Το God of War του 2018 άλλαξε αρκετά τη συνταγή των προκατόχων του. Τα πήγε περίφημα σε όλους τους τομείς και ένας απ’ αυτούς που ξεχώρισε ήταν η εξαιρετική μάχη.
Η διαφορετική προσέγγιση του God of War που κυκλοφόρησε το 2018 σε PS4 τελικά ήταν σωστή επιλογή της εταιρείας ανάπτυξης, που φάνηκε ότι είχε ξεκάθαρο όραμα για τον τίτλο και το μέλλον του franchise.
Το σενάριο είχε πολύ ενδιαφέρον, αφού κατάφερε να μας δώσει μια νέα ματιά στην πλοκή της σειράς, να την εξελίξει αλλά και να αξιοποιήσει το παρελθόν του με σωστά στημένες αναφορές σε αυτό. Οι γρίφοι ήταν ιδανικοί, η εξερεύνηση καλοσχεδιασμένη και γεμάτη με ανταμοιβές, τα γραφικά αξεπέραστα.
Ωστόσο, η μάχη έκανε μεγαλύτερη αίσθηση, εξαιτίας της αλλαγμένης προσέγγισης. Κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα δούμε ένα παιχνίδι που θα έχει χάσει την «αίγλη» της σκληρής μάχης του God of War, αλλά στο τέλος οι επιλογές της Santa Monica δικαιώθηκαν και έφτιαξε ένα παιχνίδι που αποτέλεσε -και θα συνεχίσει να αποτελεί- έμπνευση για τους δημιουργούς τίτλων του είδους του.
Γιατί, όμως, ξεχώρισε η μάχη του God of War;
Η Santa Monica Studio κατάφερε με το God of War του 2018 να δημιουργήσει ένα σύστημα μάχης στο οποίο δύσκολα εντοπίζονται ατέλειες. Κάθε πτυχή είναι αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού, όλα τα τμήματα που απαρτίζουν τους μηχανισμούς είναι πιστά στο πνεύμα του franchise και τα πάντα λειτουργούν ιδανικά, για να έχουμε τελικά ένα σύνολο που ξεχωρίζει και δείχνει τον δρόμο για τα παιχνίδι δράσης.
Η αίσθηση του βάρους, τα τρομερά χτυπήματα
Ένα βασικό χαρακτηριστικό κάθε συστήματος μάχης σε βιντεοπαιχνίδια είναι η αίσθηση του βάρους και των χτυπημάτων. Ο χαρακτήρας που χειριζόμαστε πρέπει να μεταδίδει στα χέρια μας, μέσω του χειριστηρίου που κρατάμε, την αίσθηση του βάρους του, να κινείται με τρόπο που να τονίζει τα σωματικά χαρακτηριστικά του.
Ο Kratos δεν μπορεί να κινείται ανάλαφρα, να κάνει ακροβατικές κινήσεις και να ξεφεύγει με σχεδόν χορευτικό τρόπο. Ο Kratos πρέπει να χτυπά με τρομερές επιθέσεις, να κάνει τη γη να σείεται κάτω από τα πόδια του, να επιτίθεται αργά, με δύναμη, οργή και τεχνική. Ο τίτλος του 2018, μέσω κάποιων έξυπνα σχεδιασμένων μεθόδων, κατάφερε να μεταδώσει τις κινήσεις του πρωταγωνιστή του με άψογο τρόπο.
Η δύναμη στα χέρια του Kratos ήταν ξεκάθαρή σε κάθε κίνησή τους. Η κάμερα ήρθε πίσω από την πλάτη του, σε μια σημαντική αλλά καλοζυγισμένη αλλαγή οπτικής γωνίας σε σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει από τη σειρά. Ακόμα μια επιλογή, αυτή του μονοπλάνου, που οδήγησε σε μια γεμάτη ένταση, απρόσκοπτη εμπειρία, βοήθησε στο στήσιμο της ατμοσφαιρικής μάχης, ενώ οι κινήσεις της κάμερας ακολουθούσαν ολόσωστα τη δράση.
