Το Final Fantasy XVI συνεχίζει να ξεδιπλώνει τις υποσχόμενες πτυχές του, στην αρτιότερη παρουσίαση του έως σήμερα.
Με το πιο πρόσφατο State of Play να ρίχνει την αυλαία του, το Final Fantasy XVI κατάφερε να εντυπωσιάσει για ακόμη μία φορά, αποκαλύπτοντας περισσότερα από 20 λεπτά gameplay πλάνων. Η παρουσίαση ξεκίνησε με τον παραγωγό του τίτλου, Naoki Yoshida, να μας καλωσορίζει στον κόσμο της Valisthea, τονίζοντας πως η επίδειξη θα επικεντρωθεί στους εξής τομείς: εξερεύνηση, σύστημα μάχης, rpg στοιχεία και eikonic συμπλοκές. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα, τα όσα μας παρουσιάστηκαν στο καταιγιστικό State of Play.
Final Fantasy XVI | Εξερεύνηση
Στον ημι-ανοιχτό κόσμο της Valisthea, θα βρεθούμε να ταξιδεύουμε σε απέραντες κοιλάδες, μαγεμένα ηφαίστεια,
εγκαταλελειμμένα σπήλαια αλλά και σε πόλεις/αποικίες, όπου και θα μάθουμε περισσότερα για την κατάσταση που επικρατεί στα έξι βασίλεια. Στο κέντρο όλων αυτών συναντάμε το Hideout, ένα παρηκμασμένο οίκημα μίας ξεχασμένης, αρχαίας φυλής, το οποίο λειτουργεί ως κεντρικό hub και παρέχει διάφορες παράπλευρες δραστηριότητες, όπως τα Hunts που επιστρέφουν από το Final Fantasy XV. Τέλος, η μετακίνηση στις εκτάσεις της Valisthea γίνεται ευκολότερη με την χρήση των Chocobos αλλά και πιθανότατα μέσω του εμβληματικού airship, όπως μας προϊδεάζει ένα cutscene της παρουσίασης.
Final Fantasy XVI | Σύστημα Μάχης
Για πρώτη φορά στα χρονικά του franchise, το νεότερο κεφάλαιο στην σειρά Final Fantasy εντάσσεται στο είδος των character action παιχνιδιών. Στο προσκήνιο βρίσκεται ο Clive Rosfield, η “ασπίδα” του Μεγάλου Δουκάτου της Ροζάρια, που έπειτα από ένα τραγικό συμβάν νωρίς στο παιχνίδι, βρίσκεται αντιμέτωπος με τους κατόχους των Eikons (παραδοσιακά Summons). Κατά την διάρκεια, ο Clive θα αποκτήσει πρόσβαση στα σετ ικανοτήτων των Eikons, όπως για παράδειγμα στις δαγκάνες της Garuda, που είναι ιδανικές για εναέρια μάχη ή στο ξίφος του Odin, που θυμίζει αρκετά την κινησιολογία του Vergil. Συνολικά, μας παρουσιάζεται η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ τριών σετ, τα οποία αλλάζουμε από στιγμή σε στιγμή με την χρήση του L2.
Συνεχίζοντας, μία σημαντική αλλαγή σχετικά με το παρελθόν της σειράς, είναι αυτή των companions. Συγκεκριμένα, γνωρίζουμε για την Jill, dominant της Shiva και τον Cid, dominant του Ramuh που θα παραβρεθούν στο πλευρό του Clive. Και οι δύο χαρακτήρες, όπως τόνισε ο Yoshida θα ελέγχονται αποκλειστικά μέσω a.i.. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το αξιαγάπητο λυκόσκυλο του Clive, Torgal, οι διαταγές για το οποίο εντάσσονται σε ένα ξεχωριστό μενού, άμεσα διαθέσιμο κατά την διάρκεια των μαχών.
