Μετά από μια δύσκολη περίοδο ανάπτυξης, το Dead Island 2… κυκλοφόρησε τελικά και είναι ικανοποιητικό, αν ξέρεις τι να περιμένεις.
Τι περιμένεις από το Dead Island 2, λοιπόν; Αν θες να το παίξεις για να σφάξεις ορδές από ζόμπι, σε ένα απλό, διασκεδαστικό σενάριο και ένα όμορφο setting τύπου «τσίρκο»… τότε είσαι σε καλό δρόμο.
Δεν πρόκειται για ένα «σοβαρό» παιχνίδι, σε καμία περίπτωση, αλλά, ευτυχώς, οι δημιουργοί διατηρούν μια ισορροπία.
Λοιπόν, στην αρχή, διαλέγεις έναν χαρακτήρα και βγαίνεις στον κόσμο, στο Los Angeles, που έχει γεμίσει με ζόμπι.
Χτυπάς, σφάζεις, με σφυριά, σπαθιά, ρόπαλα, με ό,τι μπορεί κανείς να χτυπά ή να σφάζει, διαλύεις κεφάλια, σπας κόκαλα, εξερευνάς έναν κατεστραμμένο κόσμο, παίζοντας σε πρώτο πρόσωπο. Αυτό είναι, με λίγα λόγια, το Dead Island 2. Μην περιμένεις κάτι καινοτόμο, κάτι συνταρακτικό αφηγηματικά, μην περιμένεις ένα παιχνίδι με ιδιαίτερες, με φρέσκες ιδέες.
Στο Dead Island 2 δεν είμαστε «survivors»… αλλά «slayers»!
Αυτό που πρέπει να περιμένεις -και αυτό που θα πάρεις!- είναι ένα καλοφτιαγμένο, πολύ διασκεδαστικό, απλό παιχνίδι, που διαρκεί περίπου 20 ώρες. Δεν προσπαθεί να καινοτομήσει, δεν επιχειρεί να ταράξει τα νερά του είδους του και δεν χρειάζεται να κάνει κάτι τέτοιο. Αυτά που έχουν σημασία τα κάνει σωστά, στο μεγαλύτερο μέρος τους.
Λοιπόν, με τη σειρά. Στην αρχή, διαλέγουμε χαρακτήρα, μεταξύ κάποιων «slayers». Η ονομασία, καταρχάς, φανερώνει αρκετά για την προσέγγιση: δεν είμαστε «survivor» εδώ, αλλά «slayer». Δεν τρέχουμε για να γλιτώσουμε, δεν κρυβόμαστε, δεν κάνουμε stealth. Στο Dead Island 2 ρίχνουμε ξύλο σε δεκάδες ζόμπι ταυτόχρονα, μπλέκουμε σε υπερβολικά σκηνικά μάχης συνεχώς και χρησιμοποιούμε εξωφρενικά όπλα.
Οι χαρακτήρες είναι επαρκώς διαφορετικοί μεταξύ τους, έχουν άλλο ύφος στις ερμηνείες τους και στο στιλ ντυσίματος, ενώ έχουν και ξεχωριστά στοιχεία gameplay.
Τα skills των χαρακτήρων
Μάλιστα, εδώ βλέπουμε και ένα από τα πιο πετυχημένα στοιχεία του παιχνιδιού: τα skills των ηρώων.
Κάθε ένας από τους χαρακτήρες ξεκινά με κάποιες κάρτες διαθέσιμες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ιδιότητες που έχει. Έτσι, μπορεί ένας τύπος να χτυπάει με τεράστια δύναμη τα ζόμπι, να τα ρίχνει κάτω και να παίρνει πίσω λίγη ζωή, ενώ μια τύπισσα έχει πλεονεκτήματα όταν χτυπά από μακριά. Άλλος χαρακτήρας κινείται γρήγορα, άλλος έχει μεγαλύτερη αντοχή σε χτυπήματα και, γενικά, στο αρχικό στάδιο είναι επαρκώς διαφοροποιημένοι, όλοι αποτελούν αξιόλογες επιλογές και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα προτιμήσεων.
