Final Fantasy XVI – Preview (Demo)

Το demo του Final Fantasy XVI δίνει μια πολύ καλή εικόνα για το νέο παιχνίδι της πολυαγαπημένης σειράς. Δημιουργεί κάποιες απορίες για το τελικό προϊόν, είναι όμως πολύ ικανοποιητικό συνολικά.

Η σειρά Final Fantasy προσπαθεί να επανέλθει στα πολύ υψηλά ποιοτικά της στάνταρ με τον νέο της τίτλο, το δέκατο έκτο κεφάλαιο. Το Final Fantasy XVI επιχειρεί να αλλάξει σημαντικά την αίσθηση του gameplay, με στόχο να «πιάσει» μεγαλύτερο μέρος του κοινού.

Η επιλογή αυτή της Square Enix μπορεί να έχει παράπλευρες απώλειες, φαίνεται όμως -ήδη, από το demo- ότι έχει γίνει προσεκτική δουλειά.

Αν ρωτήσετε εμένα: ναι, το Final Fantasy XVI είναι Final Fantasy και ναι, η μάχη σε πραγματικό χρόνο είναι προτιμότερη από την turn-based.

Η μάχη με σειρές ανήκει στο παρελθόν, όταν μιλάμε για παιχνίδια τέτοιου ύφους και επιπέδου. Αν δεν πρόκειται για παιχνίδι με καρτουνίστικα γραφικά ή για στρατηγική με πλέγματα, μάλλον δεν πρέπει να παίζουμε σε σειρές. Ας μείνει το turn-based στο Baldur’s Gate, στα XCOΜ και τους «κλώνους» τους, σε RPG τύπου Dragon Quest.

final fantasy xvi cutscene

photo: Square Enix/VG24

Η πιο ενήλικη και πιο ρεαλιστική προσέγγιση των νέων Final Fantasy, του VII Remake εν μέρει και του XVI πλήρως, δεν ταιριάζει στο στιλ turn-based. Εξάλλου, κατά πάσα πιθανότητα και οι δημιουργοί των παλιών παιχνιδιών της σειράς, αν μπορούσαν να φτιάξουν συστήματα μάχης όσο εντυπωσιακά όσο των σύγχρονων Final Fantasy, μάλλον θα επέλεγαν αυτά και όχι τις σειρές.

Η νέα προσέγγιση του Final Fantasy XVI, εντυπωσιακά σκηνικά και μεγέθη

Εδώ, αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: η μνήμη μας παίζει παιχνίδια. Θυμόμαστε το Final Fantasy VII ως ένα παιχνίδι με μάχες που απαιτούσαν στρατηγική, προγραμματισμό και σκέψη, ενώ στην πραγματικότητα απλώς πατούσαμε ένα κουμπί διαδοχικά για να χτυπάμε συνεχώς έναν εχθρό μέχρι να πεθάνει. Εντάξει, στα bosses υπήρχε περισσότερο βάθος, αλλά στις μάχες με απλούς εχθρούς κάναμε button mashing περιμένοντας τη σειρά μας.

Χωρίς καμία αμφιβολία, το σύστημα μάχης του Final Fantasy VII Remake είναι πιο βαθύ, πιο ευέλικτο και πιο κοντά σε αυτό που φανταζόμαστε όταν μιλάμε για στρατηγική μονομαχία, αν το συγκρίνουμε με το turn-based του πρωτότυπου έβδομου Final Fantasy.

final fantasy xvi eikon

photo: Square Enix/VG24

Βέβαια, με το FFXVI το σύστημα μάχης απομακρύνεται ακόμα περισσότερο από αυτό που περιμέναμε· αντί να έχουμε μηχανισμούς που αξιοποιούν το party μας ή επιλογές επιθέσεων με παύσεις, ή κάτι παρόμοιο, πάμε σε κάτι που φεύγει εντελώς προς το action.

Το δέκατο έκτο Final Fantasy ξεχωρίζει από τα προηγούμενα με διάφορους τρόπους και ο ένας είναι η μάχη. Παρόλο που η σειρά σιγά-σιγά πήγαινε προς τα μονοπάτια της γρήγορης, εντυπωσιακής δράσης, δεν είχε φτάσει εντελώς εκεί. Τώρα, αφήνει πίσω τα προσχήματα: η μάχη του FFXVI δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτή που βλέπουμε σε παιχνίδια του είδους action.

final fantasy xvi cutscene

photo: Square Enix/VG24

Το demo επιβεβαιώνει τις υποψίες: είναι ένα παιχνίδι δράσης με στοιχεία RPG και όχι το αντίθετο, όσον αφορά στη μάχη.

