Η Blizzard θέλει να κερδίσει το «χαμένο έδαφος» ορισμένων πρόσφατων παιχνιδιών της με την κυκλοφορία του Diablo IV, του πιο φιλόδοξου τίτλου της σειράς μέχρι σήμερα.
Σχεδόν 10 χρόνια πέρασαν από τότε που αντιμετωπίσαμε τις στρατιές του Διαβόλου στο παιχνίδι της Blizzard, Diablo 3. Ένας τίτλος που έκανε ένα μέτριο -έως κακό- ξεκίνημα κατά την κυκλοφορία του, όμως με τα χρόνια και με την υποστήριξη της εταιρείας κέρδισε μέρος του κοινού, το οποίο το έκρινε αυστηρά, αλλά δίκαια για ατοπήματά του.
Με το τέταρτο μέρος της σειράς η Blizzard θέλει να αποφύγει τις «γκέλες» που εκανε κατά το release του Diablo 3 και να ανεβάσει την ποιότητα ένα ακόμη σκαλί παραπάνω. Μέσω της Beta είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πολύ καλή γεύση για το Diablo IV που κυκλοφορεί τον ερχόμενο Ιούνιο.
Η Blizzard δεν «τσιγκουνεύτηκε» σε ό,τι αφορά το μέγεθος της Beta που μας δίνει μια πολύ καλή ιδέα από το πρώτο Act του τίτλου και αρκετό παράπλευρο περιεχόμενο (περιοχές, dungeons και bosses) που έφτασαν τις ώρες ενασχόλησής μας με τον τίτλο σε διψήφιο νούμερο.
Μεγαλύτερη παραγωγή και πιο εξελιγμένο presentation
Μετά από ένα μεγάλης διάρκειας και καλής ποιότητας CGI εισαγωγικό βίντεο, επιλέξαμε την κλάση του χαρακτήρας μας μεταξύ των διαθέσιμων Barbarian, Rogue, Necromancer και Druid. Όλες οι κλάσεις είναι γνωστές από προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Ο κεντρικός χαρακτήρας μας ήταν ο Barbarian, ο οποίος αναπτύχθηκε εξωτερικά σε έναν αρκετά λεπτομερή character creator.
Από τα πρώτα λεπτά φαίνεται πως η σειρά πηγαίνει σε πιο κινηματογραφικά επίπεδα τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το main story με εξαιρετικές real-time λήψεις στα cutscenes και τρομερές αλλαγές της κάμερας. Σε αυτό βοηθάει η πολύ πιο εξελιγμένη μηχανή γραφικών, την οποία φαίνεται το παιχνίδι να εκμεταλλεύεται στο έπακρο. Σίγουρα στην beta παρατηρήσαμε κάποια bugs, κυρίως κατά το fast travel και τη μετακίνηση του χαρακτήρα, που ελπίζουμε να μην δούμε στο τελικό προϊόν, αλλά ευτυχώς όχι κάτι το συνταρακτικό.
Στο τέταρτο μέρος της σειράς υπάρχει μια πιο open world φιλοσοφία, δίνοντας τον παίκτη την ευκαιρία να περιηγείται από περιοχή σε περιοχή χωρίς loading times. Η περιοχές της beta και του πρώτου Act κατ’ επέκτασιν, είχαν μια σκοτεινή, κρύα και “σάπια” θεματολογία και ο ανοιχτός κόσμος παρότι ελαφρώς μονότονος χρωματικά, είχε λεπτομέρεια. Στα dungeons άρχιζε να διαφοροποιείται περισσότερο το οπτικό κομμάτι. Πάντως γενικά το performance στο PS5 ήταν πολύ σταθερό, στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, και τα textures πολύ καλής ανάλυσης για το είδος του παιχνιδιού και το μέγεθός του.
Το διάσημο loot based RPG με την ισομετρική κάμερα δεν ξεφεύγει πολύ από τα γνωστά δεδομένα της σειράς, το Diablo IV δείχνει όμως μια μεγαλύτερη ωριμότητα σε σχέση τουλάχιστον με τον προκάτοχό του. Τα animations είναι πολύ πιο smooth, οι κινήσεις αρκετά πιο ρεαλιστικές, κάτι που μπορεί να δείχνει το παιχνίδι πιο αργό, όμως δεν νομίζουμε πως ισχύει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι σε σημαντικό βαθμό.
Οικείο σύστημα μάχης με βελτιώσεις quality of life
Αρχίζοντας από μια βασική επίθεση -και όσο ανεβαίνουμε level- χτίζουμε σταδιακά τον χαρακτήρα με νέες κινήσεις (skills) τοποθετημένες σε hotkeys του χειριστηρίου. Το skill tree του Diablo IV είναι πιο πληθωρικό, έχοντας διαφορετικές κινήσεις ακόμη και για τη βασικη επίθεση. Γενικά, φαίνεται πως μπορούμε να δημιουργήσουμε περισσότερα builds από ότι στο Diablo 3, ενώ το ελεύθερο respec των skill points κάνει τον πειραματισμό ευκολότερο. Σημαντική προσθήκη είναι η ικανότητα για dash/dodge σε όλες τις κλάσεις χαρακτήρων, χαρακτηριστικό που είχαν μόνο συγκεκριμένες κλάσεις σε προηγούμενα παιχνίδια και βοηθά ιδιαίτερα.