Επίσης, όσο προχωράμε στο παιχνίδι αποκτούμε κι άλλες κάρτες για να ενισχύσουμε περαιτέρω τους χαρακτήρες μας. Το σύστημα είναι πολύ ενδιαφέρον, απλό, ευνόητο και λειτουργικό, και μας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξουμε τον χαρακτήρα μας όπως επιθυμούμε, με αρκετά «builds». Ας πούμε, το block και το dodge είναι ξεχωριστές κάρτες, άρα επιλέγουμε ποιο θα βάλουμε στα περιορισμένα slots που είναι διαθέσιμα, όπως επιλέγουμε και για άλλες ιδιότητες, για το πώς θα ανακτούμε ζωή, ας πούμε.
Είναι μια καλή επιλογή· προτιμότερη από ένα πιο εκτενές σύστημα τύπου RPG και πιο ταιριαστή στο στιλ του Dead Island 2.
Το Χόλιγουντ γέμισε με ζόμπι, το σενάριο δίνει επαρκές υπόβαθρο
Αφού μάθουμε τα βασικά, ξεκινάμε την περιπέτειά μας στον ηλιόλουστο κόσμο του Χόλιγουντ και γνωρίζουμε μερικούς από τους βασικούς χαρακτήρες. Γενικά, οι προσωπικότητες που πλαισιώνουν το σενάριο είναι διασκεδαστικές, αν και όχι πολύ αξιομνημόνευτες.
Θα περάσετε καλά μαζί τους, όπως και με τον χαρακτήρα που χειρίζεστε, το voice acting είναι αξιόλογο, το writing επίσης (και δεν ακούμε συνεχώς αστείες και κουλ ατάκες από τον/την πρωταγωνιστή/πρωταγωνίστρια, όπως σε άλλα παιχνίδια αυτού του ύφους), ενώ υπάρχουν και κάποιες συνδέσεις με το πρώτο παιχνίδι. Το σενάριο είναι επαρκές για να διατηρήσει το ενδιαφέρον ως το τέλος.
Το χιούμορ, πάντως, είναι ικανοποιητικό: δεν το παρακάνει με τη γελοιότητα, δεν είναι υπερβολικά «προκλητικό» χωρίς λόγο, υπάρχουν όμως κάποια εξαιρετικά αστεία, που σατιρίζουν το είδος των ζόμπι, αλλά και τις τάσεις των βιντεοπαιχνιδιών γενικότερα.
Δεν θα σας μείνει η πλοκή στο μυαλό για πάντα, αναμενόμενα, αλλά θα διασκεδάσετε για όσο διαρκεί και θα δείτε, ακόμα, αν θέλετε, κάποια ευχάριστα side quests (θα κλωτσάτε ζόμπι από την ταράτσα μιας βίλας όσο σας τραβάει βίντεο μια νεαρή για να κάνει live streaming, ας πούμε).
Dead Island 2: Απλές αποστολές, κουραστικοί γρίφοι, χορταστική μάχη
Οι αποστολές (κύριες και παράπλευρες) είναι, επίσης, απλές, βασικού τύπου, χωρίς τεράστιες συγκινήσεις: πηγαίνουμε από το ένα σημείο στο άλλο, δέρνουμε ζόμπι, εξερευνούμε μερικές τοποθεσίες, λύνουμε (βαρετούς και επαναλαμβανόμενους) γρίφους που μας βάζουν να βρίσκουμε ασφάλειες για ηλεκτρικούς πίνακες, μεταξύ άλλων.
Όσο κι αν οι γρίφοι ή η εξερεύνηση δεν συναρπάζουν πάντα, η μάχη καταφέρνει συνήθως να είναι πάρα πολύ διασκεδαστική. Τα όπλα είναι πολλά, έχουν αρκετή ποικιλία, ενώ υπάρχει και ένα σύστημα παραμετροποίησής τους με ξεχωριστά upgrades (με ηλεκτρισμούς και φωτιές, μεταξύ άλλων).
Εντυπωσιακό gore, όπλα με βάρος
Αν χρησιμοποιούμε ένα σπαθί, μπορούμε να κόβουμε μέλη των εχθρών (χέρια, κορμούς, κεφάλια, πόδια). Αν, από την άλλη, το όπλο μας δεν έχει λεπίδα, αν είναι, ας πούμε, ένα τεράστιο σφυρί, διαλύουμε μέρη του σώματος των ζόμπι. Το σύστημα της καταστροφής των σωματικών χαρακτηριστικών είναι πολύ καλοσχεδιασμένο και προσθέτει πόντους στη διασκέδαση της μάχης. Είναι εντυπωσιακό οπτικά, αλλά αξιοποιείται και στο gameplay, αφού μπορούμε να αχρηστεύουμε τα χέρια ενός ζόμπι, για παράδειγμα.
