Το νέο remaster του Dead Rising της Capcom κυκλοφόρησε και καταφέρνει να φέρει τον κλασικό τίτλο στο «σήμερα», με σωστές αλλαγές και αναβαθμίσεις.
Το Dead Rising: Deluxe Remaster είναι μεν remaster, αλλά έχει τόσες αλλαγές και βελτιώσεις -και τόσο μεγάλες- που θα μπορούσε να ονομαστεί remake, με λίγο «σπρώξιμο» ακόμα.
Dead Rising Deluxe Remaster – Φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό «remake»
Βρίσκεται σε εκείνο το μέρος, στο limbo μεταξύ remaster και remake, αλλά η ουσία είναι ότι πράγματι εκσυγχρονίζει σε αρκετά σημεία το πρωτότυπο παιχνίδι και το κάνει να παίζεται σήμερα.
Το πρωτότυπο παιχνίδι έκανε αίσθηση όταν κυκλοφόρησε, το 2006, επειδή διαφοροποιήθηκε από άλλα zombie games, βάζοντας στο προσκήνιο το χιούμορ.
Ένα κλασικό παιχνίδι με ζόμπι επιστρέφει όπως το θυμόμαστε, αλλά βελτιωμένο
Στο παιχνίδι αυτό, ήμασταν ένας ρεπόρτερ που πήγαινε σε μια πόλη για να ερευνήσει παράξενα φαινόμενα και καταλήγει να εγκλωβίζεται σε ένα εμπορικό κέντρο γεμάτο με ζόμπι.
Η βάση του σεναρίου είναι γνώριμη, αλλά η συνέχεια ξεφεύγει αρκετά και γίνεται «τσίρκο», αν και διατηρεί τη διάθεση για σάτιρα και πετυχαίνει πλήρως ως κωμωδία, ενώ καταπιάνεται με αρκετά σοβαρά ζητήματα -πάλι, επιτυχώς, παρόλο που το κάνει με εντελώς γελοία παρουσίαση, με κλόουν, ιπτάμενες κλωτσιές και αλλόκοτα όπλα, αλλά και με παράξενους χαρακτήρες σε κάθε γωνιά του mall.
Αυτά δεν αλλάζουν με το remaster, αν και υπάρχουν αλλαγές στο σενάριο και στην απεικόνιση -σε γενικές γραμμές, θετικές αλλαγές, ταιριαστές με το πνεύμα της εποχής, αν και κάποιες είναι κάπως αλλόκοτες. Η εμπειρία που προσφέρει το Dead Rising μένει αναλλοίωτη με τη νέα εκδοχή, στο μεγαλύτερο μέρος της, και μάλιστα είναι βελτιωμένη και λιγότερο εκνευριστική.
Τεράστια αναβάθμιση στα γραφικά του Dead Rising
Η πιο προφανής βελτίωση εντοπίζεται στον οπτικό τομέα. Τα γραφικά του Dead Rising έχουν αναβαθμιστεί πλήρως, στη RE Engine της Capcom, με σύγχρονους φωτισμούς, τεράστιες βελτιώσεις στα μοντέλα και τα πρόσωπα των χαρακτήρων, με ακόμα μεγαλύτερες στα περιβάλλοντα, με αποτέλεσμα το σύνολο της εικόνας να μοιάζει σύγχρονο.
Επιπλέον, οι λεπτομέρειες στους χώρους είναι πολύ περισσότερες και οι αντανακλάσεις πιο πειστικές, στοιχεία που, σε συνδυασμό με πολλές ακόμα βελτιώσεις, κάνουν το εμπορικό κέντρο να μοιάζει εντυπωσιακό.
Βέβαια, καθώς πρόκειται για το ίδιο παιχνίδι, παραμένουν κάποιες παραξενιές: για παράδειγμα, οι καρτουνίστικοι χαρακτήρες φαίνονται λίγο παράδοξοι δίπλα από τα πολύ βελτιωμένα και πιο ρεαλιστικά περιβάλλοντα. Γενικά, παρόλο που η συνολική εικόνα είναι πραγματικά βελτιωμένη και έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, πού και πού (ειδικά σε cutscenes) ξετρυπώνει η παλιά μορφή του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να δείχνει τα χρόνια του, πίσω από τις αναβαθμίσεις.
Ακόμα, παραμένουν αρκετά loading screens (αν και ο χρόνος φόρτωσης είναι σχεδόν αμελητέος), ενώ παρατηρείται έντονο pop-in σε ανοιχτούς χώρους.
Υπάρχουν και αλλαγές στο gameplay
Επίσης, το gameplay έχει βελτιωθεί σημαντικά, με στοχευμένες αλλαγές που βελτιώνουν τη ροή του. Βέβαια, ο πυρήνας παραμένει ίδιος και αντέχει στον χρόνο, γενικά: κυκλοφορούμε σε ένα εξαιρετικά σχεδιασμένο setting, γεμάτο με κρυμμένα μυστικά και ασχολίες, βγάζουμε φωτογραφίες (αν βγάλεις κάτι «σάπιο» παίρνεις perfect score) και χτυπάμε ζόμπι με οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε, όπως με μαχαίρια, ρόπαλα, καρέκλες, κούκλες βιτρίνας, παγκάκια, κουβάδες, πιστόλια και πολλά, πολλά άλλα.
Η μάχη, δυστυχώς, δείχνει ξεκάθαρα την ηλικία της και είναι άγαρμπη -χτυπάς, ας πούμε, ζόμπι που βρίσκεται ακριβώς δίπλα σου και πετυχαίνεις τον αέρα. Ωστόσο, η χρήση όλων αυτών των εξωφρενικών όπλων παραμένει απολαυστική.
