God of War Ragnarök – Preview

Παύλος Κρούστης

Δοκιμάσαμε τις πρώτες ώρες του God of War Ragnarök και ήρθε η στιγμή να σας μεταφέρουμε τις αρχικές μας εντυπώσεις από τη συνέχεια της ιστορίας του Kratos και του Atreus.

Η έννοια της προσδοκίας είναι συνυφασμένη με το αγαπημένο μας χόμπι και τίτλοι όπως το God of War Ragnarök δεν μπορούν παρά να «χτιστούν» επάνω σε αυτό που ονομάζουμε hype. Το άμεσο sequel του God of War (2018) δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο κανέναν, αφού έχουμε να κάνουμε με τη συνέχεια ενός εκ των πιο πολυβραβευμένων τίτλων των τελευταίων ετών και έναν από τους πιο επιτυχημένους, όχι μόνο της SIE, αλλά ολόκληρης της βιομηχανίας, με σχεδόν 20 εκατ. πωλήσεις. Ο στόχος δύσκολος, η αναμονή μεγάλη, οι fans πεινασμένοι…

 

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την τελική έκδοση του παιχνιδιού αρκετές ημέρες πριν από την επίσημη κυκλοφορία του, έτσι ώστε να σας δώσουμε τώρα μια πρώτη γεύση και αργότερα (στις 3 Νοεμβρίου) θα επανέλθουμε με το πλήρες review του τίτλου που θα καλύπτει κάθε πτυχή του. Οι πρώτες εντυπώσεις, σύμφωνα με τους όρους της Sony, που μας παραχώρησε την πρόσβαση στον τίτλο, βασίζονται στις αρχικές 6 περίπου ώρες του παιχνιδιού, τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω, παραλείποντας όμως κάποια σημεία-κλειδιά, που αφορούν κυρίως σε κομβικά σημεία της ιστορίας και τα οποία ούτε θα σας καταστρέφαμε, αλλά ούτε και επιτρέπεται από τη Sony να τα αναφέρουμε. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να φοβάστε για οποιοδήποτε spoiler στις παρακάτω γραμμές.

Συνεχίζουμε μερικά χρόνια μετά τα γεγονότα του God of War (2018)

Για αρχή, θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε ότι το Ragnarök απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε όσους έχουν ήδη βιώσει το God of War (2018). Για τους ελάχιστους που θα ασχοληθούν με το sequel και δεν έχουν παίξει ακόμη το προηγούμενο παιχνίδι, υπάρχει μια περίληψη για αυτό στο βασικό μενού, όμως δεν μπορούμε παρά να σας προτείνουμε να παίξετε πρώτα εκείνον τον τίτλο, προτού πιάσετε στα χέρια σας το God of War Ragnarök. Μάλιστα το God of War (2018) μπορεί να παιχτεί βελτιωμένο στο PS5, αφού έχει λάβει δωρεάν update, που επιτρέπει 4K ανάλυση στα 60fps και παραμένει μια επική και αξιομνημόνευτη εμπειρία, ενώ αποτελεί το πρώτο -αναπόσπαστο- κομμάτι της διλογίας. Από την άλλη, αν έχετε παίξει και τα παλιότερα παιχνίδια της σειράς, τότε σίγουρα θα ευχαριστηθείτε και όλες τις μικρές λεπτομέρειες που θα ανακαλύψετε στα νεότερα παιχνίδια. Ναι, έχουν σχέση, καθώς ελέγχουμε τον ίδιο χαρακτήρα, με το ίδιο παρελθόν, όμως δεν είναι απαραίτητο να θυμάστε επ’ ακριβώς τα γεγονότα των παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν πριν το 2018.

Ο Kratos είχε ξεμπερδέψει με τους Έλληνες θεούς πολύ καιρό νωρίτερα και έφθασε στα σκανδιναβικά βασίλεια, δημιουργώντας εκ νέου την οικογένειά του. Πλέον μαθαίνει πώς να είναι πατέρας για τον γιο του, κάτι το οποίο αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας του God of War και ακόμη σημαντικότερο του God of War Ragnarök. O Kratos που βλέπουμε στο sequel είναι ένας πατέρας που έχει δεθεί πολύ περισσότερο με τον γιο του απ’ ό,τι στο πρώτο μέρος. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι μετατράπηκε ξαφνικά σε στοργικό ον, αλλά περισσότερο ότι άρχισε να εκτιμά τις στιγμές του με τον Atreus, κάτι το οποίο πλέον φαίνεται πολύ πιο έντονα, ενώ παράλληλα φυσικά φροντίζει και πάλι για την κοινή τους ασφάλεια και ευημερία. «Θα γίνω πιο καλός [στη μάχη] από εσένα;», τον ρωτάει σε ένα σημείο. «Θα έχω αποτύχει, αν δεν γίνει έτσι», απαντάει ο Σπαρτιάτης.

