Το Final Fantasy VII Remake Intergrade με το νέο περιεχόμενο και τις εκτενείς τεχνικές βελτιώσεις αποτελεί τον ορισμό της αναβαθμισμένης έκδοσης.
Η επανακυκλοφορία τίτλων υπό τη μορφή αναβαθμισμένων εκδόσεων αποτελεί τάση της gaming βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Στην τρέχουσα περίοδο, μάλιστα, με τη νέα γενιά κονσολών (PS5, Xbox Series) να βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της δείγματα ισχύος, οι αναβαθμισμένες εκδόσεις παιχνιδιών τείνουν να αποτελέσουν μία νέα “κανονικότητα” στο καλεντάρι των κυκλοφοριών. Η μία μετά την άλλη, πολλές εταιρείες διαθέτουν στο κοινό επί πληρωμή ή δωρεάν τις ανανεωμένες -κυρίως τεχνικά, έπειτα σε περιεχόμενο- εκδόσεις παιχνιδιών τους, που για πρώτη φορά σύστησαν στην προηγούμενη γενιά κονσολών.
Tη «σκυτάλη» αυτή τη φορά έρχεται να πάρει ένας από τους πλέον αναμενόμενους τίτλους της περασμένης πενταετίας και δεν είναι άλλος από το Final Fantasy VII Remake. Η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού JRPG από τη Square Enix διατίθεται στα καταστήματα από τον Απρίλιο του 2020. Μετά την κυκλοφορία του, κριτικοί και κοινό συμφώνησαν πως πρόκειται για μία αναμφίβολα ποιοτική πρόταση. Σύμφωνα με τη δική μας άποψη (διαβάστε το αναλυτικό μας review εδώ), το remake χαρακτηρίστηκε -μεταξύ άλλων- ως μία εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσει κανείς τον κόσμο του FFVII ή να επιστρέψει σε αυτόν.
Έχοντας διατεθεί αποκλειστικά στο PlayStation 4, το FFVIIR πραγματοποίησε 14 μήνες αργότερα το “άλμα” στη νέα γενιά και το PlayStation 5. Με τον τίτλο Final Fantasy VII Remake Intergrade, η επανέκδοση αυτή έρχεται τεχνικά βελτιωμένη και εμπλουτισμένη με νέο gameplay περιεχόμενο. Στις παρακάτω γραμμές θα αποτυπώσουμε την άποψή μας για τις όποιες τεχνικές και οπτικές διαφορές παρατηρήσαμε, αλλά και την εμπειρία που αποκομίσαμε από το νέο -και αποκλειστικό για PS5- story DLC “FFVII EPISODE INTERmission”.
Πριν προχωρήσουμε παρακάτω, θα θέλαμε να δώσουμε ορισμένες απαραίτητες διευκρινήσεις για εκείνους που κατέχουν ήδη τον αρχικό τίτλο στο PS4, ως προς την πρόσβαση στο περιεχόμενο της αναβαθμισμένης έκδοσης. Όσοι έχουν αγοράσει σε φυσική ή ψηφιακή μορφή το FFVII Remake στο PS4 μπορούν να κάνουν δωρεάν αναβάθμιση στο PS5 και την Intergrade έκδοση, απολαμβάνοντας τις τεχνικές/οπτικές βελτιώσεις της νέας έκδοσης. Το story DLC δεν διατίθεται δωρεάν σε αυτήν την περίπτωση, διατίθεται όμως επί πληρωμή. Όσοι διαθέτουν την έκδοση του FFVII Remake που προσέφερε η συνδρομητική υπηρεσία PS Plus τον Μάρτιο του 2021, στο PS4, δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν δωρεάν αναβάθμιση στην Intergrade έκδοση, ούτε τη δυνατότητα να αγοράσουν το νέο story DLC.