Είναι αυτό κακό; Δεν είναι, όχι από μόνο του έστω. Παιχνίδι δράσης δεν σημαίνει, άλλωστε, άμυαλο πάτημα κουμπιών. Ένα καλό action game μπορεί να απαιτεί περισσότερη στρατηγική από πολλά RPG.

Για το Final Fantasy XVI, ωστόσο, δεν μπορώ να το πω αυτό με σιγουριά, με βάση το demo του. Η μάχη είναι εντυπωσιακή οπτικά, αναμφίβολα, ίσως και εντυπωσιακότερη από οποιαδήποτε άλλη μάχη μπορείς να θυμηθείς. Η μουσική είναι επική, αυξάνει την αδρεναλίνη και κάνει τα ήδη εντυπωσιακά σκηνικά να φαίνονται ακόμη πιο τεράστια.

Τα πάντα είναι μεγάλα σε μέγεθος, η οθόνη γεμίζει με οπτικά εφέ, πρόκειται για υπερθέαμα, είτε βλέπουμε cutscene είτε παίζουμε. Το demo μάς δίνει την ευκαιρία να παίξουμε τις πρώτες 2-3 ώρες του FFXVI και ήδη, σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, προλαβαίνουμε να μείνουμε με ανοιχτό το στόμα. Για παράδειγμα, πολύ νωρίς, τρέχουμε ενώ γύρω μας πέφτουν συντρίμμια και στο background παλεύουν δύο τεράστια summon (Eikons, λέγονται εδώ). Σε κάποια σκηνή έχουμε εμείς τον έλεγχο ενός Eikon (περισσότερα για αυτό σε λίγο) και πολεμάμε με ένα άλλο.

Διαβάστε επίσης:  Final Fantasy XVI: Όλα όσα μάθαμε στην επική επίδειξη του State of Play

Αν αναρωτιέστε για την κλίμακα, για το έπος, αν αυτό είναι κάτι σημαντικό για εσάς, δεν θα βρείτε εύκολα παιχνίδι τόσο εντυπωσιακό.

Το σύστημα μάχης

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία που δεν είναι ξεκάθαρα. Το σύστημα μάχης είναι καλοσχεδιασμένο, αν κρίνουμε από την πρώτη γεύση που πήραμε, με αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, με επιλογή ξεχωριστών skills για τις συντομεύσεις και με combos που απαιτούν προσεκτικό πάτημα κουμπιών, με συγχρονισμό και όχι με μανία. Να σημειωθεί ότι χειριζόμαστε μόνο έναν χαρακτήρα και όχι το party μας.

Μάλιστα, το demo, μετά το τέλος της εισαγωγής του παιχνιδιού, μας δίνει την ευκαιρία να παίξουμε σε πιο προχωρημένο στάδιο της ιστορίας, έχοντας ξεκλειδωμένες περισσότερες δυνάμεις για τον πρωταγωνιστή, ώστε να δούμε τη μάχη σε όλο της το μεγαλείο.

Πράγματι, στο σημείο αυτό, οι μονομαχίες είναι εκθαμβωτικές. Παρεμβάλλονται cutscenes σε ένα boss fight, τα εφέ κερδίζουν τις εντυπώσεις, η σκηνοθεσία είναι εξαιρετική, οι δυνάμεις που έχουμε στη διάθεσή μας πολλές και αρκετά ευέλικτες. Μπορούμε να κάνουμε dash για να φτάσουμε αμέσως δίπλα σε έναν εχθρό, έχουμε τη δυνατότητα να τραβήξουμε έναν κοντά μας, υπάρχει dodge, block που είναι ξεχωριστό ability και μπαίνει σε shortcut, έχουμε μαγικά και άλλες επιθέσεις με περιστροφές, άλλες από ψηλά και πολλά ακόμα, τα οποία λειτουργούν με cooldown και shortcuts.

final fantasy xvi fight

photo: Square Enix/VG24

Όταν αρχίσουμε να μαθαίνουμε το σύστημα και τις δυνάμεις μας, η μάχη γίνεται πολύ διασκεδαστική. Χτυπάμε τους εχθρούς για να τους κάνουμε stagger αδειάζοντας μια μπάρα, επιλέγουμε κατάλληλες επιθέσεις για μεγιστοποίηση του damage όταν μένουν αβοήθητοι, κάνουμε dodge την κατάλληλη στιγμή για να έχουμε άνοιγμα. Υπάρχουν στοιχεία που θυμίζουν το παρελθόν του franchise, αλλά, σε γενικές γραμμές, έχουμε ένα εντελώς νέο σύστημα μάχης.

