EA Sports WRC – Review

Φώτης Λαμπρινός

Η επιστροφή της Codemasters με το EA Sports WRC είναι επιτυχημένη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και προβλήματα.

Ακόμη και αν οι αγώνες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του WRC έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι λάτρεις του sim racing διατηρούν τις μηχανές τους ζεστές, καθώς το EA Sports WRC έρχεται να συνεχίσει την συναρπαστική δράση. Παρά τις πολλές νέες εξελίξεις, η πιο σημαντική είναι η αλλαγή του στούντιο ανάπτυξης, με τη βρετανική Codemasters να επιστρέφει μετά το DiRT Rally 2.0. Αυτός είναι επίσης ο πρώτος τίτλος στη σειρά WRC που κυκλοφορεί υπό τη σκέπη της Electronic Arts, λόγω της εξαγοράς. Για να υπογραμμίσει αυτήν την αλλαγή κατεύθυνσης, έχουμε πλέον το όνομα EA Sports WRC.

Ζεσταίνουμε μηχανές

Απολαύσαμε πραγματικά την οδήγηση όλων των ειδών αυτοκινήτων ράλι, με το γκάζι πατημένο στο πάτωμα σε περίπλοκες και απαιτητικές διαδρομές σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζοντας όλα τα είδη επιφανειών, από χιόνι και λάσπη, μέχρι χώμα και χαλίκι… Όλα αυτά μας επηρεάζουν στον τρόπο που συμπεριφέρεται το όχημά μας, όπως άλλωστε πρέπει για ένα τέτοιο τίτλο. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

EA Sports WRC

Photo: EA Sports – VG24.gr

Όπως ήδη γνωρίζετε, η οδήγηση σε έναν τίτλο ράλι είναι πολύ διαφορετική, καθώς δεν απαιτείται η προσοχή σε άλλα αυτοκίνητα, προσπεράσεις ή άλλα “μικροπράγματα”.  Ο αντίπαλός μας είναι το χρονόμετρο, τα στοιχεία της φύσης και ο εαυτός μας. Σε κάποιες περιπτώσεις, απλά χρειάζεται να επικεντρωθούμε στη διατήρηση του αυτοκινήτου στην πίστα, απαιτώντας από εμάς να είμαστε πάντα συγκεντρωμένοι σε κάθε δοκιμασία και να πιέζουμε τις ικανότητές μας στα άκρα (και να τις βελτιώνουμε σε κάθε πίστα), αντιμετωπίζοντας τους χρόνους που έχουν πετύχει άλλοι και αφήνοντάς μας με ένα μεγάλο αίσθημα ικανοποίησης για κάθε χρόνο που καταφέρνουμε να ξεπεράσουμε επιτυχώς.

Ο τίτλος, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, περιλαμβάνει πολλά από τα θεμέλια της σειράς DiRT, προσαρμόζοντάς τα για να προσφέρουν μια πολύ πιο ρεαλιστική συμπεριφορά που να ικανοποιεί τους πιο απαιτητικούς παίκτες που επιθυμούν μια εμπειρία πολύ κοντά στην πραγματική οδήγηση, χωρίς ωστόσο να αποκλείει τον αρχάριο ή τον πιο casual παίκτη που επιθυμεί μια πιο arcade ή ισορροπημένη εμπειρία.

EA Sports WRC

Photo: EA Sports – VG24.gr

Όσον αφορά στα οχήματα, διαθέτει περισσότερα από 80 διαφορετικά αυτοκίνητα, με καθένα να εκφράζει τη δική του ξεχωριστή συμπεριφορά, χαρακτηριστικά και επιδόσεις. Μπορούμε να απολαμβάνουμε τόσο τα οχήματα που συμμετέχουν επί του παρόντος στο WRC, όσο και τα 68 classics από τις δοκιμές της δεκαετίας του ’60. Αυτό θα ενθουσιάσει τους λάτρεις της συλλογής. Επιπλέον, υπάρχει ένα πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας, που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε το δικό μας αυτοκίνητο, καθώς επίσης και να προσαρμόσουμε όλους τους τύπους ρυθμίσεων για κάθε δοκιμή.

Αναρρίχηση προς την κορυφή

Το career mode παραμένει πιστό στην κλασική φόρμουλα, αλλά παράλληλα παρέχει τη δυνατότητα για εκδηλώσεις χορηγών και άλλους τύπους αγώνων κατασκευαστών, που μπορούν να σπάσουν τη μονοτονία μετά από μια σειρά αγώνων. Το να δίνει στον παίκτη την ελευθερία να επιλέγει σε ποιο γεγονός να συμμετάσχει κάθε εβδομάδα, αν και όχι καινοτομία, αποτελεί ευπρόσδεκτο χαρακτηριστικό. Η μοναδική προϋπόθεση παραμένει ότι αφού ξεκινήσει ένα πρωτάθλημα, δεν μπορεί να διακοπεί, οπότε για αυτή την επιλογή μας τουλάχιστον, πρέπει να είμαστε σίγουροι.