Οι βελτιώσεις της Intergrade έκδοσης
Το remake του FFVII προσέφερε ένα συνολικά ποιοτικό αποτέλεσμα τεχνικά, δεν κατάφερε όμως να αποφύγει ορισμένες ατασθαλίες. Οι διάσπαρτες επιφάνειες με “φτωχά” πολύγωνα, που άλλοτε εμπλουτίζονταν όσο παρέμεναν στην οθόνη και άλλοτε όχι, ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά τεχνικά του ελαττώματα. Ένα ακόμη αφορούσε NPCs που εμφανίζονταν ξαφνικά στην οθόνη. Με μεγάλη μας χαρά διαπιστώσαμε πως η αναβαθμισμένη έκδοση του PS5 εξάλειψε τα ελαττώματα αυτά στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Όποιες επιφάνειες παρουσιάζονταν θολωμένες διορθώθηκαν, γέμισαν από textures και έχουν εναρμονιστεί με το υπόλοιπο λεπτομερές “οικοσύστημα” της Midgar. Παράλληλα, το φαινόμενο του pop-in που προαναφέραμε αποτελεί επίσης παρελθόν. Η εμφάνιση των NPCs πραγματοποιείται ομαλότερα πλέον, προσφέροντας μία πιο αληθοφανής εμπειρία και βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την τεχνική ποιότητα του περιεχομένου.
Μία ακόμη αναβάθμιση που παρατηρήσαμε αφορά τα εφέ φωτισμού. Σκοτεινά σημεία της προγενέστερης έκδοσης έχουν “επαναπροσδιοριστεί” και πλέον παρουσιάζονται ευδιάκριτα και “ζωηρότερα”. Τα εφέ σκίασης σε χαρακτήρες και επιφάνειες έχουν επίσης εμπλουτιστεί αριθμητικά και κατά περιπτώσεις αποδίδονται ακόμη πιο ρεαλιστικά. Επιπλέον, οι ετερόφωτες επιφάνειες, όπως οι φωτεινές επιγραφές και οι διάσπαρτοι λαμπτήρες που βρίσκονται στα μήκη και πλάτη της πόλης, έχουν εξοπλιστεί πλέον με τα απαραίτητα εφέ που τους προσδίδουν μια περιφερειακή θόλωση, πλησιάζοντας το αντίστοιχο φαινόμενο που ισχύει στην πραγματικότητα κάθε φορά που κοιτάει κανείς μία τέτοια επιφάνεια.
Τελευταία και καλύτερη αναβάθμιση στα χαρακτηριστικά φωτισμού αποτελεί η τεχνική της ογκομετρικής ομίχλης (volumetric fog). Η χρήση του συγκεκριμένου εφέ δίνει την αίσθηση παρουσίας ομίχλης στον χώρο, επηρεάζοντας θετικά τη σχετική αίσθηση βάθους (όσο μεγαλύτερο βάθος διαθέτει το τοπίο, τόσο ελκυστικότερο δείχνει το εφέ), αλλά και την απόδοση της γωνίας προέλευσης του φωτός. Με την προσθήκη αυτή, οι τεχνολογικές δυνατότητες του PS5 επέτρεψαν σε έναν ήδη οπτικά όμορφο κόσμο να γίνει ακόμη πιο ατμοσφαιρικός. Η παρουσία της τεχνικής αυτής κοσμεί σχεδόν όλες τις σκηνές του τίτλου και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως καταφέρνει να προσδώσει μια ολοκαίνουργια εμπειρία οπτικά. Βέβαια, η έντονη παρουσία του εν λόγω εφέ ίσως ενοχλήσει μία μερίδα του κοινού που θα προτιμούσε να δει πιο “καθαρές” περιοχές.