Επίσης, τα animations του God of War είναι πολύ ιδιαίτερα, με ένα τολμηρό στιλ κίνησης που όμως αποδείχτηκε κι αυτό σωστή επιλογή. Όταν βρισκόμαστε σε μάχη και χτυπάμε έναν εχθρό, βλέπουμε τον Kratos να κάνει μικρές παύσεις στην κίνησή του, οι οποίες, μαζί με τα ιδανικά ηχητικά εφέ, ενισχύουν την αίσθηση του κάθε χτυπήματος, για να νιώθουμε ότι πραγματικά «βρήκε» τον στόχο του και μάλιστα με ορμή και τεράστια δύναμη.
Η στρατηγική μάχη του God of War
Όσο κι αν η αίσθηση είναι σημαντική για ένα παιχνίδι δράσης, δεν αρκεί από μόνη της για να κάνει τις μάχες του να ξεχωρίσουν. Στο God of War είδαμε μερικές πολύ εύστοχες επιλογές της εταιρείας ανάπτυξης, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα το στήσιμο ενός συνόλου εργαλείων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να κατατροπώσουμε τους αντιπάλους μας με στιλ.
Η κάμερα, αν και ακολουθεί πλέον πιστά τον Kratos, έχει υπολογιστεί σε βάθος ώστε να βρίσκεται ακριβώς στο σωστό σημείο, στην κατάλληλη απόσταση και γωνία, για να μπορούμε να βλέπουμε το πεδίο της μάχης και να κάνουμε επιλογές σε πραγματικό χρόνο. Κάθε είδος αντιπάλου απαιτεί άλλη αντιμετώπιση, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το περιβάλλον για να αποκτήσουμε πλεονέκτημα, και πάντα πρέπει να αφήνουμε χώρο για να μπορούμε να αποφεύγουμε τις επιθέσεις.
Όλα αυτά πρέπει να τα σκεφτόμαστε ταυτόχρονα, ενώ παράλληλα κινούμαστε και παλεύουμε με τα εχθρικά πλάσματα -ειδικά σε αυξημένη δυσκολία, το multitasking είναι πλήρως απαραίτητο.
Για να είναι εφικτή αυτή η διαχείριση πολλών παραμέτρων ταυτόχρονα, το God of War μάς έδωσε κάποια εργαλεία που είναι πολύ χρήσιμα, αποδοτικά, αλλά και εύκολα στη χρήση. Το interface προσφέρει αρκετές πληροφορίες για το είδος της κάθε επίθεσης, για την κατεύθυνσή της, ακόμα και αν ο εχθρός δεν βρίσκεται στο οπτικό μας πεδίο, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να ζυγίζουμε την κατάσταση σε κάθε γωνία γύρω από τον Kratos.
Το σύστημα του χειρισμού, από τη μεριά του, δεν είναι περίπλοκο, δεν χρησιμοποιεί πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς πλήκτρων, και έτσι δεν μπερδεύει -κάθε κίνηση του Kratos γίνεται αμέσως δεύτερη φύση μας.
Πρόκειται για ένα σπάνιο αποτέλεσμα: απλό, εύκολο, προσιτό, αλλά ταυτόχρονα πάρα πολύ βαθύ, με πολλές δυνατότητες για πειραματισμό και εξατομίκευση του στιλ μάχης. Το πακέτο έρχεται να συμπληρώσει ο Atreus, που βοηθά στη μάχη με ουσιαστικό τρόπο, χωρίς να μπαίνει στο προσκήνιο των αναμετρήσεων αλλά πάντα υποστηρίζοντας ιδανικά τη δράση, με ικανότητες που στοχεύουν κυρίως στο crowd control και τον αντιπερισπασμό. Παίζοντας το God of War, έχουμε δεκάδες διαφορετικά πράγματα στο κεφάλι μας την κάθε στιγμή, αλλά η υλοποίηση της τακτικής που σκεφτόμαστε είναι πάντοτε εύκολη.
