Για άλλη μια φορά, fanbases καταφέρνουν να διαλύσουν την καλή ατμόσφαιρα και την ψυχολογία των δημιουργών. Τώρα, στο στόχαστρο μπήκαν τα God of War και Monkey Island.
Δεν έχει τέλος το σκηνικό που έχει στηθεί γύρω από το God of War Ragnarok. Μετά από ρεπορτάζ, φήμες και εικασίες, όλοι περίμεναν ότι θα υπάρξει κάποια μεγάλη ανακοίνωση από τη Sony για το παιχνίδι, στις 30 Ιουνίου. Ωστόσο, όταν ο Cory Barlog προσπάθησε να μετριάσει τις προσδοκίες με ήρεμο και προσεκτικό τρόπο, αρκετοί ήταν εκείνοι που εξοργίστηκαν.
Αφού διαβάσαμε διάφορα σχόλια που εξέφραζαν την οργή του κόσμου για αυτό που πολλοί εξέλαβαν ως καθυστέρηση, φτάσαμε πλέον και σε άλλου τύπου επιθετικές συμπεριφορές, πέρα από τις λεκτικές.
Επιθέσεις σε dev του God of War
Μέλος της Santa Monica κατήγγειλε σε ανάρτηση ότι έλαβε φωτογραφίες που απεικόνιζαν τα πέη οργισμένων fans του God of War. Χρησιμοποιεί πληθυντικό όταν αναφέρεται στις φωτογραφίες, άρα μπορούμε να φανταστούμε ότι περισσότερα από ένα ήταν τα άτομα που είχαν αυτήν την ιδέα: «αν στείλω μια φωτογραφία με το πέος μου, μάλλον θα μου πουν πότε θα κυκλοφορήσει το Ragnarok».
Συγκεκριμένα, η Estelle Tigani, cinematic producer για το God of War στη Santa Monica, έγραψε:
«Συμβουλή για έμπειρους: Το να μου στέλνετε φωτογραφίες με τα πέη σας και να ζητάτε έτσι για την ημερομηνία κυκλοφορίας του God of War Ragnarok δεν θα με κάνει, στην πραγματικότητα, να αποκαλύψω την ημερομηνία κυκλοφορίας. Προς τους ανθρώπους που το κάνουν, πότε έχει λειτουργήσει αυτό για εσάς;!»
Ο Cory Barlog, producer του Ragnarok, έγραψε σχετικά: «Μου κάνετε πλάκα με αυτό τώρα;;; Δεν μπορώ να πιστέψω ότι πρέπει να το πω αυτό, αλλά μην στέλνετε το πέος σας σε φωτογραφία σε ΚΑΝΕΝΑΝ σε αυτήν την ομάδα, ή σε κανέναν στη βιομηχανία. Λιώνουν στη δουλειά για να φτιάξουν κάτι που θα απολαύσετε. Δείξτε λίγο γ@@@νο σεβασμό».
Επίσης, στο ίδιο πνεύμα, ο Cory Barlog απάντησε σε έναν χρήστη που είπε ότι κατηγορεί για όλο αυτό τα άτομα που προχώρησαν στις διαρροές για το God of War, καθώς, όπως είπε, «αν δεν υπήρχαν οι διαρροές για την αποκάλυψη στις 30 Ιουνίου, οι άνθρωποι δεν θα είχαν χτίσει μη ρεαλιστικές προσδοκίες και δεν θα υπήρχε αυτή η πίεση προς εσάς [τους δημιουργούς]».
Η απάντηση του Barlog: «Μην το κάνεις [μην τους κατηγορείς]. Η απάντηση δεν είναι να ψάχνουμε κάποιον για να κατηγορήσουμε ή να κάνουμε αποδέκτη του μίσους». Στη συνέχεια, ο Cory Barlog απηύθυνε έκκληση να «αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους που φτιάχνουν αυτά που αγαπάμε με λίγη ανθρώπινη αξιοπρέπεια και σεβασμό». «Δεν είναι μάχη, δεν είμαστε σε πόλεμο. Απλώς προσπαθούμε να φτιάξουμε και να απολαύσουμε τα πράγματα μαζί», κατέληξε ο Barlog.