Η ανάλυση στην οποία “έτρεχε” το FFVII Remake στο PS4 Pro είναι εκείνη των 1620p με σταθερά 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η νέα έκδοση προσφέρει δύο διαφορετικά modes τεχνικής απόδοσης, τα graphics & performance. Ξεκινώντας από το graphics mode, εδώ δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα να παιχτεί ο τίτλος σε δυναμική 4K ανάλυση (3840×2160). H αναβάθμιση αυτή δίνει την ευκαιρία σε όλες τις επιφάνειες του τίτλου να δείξουν την επιβλητική γοητεία τους, ενώ παράλληλα αποδίδει στο μέγιστο κάθε οπτική βελτίωση που προαναφέραμε. Τα fps σε αυτό το mode διατηρούνται σταθερά στα 30 ανά δευτερόλεπτο, ομοίως με την έκδοση του PS4, χωρίς να παρατηρείται η οποιαδήποτε πτώση.
Στον αντίποδα, το performance mode ξεχωρίζει για την απαράμιλλη οπτική ομαλότητα που προσφέρει στην κίνηση, χάρη στα 60 fps που καταφέρνει να επιτύχει. Η αρμονική αλλαγή των καρέ διατηρείται ακόμη και στις πιο απαιτητικές σκηνές, με τον ρυθμό της να μην παρουσιάζει την παραμικρή πτώση. Η ανάλυση της οθόνης εδώ είναι υποδεέστερη της προηγούμενης. Τοποθετείται σε μία τυπική, θεωρητικά, ανάλυση των 1512p (2688×1512), στην πράξη όμως όλες οι επιφάνειες συνεχίζουν να αποδίδονται ικανοποιητικά, απλά ελαφρώς “φτωχότερες” σε textures όταν συγκριθούν με το graphics mode.
Και τα δύο διαθέσιμα modes έχουν τη δική τους χάρη. Αν έπρεπε να διαλέξουμε ένα για να σας προτείνουμε καθώς παίζετε, τότε αυτό θα ήταν το performance mode. Τo “60άρι” στα fps που καταφέρνει να “χτυπήσει” μόνιμα προσφέρει τόσο ομαλή κίνηση, που κάνει τα σταθερά 30fps του graphics mode να φαίνονται ανεπαρκή. Παράλληλα, η τεχνική υποβάθμιση στις επιφάνειες φαντάζει αμελητέα. Φυσικά, το graphics mode είναι ιδανικό αν θέλετε να σταθείτε και να παρατηρήσετε την πανέμορφη όψη της ανανεωμένης Midgar. Μπορείτε να επιλέξτε το εν λόγω mode ακόμη και στην περίπτωση που επιθυμείτε να εξωτερικεύσετε την καλλιτεχνική σας φύση. Εκτός των άλλων, η αναβαθμισμένη έκδοση του τίτλου έχει εμπλουτιστεί με το κλασσικό πια photo mode και το graphics mode είναι η ιδανική επιλογή για να “αιχμαλωτίσετε” μερικά εντυπωσιακά στιγμιότυπα.
Όπως κάθε παιχνίδι του PS5, έτσι και η Intergrade έκδοση ευνοείται από άποψη απόδοσης από τον SSD δίσκο της κονσόλας. Οι χρόνοι φόρτωσης έχουν, εντυπωσιακά, σχεδόν εξαλειφθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι από τη στιγμή που θα πατήσετε έναρξη της εφαρμογής του τίτλου μέχρι να φορτώσετε το αποθηκευμένο σας παιχνίδι δεν θα χρειαστείτε περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η αντίστοιχη διαδικασία στο PS4 απαιτούσε τουλάχιστον 35 με 40 δευτερόλεπτα.
Αν είστε λάτρεις των δυνατοτήτων απτικής ανάδρασης του DualSense χειριστηρίου, η Intergrade έκδοση δεν αναμένεται να σας ικανοποιήσει σχετικά. Πλήρης υποστήριξη του haptic feedback δεν υπάρχει, παρά μόνο σκόρπιες ρυθμικές δονήσεις. Θα περιμέναμε κάτι περισσότερο σχετικά, ειδικά από αποκλειστικό παιχνίδι του PlayStation. Ωστόσο, ο Tetsuya Nomura -ένας εκ των επικεφαλής του τίτλου- είχε προειδοποιήσει εδώ και λίγους μήνες για την περιορισμένη υποστήριξη στις λειτουργίες του DualSense, αφήνοντας παράλληλα υποσχέσεις για μία βελτιωμένη σχετικά εμπειρία στο επόμενο μέρος του remake.