Το τσεκούρι του Kratos
Άλλη μία σχεδιαστική απόφαση που απέδωσε καρπούς και ανέβασε τη μάχη πολλά σκαλιά είναι η χρήση του τσεκουριού του Kratos. Το Leviathan Axe είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα όπλα σε παιχνίδι δράσης. Όσο κι αν ξένισε στην αρχή τους παλαίμαχους φαν του franchise, ο τρόπος που το τσεκούρι συνδύαζε μάχη από απόσταση και melee άνοιξε νέους ορίζοντες για τις ικανότητες του Kratos αλλά και για τη διασκέδαση που προσφέρει η μάχη του God of War.
Οι δυνατότητες για combo είναι πάρα πολλές, μπορούμε να προσεγγίζουμε τις μάχες με δύο διαφορετικούς τρόπους αλλά με το ίδιο όπλο στα χέρια μας και κάθε χτύπημα είναι «χορταστικό», σε «χορογραφίες» που ανταμείβουν τη στρατηγική σκέψη, τις γρήγορες αποφάσεις και τα καλά αντανακλαστικά.
Στην πορεία, μάλιστα, είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε το οπλοστάσιο του Kratos, με νέες ιδιότητες αλλά και με την απόκτηση των Blades of Chaos, που έδωσαν νέα πνοή στο σύστημα μάχης του God of War, αφού «άνοιξαν» σημαντικά τους μηχανισμούς και προσέφεραν νέους τρόπους πειραματισμού. Μαζί με τα στοιχεία RPG, το God of War τελικά κατάφερε να μας δώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με αρκετές ευκαιρίες για προσαρμογή στα μέτρα και τις ανάγκες μας και με μια πολύ στιβαρή βάση.
Τι περιμένουμε από τη μάχη του God of War Ragnarök
Ένα τόσο αξιοσημείωτο παιχνίδι, όπως το GoW του 2018, δύσκολα βελτιώνεται σημαντικά. Ωστόσο, μια εταιρεία όπως η Santa Monica σίγουρα κρύβει άσσους στο μανίκι της. Τι θα μπορούσε να βελτιωθεί με το God of War Ragnarök, αλλά και τι νέα στοιχεία έχουμε δει από τα trailer;
Οι δυνατότητες της νέας γενιάς
Όσο κι αν το PS4 κατάφερε να μας δώσει ένα τόσο δυνατό παιχνίδι, περιμένουμε περισσότερα από τη συνέχειά του, αλλά και από την έκδοσή της για PS5.
Το νέο PlayStation, με τις δυνατότητες που έχει, μπορεί να αυξήσει το immersion του God of War, αλλά και να βοηθήσει το gameplay να λάμψει ακόμα περισσότερο.
Ο τρισδιάστατος ήχος μπορεί να προστεθεί στα εργαλεία της εταιρείας και έτσι να έχουμε τη δυνατότητα, εκτός από το interface και την εικόνα γενικότερα, να αξιοποιήσουμε και τον ήχο στις μάχες, για να μπορούμε να βρίσκουμε από πού έρχεται μια επίθεση. Φυσικά, ο ήχος, αλλά και οι δυνατότητες του χειριστηρίου του PS5, η απτική ανάδραση (haptic feedback) και οι σκανδάλες δυναμικής απόκρισης (adaptive triggers) δηλαδή, χωρίς αμφιβολία θα είναι στοιχεία που θα αυξήσουμε το immersion σε μεγάλο βαθμό.
God of War Ragnarök: Τι νέα στοιχεία θα έχει η μάχη
Με βάση όσα έχουμε δει στα trailers του God of War Ragnarök, μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για τη μάχη του νέου τίτλου και για τις αλλαγές που έκανε η Santa Monica -η εταιρεία δεν έχει μιλήσει σε βάθος για την προσέγγιση του νέου παιχνιδιού, μας την κρατά για έκπληξη προφανώς και καλά κάνει.