EA Sports WRC

Photo: EA Sports – VG24.gr

Όσον αφορά το πού να ξεκινήσει κάποιος, αυτή η απόφαση ανήκει στον παίκτη. Μπορεί να ξεκινήσει την καριέρα του από την κατηγορία Junior WRC, την WRC 2, ή ακόμα και να εισέλθει απευθείας στην κορυφαία κατηγορία του WRC. Μια εναλλακτική επιλογή που προσφέρεται είναι η συμμετοχή σε μια ήδη υπάρχουσα ομάδα ή η δημιουργία μιας εντελώς νέας ομάδας, με τη δυνατότητα δημιουργίας του αυτοκινήτου του. Αυτό συνδέεται στενά με ένα εσωτερικό οικονομικό σύστημα, το οποίο καθορίζεται από έναν εβδομαδιαίο προϋπολογισμό, που προέρχεται από νίκες και αποτελέσματα στα διάφορα event.

Διαβάστε επίσης:  FIFA: Αφαίρεση ολόκληρου του franchise από τα ψηφιακά καταστήματα

Ενώ είναι εύκολο να χαλάμε χρήματα σε επισκευές και βελτιώσεις της σύνθεσης της ομάδας από μηχανικούς, το να το πετύχουμε είναι λίγο πιο περίπλοκο και εξαρτάται αποκλειστικά από την απόδοση στους αγώνες: όσο καλύτερη είναι αυτή, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το χρηματικό έπαθλο από τον χορηγό, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ομάδα. Η σχέση με τον χορηγό που επενδύει σε εμάς δεν είναι το μόνο που επηρεάζει την ανάπτυξη της ομάδας: και οι μηχανικοί, καθώς και όλη η ομάδα, χρειάζονται κίνητρα και δικαιολογημένη ανάπαυση για να παραμείνουν σε φόρμα κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου πρωταθλήματος.

Έχεις μέταλλο πρωταθλητή;

Όπως προαναφέραμε, παρά τις πολλές παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη, η προσοχή επικεντρώνεται κατά την οδήγηση όταν οι τέσσερις τροχοί έρχονται σε επαφή με χιόνι, άσφαλτο ή χώμα.  Οι έμπειροι του είδους και όσοι θέλουν να αφιερώσουν χρόνο στην εκμάθηση της τέχνης του φρεναρίσματος, τη χρήση του χειρόφρενου και κυρίως της ισορροπίας του αυτοκινήτου, θα βιώσουν μια αρκετά πλούσια εμπειρία. Η οδήγηση σε μικρά χωμάτινα κομμάτια ή σε στενά ενός χωριού είναι εξαιρετικά ευχάριστη, είτε προσπαθείτε να διατηρήσετε την πρόσφυση σε χιονισμένες πίστες. Ωστόσο δεν βρισκόμαστε μπροστά σε ένα απολύτως ρεαλιστικό μοντέλο οδήγησης.

Lancia

Photo: EA Sports – VG24.gr

Παρατηρήσαμε κάποια υπερβολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε παγωμένη άσφαλτο ή πλήρως χιονισμένες επιφάνειες. Είναι γνωστό ότι το χιόνι και ο πάγος αντιπροσωπεύουν την πιο απαιτητική πρόκληση για έναν οδηγό ράλι (και όχι μόνο), και είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η δυσκολία αντικατοπτρίζεται στο παιχνίδι. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, η ολίσθηση φάνηκε υπερβολική. Επίσης, υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ ενός τετρακίνητου και ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου. Το τελευταίο απαιτεί προσοχή στις στροφές, καθώς πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τελείως διαφορετικά το γκάζι όταν είμαστε στο “πλάι” ή όταν έχουμε έναν τροχό εκτός, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Στην περίπτωσή μας, οι καταστάσεις αυτές φάνηκαν κάπως πιο εύκολα διαχειρίσιμες από ότι θα περιμέναμε. Ενώ αυτά αποτελούν προκλήσεις που ενθουσιάζουν όσους αναζητούν μια ρεαλιστική εμπειρία, στο μενού ρυθμίσεων υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης και προσαρμογής μιας σειράς βοηθημάτων οδήγησης, προσφέροντας μια πιο χαλαρή προσέγγιση στο EA Sports WRC.