H περιπέτεια της Yuffie
Το ολοκαίνουργιο περιεχόμενο του FFVII Remake διαθέτει αναμενόμενα όλες τις παραπάνω τεχνικές βελτιώσεις. Το νέο story DLC τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στα γεγονότα του πρώτου μέρους του remake. Αν απεχθάνεστε τα οποιαδήποτε spoilers, καλό θα ήταν να έχετε ολοκληρώσει το κυρίως παιχνίδι πριν ασχοληθείτε με την περιπέτεια της Yuffie.
Για όσους δεν γνωρίζετε, η Yuffie αποτελεί προαιρετικό χαρακτήρα του πρωτότυπου FFVII. Σε αυτήν τη νέα “εκδοχή”, λοιπόν, η νεαρή νίντζα μόνο την εντύπωση του κομπάρσου δεν δίνει και στις παρακάτω γραμμές θα σας εξηγήσουμε το γιατί. Αρχικά, τα γεγονότα του DLC δεν συνδέονται άμεσα με την περιπέτεια του Cloud Strife. Ναι μεν το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας διαδραματίζεται στις “φαβέλες” της Midgar, αλλά η Yuffie ταξιδεύει εκεί για τον δικό της σκοπό. Με τη βοήθεια της οργάνωσης Avalanche, θα προσπαθήσει να εισβάλλει στις εγκαταστάσεις της Shinra και να κλέψει ένα ισχυρό Materia, βοηθώντας έτσι τη γενέτειρά της (Wutai) να ανακάμψει στον άνισο πόλεμο απέναντι στη Shinra.
Τα όσα διαδραματίζονται στο DLC, δεν αποτελούν απαραίτητη εμπειρία για την ιστορία των κύριων γεγονότων. Η προσέγγιση εδώ είναι περισσότερο ανάλαφρη και επιλέγει να εμβαθύνει στην προσωπικότητα της Yuffie. Πιστή στον ανέμελο και αισιόδοξο χαρακτήρα της πρωτότυπης εκδοχής της, μέσα από τα γεγονότα της περιπέτειας αυτής δείχνει περισσότερες πτυχές της προσωπικότητάς της, όπως η αποφασιστικότητα και η μαχητικότητα.
Στα του gameplay, η Yuffie διαθέτει το δικό της ξεχωριστό στιλ μάχης. Το σετ κινήσεών της είναι γρήγορου ρυθμού, ποικίλει και την καθιστά αξιόπιστη επιλογή τόσο για επιθέσεις από απόσταση, όσο και για επιθέσεις εξ επαφής. Το στιλ της δίνει την απαραίτητη “φρεσκάδα” στo κεντρικό σύστημα μάχης και κάνει τις αναμετρήσεις με εχθρούς το καλύτερο στοιχείο του έξτρα περιεχομένου. Συνδυάζοντας την προσωπικότητα της πρωταγωνίστριας και το διασκεδαστικό στιλ της στη μάχη, τον χρόνο που επενδύθηκε δηλαδή στη συνολική παρουσίασή της, έχουμε την εντύπωση και ευχόμαστε πως η συνέχεια του remake θα βρει την Yuffie να έχει έναν περισσότερο πρωταγωνιστικό ρόλο από εκείνον τον προαιρετικό του πρωτότυπου FFVII.
