχνίδι πραγματικά στο σήμερα.

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Titanium Studios, Big Boat Inteactive
Εκδότρια Εταιρεία: Argonaut Games
Είδος: Platformer
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 2 Απριλίου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.