Evil West – Review

Το cult classic παιχνίδι western που περιμέναμε

Λεωνίδας Πάτρας

Στην εποχή των «πιστολάδων» της Άγριας Δύσης, σε έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο βαμπίρ και άλλα τερατουργήματα, η Flying Wild Hog μάς καλεί να ζήσουμε την εμπειρία του Evil West.

Ο τίτλος, που ποτέ δεν πλασαρίστηκε ως «top διαλογής», κατάφερε και τράβηξε αρκετά βλέμματα με τα εντυπωσιακά gameplay videos του, αλλά και το ιδιαίτερο εικαστικό του στιλ.

Είναι πραγματικότητα πως το Evil West καταφέρνει να ενώσει δύο κόσμους αρκετά ταιριαστά, τουλάχιστον όσον αφορά στο setting του: τον φρικιαστικό και σκοτεινό κόσμο των βαμπίρ με την πραγματική Άγρια Δύση του 19ου αιώνα. Φαίνεται πως έχει επιρροές από πολλούς τίτλους και θυμίζει αρκετά το The Order 1886. Πατώντας σε αυτές, η εταιρεία που δημιούργησε τα Shadow Warrior, δοκιμάζει τις ικανότητές της σε ένα παιχνίδι τρίτου προσώπου.

Το story τραβάει αρχικά τα βλέμματα, αλλά χάνει σταδιακά το ενδιαφέρον του

Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Jesse Rentier, ενός κυνηγού βαμπίρ, που φέρνει πολύ και σε κυνηγό επικηρυγμένων.  Το ταξίδι του ξεκινά με μια επιτυχημένη ληστεία τρένου που σύντομα όμως μετατρέπεται σε εφιάλτη. Μια νέα οντότητα, ένα «βασιλικό» βαμπίρ, με τη μορφή ενός νεαρού κοριτσιού απειλεί την Αμερική. Ο Jesse θα πρέπει να περάσει από ορδές τεράτων, ώστε να σταματήσει τη Felicity, όπως τη λένε, και τα σατανικά της σχέδια, ενώ ταυτόχρονα έχει την αποστολή να σώσει και τον ίδιο του τον πατέρα από βέβαιο θάνατο. Στο εντελώς γραμμικό ταξίδι μας γυρνάμε μετά από σχεδόν κάθε αποστολή στη βάση μας, όπου συναντάμε χαρακτήρες που μας βοηθούν στον στόχο μας.

Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων με τα υπερβολικά χαρακτηριστικά (μεγάλα μάτια, μύτες, ρυτίδες κλπ.) αποτυπώνεται ταιριαστά με το κωμικοτραγικό ύφος του παιχνιδιού, η ιστορία του οποίου δυστυχώς αποτυγχάνει να μείνει χαραγμένη στον παίκτη, με πολλά κλισέ, χαζούς διαλόγους και βαρετή πλοκή (πλην των πρώτων, εισαγωγικών επιπέδων). Αυτό που μας έμεινε πάντως, πέρα από το ιδιαίτερο στιλ των γραφικών, είναι ορισμένα εντυπωσιακά cutscenes.

Το σύστημα μάχης είναι το selling point του τίτλου

Μέρος της μάχης είναι σώμα με σώμα με πολύ βασικά hack ‘n’ slash στοιχεία και ορισμένα απλά combos, αλλά με ταυτόχρονη χρήση όπλων, όπως το τουφέκι, η καραμπίνα και το περίστροφο. Αν αναρωτιέστε πώς τα πάει με αυτόν τον συνδυασμό, η απάντηση είναι πως τα καταφέρνει πολύ καλά, χωρίς να εμβαθύνει όμως ιδιαίτερα. Η melee μάχη είναι βασισμένη σε τίτλους, όπως τα God of War και Devil May Cry, με πολύ μικρότερο φυσικά ρεπερτόριο κινήσεων, όμως έχει βάθος και βάρος, και είναι σωστά σχεδιασμένη και -σε σημεία- εντυπωσιακή.