Το INTERmission DLC αποτελείται από δύο chapters με διάρκεια περί των πέντε ωρών, που μπορεί να επεκταθεί ακόμη και σε διψήφιο αριθμό ανάλογα με την προσέγγιση του παίκτη και την ενασχόληση με το δευτερεύον περιεχόμενο. Πέρα από τις κύριες αποστολές και τις μάχες, το gameplay έχει να προσφέρει μερικά ακόμη στοιχεία. Στα πλαίσια των επιπλέον δραστηριοτήτων, οι δευτερεύουσες αποστολές δηλώνουν το παρών. Αρχικά, υπάρχει μία αποστολή που σε παρόμοιο μοτίβο με μερικές από εκείνες του remake ζητάει από τον παίκτη να ψάξει και να συλλέξει έναν αριθμό αντικειμένων. Από εκεί και πέρα έχουμε την προσθήκη ενός προσομοιωτή μάχης για τους λάτρεις της πρόκλησης.
Έπειτα, περισσότερο ενδιαφέρον ανάμεσα στο σύνολο του δευτερεύοντος περιεχομένου δείχνει να έχει το mini-game Fort Condor. Στην επιστροφή του, για πρώτη φορά μετά το πρωτότυπο παιχνίδι του PS1, παρουσιάζεται ανανεωμένο. Προκαλώντας διάφορους χαρακτήρες που θα βρεθούν στον δρόμο της, η Yuffie εισέρχεται μαζί τους σε ένα παιχνίδι τύπου Tower Defence. Κάθε παίκτης διαθέτει έναν αριθμό από φιγούρες με στατιστικά επίθεσης και υγείας. Καταναλώνοντας ATB μπάρες, οι φιγούρες εισέρχονται στο πεδίο μάχης και με ευθεία πορεία έρχονται αντιμέτωποι με τις αντίπαλες φιγούρες. Κύριος στόχος είναι η κατάρριψη των αντίπαλων πύργων. Χωρίς να διαθέτει ιδιαίτερη ποικιλία σε στρατηγική προσέγγιση, είναι μια ευχάριστη προσθήκη που θα θέλαμε να δούμε εμπλουτισμένη και στο επόμενο μέρος του remake.
Ίσως έχουμε να κάνουμε με την εντυπωσιακότερα αναβαθμισμένη έκδοση τίτλου από PS4 σε PS5. Οποιοδήποτε τεχνικό ελάττωμα παρουσίασε το remake στην προηγούμενη γενιά, η Intergrade έκδοση έρχεται για να το διορθώσει. Παράλληλα, παρουσιάζει μία ακόμη πιο όμορφη και ατμοσφαιρική Midgar, μέσα από τα εμπλουτισμένα εφέ φωτισμού και την αναβαθμισμένη τεχνική του απόδοση.
Το story DLC με πρωταγωνίστρια την Yuffie Kisaragi κρίνεται τουλάχιστον διασκεδαστικό. Δεν αφορά άμεσα τα γεγονότα της κύριας ιστορίας, αλλά έχει τη δική του χάρη και διαθέτει ορισμένα στοιχεία που θα θέλαμε να ενσωματωθούν στο επόμενο μέρος του remake.
Το Final Fantasy VII Remake Intergrade προτείνεται ως η ιδανική έκδοση για να παίξει κανείς για πρώτη φορά τη σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού JRPG. Όσοι έχουν ήδη ασχοληθεί με τον τίτλο στην προηγούμενη γενιά, σίγουρα αξίζει να ρίξουν εκ νέου μία ματιά στην αναβαθμισμένη έκδοση και το αποκλειστικό του story DLC, ενώ όσοι εξαρχής δεν συμπάθησαν την ”ταυτότητα” του remake δεν θα βρουν ούτε στη συγκεκριμένη πρόταση κάτι που θα τους αλλάξει γνώμη.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Square Enix
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 10 Ιουνίου 2021 (PS5) / 16 Δεκεμβρίου 2021 (PC)
Official website: ffvii-remake-intergrade.square-enix-games.com/
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.