Παραμένει η δομή με το χρονικό περιθώριο: έχουμε 72 ώρες στη διάθεσή μας για να σώσουμε survivors από τα ζόμπι, για να ανεβάσουμε τα levels του χαρακτήρα μας και να αποκτήσουμε νέα skills, για να ολοκληρώσουμε αποστολές και να μάθουμε τι συμβαίνει.
Καλύτερη ΑΙ, καλύτερος χειρισμός, βελτιώσεις στο quality of life
Οι χαρακτήρες κινούνται στον χώρο και μπορεί να πεθάνουν, ενώ εμείς καλούμαστε να τους πάρουμε μαζί μας και να τους οδηγήσουμε στην ασφάλεια.
Η ΑΙ τους είναι βελτιωμένη σαφώς, αφού τώρα περπατούν πιο άνετα και δεν κολλάνε παντού (δεν είναι ιδανική η κατάσταση, αλλά είναι καλύτερη), ενώ υπάρχει νέο σύστημα χειρισμού (μπορούμε να παίξουμε με το παλιό, αν θέλουμε) που βολεύει πολύ. Τώρα, μπορούμε να κινούμαστε ενώ πυροβολούμε και ενώ μιλάμε στον ασύρματο -μπορεί αυτές οι αλλαγές να ακούγονται αυτονόητες, αλλά σε ένα «ξερό» remaster δεν θα ήταν.
Έτσι, ξεκλειδώνεται αρκετά η δράση, αφού μπορούμε να δίνουμε εντολές στους survivors που μας ακολουθούν, ενώ παράλληλα πολεμάμε με ζόμπι, με πολύ μεγαλύτερη άνεση σε σχέση με το πρωτότυπο παιχνίδι.
Άλλες σημαντικές βελτιώσεις: το τεράστιο βελάκι, που ήταν ο άγαρμπος τρόπος του Dead Rising να μας οδηγήσεις στους στόχους μας, έχει αντικατασταθεί από σύγχρονη, λειτουργική πυξίδα, που μπορεί να μας δείξει πολλούς στόχους ταυτόχρονα, αλλά και αν αυτοί βρίσκονται κοντά, μακριά, ψηλότερα ή χαμηλότερα. Σαφής βελτίωση εδώ, χωρίς αμφιβολία.
Μετά, έχουμε διάφορες αλλαγές τύπου quality of life: βλέπουμε ξεκάθαρα πόσα χτυπήματα χρειάζεται ένα όπλο για να καταστραφεί. Επίσης, αυτήν τη φορά υπάρχει auto save και μειώνει σημαντικά τη δυσκολία -στο πρωτότυπο, μπορεί να έχανες πρόοδο μίας ώρας, επειδή σε σκότωσε ένας εχθρός ξαφνικά.
Γενικά, με τις αλλαγές που ενσωματώνει, το remaster κάνει το Dead Rising πιο εύκολο, αλλά το κάνει και λιγότερο εκνευριστικό -και, σίγουρα, το κάνει πιο προσιτό στο σύγχρονο κοινό.
Dead Rising Deluxe Remaster – Ένα υποδειγματικό remaster
Εξάλλου, σε έναν βαθμό, η δυσκολία του πρωτότυπου συνδεόταν με το πόσο απαιτητική ήταν η εξερεύνηση χωρίς σωστή πυξίδα και το πόσο εύκολο ήταν να πεθάνει ένας survivor που προσπαθούσες να σώσεις, επειδή η ΑΙ του δεν λειτουργούσε σωστά.
Και, σε κάθε περίπτωση, αν συγκριθεί με σύγχρονα παιχνίδια του είδους, μάλλον παραμένει δύσκολο, εξαιτίας του χρονικού περιθωρίου και της γενικότερης προσέγγισης (παρά το auto save, θα χρειαστεί να επαναλάβετε σημεία, όταν χάνετε, αν και δεν θα πάτε μία ώρα πίσω).
Συνολικά, λοιπόν, το Dead Rising Deluxe Remaster είναι μια ουσιώδης αναβάθμιση του πρωτότυπου τίτλου. Με αλλαγές στο gameplay, με βελτιώσεις στον χειρισμό και σε πολλά άλλα σημεία που είχαν «γεράσει», η νέα εκδοχή είναι πιο εύκολη, χωρίς να χάνει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του πρωτότυπου, και πιο προσιτή. Έχει εξαφανίσει διάφορα εκνευριστικά σημεία, έχει βελτιώσει τον οπτικό τομέα πάρα πολύ και έχει ενσωματώσει αναβαθμίσεις τύπου quality of life σε πολλές πτυχές του παιχνιδιού.
Αν δεν έχετε παίξει το Dead Rising και η μάχη με ορδές ζόμπι σε εμπορικό κέντρο, με όπλο ένα τηγάνι, ένα αλυσοπρίονο, μια σκούπα, μια κούκλα ή οποιοδήποτε άλλο γελοίο αντικείμενο μπορείτε να βρείτε, τότε η νέα εκδοχή θα σας διασκεδάσει πάρα πολύ. Αν έχετε παίξει και θέλετε να επιστρέψετε στον κόσμο του Dead Rising, είναι μια καλή στιγμή. Όπως και να ‘χει, πρόκειται για ένα υποδειγματικό remaster.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom / NeoBards Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action-adventure / Hack n’ Slash / Beat ’em up / Survival / Sandbox
Pegi: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 19 Σεπτεμβρίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.