Ο ίδιος ο Atreus μπορεί να μπήκε πλέον στην «άχαρη» εφηβεία, όμως αντί για τα ξεσπάσματα που είδαμε στο προηγούμενο μέρος, επικρατεί η σοφία και η αναγνώριση της προστασίας του πατέρα, καθώς ο ίδιος φαίνεται να αντιλαμβάνεται καλύτερα τα κίνητρα του Kratos και πλέον είναι πιο συγκαταβατικός. 

GOWR_Preview_Screenshot

Photo: SIE

Ο Kratos κι ο Atreus πλέον είναι πολύ πιο δεμένοι σαν ομάδα, ενώ παράλληλα ο υιός αναπτύσσεται και το ίδιο κάνουν και οι δυνάμεις του, των οποίων η έκταση ακόμη τούς είναι άγνωστη. Αυτό το σημείο είναι που θα κινητοποιήσει τον Atreus να ψάξει για το παρελθόν του και ο ίδιος θα πάρει πρωτοβουλίες για πρώτη φορά, ανοίγοντας δρόμο προς νέα μονοπάτια. Εν μέσω του Fimbulwinter (βαρυχειμωνιά), που ξεκίνησε λόγω των γεγονότων του προηγούμενου παιχνιδιού, θα γνωρίσουμε από μια άλλη άποψη τον κόσμο που ήδη βιώσαμε το 2018. Για πρώτη φορά βλέπουμε τον Kratos να εμπιστεύεται ουσιαστικά τον γιο του και μαζί να ξεκινούν για ένα νέο ταξίδι, μέσω του οποίου θα πρέπει να αποτρέψουν το Ragnarök, κοινώς: την Αποκάλυψη.  

Διαβάστε επίσης:  Εντυπωσιακή τοιχογραφία με εμβληματικούς χαρακτήρες του PlayStation στο κέντρο της Αθήνας

Συνδετικός κρίκος για τη μεταξύ τους επικοινωνία παραμένει πολλές φορές «ο εξυπνότερος άνθρωπος στον κόσμο» που κουβαλά ο Kratos στο γοφό του, ο Mimir, διατηρώντας τον ρόλο του τόσο ως comic relief, όσο και για το αναγκαίο exposition, το οποίο όμως γίνεται με μαεστρία και πάντα υπό το πρίσμα της κεκτημένης γνώσης. Η επιστροφή των Brok και Sindri φυσικά και είναι αναμενόμενη, με τους νάνους να αποκτούν ρόλο βαρύτερης σημασίας, παράλληλα με τα καθήκοντά τους ως… μαγαζάτορες. 

Στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού βρήκαμε κι άλλους χαρακτήρες στον δρόμο μας για τους οποίους δεν θα σας μιλήσουμε, για να μην χαλάσουμε την παραμικρή έκπληξη. Αυτό που θα πούμε είναι ότι εκπλαγήκαμε ευχάριστα από τη διάθεση των δημιουργών να σκεφθούν νέους τρόπους για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του παίκτη, χωρίς να προδώσουν κάτι από τα trailers ή από τα ήδη γνωστά γεγονότα. Οι νέοι χαρακτήρες, όπως ο Týr και ο Thor, ανάμεσα σε άλλους, να δίνουν μια έξτρα διάσταση, που δεν είχαμε συνηθίσει από τον προηγούμενο τίτλο και πιθανώς δεν περιμέναμε σε ένα παιχνίδι της σειράς αυτής. 

