Νεό Fire Emblem Warriors, το crossover που πολλοί περιμέναμε έφτασε…
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα Warriors βιντεοπαιχνίδια προορίζονται για ένα συγκεκριμένο κοινό. Η Omega Force που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη αυτών των action, hack ‘n’ slash παιχνιδιών έχει προσπαθήσει να ανοίξει αυτούς τους ορίζοντες προσελκύοντας περισσότερο κοινό με crossovers, όπως αυτό με τη σειρά Zelda (Hyrule Warriors), αλλά και με τη σειρά Fire Emblem. Η αλήθεια είναι πως, ειδικά με το τελευταίο Hyrule Warriors: Age of Calamity, και λόγω της τρομερής δημοφιλίας του Breath of the Wild, πολύς νέος κόσμος άρχισε να ασχολείται με το είδος.
Μια “εναλλακτική” ιστορία στο σύμπαν του Three Houses
Το Fire Emblem Warriors: Three Hopes είναι ο πνευματικός διάδοχος του Fire Emblem Warriors του 2017 αλλά και μια “ιδιαίτερη” συνέχεια της ιστορίας του εξαιρετικού Fire Emblem: Three Houses. Το “ιδιαίτερη”, αφορά στο ότι τα γεγονότα του Three Hopes βασίζονται σε ένα παράλληλο σύμπαν με αυτό του Three Houses, ενώ όλοι σχεδόν οι χαρακτήρες υπάρχουν πλέον και στο Three Hopes. Πέρα από τις ομοιότητες σχετικά με το background της ιστορίας και των χαρακτήρων, υπάρχουν και πολλά κοινά στοιχεία στο gameplay με το Three Houses, που το έκαναν ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια του Nintendo Switch.
Αυτή η εναλλακτική ιστορία του Three Hopes μάς μεταφέρει κάποια χρόνια μετά από τα γεγονότα που είδαμε στο Three Houses για την κατανόηση των οποίων απαιτείται δυστυχώς η ενασχόλησή σας με τον προηγούμενο τίτλο. Ακόμη και αν είστε ειδικός στο Three Houses, η ιστορία, η ορολογία και τα ονόματα που πέφτουν με καταιγιστικό ρυθμό στο Three Hopes και θα κάνουν πολύ δύσκολη την προσπάθεια σας να ακολουθήσετε την ιστορία. Τo story, όπως και να έχει, αναλώνεται υπερβολικά σε πολιτικά παιχνίδια στον φανταστικό κόσμο της Fodlan και δεν μπορεί να φτάσει σε κανένα βαθμό το εξαιρετικό story του Three Houses.
Παρότι η κεντρική ιστορία είναι μια χαμένη ευκαιρία για το Three Hopes, την κατάσταση σώζουν κάπως οι εξαιρετικά καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες που επανέρχονται από το Three Houses αλλά και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ αυτών. Ο κεντρικός χαρακτήρας πλέον αλλάζει και αυτήν τη φορά αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός μισθοφόρου που μετά από μια σημαντική, αλλά χαμένη μάχη κατατάσσεται στον κολέγιο των μαθητών. Θετικό είναι το γεγονός πως μέσα σε όλα αυτά που κρατάει ο τίτλος από το Τhree Houses είναι και η επιλογή για τρία διαφορετικά paths, μονοπάτια που αυξάνουν κατά πολύ την ιστορία και το replayability του τίτλου.
Οι χαρακτήρες που αγαπήσαμε επιστρέφουν
Βάζοντας στην άκρη την υπερβολικά “φορτωμένη” και δυστυχώς σχετικά αδιάφορη κεντρική ιστορία, υπάρχουν εκλάμψεις και κομμάτια της αφήγησης που αφορούν τις εκατοντάδες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χαρακτήρων (γνωστό και ως support level) με ατελείωτες ώρες διαλόγων που οι φίλοι της σειράς θα χαρούν να γευτούν. Βέβαια, οι πολλοί διάλογοι σε ένα Warriors παιχνίδι ίσως δεν μοιάζουν και τόσο καλά νέα για τους βετεράνους του είδους που έχουν συνηθίσει σε πιο “ανάλαφρα” πράγματα και περισσότερη μάχη.
Με βάση τα παραπάνω είναι πολύ δύσκολο να προτείνουμε το Fire Emblem Warriors: Three Hopes σε παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί με το Three Houses. Θα είναι σχεδόν αδύνατο να ακολουθήσετε τα ήδη πολύπλοκα γεγονότα αλλά δεν θα ευχαριστηθείτε και τόσο τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χαρακτήρων.
Το γιγάντιο μοναστήρι του Three Houses έχει αντικατασταθεί με το Camp που είναι η βάση στην οποία θα περάσουμε αμέτρητες ώρες προετοιμάζοντας και αναβαθμίζοντας τους χαρακτήρες μας. Είναι πάρα πολύ ευχάριστο το γεγονός πως όλοι σχεδόν οι μηχανισμοί του μοναστιριού επιστρέφουν και στο Three Hopes. Είτε θα κάνουμε training και leveling τους χαρακτήρες, είτε θα αναβαθμίσουμε τα όπλα και τα skills τους , είτε θα κάνουμε διάφορες δραστηριότητες για να ανεβάσουμε το support level μας, όλα λειτουργούν άψογα και με μια καλή ροή και ισορροπία όπως και στο Three Houses. Όσο περισσότερο ασχοληθείτε με το χτίσιμο της βάσης και της φιλίας μεταξύ των χαρακτήρων, τόσο πιο ισχυροί θα είστε στην μάχη.
