Έπειτα από δύο χρόνια αναμονής, το expansion Shadow of the Erdtree έρχεται να κλείσει το κεφάλαιο του Elden Ring για τη FromSoftware.
Φυσικά, από το 2022 όταν και κυκλοφόρησε το Elden Ring, η συζήτηση γύρω από τον πιο πρόσφατο τίτλο του Hidetaka Miyazaki και της ομάδας του δεν σταμάτησε ποτέ. Κατηγοριοποιήθηκε ως μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες εκείνης της χρονιάς (αν όχι ως η καλύτερη) και χαρακτηρίστηκε ως ένα παιχνίδι – σταθμός για το είδος του.
Η ανακοίνωση πως θα συνοδευτεί από ένα και μοναδικό expansion δεν είχε αργήσει να έρθει, αλλά μέχρι αυτό να γίνει πραγματικότητα μεσολάβησαν περίπου δύο χρόνια. Κοιτώντας τώρα το Shadow of the Erdtree, μπορεί κανείς να καταλάβει το γιατί.
Η FromSoftware, γενικά, φτιάχνει εξαιρετικά DLCs, με ποιοτικό περιεχόμενο που είναι σωστά κοστολογημένο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Old Hunters DLC του Bloodborne και το The Ringed City του Dark Souls III, μεταξύ άλλων. Όμως, με το expansion του Elden Ring ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Αρχαία τραγωδία
“Ριζωμένο” κάπου ανάμεσα στους σπονδύλους του βασικού παιχνιδιού, το Shadow of the Erdtree δεν είναι προσβάσιμο μέχρι να αντιμετωπίσετε δύο από τα πιο σημαντικά και δύσκολα bosses του τίτλου, τα οποία χρειάζεται να περάσουν κάποιες ώρες για να συναντήσετε. Θα μπορούσε να το δει κανείς και ως ένα stress test, καθώς αν κάποιος δεν καταφέρει να νικήσει αυτούς τους δύο εχθρούς, τότε σίγουρα δεν θα ορθοποδήσει στο Land of Shadow του expansion.
Εδώ, σε αυτή τη διάσταση των σκιών, όλα περιστρέφονται γύρω από τον Miquella the Kind, έναν χαρακτήρα για τον οποίον μαθαίνουμε πολλά στον “έξω” κόσμο, αλλά δεν βλέπουμε ποτέ. Μαζί με μια ομάδα από άλλους πολεμιστές – μια σειρά από απρόβλεπτους και απολαυστικούς νέους NPCs, καλούμαστε να βρούμε αυτόν τον θεό γνωστό για τη συμπόνια του, που έχει ξεκινήσει τη δική του Οδύσσεια για να σώσει τον κόσμο…
Μην αφήσετε τον χαρακτηρισμό του “expansion” να σας ξεγελάσει, το Shadow of the Erdtree δεν είναι μιας μορφής ορεκτικό στις εκατοντάδες ώρες περιεχομένου που προσφέρει το Elden Ring. Είναι ένας… ολόκληρος μπουφές, πάνω σε ένα ήδη υπερπλήρες τραπέζι. Και με αυτό εννοούμε πως εύκολα θα σας απασχολήσει για τουλάχιστον 40 ώρες. Όσο λακωνική και αν παραμένει η αφήγηση, τόσο πληθωρικό συνεχίζει να είναι το παιχνίδι, ακόμα και στην πιο μικρή του πτύχωση.
Που, για την ακρίβεια, αν κοιτάξει κανείς πίσω από το κλασικό format που έχουμε συνηθίσει – των εκτεταμένων διαλόγων και των απανωτών cutscenes – το Shadow of the Erdtree είναι το πιο “ομιλητικό” δημιούργημα της FromSoftware μέχρι τώρα. Η διαφορά είναι ότι διηγείται μεγάλος μέρος της ιστορίας μέσω της ύπαρξης διαφόρων τοποθεσιών και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος (environmental storytelling). Υπό αυτή την έννοια, οι αποκαλύψεις είναι πολλές και ραγδαίες. Οι εικόνες που προσφέρονται έχουν τη βαρύτητα γιγατόνων μέσα στο σύμπαν αυτό, το οποίο ρίχνει αυλαία με μια δραματική υπόκλιση, μιας και δεν αναμένεται – τουλάχιστον μέχρι στιγμής – κάποια συνέχεια.
Στο Shadow of the Erdtree οι κανόνες διαφέρουν
Αν περνάτε χρόνο στα social media, τότε σχεδόν σίγουρα έχετε δει posts και άρθρα σχετικά με το επίπεδο πρόκλησης του Shadow of the Erdtree. Πολλοί έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν “υπερβολικά δύσκολο”, συμπέρασμα που προέκυψε κυρίως γιατί το Land of Shadow έχει διαφορετικούς κανόνες από τον κόσμο του βασικού παιχνιδιού. Μάλιστα, υπήρξε και ένα περιστατικό review bombing του expansion στο Steam λόγω αυτού…
Το Shadow of the Erdtree είναι, πράγματι, δύσκολο. Είναι άλλωστε γνωστό πως η FromSoftware ανεβάζει τον δείκτη δυσκολίας σε όλα τα DLCs της (ας μην ξεχνάμε bosses όπως το Orphan of Kos), οπότε δεν αποτελεί κάποια τρομερή έκπληξη. Η διαφορά είναι ότι, αυτή τη φορά, δεν είναι μόνο οι εχθροί που είναι πιο… φονικοί.