Ο Phil Spencer του Xbox έσπευσε να εκφράσει τη συμπαράστασή του, απαντώντας στον Barlog: «Τα είπες εξαιρετικά Cory. Ανυπομονώ να απολαύσω το GoW όταν κυκλοφορήσει. Ένα ευχαριστώ σε εσένα και την ομάδα σου για την υπέροχη δουλειά που κάνετε όταν δημιουργείτε πράγματα που αγαπάμε. Σας ευχαριστώ».
Στο στόχαστρο των τοξικών “fans” και ο Ron Gilbert
Το θέμα όμως δεν τελείωσε εδώ, αφού την ίδια ώρα υπήρξε ένα ακόμα περιστατικό επιθετικής συμπεριφοράς του κοινού απέναντι σε δημιουργό.
Αφού αποκάλυψε το gameplay του νέου Monkey Island, ο δημιουργός του, Ron Gilbert, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να μιλά για το παιχνίδι του, καθώς δέχτηκε επιθετικά σχόλια από “fans”, και απενεργοποίησε στη συνέχεια τα σχόλια στο blog του. «Απενεργοποιώ τα σχόλια. Οι άνθρωποι είναι απλώς κακοί και πρέπει να σβήνω σχόλια με προσωπικές επιθέσεις», έγραψε ο Gilbert.
«Είναι ένα καταπληκτικό παιχνίδι και όλοι στην ομάδα είναι πολύ περήφανοι για αυτό. Παίξτε το ή μην το παίξετε, αλλά μην το καταστρέφετε για όλους τους άλλους», είπε. «Δεν θα μιλάω πια για το παιχνίδι. Η χαρά του να μοιράζεσαι έχει διωχθεί από εμένα».
«Υπέροχη δουλειά, παιδιά», είπε ο Dominic Armato, ο ηθοποιός που έχει ενσαρκώσει τον πρωταγωνιστή του Monkey Island, Guybrush Threepwood και τόνισε ότι τα σχόλια στο blog του Ron Gilbert έφτασαν σε υπερβολικά επίπεδα. Στη συνέχεια, ο Armato είπε: «Ό,τι κι αν θέλετε να είναι το Monkey Island, θα προτείνω ότι το να κάνετε τη δημιουργία του αγγαρεία παρά ευχαρίστηση για τους developers είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι δεν θα είναι τίποτα για κανέναν».
Ο Cory Barlog σχολίασε την είδηση, αναρτώντας τη στο Twitter από το IGN και γράφοντας: «Τι στο διάολο παιδιά; Σας παρακαλώ, μην είστε μ@@@@ες με τον developer-ήρωά μου. Συγγνώμη για τις μ@@@@ίες Ron. Ευχαριστώ που φτιάχνεις πράγματα που μου δίνουν έμπνευση να φτιάχνω πράγματα. Ποτέ μην σταματήσεις».
Και ο Neil Druckmann της Naughty Dog έσπευσε να στηρίξει τον Gilbert: «Ουάου! Ακόμα και wholesome παιχνίδια περιπέτειας δεν είναι ασφαλή από τους τοξικούς “fans” που ξέρουν καλύτερα από τους δημιουργούς;! Ron (και ομάδα του), συνεχίστε να φτιάχνετε αυτό που ΕΣΕΙΣ πιστεύετε. Δείχνει υπέροχο! Θα είμαι εκεί από την πρώτη ημέρα!»
Ο χαμός για το Return to Monkey Island προέκυψε εξαιτίας του εικαστικού στιλ που επέλεξαν οι δημιουργοί, το οποίο κινείται σε πιο καρτουνίστικα μονοπάτια απ’ ό,τι κάποιοι ήθελαν.
Ο Gilbert προσπάθησε να αντιμετωπίσει τις επικρίσεις για το στιλ του Return to Monkey Island σε μια ανάρτηση τον Μάιο στο προσωπικό του blog. «Το Return to Monkey Island μπορεί να μην έχει το εικαστικό στιλ που θέλατε ή περιμένατε, αλλά είναι το στιλ που εγώ ήθελα».