GOWR_Preview_Screenshot

Photo: SIE

Απ’ όσα έχουμε δει ως τώρα, το σενάριο του sequel φαίνεται πως είναι αυτό που απογειώνεται όσον αφορά στην εξέλιξη του τίτλου σε σχέση με τον προηγούμενο. Σε αυτό βοηθούν και οι ανεπανάληπτες ερμηνείες, οι οποίες αποκτούν νέο εύρος, με τους ηθοποιούς να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Είναι ιδιαίτερα ξεκάθαρο από τα πρώτα κιόλας λεπτά τόσο για τον Kratos, όσο και για τον Atreus ότι λειτουργούν σε πολύ μεγαλύτερο φάσμα αντιδράσεων απ’ ό,τι τους έχουμε συνηθίσει, με τον Kratos να παραμένει «μονολιθικός» στη συμπεριφορά του, αλλά πάντα μέσα σε σωστό πλαίσιο να βγάζει ακόμη και… χιούμορ. 

Θα χυθεί αίμα 

Οι εκφράσεις του αποτυπώνονται και μέσω των γραφικών με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, καθώς βλέπουμε για πρώτη φορά συγκεκριμένους μορφασμούς του. Η λεπτομέρεια των γραφικών γενικότερα έχει μεγαλώσει σε όλα τα επίπεδα. Έχουμε υψηλότερη ανάλυση, πολύ μεγαλύτερη λεπτομέρεια και σκιάσεις στα περιβάλλοντα και ακόμα πιο λεπτομερείς υφές παντού. Οι στολές φαίνονται απίθανες και αναδεικνύουν το τρομερό art, ενώ ο φωτισμός είναι ιδιαίτερα πιο ρεαλιστικός και συμβαδίζει με τα σημερινά στάνταρ. 

Στα σημεία εντοπίσαμε πολλές πτυχές που μας εντυπωσίασαν, όπως για παράδειγμα το skybox σε μια περιοχή που επισκεφθήκαμε ή τη λεπτομέρεια των απίστευτα βίαιων νέων animations. Οι αρχικές περιοχές που έχουν αλλάξει άρδην το τοπίο γύρω από το σπίτι των πρωταγωνιστών αποτελούν επίσης πολύ εντυπωσιακό επίτευγμα. 

Ο ρυθμός ανανέωσης πλέον είναι ως προεπιλογή με στόχο στα 60 fps, εκπληκτικά σταθερός και με ανάλυση που θα ορκιζόμασταν ότι είναι 4K, αλλά πιθανώς να είναι dynamic. Υπάρχει επιλογή και για ένα δεύτερο mode που πιθανώς είναι καθαρό 4K (native) και τρέχει στα 30 fps, όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος να το επιλέξετε. Η εικόνα είναι κρύσταλλο, ακόμη και στο πρώτο mode. Γενικότερα, τα γραφικά του God of War Ragnarök χαρακτηρίζονται από την καθαρότητά τους. 

Συνολικά, στον τεχνικό τομέα, δεν έχουμε επανάσταση (αν περιμένει κάποιος κάτι τέτοιο), όμως έχουμε σαφή εξέλιξη σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι. Μεγαλύτερη αμεσότητα στην απόκριση, μερικά νέα animations και φοβερά έξυπνες λήψεις της κάμερας, η οποία συνεχίζει την επαναστατική τεχνική του μονόπλανου που παρουσιάστηκε το 2018. 

Τα haptics του DualSense είναι σημαντική νέα προσθήκη, καθώς με κάθε πιθανή κίνηση θα νιώθετε με ακρίβεια αυτό που βλέπετε. Από τη βόλτα με τη βάρκα που θα νιώθετε σε ποια μεριά κάνετε κουπί, μέχρι το εμβληματικό πλέον «κλανγκ» της επιστροφής του τσεκουριού στο χέρι του Kratos, που πλέον συνοδεύεται από απτική ανάδραση, την κύλιση στις αλυσίδες και τα βροντερά χτυπήματα, όλα δίνουν πολύ καλό και πιστό haptic feedback. Σίγουρα από τις καλύτερες υλοποιήσεις που έχουμε δει. 

Πιο σφιχτοδεμένο, πιο καλά μελετημένο 

Η γραφή, οι ερμηνείες και η σκηνοθεσία δεν είναι τα μόνα στοιχεία του παχνιδιού που έχουν εξελιχθεί. Αντίστοιχη πορεία διαγράφει και το gameplay, με βελτιώσεις στα σημεία, που όμως συνολικά δίνουν την αίσθηση και μεγαλύτερης ποικιλίας, αλλά και πιο διασκεδαστικών στιγμών. 