Στο Land of Shadow το scaling της άμυνας και της επίθεσης σας δεν έχει σχέση με το level του χαρακτήρα σας, αλλά με τα ποσά scadutree fragments έχετε στην κατοχή σας. Το ίδιο ισχύει και για τον τετράποδο σύμμαχο σας, τον Torrent, ο οποίος έχει το δικό του key item (revered spirit ash) που τον “εξοπλίζει” ενάντια στις κακουχίες. Χωρίς αυτά, είτε είστε 100 level, είτε 650, θα πεθαίνετε γρήγορα και δεν θα αποτελείτε απειλή για κανέναν.
Αυτά τα σωτηρία αντικείμενα θα τα βρείτε διασκορπισμένα μέσα στον χάρτη (του expansion) και σταδιακά θα σας θωρακίζουν από το damage των εχθρών και θα αυξάνουν το δικό σας. Αν, λοιπόν, δεν συλλέξετε αυτά τα items, τότε ναι, το παιχνίδι γίνεται “υπερβολικά δύσκολο”. Αν όμως αφιερώσετε χρόνο στην ανεύρεσή τους, η δυσκολία θα υπάρχει, αλλά δεν θα είναι εξωφρενική (περισσότερα σχετικά σε λίγο).
Το μακρόσυρτο κόμπο του θανάτου
Το Shadow of the Erdtree μας συστήνει σε μια σειρά από νέους, απλούς και… καθημερινούς εχθρούς, οι οποίοι μπορούν να μας στείλουν στο site of grace εύκολα, όπως και bosses, τα οποία προφανώς μπορούν επίσης να μας στείλουν από εκεί που ήρθαμε (και θα το κάνουν).
Η FromSoftware δεν έχει κάνει πουθενά εκτυπώσεις. Υπάρχουν αρκετές νέες απειλές, δεκάδες (άψογα) όπλα, (ωραίες) πανοπλίες, χρήσιμα αξεσουάρ και (“σπασμένα”) ξόρκια για να συλλέξουμε. Το ματωμένο κερασάκι στην τούρτα όμως είναι τα bosses.
Δράκοι, καβαλάρηδες, ιππότες και κάποιες φονικές παρουσίες που δεν θα προσπαθήσουμε καν να περιγράψουμε, περιμένουν σε κάθε άκρη του Land of Shadow. Κάποια bosses κόβουν τον δρόμο στα δύο και είναι ένα εμπόδιο που οφείλετε να ξεπεράσετε, αλλά περιμένουν υπομονετικά να τα προκαλέσετε σε μάχη και ορισμένα, είναι καλά κρυμμένα…
Αυτό που δεν αλλάζει είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί και ο πήχης της δυσκολίας που έχει τεθεί αρκετά ψηλά. Ακόμα και αν είστε “βετεράνοι” αυτού του είδους παιχνιδιών, στο Shadow of the Erdtree θα βρείτε προκλήσεις να σάς “δοκιμάσουν” και να σάς εντυπωσιάσουν: Όντα που έχουν τρεις ή και πέντε φορές το ύψος του χαρακτήρα σας, προσεγμένο σχεδιασμό, με επιθέσεις που “πονάνε” και συνδέονται η μία με την άλλη πέντε και έξι φορές μέχρι να καταφέρετε να βρείτε μια ευκαιρία για να κάνετε τη δική σας κίνηση. Όπως προαναφέραμε, καμία έκπτωση και πουθενά, ακόμα και σε αυτά που κάνουν τους τίτλους της FromSoftware “αφιλόξενους”.
Όσον αφορά αυτά που κάνουν τους τίτλους της εταιρείας “προβληματικούς” όμως, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ακόμα και μετά από δύο χρόνια, υπάρχουν περιστάσεις που συναντάμε στιγμιαία, αλλά αισθητά framedrops. Στο expansion ήταν ιδιαίτερα έντονα στα boss fights με εχθρούς μεγάλου μεγέθους και με επιθέσεις που πυροδοτούσαν διαφορά εφέ. Αναμενόμενο, αλλά και πάλι δυσάρεστο.
Ένας βασιλιάς στον θρόνο του
Είναι – κατά κάποιο τρόπο – ειρωνεία πως μια κυκλοφορία όπως το Shadow of the Erdtree θα είχε όλα τα φόντα για να διεκδικήσει τη διάκριση του GOTY (Game of the Year) αν δεν έφερε τον χαρακτηρισμό του expansion.
Ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο περιεχομένου, που εισάγει νέες ιδέες και μια ιστορία μεγάλης διάρκειας, θα μπορούσε να είναι ένα ολοκαίνουργιο παιχνίδι για μια άλλη εταιρεία, ίσως ένα sequel, αλλά για τη FromSoftware είναι απλά ένα DLC.
Τα expansion ενδεχομένως να θεωρούνται από πολλούς μια μάστιγα. Η ομάδα του Hidetaka Miyazaki όμως γνωρίζει πώς να φτιάχνει συμπληρωματικό περιεχόμενο με ουσία και κοστολόγηση που δεν ξεπερνάει την αξία του προϊόντος που προσφέρεται. Έχει σεβασμό προς τον παίκτη, το ίδιο της το έργο και τον ίδιο της τον εαυτό.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: FromSoftware
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 21 Ιουνίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.