Το μυστήριο της απουσίας της Square Enix από το νέο Astro Bot του PlayStation και τα ερωτήματα πίσω από αυτό.
Με την κυκλοφορία του νέου platformer της Team Asobi, Astro Bot, φαίνεται να έχει προκύψει ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει αρκετά την κοινότητα. Η πλήρης απουσία αναφορών στη Square Enix.
Η απουσία αυτή, δείχνει να είναι ακόμη πιο παράξενη, δεδομένου ότι η Square Enix διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με την Sony και το PlayStation, μιας και οι δύο εταιρείες συνεργάζονταν στενά για δεκαετίες. Παρόλα αυτά, όμως, στο τελευταίο παιχνίδι της Sony, η Square Enix απουσιάζει εντελώς, και το γιατί παραμένει ένα μυστήριο.
Σε μια συνέντευξη του στο Eurogamer, ο επικεφαλής της Team Asobi, Nicolas Doucet, δήλωσε πως είναι δύσκολο να σχολιάσει τους λόγους πίσω από την απόφαση της Square Enix να μη συμμετάσχει στο εγχείρημα. Όπως ίδιος ανέφερε, τα περισσότερα στούντιο απλώς εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους και με ενθουσιασμό ήθελαν να είναι μέρος του παιχνιδιού.
Παρόλα αυτά, η Square Enix δεν φάνηκε να έχει το ίδιο ενδιαφέρον, κάτι που προκαλεί ερωτήματα, δεδομένης της μακροχρόνιας σχέσης της με το PlayStation, όπως αναφέραμε και προηγουμένως.
Αν και η Team Asobi δεν έδωσε σαφείς εξηγήσεις, η απόφαση της Square Enix μπορεί εν μέρει να συνδέεται με την πρόσφατη στρατηγική της για ανάπτυξη τίτλων σε περισσότερες πλατφόρμες. Η Square Enix έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι δεν επιθυμεί πλέον να συνδέεται αποκλειστικά με τη Sony, καθώς επιδιώκει να επεκτείνει την παρουσία της και σε άλλες αγορές, όπως αυτές του PC και του Xbox.
Επιπλέον, μερικοί από τους τελευταίους τίτλους της Square Enix, όπως το Final Fantasy XVI και το Final Fantasy VII Rebirth, αν και κυκλοφόρησαν αρχικά αποκλειστικά για το PlayStation, φαίνεται να μην ανταποκρίθηκαν στις εμπορικές προσδοκίες, οδηγώντας ενδεχομένως την εταιρεία να αναθεωρήσει τη στρατηγική της.
Παράλληλα, η επιτυχία αυτών των τίτλων σε άλλες πλατφόρμες, όπως το PC, δείχνει ότι το κοινό της Square Enix δεν περιορίζεται πλέον αποκλειστικά στους χρήστες του PlayStation.
Ακόμα κι αν δύο εταιρείες συνεργάστηκαν στενά για πολλά χρόνια, δημιουργώντας μερικούς από τους εμβληματικούς τίτλους του PlayStation, η Square Enix φαίνεται να αναζητά πια νέα μονοπάτια, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία.
Τέλος, η στρατηγική της ιαπωνικής εταιρείας να κυκλοφορεί τους τίτλους της σε πολλές πλατφόρμες, πιθανόν να αποτελεί μια σοφή επιλογή για αυτήν, καθώς της επιτρέπει να φτάσει σε ένα ευρύτερο κοινό και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρει η κάθε αγορά. Μένει, όμως, να δούμε αν αυτή η νέα κατεύθυνση θα είναι εξίσου επιτυχημένη με τις παλαιότερες συνεργασίες της με τη Sony, ή αν θα φέρει νέες, μεγαλύτερες επιτυχίες.