Για τις κοντινές επιθέσεις, το βασικό όπλο του πρωταγωνιστή είναι το gauntlet ή αλλιως το γάντι, το οποίο τού επιτρέπει να κάνει combos και executions στα τέρατα και τους εχθρούς και μάλιστα, σύντομα εμπλουτίζεται με τη δύναμη του ηλεκτρισμού, πηγή ενέργειας που λατρεύεται ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο παιχνίδι (εξού και η αναφορά μας στο The Order 1886). Το παιχνίδι έχει φτιαχτεί ώστε να συνδυάζει τα παραπάνω με τα όπλα αποστάσεως, τα οποία ξεκλειδώνονται σταδιακά. Η απουσία συλλογής πυρομαχικών έχει αντικατασταθεί με μπάρες, που δηλώνουν το reload των όπλων και απαιτούν χρόνο για να χρησιμοποιηθούν ξανά. Αυτό αναγκάζει τον παίκτη να συνδυάζει τα παραπάνω συστήματα και να πειραματίζεται, μιας και κάθε όπλο είναι πραγματικά αναγκαίο για την κάθε περίσταση και κάθε εχθρό.

Σταδιακά αναβαθμίζουμε και εμπλουτίζουμε το οπλοστάσιό μας

Ξεκινώντας από απλά τέρατα ή ανθρώπους bandits, στα επίπεδα του Evil West εμφανίζονται δυνατότεροι εχθροί, όπως ιπτάμενα βαμπίρ, γίγαντες με ασπίδες, ιπτάμενα έντομα και πολλά άλλα. Κάθε εχθρός έχει τις αδυναμίες του, όπως για παράδειγμα, τα έντομα μπορούν να εξοντωθούν εύκολα με το grapple του gauntlet, ενώ οι ασπίδες σπάνε μόνο με την καραμπίνα. Γενικά, είναι καλός ο σχεδιασμός των εχθρών και των bosses, όμως από τη μέση του παιχνιδιού και μετά είναι πραγματικά ελάχιστοι οι νέοι εχθροί που παρουσιάζονται και οι μάχες γίνονται με ορδές εχθρών που έχουμε ήδη εξοντώσει πολλές φορές.

Διαβάστε επίσης:  Apotheorasis: Lab of the Blind Gods - Review

Το gauntlet, αλλά και όλα τα υπόλοιπα όπλα, μπορούν να αναβαθμιστούν με χρήματα που συλλέγουμε στα επίπεδα, ενώ υπάρχουν και perks που ξεκλειδώνουν νέες κινήσεις ή παθητικές ικανότητες, όπως το να γίνεται αόρατος ο Jesse για λίγα δευτερόλεπτα, όταν κάνει heal ή να ανεβάζει ευκολότερα την μπάρα ενέργειας για τις ηλεκτρικές επιθέσεις του. Το Evil West παρότι είναι ένα ΑΑ game και ένα παιχνίδι που του λείπει το μεγάλο budget, καταφέρνει με το απλό, αλλά πολύ στιβαρό σύστημα μάχης του να κρατήσει τον παίκτη και είναι κρίμα που στο δεύτερο μισό του δεν εμπλουτίζεται με νέους εχθρούς.

Evil West

Photo: VG24.gr / Focus Entertainment

Όμορφος οπτικός σχεδιασμός των επιπέδων, αλλά απλοϊκό level design

Τα επίπεδα που δημιούργησαν οι developers της Flying Wild Hog οπτικά έχουν μεγάλη ποικιλία, όμως η δομή τους είναι γραμμική, μονότονη, με ελάχιστα περιθώρια για εξερεύνηση και ανιαρά collectibles. Η γραμμικότητα δεν αποτελεί πρόβλημα, όμως η περιήγηση στα levels και ορισμένοι “mini” γρίφοι που έχουν μπει στο παιχνίδι (για παράδειγμα, ζητούν να μετακινήσετε ένα βαγόνι για να ανεβείτε σε άλλη περιοχή) είναι ξεπερασμένοι έως «παιδικοί». Η εξερεύνηση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, αφού απλά διαθέτει ένα επιπλέον στενό με ένα σεντούκι με χρήματα ή ένα μικρό έξτρα δωμάτιο με κάποιο collectible.