Τώρα, παρόλο που είναι διασκεδαστικό το σύστημα, το demo δεν αρκεί για να σχηματίσουμε πλήρη εικόνα όσον αφορά στο βάθος του. Δεν γίνεται ξεκάθαρο αν θα αντέχει στον χρόνο, αν θα υπάρχουν αρκετές διαφοροποιήσεις και προσθήκες ως το τέλος για να μένει φρέσκο. Αυτά μένει να τα δούμε όταν παίξουμε ολόκληρο το παιχνίδι. Εκεί, όμως, που προκύπτουν περισσότερες απορίες, είναι η μάχη των Eikons.

Τα Eikons, τα summon του Final Fantasy XVI

Η μάχη με τα πλάσματα αυτά, στο demo, είναι απογοητευτική, όσον αφορά στο gameplay. Οπτικά είναι υπέροχη: παίζουμε σε στιλ on-rails shooter, χειριζόμαστε τον στόχο του δικού μας Eikon και ρίχνουμε φωτιές στο εχθρικό, ενώ πατάμε ένα πλήκτρο την κατάλληλη στιγμή για να αποφεύγουμε τις επιθέσεις του. Τα πάντα καταστρέφονται τριγύρω μας, η κάμερα αλλάζει ξαφνικά γωνίες και εντυπωσιάζει, η μουσική είναι ακριβώς όπως πρέπει (το πιο στενάχωρο prelude ως τώρα), το αποτέλεσμα κόβει την ανάσα.

Όμως, αυτό που κάνουμε εμείς όλη αυτή την ώρα… είναι να πατάμε ένα κουμπί. Ο στόχος πετυχαίνει πανεύκολα τον εχθρό μας, ώστε να μην χρειάζεται ακρίβεια στόχευσης, και εμείς απλώς πατάμε συνέχεια το ίδιο κουμπί για να κάνουμε σιγά-σιγά damage μέχρι να αδειάσει η μπάρα της ζωής του αντιπάλου. Και όταν μας πλησιάζει με συγκεκριμένο τρόπο, πατάμε ένα άλλο κουμπί για να αποφύγουμε την επίθεση. Δεν ελέγχουμε τις κινήσεις του Eikon, δεν υπάρχει ένταση, η μάχη είναι πανεύκολη σε σημείο βαρεμάρας.

Καθώς έχουμε δει ότι οι μονομαχίες αυτές θα διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, ελπίζω να δούμε καλύτερα σχεδιασμένα συστήματα στις άλλες. Στα σημεία αυτά το FFXVI ενδιαφέρεται κυρίως -ή και αποκλειστικά- για το οπτικοακουστικό κομμάτι και αφήνει στην άκρη το gameplay.

final fantasy xvi eikon fight

photo: Square Enix/VG24

Επίσης, στις πρώτες ώρες, που είναι και γεμάτες με cutscenes, φαίνεται ότι η μάχη θα αργήσει να πάρει τα πάνω της, αφού έχουμε λίγες δυνάμεις αρχικά και οι εχθροί αντέχουν πολλά χτυπήματα, με αποτέλεσμα η διαδικασία να δείχνει σημάδια επανάληψης. Πάλι, η πρώτη εντύπωση δεν αρκεί για να έχουμε πλήρη άποψη, αλλά προκύπτουν φόβοι για τη διαχείριση της μάχης μακροπρόθεσμα στο campaign.

Διαβάστε επίσης:  Final Fantasy XVI: Να παίξω σε Quality ή Performance;

Πάντως, υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, γενικά. Για παράδειγμα, το σύστημα μάχης έχει ένα easy mode, που ενεργοποιείται με το equip συγκεκριμένων αντικειμένων (είναι διαθέσιμα από την αρχή, στο demo, φαντάζομαι και στο πλήρες παιχνίδι). Μπορούμε να φορέσουμε ορισμένα κομμάτια εξοπλισμού για να φέρουμε το gameplay στα μέτρα μας, με αυτόματες αποφυγές, με slow motion όταν δεχόμαστε μια επίθεση, για να έχουμε χρόνο να αντιδράσουμε, αλλά και με εκτέλεση περίπλοκων combos με ένα μόνο πλήκτρο.

Φαίνεται πως είναι μια καλή επιλογή, για να μπορεί να παίξει περισσότερος κόσμος το Final Fantasy XVI (ενώ, μάλλον, αν κάνουμε equip τέτοια αντικείμενα, χάνουμε τα εν λόγω slots και δεν μπορούμε να βάλουμε εκεί άλλα ώστε να ενισχύσουμε τα stats μας).

