Το Empire of the Ants είναι ένα παράξενο παιχνίδι, το οποίο συνδυάζει platforming και στρατηγική, ενώ παίζουμε ως ένα μυρμήγκι.
Από την πρώτη στιγμή, στον κόσμο του Empire of the Ants βλέπουμε κάποια εντυπωσιακά στοιχεία. Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι τα γραφικά, τα οποία είναι εξαιρετικά. Σε στιλ που πλησιάζει τον φωτορεαλισμό, οι δημιουργοί έχουν στήσει ένα θαυμάσιο κάδρο, με πάρα πολλές λεπτομέρειες στους χώρους και με ιδανικά σχεδιασμένα έντομα.
Ο ρεαλιστικός κόσμος του Empire of the Ants
Το μυρμήγκι που χειριζόμαστε είναι εντελώς ρεαλιστικό και κινείται σαν πραγματικό, ενώ οι χώροι όπου περπατά είναι γεμάτοι με μικρές λεπτομέρειες: κλαδιά, χόρτα, πέτρες, αλλά και αντικείμενα που έχουν αφήσει άνθρωποι, όπως λάστιχα από ρόδες, φτιάχνουν μια συνολική εικόνα που εντυπωσιάζει.
Έχει γίνει, επίσης, πολύ αποδοτική χρήση του μεγέθους. Όταν κοιτάμε τριγύρω, βλέπουμε απλές τοποθεσίες, όπως μια αυλή ή έναν λόφο, αλλά ο σχεδιασμός τις κάνει να δίνουν εντελώς διαφορετική εντύπωση και να μοιάζουν με επικίνδυνους λάκκους, με τεράστιες πεδιάδες, ενώ τα δέντρα καλύπτουν τον ορίζοντα πάνω από το κεφάλι μας.
Με έξυπνες μεθόδους, το Empire of the Ants σε κάνει να νιώθεις μικρός, σαν ένα μυρμήγκι. Ευτυχώς, ακόμα και όταν στην οθόνη βλέπουμε ορδές εντόμων, δεν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα.
Ο ρεαλισμός δημιουργεί κάποια προβλήματα στο gameplay
Ο ρεαλισμός, όμως, γυρνά κάπως μπούμερανγκ και πλήττει το gameplay. Για παράδειγμα, όταν πατάμε το κατάλληλο πλήκτρο για να τρέξουμε γρήγορα, το μυρμήγκι δυσκολεύεται να κρατήσει το σώμα του στο έδαφος και φεύγει στον αέρα συνεχώς, καθώς το βάρος του δεν επιτρέπει γρήγορους ελιγμούς γύρω από πέτρες και κλαδιά.
Επίσης, το άλμα είναι απρόβλεπτο: πατάμε ένα πλήκτρο, συγκεντρώνουμε τη δύναμη στα πόδια μας και πηδάμε προς την κατεύθυνση που κοιτάμε, φτάνοντας μακριά. Η αίσθηση που δίνεται είναι πειστική όσον αφορά στον ρεαλισμό, αλλά οι μηχανισμοί γίνονται κουραστικοί, ειδικά όταν παίζουμε αποστολές που μας βάζουν να κινηθούμε με ακρίβεια.
Τι κάνουμε στο campaign
Το campaign του παιχνιδιού, που διαρκεί 10-15 ώρες, περιλαμβάνει διαφόρων ειδών πίστες: υπάρχουν επίπεδα με platforming, υπάρχει stealth (περίπου), αλλά και strategy (real-time).
Το platforming είναι απλό: καλούμαστε να περάσουμε από λιμνούλες, να μπούμε σε σπηλιές, να βρούμε άλλα έντομα, ενώ κάθε σημείο μπορεί να κρύβει κινδύνους.
Το στήσιμο των επιπέδων είναι ικανοποιητικό και ατμοσφαιρικό, αλλά ο χειρισμός και η κίνηση του χαρακτήρα μας δεν ικανοποιούν εξίσου. Για παράδειγμα, αν περπατάς σε ένα μικρό φυτό, το μυρμήγκι μπορεί να κάνει κύκλους πάνω σε ένα φύλλο, ενώ ακόμα και το περπάτημα στο χώμα γίνεται αλλόκοτο, επειδή το έντομο αντιδρά όταν κινείται πάνω σε διάφορα αντικείμενα, όπως πέτρες, και αλλάζει κατεύθυνση.