Η δομή των αποστολών και η σημασία της στρατηγικής
Τα διάφορα chapters του Three Hopes περιλαμβάνουν ένα κεντρικό mission αλλά και κάποια δευτερεύοντα μη υποχρεωτικά, αλλά μάλλον αναγκαία ώστε να μην μένουμε under-leveled. Στον κεντρικό χάρτη του Fodlan διαλέγουμε ποια αποστολή θα εκτελέσουμε ενώ υπάρχουν και σημεία που κάνουμε interact με διάφορους τρόπους και μας ανταμείβουν με εξοπλισμό, υλικά ή χρήματα. Πριν τις αποστολές διαλέγουμε και ποιους 4 χαρακτήρες θα μπορούμε να χειριστούμε. Σημαντικότατο στοιχείο στην επιλογή χαρακτήρων κατά τη μάχη είναι το πού είναι δυνατή κάθε κλάση σε σχέση με τις αντίστοιχες κλάσεις των εχθρών. Για παράδειγμα οι μάγοι μπορούν να κάνουν ζημιά στους melee characters ενώ οι ορισμένοι melee χαρακτήρες είναι αποτελεσματικοί απέναντι στους τοξότες και πάει λέγοντας.
Όταν χειριζόμαστε έναν χαρακτήρα μπορούμε να δώσουμε εντολές στους υπόλοιπους της ομάδας για το πού θα κινηθούν στον χάρτη, ποιον εχθρό θα αντιμετωπίσουν ή σε ποιον χαρακτήρα θα κάνουν support. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να χρησιμοποιήσει το στοιχείο της στρατηγικής αφήνοντας την AI να αναλάβει δράση όταν αυτός ελέγχει έναν άλλο χαρακτήρα. Μια σημαντική σημείωση είναι πως σε όλες τις μάχες υπάρχει επιλογή για split screen co-op μεταξύ δύο παικτών.
Μηχανισμοί μάχης με κενά και ελλείψεις
Η ίδια η μάχη είναι αρκετά τυπική για ένα παιχνίδι warriors, καθώς αντιμετωπίζουμε τεράστιους αριθμούς εχθρών με τη μορφή mobs που απλά περιμένουν να πεθάνουν, μεταξύ αυτών όμως βρίσκονται και ορισμένοι δυνατότεροι εχθροί και bosses. Σπάζοντας την άμυνα των δυνατότερων αυτών εχθρών μπορούμε να επιφέρουμε μεγάλα τελειωτικά χτυπήματα. Στο παιχνίδι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές κλάσεις, αν και οι ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους όσον αφορά τον χειρισμό είναι λίγες.
Η μάχη επικεντρώνεται κυρίως από τον συνδυασμό δύο χτυπημάτων (δύο πλήκτρων) αλλά και δύο special moves για κάθε κλάση. Για όσους γνωρίζουν από Warriors παιχνίδια αυτό δεν είναι κάτι νέο, όμως το πρόβλημα στο Three Hopes δεν είναι πως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στον χειρισμό από κλάση σε κλάση, αλλά η απίστευτα μικρή ποικιλία και το ακόμη μικρότερο moveset των εχθρών. Είναι κρίμα που σε ένα παιχνίδι 40 και πλέον ωρών δεν δόθηκε η πρέπουσα σημασία και ποικιλία σε αυτόν τον τομέα.
Ικανοποιητικά γραφικά και κορυφαίος τομέας ήχου
Το FE: Three Hopes τρέχει κατά τη διάρκεια της μάχης σε έναν μη σταθερό ρυθμό καρέ μεταξύ 30 και 40 fps, ενώ σε καταστάσεις εκτός μάχης (όπως για παράδειγμα στη βάση) τα καρέ αυξάνονται. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι λοιπόν πολύ ευχάριστο, όμως τουλάχιστον είναι πολύ καλύτερο από το προηγούμενο παιχνίδι Warriors στο Nintendo Switch, το Hyrule Warriors: Age of Calamity. Τα γραφικά έχουν αυτό το anime στιλ, ακριβώς όπως στο Three Houses που μπορεί να μην εντυπωσιάζει (ειδικά κατά την απεικόνιση των τοποθεσιών) όμως τα εφέ των super moves, αλλά και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι πολύ καλού επιπέδου. Στα θετικά συγκαταλέγονται σίγουρα το τρομερό και τεράστιο σε ποσότητα κομματιών soundtrack αλλά και το εξαιρετικό voice acting είτε μιλάμε για την αγγλική, είτε για την ιαπωνική μεταγλώττιση.
Ειλικρινά, πέρα από την κεντρική ιστορία και τους επαναλαμβανόμενους μηχανισμούς στη μάχη, το Three Hopes είναι ένα αρκετά καλογυαλισμένο παιχνίδι και η Omega Force έδωσε τον απαραίτητο σεβασμό στο Three Houses, πάνω στο οποίο δημιούργησε το δικό της παιχνίδι. Αν αγαπήσατε το Three Houses και θέλετε να δείτε πως θα ήταν μια “εναλλακτική” συνέχεια αξίζει να δώσετε την προσοχή σας στο Three Hopes, ακόμη και αν μιλάμε για ένα διαφορετικό είδος παιχνιδιού. Όμως, η Omega Force δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να προσφέρει μια εξίσου δυνατή ιστορία, η οποία σε συνδυασμό με ένα σύστημα μάχης με μεγαλύτερη ποικιλία θα προσέφερε μια κορυφαίου επιπέδου εμπειρία, που δυστυχώς εδώ δεν την έχουμε…

Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Omega Force
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Είδος: Hack n’ Slash / RPG / Tactics
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Ιουνίου 2022
Official website: fire-emblem-warriors-three-hopes-switch/
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.