Και κάπου εδώ ίσως ζει ένα μικρό paywall…

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αντιμετωπίζουμε έναν τίτλο που κλείνει πιο κοντά στο SimArcade, ο οποίος δεν δίνει βοήθειες όταν κάνουμε λάθη, παρά μόνο επιστροφή στην πίστα με επίπτωση στον χρόνο μας (για πέντε φορές)  και απαιτεί μια περίοδο εκμάθησης για την πλήρη εκμετάλλευση του περιεχομένου. Δεν είναι τέλειο και δεν προσποιείται να είναι απόλυτα ρεαλιστικό, αλλά αυτό δεν καταστρέφει τον συνολικό χαρακτήρα και την απόλαυση για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Η ισορροπία μεταξύ ισχύος του κινητήρα και βάρους του αυτοκινήτου προσφέρει ένα ικανοποιητικό μοντέλο οδήγησης, ακόμα και με το χειριστήριο. Φυσικά, το τιμόνι και τα πεντάλ είναι must για τον χρήστη που θέλει να ζήσει την εμπειρία στο 100%.

WRC

Photo: EA Sports – VG24.gr

Στη συνέχεια, προχωρούμε στη λειτουργία moments, όπου ο παίκτης προκαλείται να δοκιμάσει τις ικανότητές του σε συγκεκριμένα σενάρια που προέρχονται είτε από συναρπαστικές στιγμές στην ιστορία του ράλι, είτε σχεδιάστηκαν ειδικά από τους προγραμματιστές. Κάποιες από αυτές τις προκλήσεις προορίζονται για τους συνδρομητές της υπηρεσίας EA Play, κάτι που δεν μας άρεσε.

Το πακέτο ολοκληρώνεται με την κλασική χρονομέτρηση, τη γρήγορη πρόκληση (τόσο για έναν, όσο και για πολλούς παίκτες), τη λειτουργία πρωταθλήματος, και ένα ενδιαφέρον multiplayer mode, που ονομάζεται Club. Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργήσετε κλαμπ που διοργανώνουν πρωταθλήματα ή εκδηλώσεις, στις οποίες ο καθένας μπορεί να λάβει μέρος όποτε θέλει, καταγράφοντας τον χρόνο του, που στη συνέχεια εισάγεται στον πίνακα κατάταξης. Εκεί περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα όλων των άλλων μελών του συλλόγου.

Διαβάστε επίσης:  Stellar Blade - Review

Όμορφο, αλλά…

Για αυτό το νέο κεφάλαιο, η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την Unreal Engine 4. Παρατηρούνται βελτιώσεις στο αισθητικό επίπεδο, αλλά εξακολουθεί σε πολλές περιπτώσεις να θυμίζει περισσότερο την προηγούμενη γενιά. Φαίνεται κάπως ξεπερασμένο, σε σχέση με τα πιο πρόσφατα Gran Turismo, Forza Motorsport και Forza Horizon. Η σύγκριση προφανώς δεν είναι δίκαιη, αλλά οπτικά απέχει αρκετά.

EA Sports WRC

Photo: EA Sports – VG24.gr

Τα γραφικά είναι καλά, αλλά δεν προκαλούν ενθουσιασμό. Οι διαδρομές αναπαράγονται με ακρίβεια και είναι ευχάριστο να τις παρακολουθείς, όπως και τα οχήματα. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες στο πίσω μέρος της πίστας, όπως η βλάστηση, κάποια βράχια, το κοινό κλπ., δεν είναι τόσο προσεγμένες, προφανώς δεν επηρεάζουν σημαντικά την εμπειρία οδήγησης, αλλά θα έδινε σίγουρα το κάτι παραπάνω.

Αντίθετα, το ηχητικό κομμάτι ξεχωρίζει, με πειστική αναπαραγωγή των ήχων των κινητήρων και της εξάτμισης. Υπάρχουν στιγμές που είναι εντυπωσιακό, προσφέροντας εμπειρία που ενθουσιάζει τους λάτρεις του αθλήματος και προσφέρει τα μέγιστα στη συνολική εμπειρία.

Όταν πρόκειται για ράλι, η Codemasters είναι εγγύηση. Ο νέος τίτλος, με την σφραγίδα της EA, ξεκινάει με επιτυχία με μια προσφορά που επιτυγχάνει μια λεπτή ισορροπία μεταξύ της ποσότητας και της ποιότητας του περιεχομένου και παραδοσιακά θέτει την οδηγική εμπειρία στο επίκεντρο. Δεν λείπουν οι σποραδικές τρικλοποδιές, ωστόσο το EA Sports WRC είναι ένα must-have για τους λάτρεις του αθλήματος.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PCEA Sports WRC - Boxart
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Codemasters
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Electronic Arts
Είδος:‌ Racing
Ηλικίες:‌ 3+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 31 Οκτωβρίου 2023
Official website:‌ link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Ικανοποιητικό μοντέλο οδήγησης
  • Πλούσιο σε περιεχόμενο και ποικιλία
  • Εκπληκτικός ηχητικός τομέας

Αρνητικά

  • Τα γραφικά δεν δίνουν την αίσθηση τελευταίας γενιάς
  • Υπερβολική συμπεριφορά του οχήματος σε χιονισμένο τερέν
  • Περισσότερο περιεχόμενο αποκλειστικά μέσω EA Play

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