Χάος, φρενήρη ταχύτητα και multiplayer – το Elden Ring Nightreign είναι η FromSoftware με αναβολικά και… περικοπές.
Ήταν επί την εποχή του PlayStation 3, μέσω του Dark Souls, που είχα την πρώτη μου επαφή με τους τίτλους της FromSoftware. Και όντας ανέκαθεν ένα από αυτά τα παιδιά που μοιράζονταν το ενδιαφέρον τους για τα βιντεοπαιχνίδια με τα αδέρφια τους, δεν παρέλειψα να δοκιμάσω και την co-op πτυχή του τίτλου με τον αδερφό μου. Από τότε, έχουμε παίξει κάθε παιχνίδι της FromSoftware και κάθε φορά βρίσκαμε τους εαυτούς μας να καταλήγουν στην ίδια σκέψη: “Μακάρι να έβγαζαν ένα seamless, κανονικό co-op“. Παρακολουθώντας τα Game Awards του 2024, είδα κάποια στιγμή το λόγκο της αγαπητής ιαπωνικής εταιρείας να κάνει την εμφάνισή του και μετά ακολούθησαν πλάνα από κάτι που έμοιαζε με το Elden Ring, αλλά όχι ακριβώς. Το Shadow of the Erdtree DLC είχε κυκλοφορήσει μερικούς μήνες νωρίτερα, οπότε η έκπληξη όσο να ‘χει ήταν αρκετά μεγάλη. Τελικά, όπως αποδείχθηκε, η ανακοίνωση αφορούσε το Elden Ring Nightreign, ένα roguelike spin-off φτιαγμένο για… εμένα και τον αδερφό – και όλους τους φίλους του co-op σε αυτόν τον κόσμο.
Speedrun
Βέβαια, το Elden Ring Nightreign δεν ήταν ακριβώς αυτό που είχα στο μυαλό μου όταν ευχόμουν για ένα πιο co-op friendly παιχνίδι από τη FromSoftware. Το concept του τίτλου μοιάζει περισσότερο με ένα στοίχημα που έβαλε κάποιος από το στούντιο ενώσω ήταν μεθυσμένος και το έχασε. Όλως περιέργως, τώρα μάλλον έχει τα μεγαλύτερα bragging rights στο γραφείο, διότι με έναν τρόπο που δεν ανέμενα, αυτή η εν μέρει απογυμνωμένη εκδοχή του Elden Ring, είναι διασκεδαστική.
Αφήνοντας σε μια γωνιά όλα όσα θα μπορούσαν να το κάνουν αργόσυρτο, το παιχνίδι δεν έχει κάποια πολύωρη πλοκή, περιθώρια για πολύπλοκα builds και ένα πελώριο χάρτη για να εξερευνήσετε. Όλα έχουν διαμορφωθεί με γνώμονα τη γρήγορη δράση και την υψηλή πρόκληση.
Υπάρχει ένα κεντρικό hub, δανεικό από το βασικό παιχνίδι (Roundtable Hold), όπου μπορείτε να προετοιμαστείτε και να επιλέξετε το επόμενο expedition. Από εκεί μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας είτε σόλο, είτε σε μια ομάδα των τριών, μαζί με άλλους δύο παίκτες.
Ο χρόνος ξεκινά να μετρά αντίστροφα μόλις προσγειωθείτε στο έδαφος. Στόχος σας είναι να επισκεφτείτε όσες περισσότερες τοποθεσίες προλαβαίνετε στη διάρκεια δύο ημερών (κάθε μέρα κρατάει περίπου 15 λεπτά) προκειμένου να εξοπλιστείτε όσο καλύτερα γίνεται για την τρίτη και τελευταία μέρα, όταν και καλείστε να αντιμετωπίσετε το τελικό boss της εξόρμησής σας, γνωστό και ως Nightlord.
Δεδομένου ότι όσο περνάει η ώρα, υπάρχει ένα δαχτυλίδι “φωτιάς” που κλείνει γύρω σας, οδηγώντας σας σε ένα (όχι και τόσο mini) boss και αποκόβοντας σας σταδιακά από όλες τις τοποθεσίες, εσείς και η ομάδα σας καλείστε να κάνετε ένα sprint, δημιουργώντας ένα μονοπάτι εν κινήσει από το ένα σημείο ενδιαφέροντος στο άλλο για να μαζέψετε όπλα, buffs και runes ώστε να κάνετε level up. Αρχικά το πιο πιθανό είναι πως δεν θα έχετε καμία αίσθηση κατεύθυνσης και προτεραιοτήτων, όμως σταδιακά οι γρήγοροι ρυθμοί συνηθίζονται και τη θέση τους παίρνει η διασκέδαση.
