Πολλά παιχνίδια έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν το πνεύμα του τρόμου των ’90s. Ένα που τα καταφέρνει περίφημα είναι το Crow Country.
Σε ένα σεναριακό υπόβαθρο που τοποθετείται κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, με αισθητικές επιρροές από την ίδια εποχή, το Crow Country προσπαθεί να ξυπνήσει μέσα μας τη μνήμη των παιχνιδιών τρόμου που παίζαμε τότε.
Και τα καταφέρνει! Από την πρώτη στιγμή κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις του, με πιξελιασμένα γραφικά και χοντροκομμένα μοντέλα, με γραφικά και σχεδιασμό που παραπέμπει αμέσως στη δεκαετία εκείνη.
Αναβίωση των ’90s
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε έναν σύγχρονο τίτλο να δημιουργεί αυτήν την αίσθηση, αλλά το συγκεκριμένο παιχνίδι τα καταφέρνει καλύτερα από τα περισσότερα που κάνουν κάτι αντίστοιχο.
Οπτικά, το Crow Country είναι ακριβώς όπως πρέπει, όμορφο με αυτόν τον τρόπο που θυμίζει κασέτα, και η μουσική ακολουθεί ολόσωστα, με νοσταλγικούς ήχους και ταιριαστές μελωδίες.
Το setting, επίσης, είναι εξαιρετικό: ένα στοιχειωμένο, παρατημένο λούνα παρκ, γεμάτο με μεταλλαγμένα τέρατα και με γρίφους. Τα δωμάτια του λούνα παρκ κρύβουν αρκετές εκπλήξεις, είτε μιλάμε για μυστικά που αφορούν τους μηχανισμούς είτε για αλλόκοτα φαινόμενα και περίεργους χαρακτήρες.
Οι διάλογοι, επίσης, στο ίδιο ύφος, θυμίζουν την εποχή εκείνη, με χαρακτήρες που μοιάζουν εκτός τόπου και χρόνου, με ατάκες που ξεστομίζονται χωρίς να ταιριάζουν, με αλλόκοτη ψυχραιμία και χιούμορ μπροστά σε εφιαλτικά πλάσματα.
Μάλιστα, το σενάριο είναι πιο ενδιαφέρον απ’ ό,τι μπορεί να περιμένετε στην αρχή, με αρκετούς χαρακτήρες, με ανατροπές και με ένα καλογραμμένο lore για το λούνα παρκ και τους κατοίκους του.
Τρόμος από άλλη δεκαετία
Το πακέτο συμπληρώνει ο σχεδιασμός: σε έναν σχετικά μικρό χάρτη, αλλά πυκνό σε περιεχόμενο, έχουμε αρκετά τέρατα, bosses, όπλα, μυστικά, αναβαθμίσεις, γρίφους και διαλόγους. Η εξερεύνηση ανταμείβει συνεχώς, αφού, αν ασχοληθούμε με τον κόσμο του παιχνιδιού, σίγουρα θα βρούμε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα, στις 4-5 ώρες που θα χρειαστούμε για τα τελειώσουμε την περιπέτεια.
Η δυσκολία είναι κάπως χαμηλή στο normal, αλλά, μετά την κυκλοφορία, μπήκε και μεγαλύτερη, που εξισορροπεί καλύτερα την εμπειρία στο σύνολό της, δίνοντας επιπλέον επιλογές.
Γενικά, η δυσκολία περισσότερο εντοπίζεται στη διαχείριση των πόρων, στη διατήρηση γιατρικών και σφαιρών για να μην ξεμείνουμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε έναν κίνδυνο. Επίσης, υπάρχουν αρκετές κρυμμένες παγίδες, που μπορεί να μας χάσουν ξαφνικά ζωή (σε ένα σύστημα σαν των παιχνιδιών της εποχής, με γιατρικά που μας επαναφέρουν στο κανονικό).
Ακόμα, τη δυσκολία αυξάνει το σύστημα των saves, καθώς δεν υπάρχει αυτόματη αποθήκευση προόδου και δεν υπάρχουν checkpoints. Save κάνουμε σε συγκεκριμένα σημεία, σε πολύ όμορφα δωμάτια με χαλαρωτική αίσθηση, τα οποία περιλαμβάνουν, επίσης, όσα tutorial και αρχεία έχουμε βρει ως εκείνο το σημείο, για να κάνουμε επανάληψη, αν επιθυμούμε.
Οι γρίφοι του Crow Country είναι ιδανικοί
Οι γρίφοι, πάντως, πετυχαίνουν την άψογη δυσκολία: δεν είναι του τύπου «βρες τον κωδικό» ούτε, όμως, είναι απίστευτες σπαζοκεφαλιές. Τα παζλ είναι καλύτερα απ’ ό,τι περιμένεις από ένα τέτοιο παιχνίδι και σαφώς καλύτερα από εκείνα που λύναμε τη δεκαετία του 1990. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά εδώ, με ευφάνταστους γρίφους που απαιτούν παρατήρηση και προσοχή, αλλά και με άλλους που μας καλούν να θυμόμαστε κάτι που είδαμε.