Αν χτυπάτε το πρόσωπο ενός ζόμπι συνεχόμενα, θα βλέπετε κομμάτια σάρκας να εξαφανίζονται διαδοχικά, θα αρχίσουν να φαίνονται τα δόντια από μέσα, τα μάτια θα βγουν από τη θέση τους, μπορείτε να λιώσετε μέρη τους, να τα κάψετε, να τα διαλύσετε εντελώς, και, γενικά, οι λεπτομέρειες και η υλοποίηση εντυπωσιάζουν. Πρόκειται, πιθανότατα, για το πιο εκτενές και λεπτομερές σύστημα gore που έχουμε δει σε παιχνίδι, και θυμίζει ταινίες άλλων δεκαετιών, με practical effects και κουβάδες με αίμα.
Επίσης, με αρκετά ισχυρά όπλα, μπορούμε να πετάμε ολόκληρα ζόμπι πέρα-δώθε. Γενικά, πρόκειται για ένα πολύ ικανοποιητικό σύστημα, με πάρα πολύ gore, με αίμα, εντόσθια, χέρια, κεφάλια να πετάγονται παντού.
Η κίνηση του χαρακτήρα μας, επίσης, ικανοποιεί: κάνουμε γρήγορους ελιγμούς με dodge, αποκρούουμε με block, ενώ υπάρχουν πολλές ακόμα χρήσιμες ιδιότητες για να ξεκλειδώσουμε (δεν υπάρχει παρκούρ, πάντως).
Η αίσθηση του βάρους των όπλων μεταδίδεται σωστά και τα χτυπήματα μοιάζουν πάντα ισχυρά, ενώ οι μεγάλοι αριθμοί εχθρών, επίσης, κάνουν τη διαδικασία συναρπαστική. Σημαντική βοήθεια δίνουν και οι ξεχωριστοί τύποι των αντιπάλων: υπάρχουν τεράστια, πανίσχυρα ζόμπι που χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις, υπάρχουν αδύναμα που «θερίζονται» για πλάκα, ενώ άλλα έχουν ειδικές ικανότητες. Μπορούμε να παίξουμε και σε multiplayer, online, με τρία συνολικά άτομα (σε drop-in στο παιχνίδι του host).
Οι τύποι των εχθρών του Dead Island 2, loot, όπλα με tiers
Μπορεί, για παράδειγμα, ένα ζόμπι να ρίχνει εύφλεκτο υγρό στο πάτωμα, άλλο να προκαλεί εκρήξεις (φωνάζοντας… «bye bye», κάποιοι περιβάλλεται από ηλεκτρισμό (αντιδρά με το νερό, μπορούμε να ρίχνουμε με μπιτόνια), υπάρχει δηλητηριώδες αέριο, μερικά ζόμπι φορούν εξοπλισμό που πρέπει να σπάσουμε. Επίσης, υπάρχουν αδυναμίες σε συγκεκριμένους τύπους όπλων, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε και πυροβόλα (με ικανοποιητικά αποτελέσματα, πάλι -αν και, κυρίως, παίζουμε melee).
Εκτός μάχης, ακόμα, καλούμαστε να μαζέψουμε loot για να φτιάξουμε γιατρικά, σφαίρες ή upgrades. Το σύστημα της μάχης, με τους μηχανισμούς που το περιβάλλου, είναι πλήρως ικανοποιητικό, πολύ διασκεδαστικό, γεμάτο με επιλογές όσον αφορά στην προσέγγιση, ενώ η σχετικά μικρή διάρκεια δεν του επιτρέπει να γίνει ιδιαίτερα κουραστικό -όσον αφορά στη μάχη, έστω, γιατί άλλα κομμάτια γίνονται λίγο, όπως η εξερεύνηση, οι αποστολές.
Μάλιστα, ευτυχώς, παρόλο που υπάρχουν διαφορετικά όπλα με χρώματα που φανερώνουν το tier, δεν πρόκειται για ένα από τα παιχνίδια που το παρακάνουν και μας δίνουν συνεχώς νέα, δυνατότερα, ώστε να πρέπει να αλλάζουμε κάθε λίγο και λιγάκι. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, δυστυχώς, όπως η επανάληψη των bosses σε σημείο βαρεμάρας (αν και, σε κάποιες φάσεις, οι μάχες γίνονται καλύτερες λόγω του εκρηκτικού soundtrack). Ακόμα, εμφανίζεται ένα εκνευριστικό spike (απότομη αύξηση) δυσκολίας στο τέλος του campaign, που μας αναγκάζει να επιστρέψουμε πίσω για να ολοκληρώσουμε παράπλευρες αποστολές και να πάρουμε level, και δυνατότερα όπλα.