Λοιπόν, έχουμε δει τον Atreus να κάνει summon, να καβαλά ένα ελάφι μέσα σε μάχη. Αυτό, σε συνδυασμό με την πλοκή και την εξέλιξη που περιμένουμε να δούμε για τον χαρακτήρα, μπορεί να σημαίνει ότι πλέον ο γιος του Kratos θα έχει πιο έντονη παρουσία στις μάχες, θα είναι πιο ισχυρός και αποτελεσματικός. Δεν είναι απαραίτητο ότι οι επιθέσεις του θα πάρουν κεντρικό ρόλο, όμως μπορεί να είναι πιο ισχυρές αυτή τη φορά, αλλά να έχουν και περισσότερη ποικιλία.
Ο ίδιος ο Kratos, φαίνεται ότι έχει περισσότερες ικανότητες στο God of War Ragnarök. Αυτήν τη φορά, φαίνεται ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να παίζουμε με τα Blades of Chaos από νωρίτερα -ίσως και από την αρχή. Έτσι, θα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις ιδιότητές τους αλλά και να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα εμβληματικά όπλα καλύτερα, αφού θα έχουμε περισσότερο χρόνο μαζί τους.
Ίσως να υπάρχουν και νέα όπλα, τα οποία για την ώρα δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά αυτό που σίγουρα υπάρχει είναι κάποιες νέες ιδιότητες, όπως κινήσεις τύπου grappling hook, με τις οποίες μπορούμε να καλύπτουμε γρήγορα μεγάλες αποστάσεις στο πεδίο της μάχης (και να λύνουμε γρίφους εκτός μονομαχιών, βέβαια), αλλά και να τραβάμε εχθρούς για να έρθουν κοντά μας.
Επίσης, φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιες νέες κινήσεις, όπως ένα ισχυρό χτύπημα από ψηλά με τις λεπίδες αλλά και ο εκσφενδονισμός βράχων στους εχθρούς, αλλά και δύο νέες επιθέσεις -μία με βάση τον πάγο, αν χτυπάμε με το Leviathan Axe και μία με φωτιά, με τα Blades of Chaos. Ακόμα, από τα trailers βλέπουμε ότι αυτή τη φορά θα έχουμε την ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε περισσότερους τύπους εχθρών, μεταξύ των οποίων οι Κένταυροι αλλά και ο ίδιος ο Thor, και έτσι σίγουρα θα υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία.
Σύμφωνα με ό,τι έχει αποκαλύψει η εταιρεία ως τώρα, ο Kratos θα έχει δύο ασπίδες αυτήν τη φορά: η μία πιο αμυντική και η άλλη πιο επιθετικού τύπου. Για την ακρίβεια, πρόκειται για τις ασπίδες «Dauntless» και «Stonewall». Η πρώτη μάς δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε ένα ισχυρό counter αν καταφέρουμε να αμυνθούμε την κατάλληλη στιγμή και η δεύτερη ρίχνει μια ισχυρή επίθεση αν μπλοκάρουμε ορισμένο αριθμό damage.
Όλα αυτά, λοιπόν, αλλά και όσα δεν έχουμε δει ακόμα, είναι σίγουρο ότι θα καταφέρουν να κάνουν την ήδη υπέροχη μάχη του God of War ακόμα καλύτερη, όταν έρθει το God of War Ragnarök στις 11 Νοεμβρίου 2022, αποκλειστικά για PS4 και PS5.
Όσο περιμένετε για το God of War Ragnarök, μπορείτε να διαβάσετε αυτό το ενδιαφέρον άρθρο στο PS Blog, στο οποίο διάφοροι developers αναλύουν τη μάχη του τίτλου του 2018, ενώ μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε αυτό το εξαιρετικό trailer, να δείτε εδώ τις δυνατότητες του PS5 που θα αξιοποιήσει η Santa Monica Studio, να θυμηθείτε ότι περιμένουμε τηλεοπτική σειρά από την Amazon, που θα βασίζεται στο franchise, αλλά και να διαβάσετε το review μας για την έκδοση του God of War σε PC.