Final Fantasy XVI | RPG Στοιχεία
Στις περισσότερες περιπτώσεις των character action παιχνιδιών, τα RPG στοιχεία είτε περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό είτε είναι ανύπαρκτα. Στο Final Fantasy XVI, η Square Enix δεν ακολουθεί την πεπατημένη, αντιθέτως προσπαθεί μέσω ποικίλων συστημάτων να προσάψει το κατάλληλο βάθος που αρμόζει σε έναν τίτλο τέτοιου βεληνεκούς. Η εξέλιξη του Clive αποτυπώνεται άμεσα στο level του χαρακτήρα, το οποίο αυξάνεται με τους πόντους εμπειρίας που λαμβάνουμε. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και το εκτενές δέντρο ικανοτήτων. Σε αυτό μπορούμε να εξαργυρώσουμε τα ability points, ώστε να αποκτήσουμε νέες ικανότητες καθώς και να τις αναβαθμίσουμε. Φυσικά σε περίπτωση που δεν μας ενδιαφέρει να ασχοληθούμε με τις ατελείωτες επιλογές, μπορούμε με την χρήση ενός κουμπιού, να προβούμε σε αυτόματη κατανομή των πόντων.
Επιπροσθέτως, ο Clive έχει πρόσβαση σε ποικιλόμορφα όπλα, πανοπλίες και αξεσουάρ. Τα παραπάνω γίνονται διαθέσιμα με το πέρας της ιστορίας στον πάγκο της Charon στο Hideout, ενώ τα αποκτάμε είτε σαν ανταμοιβές σε διάσπαρτα σημεία του χάρτη, είτε ολοκληρώνοντας δευτερεύουσες αποστολές. Η αναβάθμιση, τώρα, του οπλοστασίου του Clive, επιτυγχάνεται με την παράδοση crafting υλικών στον σιδηρουργό του Hideout, Blackthorn. Μερικές τελευταίες αλλά αξιόλογες προσθήκες, αφορούν τους Loresman Harpocrates και Vivian Ninetails. Ο πρώτος, λειτουργεί ως η βίβλος του FFXVI ενώ η Vivian είναι πάντα ενημερωμένη για τις νεότερες πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις και μας τις παρουσιάζει σε μορφή πλέγματος.
Final Fantasy XVI | Eikonic Συμπλοκές
Η τελευταία ενότητα του State of Play ανήκε δικαιωματικά στις Eikonic συμπλοκές, διαμάχες μεταξύ των dominants, σημαντικών προσώπων της Valisthea που μπορούν να μεταμορφωθούν στα γιγαντιαία αυτά πλάσματα. Σύμφωνα με δηλώσεις της Square Enix, οι συγκεκριμένες μάχες δεν θα επαναλαμβάνονται, αντιθέτως, ο σχεδιασμός τους θα διαφέρει αισθητά από dominant σε dominant. Ένα τρανταχτό παράδειγμα, η σύγκρουση του Clive, dominant του Ifrit, με την Benedikta, dominant της Garuda. Σε αυτή τη περίπτωση, οι δημιουργοί είχαν ως κύρια πηγή έμπνευσης δύο επαγγελματίες παλαιστές. Απεναντίας, η σύγκρουση του Joshua, dominant του Phoenix, με τον Dion, dominant του Bahamut, φαντάζει βγαλμένη από ένα καλοφτιαγμένο στάδιο του Panzer Dragoon. Η σεκάνς ωστόσο που έκλεψε τις εντυπώσεις, αφορά τον εμβληματικό Titan του Hugo και τον Ifrit του Clive, την οποία σας παροτρύνουμε να απολαύσετε στα τελευταία λεπτά του βίντεο.
Με το πέρας των gameplay πλάνων, ο Naoki Yoshida τοποθέτησε το κερασάκι στην τούρτα, αποκαλύπτοντας ότι ο Kenshi Yonezu (Chainsaw Man) είναι ο μουσικοσυνθέτης πίσω από το main theme του FFXVI, με τίτλο Moongazing. Μία σύντομη εκδοχή του τραγουδιού, διατίθεται στον παρακάτω player.
To Final Fantasy XVI κυκλοφορεί στις 22 Ιουνίου, αποκλειστικά στο PlayStation 5.