Το RNG και εσείς
Κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή της η roguelike πτυχή του Elden Ring Nightreign. Τα expeditions λαμβάνουν χώρα σε ένα μικρό μέρος των Lands Between που γνωρίσαμε στο βασικό παιχνίδι. Μέσα σε αυτόν τον χώρο οι τοποθεσίες εναλλάσσονται, random events μπορεί να σας τραβήξουν την προσοχή και το loot σας είναι randomised. Κάποιες απόπειρες σας μπορεί να σας προσφέρουν το ιδανικό set-up, κάποιες άλλες μπορούν να σας… κρεμάσουν. Μέρος της πρόκλησης είναι να μάθετε να επιβιώνετε ακόμα και όταν η τύχη δεν σας ευνοεί.
Παράλληλα, όμως, σας προσφέρονται και ορισμένες σταθερές υπό τη μορφή των relics, τα οποία γίνονται όλο και καλύτερα όσο παίζετε. Αυτά τα αντικείμενα, τα οποία αποκτάτε στο τέλος κάθε session (επιτυχημένου και μη) και παραμένουν στην κατοχή σας, σας δίνουν κάποια συγκεκριμένα buffs και perks που βελτιώνουν τον χαρακτήρα σας. Ορισμένα αφορούν αποκλειστικά ένα class, ενώ κάποια άλλα είναι γενικής φύσεως. Αυτός είναι και ο μόνος τρόπος που μπορείτε να “στήσετε” ένα συγκεκριμένο playstyle σε αυτόν τον τίτλο και παρότι δεν προσφέρει πολλές ελευθερίες, αρκεί για να σας κρατήσει απασχολημένους για αρκετές ώρες.
“The lone wolf dies but the pack survives”
Νωρίτερα, αναφέραμε πως το Elden Ring Nightreign σας επιτρέπει να παίξετε είτε μόνοι, είτε σε ομάδα των τριών (οι δυάδες αναμένεται να προστεθούν αργότερα). Η σόλο επιλογή είναι μόνο για τους σκληροπυρηνικούς παίκτες, που τους αρέσει να ιδρώνουν και να καμαρώνουν (kudos to you, καλή σας τύχη), ενώ της τριάδας είναι η προβλεπόμενη. Οποία και αν επιλέξετε το παιχνίδι παραμένει δύσκολο. Είναι άλλωστε δημιούργημα της FromSoftware.
Το πόσο καλοί ή κακοί είναι οι συμπαίκτες σας επηρεάζει δραματικά την κάθε σας απόπειρα. Παίζει ρόλο το αν κινείστε σαν μονάδα, ακολουθώντας όλοι το ίδιο ping που έχει τοποθετήσει ένας από τους τρεις στον χάρτη, καθαρίζοντας την κάθε τοποθεσία γρήγορα. Παίζει ρόλο το αν καλύπτουν τις αδυναμίες σας ανάλογα το class σας και αν ξέρουν να αξιοποιούν τις δικές τους δυνάμεις. Μπορούν επίσης να μοιραστούν το loot τους μαζί σας, εφόσον έχουν σταθεί πιο τυχεροί.
Όπως συμβαίνει σε κάθε παιχνίδι που σας αφήνει να παίξετε με τυχαίους παίκτες (αν δεν έχετε ήδη τη δική σας ομάδα), η εμπειρία κάθε φορά μοιάζει με ρωσική ρουλέτα. Η απουσία ενός in-game voice chat μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αισθητή κάποιες φορές. Κάποιες άλλες, όταν συναντάτε άτομα που εναρμονίζονται μαζί σας, αποκαλύπτονται όλοι οι λόγοι που το Elden Ring Nightreign είναι μια καλή απόπειρα για κάτι διαφορετικό.
Classy
Τα classes (ή αλλιώς οι Nightfarers), για τα οποία έχουμε μιλήσει μόνο φευγαλέα έως τώρα, αποτελούν μια σειρά από προκαθορισμένα builds, που καλύπτουν μερικά από τα πιο βασικά playstyles. Όντας οχτώ στον αριθμό, περιέχουν: έναν χαρακτήρα που είναι ισορροπημένος (jack of all trades), μια μάγισσα, έναν τοξότη, το τανκ της παρέας, τον berserk, τη summoner, αλλά και τη μακρινή ξαδέλφη της Lady Maria από το Bloodborne (δηλαδή, τη high dexterity, ξανθιά τραγική φιγούρα).
Κάθε ένας από τους παραπάνω αξιοποιεί διαφορετικά στατιστικά, τα οποία αναβαθμίζονται κάθε φορά που κάνετε level up, ενώ έχει και τρία μοναδικά skills. Είναι όλα αυτά αρκετά για να διαφοροποιηθεί το gameplay μεταξύ τους; Ναι, σίγουρα. Μπορείτε βέβαια να αποπειραθείτε να παίξετε με τη summoner κρατώντας ένα great hammer, δεν θα σας σταματήσει κανείς (απλά δεν θα έχετε το ίδιο damage output με τον berserk πχ.).
Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι παίζοντας συλλέγετε ένα currency που λέγεται murk. Αυτό χρησιμοποιείται για να αγοράσετε διάφορα πράγματα από τον merchant του hub (από emotes μέχρι relics), αλλά και outfits για τους χαρακτήρες. Είναι in-game currency και δεν πωλείται έναντι πραγματικών χρημάτων.
Παραμένοντας για λίγο ακόμα στους χαρακτήρες, να διευκρινίσουμε πως παρότι δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη πλοκή, υπάρχει ένα ικανοποιητικό γενικευμένο concept: Οι ήρωες μας έχουν συγκεντρωθεί στο Roundtable Hold προκειμένου να σκοτώσουν όλους τους Nightlords, που μαζί τους φέρνουν την αιώνια νύχτα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα μπορέσετε να βιώσετε και διάφορες αναμνήσεις τους, που εμβαθύνουν στις σχέσεις μεταξύ τους και δημιουργούν μια κάποια σύνδεση και για εσάς.
Elden Ring Nightreign – Δεν είναι παιχνίδι της FromSoftware αν δεν έχει δεκάδες bosses
Τα bosses, προς έκπληξη κανενός, παίζουν τεράστιο ρόλο στο Elden Ring Nightreign. Οι οχτώ αρχικοί Nightlords (θα προστεθούν και άλλοι στη συνέχεια – ήδη έχει προστεθεί υψηλότερη δυσκολία για έναν από αυτούς) είναι νέοι εχθροί, με μοναδικά movesets και υψηλό επίπεδο δυσκολίας. Κάποιοι από αυτούς έχουν και ορισμένους μηχανισμούς – έκπληξη που προσδίδουν μια χρήσιμη ποικιλία στην όλη εμπειρία. Σχεδιαστικά, είναι επίσης από τα μεγαλύτερα highlights του παιχνιδιού.
Τα day bosses (ας τα αποκαλέσουμε έτσι) είναι διαφορετική ιστορία. Όχι επειδή δεν είναι εξαιρετικά, αλλά επειδή αν έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με τίτλο της FromSoftware, τότε σίγουρα θα αναγνωρίσετε κάποια από αυτά (ή όλα τους). Η λίστα των εχθρών που μπορείτε να συναντήσετε στο τέλος της ημέρας είναι συγκεκριμένη και απαρτίζεται από bosses που είδαμε στο Elden Ring, αλλά και στα Dark Souls (ναι, ακόμα και στο πρώτο).
Αν και πρόκειται για ανακυκλωμένο περιεχόμενο (όπως τα όπλα και οι περισσότερες τοποθεσίες), ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε δεν ενοχλεί. Μοιάζει περισσότερο με μια “best of” συλλογή, παρά για κάτι που έγινε από έλλειψη έμπνευσης και θέλησης. Άλλωστε, σε ποιον δεν αρέσει ένα μικρό κύμα “νοσταλγίας”; (Ο Nameless King εξαιρείται, αυτός μπορούσε να παραμείνει στο Dark Souls III μέχρι να σβήσει ο ήλιος).
Η υπερβολική επανάχρηση ενοχλεί στο κομμάτι των περιβαλλόντων, αφού μετά από κάποιες ώρες το μικρό κομμάτι των Lands Between που προσφέρεται καταντάει μονότονο, όπως και η αρένα που αντιμετωπίζουμε τους Nightlords, η οποία είναι μια, μοναδική και σχετικά άδεια.
Από άποψη επιδόσεων, παίζοντας στο PlayStation 5 συναντήσαμε μερικά μικρά frame drops και σύντομα stutters, κυρίως όταν ανοίγαμε τον χάρτη την ώρα που τρέχαμε σε ιδιαίτερα “γεμάτες” περιοχές. Σε ακόμα πιο σπάνιες περιπτώσεις αντιμετωπίσαμε και αποσυνδέσεις.
Elden Ring Nightreign – Και γιατί όχι;
Αν και κάποιοι δυσαρεστήθηκαν από την απόπειρα της FromSoftware να ασχοληθεί με τη δημιουργία ενός roguelike multiplayer τίτλου (με μια στάλα από battle royale ιδέες), το Elden Ring Nightreign δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ένα κακό αποτέλεσμα.
Είναι ένα παιχνίδι που θα επωφελούταν αν είχε μεγαλύτερη ποικιλία σχεδόν στα πάντα, αλλά παράλληλα, είναι δύσκολο να μην το απολαύσετε παρουσία παρέας. “Διασκευάζει” με διασκεδαστικό τρόπο μερικά από τα πιο επιτυχημένα στοιχεία των projects της εταιρείας, προσφέροντας ένα spin-off με μοναδικό χαρακτήρα και ένα gameplay loop που μπορεί να σας κερδίσει.

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: FromSoftware
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Action role-playing, roguelike
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 30 Μαΐου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.