Όλα αυτά είναι καλοδεχούμενα όσον αφορά στο immersion, αλλά όχι στον χειρισμό. Σημαντικά προβλήματα προκύπτουν και εξαιτίας της ανεπαρκούς κάμερας, που χάνει συνεχώς τον στόχο της, όταν βρισκόμαστε σε κλειστούς χώρους.
Σε άλλα τμήματα, όπως το stealth, τα πράγματα κυλούν σε γενικές γραμμές όπως στο platforming, μόνο που αλλάζει ο στόχος μας (πρέπει να κρυβόμαστε από περιπολίες εντόμων και να ολοκληρώνουμε άλλες αποστολές).
Πάλι, πρόκειται για ατμοσφαιρικές δραστηριότητες, που στο gameplay έχουν προβλήματα. Ας πούμε, καλούμαστε να βρούμε αντικείμενα ανθρώπων και να τα μελετήσουμε. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να βρούμε στην επιφάνειά τους μικρά σημεία που φωτίζουν. Όμως, αυτά δεν φαίνονται πολύ καλά και, όταν μας κυνηγά μια στρατιά από τερμίτες, η αναζήτηση γίνεται κάπως σπαστική.
Τα κομμάτια του strategy
Στο άλλο τμήμα, το real-time strategy, έχουμε πιο περίπλοκο gameplay. Καλούμαστε να οδηγήσουμε στρατιές από μυρμήγκια στη νίκη, να αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς, να συλλέξουμε πόρους και να ξεκλειδώσουμε αναβαθμίσεις. Όλα αυτά γίνονται ενώ χειριζόμαστε το μυρμήγκι μας, σε τρίτο πρόσωπό, όπως στο platforming.
Κινούμαστε στις πίστες και δίνουμε εντολές στις στρατιές μας, που χωρίζονται σε πολεμιστές, πυροβολικό, εργάτες, μεταξύ άλλων, και έχουν ορισμένες ιδιότητες, ανάλογα με το είδος τους. Στις φωλιές ξεκλειδώνουμε αναβαθμίσεις και ειδικές δυνάμεις, που μας βοηθούν στη μάχη. Η ιδέα είναι επαρκής, η παρουσίαση επίσης (η μουσική, γενικά, είναι εξαιρετική), αλλά το gameplay και το interface έχουν αρκετά θέματα.
Τελικά, επειδή δεν υπάρχει αρκετό βάθος, αυτό που κάνουμε είναι να διαλέγουμε από μενού την κατάλληλη μονάδα του στρατού μας και να τη στέλνουμε στους εχθρούς, κλικάροντας στο εικονίδιό τους.
Δεν βλέπουμε τι συμβαίνει στο πεδίο της μάχης, γιατί η κάμερα δεν βοηθά και οι ρεαλιστικοί χώροι κάνουν τα έντομα να χάνονται στις λεπτομέρειές τους. Η μάχη γίνεται ένα παιχνίδι «πέτρα-ψαλίδι-χαρτί»: κάθε μονάδα είναι ισχυρή απέναντι σε συγκεκριμένα είδη εχθρών και εμείς αυτό που κάνουμε είναι να διαλέγουμε την κατάλληλη και να τη στέλνουμε, χωρίς να καταλαβαίνουμε ακριβώς τι συμβαίνει στις αναμετρήσεις.
Υπάρχει και multiplayer, στο οποίο μπορούμε να παίξουμε μάχες στρατηγικής με έναν αντίπαλο ή με 2 ακόμα άτομα σε free for all. Καλοδεχούμενη προσθήκη, σίγουρα.
Ενδιαφέρον έχει, επίσης, το campaign, το οποίο είναι στημένο σαν story mode, με διαλόγους, επιλογές και, ας πούμε, σενάριο. Μην περιμένετε πλοκή με βάθος, αλλά οι διάλογοι με μυρμήγκια και άλλα έντομα, με λόγο που θυμίζει αλλόκοτα ανθρώπινο. Διασκεδαστική είναι και η παρουσίαση του lore, με κειμενάκια που περιγράφουν κάθε έντομο που συναντούμε.
Γενικά, το Empire of the Ants είναι ένα παιχνίδι με αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία και με έξοχη οπτικοακουστική παρουσίαση, με καλοστημένη ατμόσφαιρα και με διασκεδαστικό gameplay, αλλά με αρκετά προβλήματα στη δομή της στρατηγικής και στον χειρισμό του platforming.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Tower Five
Εκδότρια Εταιρεία: Microids
Είδος: Strategy
Pegi: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 6 Νοεμβρίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.