Το ταξίδι μας σε αυτή την εναλλακτική Άγρια Δύση είχε διάρκεια 9 ώρες στην normal δυσκολία με μέσο χρόνο για την ολοκλήρωση κάθε επιπέδου τα 30 περίπου λεπτά. Η διάρκεια αυτή το πολύ να ανέβει μια ώρα ακόμα για κάποιον που θα ψάξει πιο εξονυχιστικά τα επίπεδα. Δεν έχουμε παράπονο από τη διάρκεια του campaign, αλλά περισσότερο από τα ελάχιστα πράγματα, που μπορείτε να κάνετε μετά από αυτές τις 9-10 ώρες. Αυτά περιορίζονται στο New Game+, που απλά ανεβάζει ελαφρώς τη δυσκολία. Η συνολική εμπειρία πάντως ενδυναμώνεται με την παρουσία του co-op, μέχρι 2 άτομα. Μπορεί η πρόοδος να μετράει μόνο για τον έναν, όμως αν υπάρχει η επιλογή για συνεργατικό παιχνίδι, το προτείνουμε ξεκάθαρα, έναντι του solo gameplay.

Ατμοσφαιρικό, όμως έχει τεχνικά προβλήματα

Το Evil West είναι ένα εντυπωσιακό παιχνίδι όσον αφορά στα εφέ, τα combos με τον ηλεκτρισμό και τις εκτελέσεις των τεράτων. Μάλιστα, κάθε ένα από τα πολλά επίπεδα έχει τελείως διαφορετικό, αλλά εξίσου ατμοσφαιρικό υπόβαθρο, που ταιριάζει άψογα στο ύφος του παιχνιδιού. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο «όμως». Τεχνικά, το παιχνίδι μαστίζεται από σοβαρά προβλήματα στον οπτικό τομέα, κυρίως με την χαμηλή ανάλυση των textures, το έντονο motion blur που δεν μπορούμε να απενεργοποιήσουμε, αλλά και το υπερβολικά σκούρο φίλτρο που χρησιμοποιείται. Με την πάροδο του χρόνου, ο παίκτης συνηθίζει βέβαια, αλλά σίγουρα δεν μιλάμε για ένα παιχνίδι που οπτικά είναι παράδειγμα προς μίμηση. Οι επιδόσεις στο PS5 έχουν ως εξής: ανάλυση 4Κ  και στόχος 30 fps στο quality mode και 1080p/60fps στο performance mode. Το soundtrack είναι διακριτικό, δεν εντυπωσιάζει, αλλά «προχωράει» το gameplay με κάποιες καλές μελωδίες, ενώ το voice acting, παρότι καλής ποιότητας, σε ορισμένους χαρακτήρες οι φωνές είναι κάπως αταίριαστες.

Διαβάστε επίσης:  Monster Hunter Rise: Sunbreak - Review

Αν σας κερδίζει το setting των βαμπίρ στην Άγρια Δύση και είστε προετοιμασμένοι για ένα μικρότερου budget παιχνίδι, τότε το Evil West αξίζει την προσοχή σας. Το καλοφτιαγμένο σύστημα μάχης μαζί με τα ατμοσφαιρικά εικαστικά, θα σας προσφέρουν μια καλή εμπειρία, κυρίως με την κατάλληλη παρέα και στην κατάλληλη τιμή. Είναι κρίμα που η ιστορία και το level design δεν μπορούν να συμβαδίσουν στα ίδια υψηλά επίπεδα, ενώ δεν υπάρχουν και ιδιαίτεροι λόγοι να ασχοληθείτε με το παιχνίδι, εφόσον δείτε τους τίτλους τέλους την πρώτη φορά.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, PCEvil West - Boxart
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Flying Wild Hog
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Focus Entertainment
Είδος:‌ Action / Third-Person Shooter
Ηλικίες:‌ 18+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 22 Νοεμβρίου 2022
Official website: evil-west/

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Πετυχημένος συνδυασμός δράσης από κοντά και από απόσταση
  • Μεγάλη οπτική ποικιλία στις τοποθεσίες
  • Co-op που αναβαθμίζει σημαντικά την εμπειρία
  • Ενδιαφέρον setting και σχεδιασμός των χαρακτήρων

Αρνητικά

  • Το story, παρά την δυνατή εισαγωγή, σταδιακά «γκρεμίζεται»
  • H έλλειψη ποικιλίας εχθρών στο δεύτερο μισό του παιχνιδιού
  • Μετριότατο level design
  • Ο οπτικός τομέας διχάζει
  • Μηδαμινό παράπλευρο περιεχόμενο και χαμηλή αντοχή στον χρόνο

Βαθμολογία

7
Καλό

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