Καλές οι πρώτες εντυπώσεις για το σενάριο και για το FFXVI συνολικά

Εκτός από τις μάχες, στο demo βλέπουμε την εισαγωγή του σεναρίου, ενώ εξερευνούμε και κάποιες τοποθεσίες που είναι πολύ απλά σχεδιασμένες. Το κομμάτι του demo είναι πολύ μικρό για να σχηματιστεί καλή εικόνα εδώ, αλλά φαίνεται ότι η πλοκή θα έχει ενδιαφέρον, με αφήγηση ξεχωριστών χρονικών περιόδων της ζωής του πρωταγωνιστή και με γεγονότα επικής κλίμακας. Το ύφος, επίσης, ξεφεύγει πολύ από την παράδοση της σειράς.

Αυτή τη φορά, δεν έχουμε «παιχνιδιάρικο» στιλ, με χρώματα και χιούμορ. Το FFXVI αντλεί έμπνευση από έργα τύπου Game of Thrones, έχει αίμα, οι χαρακτήρες βρίζουν, υπάρχει θάνατος και το lore είναι τόσο εκτενές που η Square Enix έφτιαξε ένα σύστημα σαν το X-Ray του Amazon Prime Video, που μας αφήνει να κάνουμε παύση όποτε θέλουμε και να διαβάσουμε επεξηγήσεις για ό,τι αναφέρεται στη σκηνή που παρακολουθούμε (χαρακτήρες, πόλεις, γεγονότα κ.λπ.) -δείτε το παρακάτω.

final fantasy xvi menu

photo: Square Enix/VG24

Οπτικοακουστικά, το Final fantasy XVI κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις, με εντυπωσιακά μοντέλα και πρόσωπα χαρακτήρων, πιο λεπτομερή και «ζωντανά» από ό,τι μας έχει δείξει στο παρελθόν το franchise και με καλοσχεδιασμένα περιβάλλοντα, γεμάτα με πληροφορίες, αντικείμενα και χαρακτήρες. Στην εξερεύνηση και στη μάχη, το νέο Final Fantasy τα πηγαίνει περίφημα (έχουμε quality και performance mode, το δεύτερο σημειώνει πτώσεις στο demo).

final fantasy xvi cutscene

photo: Square Enix/VG24

Το Final fantasy XVI απομακρύνεται από το γνώριμο ύφος της σειράς, αλλάζει σημαντικά το σύστημα μάχης και αφήνει τον ανοιχτό κόσμο του προκατόχου του, για έναν πιο γραμμικό χάρτη, χωρισμένο σε τμήματα μέσα σε ένα overworld (στο οποίο δεν χειριζόμαστε τον χαρακτήρα), διατηρώντας πάντως, έτσι, πιο γρήγορο ρυθμό. Θέλω να δω περισσότερα για να έχω καλή εικόνα, αφού το level up δεν έχει δείξει τα «δόντια» του ακόμα, ενώ και οι μάχες θέλουν περισσότερη ώρα ενασχόλησης για ξεδιπλωθούν.

Οι χώροι που εξερευνούμε είναι απλοί και μικροί σε μέγεθος, χωρίς δραστηριότητες ή περίπλοκα σημεία: τρέχουμε από το ένα σημείο στο άλλο, μπορούμε να βλέπουμε προς τα πού πρέπει να πάμε πατώντας πατημένο ένα πλήκτρο, υπάρχουν σημεία που φεύγουν από τον βασικό δρόμο και περιλαμβάνουν αντικείμενα. Οι περιοχές, πάντως, είναι πανέμορφες. Το voice acting, η σκηνοθεσία και το writing φαίνονται βελτιωμένα σε σχέση με ό,τι βλέπουμε συχνά στη σειρά και σε παιχνίδια του είδους.

Το σενάριο φαίνεται ενδιαφέρον ήδη, οπτικοακουστικά πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό παιχνίδι και, σε γενικές γραμμές, το demo δείχνει ότι το νέο Final Fantasy έχει πολλά να πει, με ξεχωριστό τρόπο για τα δεδομένα του franchise. Ανυπομονώ για την κυκλοφορία στις 22 Ιουνίου, για να μου λυθούν οι απορίες που προέκυψαν από το demo αλλά και για να συνεχίσω να παίζω, αφού το demo είχε πολλά εξαιρετικά στοιχεία και τελείωσε απότομα. Σε κάθε περίπτωση, μια ενδιαφέρουσα «στροφή» για τη σειρά της Square Enix, με καλές πιθανότητες για υποψήφιο GOTY.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5final fantasy xvi key art
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Square Enix Creative Business Unit III
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Διανομή: CD Media
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Ιουνίου 2023
Official website: link

 

 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