Οπτικά/τεχνικά
Οπτικά, το Dead Island 2 είναι απόλυτα επαρκές. Ο σχεδιασμός των εχθρών είναι σωστός, ώστε να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τους τύπους τους εύκολα, ενώ υπάρχει αρκετή ποικιλία και οι λεπτομέρειες είναι, σε σημεία, εντυπωσιακές (ειδικά στο σύστημα του gore).
Τα περιβάλλοντα είναι, και αυτά, ικανοποιητικά, σε ηλιόλουστες γειτονιές του Χόλιγουντ, σε κινηματογραφικά στούντιο, σε υπονόμους, παραλίες, σε εσωτερικά κτιρίων, τη μέρα και τη νύχτα. Το draw distance είναι ιδανικό για να βλέπουμε τα ζόμπι από πολύ μακριά, ενώ στον ορίζονται βλέπουμε την τεράστια πινακίδα του Χόλιγουντ να φλέγεται.
Υπάρχουν εφέ που ενισχύουν την ατμόσφαιρα, όπως η ομίχλη και ο καπνός, και τα μοντέλα των χαρακτήρων δεν απογοητεύουν. Οι εσωτερικοί χώροι έχουν αρκετές λεπτομέρειες, αν και οι καθρέπτες είναι κάπως εκνευριστικοί, αφού δείχνουν ολόκληρο τον χώρο, αλλά όχι τον χαρακτήρα μας.
Το Dead Island 2 δεν είναι open world!
Ακόμα, καθώς δεν πρόκειται για πλήρως ανοιχτό κόσμο, δεν θα δείτε αχανείς τοποθεσίες, άπειρες αδιάφορες δραστηριότητες και άδειες περιοχές. Αντίθετα, τα επίπεδα του Dead Island 2 χωρίζονται μεταξύ τους με loading, είναι διαφορετικά μεταξύ τους, έχουν αρκετές γωνιές για εξερεύνηση και επαρκές μέγεθος, ενώ είναι λεπτομερή και όμορφα. Το setting είναι από τα καλά στοιχεία του τίτλου και η απουσία εξερεύνησης τύπου open world δεν στέκεται ποτέ εμπόδιο στη διασκέδαση. Δεν είναι εντελώς ανοιχτό, είναι όμως όσο χρειάζεται.
Όσον αφορά στις επιδόσεις, δεν υπάρχουν modes για ανάλυση ή performance. Το mode είναι ένα, αλλά είναι ικανοποιητικό. Δεν υπάρχουν σημαντικά τεχνικά προβλήματα, το frame rate είναι στα 60 και, αν και έπαιξα το παιχνίδι πολύ πριν κυκλοφορήσει, δεν συνάντησα σοβαρές ενοχλήσεις. Επίσης, δεν βρήκα bugs ή glitches! Έχει γίνει καλή δουλειά και το Dead Island 2 δεν έχει ανάγκη patches.
Χορταστικό, διασκεδαστικό, μια εμπειρία γεμάτη με gore
Τελικά, η αναμονή, αν και τεράστια, τελείωσε και έχουμε ένα ολοκληρωμένο προϊόν, χωρίς προβλήματα που, αν ξέρετε τι να περιμένετε, θα σας δώσει ακριβώς αυτό που θέλετε. Το δεύτερο Dead Island δεν καινοτομεί, δεν σοκάρει με το σενάριό του, δεν θα μείνει στην ιστορία.
Είναι, όμως, ένα καλοφτιαγμένο παιχνίδι, πάρα πολύ διασκεδαστικό, που χτίζει σε ό,τι είδαμε στο πρώτο και βελτιώνει την εμπειρία. Αν σας αρέσει η ιδέα της μάχης με ζόμπι με σπαθιά και σφυριά, αν θέλετε ένα απλό, αλλά συναρπαστικό παιχνίδι δράσης, το Dead Island 2 θα σας διασκεδάσει περισσότερο απ’ ό,τι φαντάζεστε.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Dambuster Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Deep Silver
Διανομή: Enarxis Dynamic Media
Είδος: Action role-playing, Survival horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 21 Απριλίου 2023
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.