Θα πρέπει να βρείτε τη σωστή σειρά για να χτυπήσετε ψεύτικα ψάρια στον βυθό, θα χρειαστεί να παίξετε arcade παιχνίδια σε μηχανήματα και να πάρετε συγκεκριμένο αριθμό πόντων, θα πρέπει να συνδυάσετε αντικείμενα, να σκεφτείτε με νούμερα, να αναλύσετε τον χώρο και να ακούσετε συγκεκριμένους ήχους. Αν σας αρέσουν οι γρίφοι σε παιχνίδια τρόμου, το Crow Country θα σας εκπλήξει πολύ ευχάριστα.
Ιδανικό είναι και το μέγεθος του χάρτη (αν και η περιήγηση στο μενού του χάρτη είναι κάπως άγαρμπη, αφού δεν δείχνει ακριβώς πού είμαστε και η κλίμακα μπερδεύει σε σημεία), καθώς δεν πρόκειται για τεράστιους χώρους, αλλά για μικρότερους, που μας καλούν να ψάξουμε κάθε σπιθαμή τους για να ανακαλύψουμε τα πάντα.
Το backtracking υπάρχει και, εδώ κι εκεί, κουράζει, αλλά ο μικρός χάρτης βελτιώνει σημαντικά την κατάσταση. Μετά από λίγο θα έχετε μάθει απ’ έξω τον χάρτη, καθώς οι περιοχές είναι χωρισμένες μεταξύ τους με εντελώς ξεκάθαρο τρόπο, και δεν θα χρειάζεται καν να ανοίγετε το μενού για να βρείτε τον δρόμο σας.
Η μάχη ήθελε δουλειά
Ένας τομέας που ήθελε λίγη δουλειά παραπάνω είναι η μάχη. Το σύστημα είναι πολύ απλό: σημαδεύεις με το όπλο και πυροβολείς, αν είσαι κοντά στον εχθρό/αν κάνεις headshot προκαλείς μεγαλύτερη ζημιά, κάνεις reload όταν αδειάσουν οι σφαίρες. Υπάρχουν διάφορα όπλα και upgrades για αυτά, αλλά, σε γενικές γραμμές, αυτό είναι όλο.
Επίσης, οι συμπεριφορές των (καλοσχεδιασμένων οπτικά) εχθρών είναι πολύ απλοϊκές, σε τέτοιο σημείο ώστε μερικοί τύποι αντιπάλων να μην ξεχωρίζουν καν από άλλους -όταν επιστρέφουμε σε προηγούμενες περιοχές βλέπουμε εχθρούς να έχουν εμφανιστεί ξανά και, μετά από λίγο, η συνεχής ανάγκη για μάχες γίνεται κουραστική.
Η στόχευση δεν είναι ιδανική, καθώς ο στόχος δεν είναι πλήρως ξεκάθαρος και, γενικά, το σύστημα μάχης δεν έχει πολλά να προσφέρει, δεν είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, είναι καλοδεχούμενο: δεν είναι απαράδεκτο, δεν είναι χάλια, απλώς είναι κάπως κουραστικό, αλλά όχι τόσο ώστε να μειώνεται η αξία της ενσωμάτωσής του.
Οι μάχες δίνουν ποικιλία στις δραστηριότητές μας και δημιουργούν την ανάγκη διαχείρισης των πόρων μας, αλλά και προσοχής για να μην χάσουμε. Το σύστημα μπορούσε να είναι καλύτερο, αλλά το παιχνίδι καλώς κάνει και περιλαμβάνει μάχες.
Crow Country: Ένα εξαιρετικό indie τρόμου
Τελικά, το Crow Country πετυχαίνει πλήρως όλους τους στόχους του: μας δίνει ένα αξιόλογο σενάριο σε μια μίνι περιπέτεια τρόμου που μας ταξιδεύει στα ’90s και δεν έχει πολλά να ζηλέψει από μεγαλύτερους τίτλους του είδους.
Σε ένα φανταστικό setting, με διασκεδαστική εξερεύνηση και ιδανικά σχεδιασμένους γρίφους, είναι ένα παιχνίδι που καταφέρνει να αναβιώσει τη δεκαετία στην οποία βασίζεται καλύτερα από τα περισσότερα που προσπάθησαν, ενώ αποφεύγει παγίδες του παρελθόντος. Περιμένουμε σίκουελ, ελπίζω.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: SFB Games
Εκδότρια Εταιρεία: SFB Games
Είδος: Survival horror
Pegi: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 9 Μαΐου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.