Τα procedurally generated dungeons είναι σκοτεινά, ταιριαστά στην ατμόσφαιρα του τίτλου και καταλήγουν συνήθως σε κάποιο boss fight. Στην beta συναντήσαμε διάφορα bosses, τα οποία είχαν αρκετά διαφορετικούς μηχανισμούς και παρόλο που δεν ήταν ιδιαίτερα αξιομνημόνευτα, όπως άλλα της σειράς, ήταν διασκεδαστικά και έβαζαν μια σχετική πρόκληση, ενώ ωθούν τον παίκτη ώστε να μπαίνει σε πιο τακτική σκέψη σε σχέση με τα απλότερα mobs.
Πιο ανοικτός κόσμος και μικρότερη επίδραση του στοιχείου RNG
Το level-scaling στο Diablo IV είναι πιο αυστηρό και αυτό σημαίνει πως οι εχθροί πάντα θα βρίσκονται στο επίπεδο του παίκτη. Παρόλο που ορισμένοι παίκτες ισως παραπονεθούν που παρά το farming δεν θα υπάρχει ιδιαίτερο πλεονέκτημα, καθώς το παιχνίδι γίνεται σταδιακά δυσκολότερο, εμείς συμφωνούμε με το να παραμένει η πρόκληση στο παιχνίδι (ανάλογα φυσικά και με ποιο Tier δυσκολίας επιλέγει ο παίκτης).
Το RNG στα loot έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τα sockets, οι θήκες δηλαδή των ρούχων και του εξοπλισμού, αλλάζουν πιο εύκολα από ότι πριν, ενώ και το upgrade είναι αμεσότερο. Γενικότερα, φαίνεται υπάρχει μια πιο φιλική εμπειρία για τους νέους παίκτες χωρίς να μειώνεται το βάθος που θέλουν οι veterans.
Στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού υπάρχουν collectibles, side missions απλής μορφής, strongholds αλλά και world events -τυχαία δηλαδή events που δημιουργούνται αυτόματα (τα τελευταία βέβαια δεν μας εντυπωσίασαν). Στην beta αντιμετωπίσαμε ή προσπαθήσαμε τουλάχιστον, ένα world boss, που απαιτεί ταυτόχρονη συμμετοχή πολλών παικτών, ενώ βρήκαμε και strongholds για παίκτες που έχουν φτάσει σε ένα προχωρημένο επίπεδο. Γενικά η οργάνωση είναι απλοποιημένη και τα menus αρκετά πιο «βασικά», minimal και «παλιακά» σε σχέση με το Diablo 3, φέρνοντας περισσότερο σε Diablo 2.
Το Diablo IV συστήνει για πρώτη φορά τα mounts, που στην beta δεν είναι διαθέσιμα, αν και υπάρχει ο αντίστοιχος merchant και προφανώς θα αφορά την πιο γρήγορη μετακίνηση στον χώρο. Μένει να δούμε πώς θα υλοποιηθεί αυτή η προσθήκη στο κανονικό release.
Ερωτηματικό για το main story και τους κεντρικούς χαρακτήρες
Η Lilith ως κεντρική villain δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα, ίσως αν και λόγω του συγκεκριμένου περιεχομένου, ίσως δεν πρόλαβε να αναδειχθεί όσο πρέπει, ενώ παρά την κινηματογραφικότητα του παιχνιδιού, το soundtrack και το ανατολικο-ευρωπαϊκό voice acting των NPCs μάς έκανε να είμαστε λίγο πιο συγκρατημένοι.
Με αυτά που είδαμε στην beta, φαίνεται πως τον Ιούνιο του 2023 ίσως κυκλοφορήσει ένας από τους καλύτερους τίτλους της χρονιάς και ένα υποψήφιο GotY contenter. Για να μην λέμε όμως μεγάλα λόγια από τώρα, πρέπει να σιγουρευτούμε πως στο τελικό release όλα τα όμορφα στοιχεία, που είδαμε πως ανεβάζουν ποιοτικά την σειρά, δένουν αρμονικά μεταξύ τους, ενώ ερωτηματικό είναι το π;vς θα χειριστεί το launch του τίτλου, αλλά και τα microtransactions η Blizzard, μια εταιρία που τελευταία έχει κάνει αμφιλεγόμενες επιλογές σε τέτοιους τομείς. Σίγουρα όμως, το Diablo IV θα είναι από τους πιο hot τίτλους της χρονιάς και αναμένουμε με ανυπομονησία την κυκλοφορία του για να χαθούμε στον μεγάλο σκοτεινό κόσμο του.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Blizzard Team 3, Blizzard Albany
Εκδότρια Εταιρεία: Blizzard Entertainment
Είδος: RPG / Hack ‘n Slash
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 6 Ιουνίου 2023
Official website: link
To preview βασίστηκε στην closed/open beta του παιχνιδιού.