Και πάλι θα δούμε τις μάχες να εναλλάσσονται με γρίφους και εξερεύνηση, βαδίζοντας στα ελαφρά metroidvania στοιχεία του προηγούμενου, όμως αυτήν τη φορά έχουμε κάποιες βελτιώσεις στην ήδη έκτακτη μάχη του God of War (2018) και παράλληλα χτίσιμο επάνω και στις υπόλοιπες ιδέες, όπως ήταν η χρήση του τσεκουριού για τους γρίφους.

Από την αρχή σχεδόν θα χρησιμοποιήσετε και τα Blades of Chaos για την επίλυση περιβαλλοντικών παζλ, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα απαιτούν τη χρήση και των δύο όπλων σας ή και τη χρήση του τόξου του Atreus. Τα Blades θα χρησιμοποιηθούν για να σκαρφαλώσετε γρήγορα ή να βάλετε φωτιά σε συγκεκριμένα σημεία, αλλά και για να γυρίσετε διακόπτες ή να ανοίξετε σεντούκια. Γενικότερα έχουμε πολλές ιδέες για παζλ, που πλέον πολλαπλασιάζονται σε ποικιλία χάρη και στο πιο πολύπλοκο level design. Δεν απομακρυνόμαστε από τη λογική του προηγούμενου τίτλου πουθενά και σε κανέναν τομέα, όμως είναι σαφές το χτίσιμο επάνω του μαζί με τις νέες ιδέες που λειτουργούν αβίαστα. 

Διαβάστε επίσης:  God of War (PC) - Review

Στις 6 περίπου ώρες, είδαμε κάπως τον κόσμο να ανοίγει και να ξεκινούν να προσφέρονται side missions και η ευρύτερη συλλογή collectibles με την ολοκλήρωση παράπλευρων στόχων, όμως δεν αποκομίσαμε σαφή εικόνα και για αυτό θα το αφήσουμε στην άκρη προς το παρόν… Εκτός από το γεγονός ότι περιπλανηθήκαμε στον κόσμο των νάνων, στο Svartalfheim, που ήταν πανέμορφος και γεμάτος περίπλοκους μηχανισμούς. 

Η ίδια η μάχη έχει μερικές σημαντικές αλλαγές. Μία από αυτές είναι η δυνατότητα να «φορτίζετε» το τσεκούρι και τις λεπίδες σας (με πάγο και φωτιά αντίστοιχα -γίνεται κρατώντας το «Δ»), το οποίο ανοίγει νέους δρόμους στη στρατηγική σας, καθώς προκαλείτε «κρυοπαγήματα» και «εγκαύματα». Και πάλι έχουμε ρουνικές επιθέσεις στη διάθεσή μας, αντεπιθέσεις, την ασπίδα μας και πολλά άλλα. Μάλιστα, η ασπίδα πλέον μπορεί να αλλάξει, όπως αλλάζουν και τα υπόλοιπα όπλα μας για να εστιάσει περισσότερο σε άμυνα ή επίθεση, αλλά και να την αναβαθμίσουμε. Άλλη αλλαγή έχει να κάνει με τα «finishing moves», που γίνονται με το R3, όταν γεμίσει η κάτω μπάρα των εχθρών. Αναλόγως του όπλου που κρατάτε, αλλά και του εχθρού που αντιμετωπίζετε, θα δείτε και άλλο animation.

GOWR_Preview_Screenshot

Photo: SIE

Ένα κομβικό σημείο που έχει αλλάξει ιδιαίτερα είναι ο ίδιος ο Atreus, ο οποίος και πάλι δέχεται εντολές με το «τετράγωνο», όμως λειτουργεί πολύ πιο βοηθητικά, μπλέκει μόνος του σε μάχες με το μαχαίρι του και φυσικά σας βοηθά, προκαλώντας παράλυση στους εχθρούς ανάμεσα σε άλλα. 

Ένα σημείο που περιμέναμε 5 χρόνια για να εξετάσουμε είναι τα boss fights και γενικότερα η ποικιλία των εχθρών. Ένα από τα ελάχιστα μελανά σημεία του GoW (2018) ήταν η επανάληψη κάποιων boss fights. Με χαρά διαπιστώσαμε στο πρώτο 6ωρο ότι δεν ισχύει το ίδιο εδώ. Παίξαμε με αρκετά και διαφορετικά boss fights, ενώ και τα mini boss fights πάλι διακρίνονταν από μεγάλη ποικιλία. Οι εχθροί που είδαμε μόλις σε δυο περιοχές του παιχνιδιού ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικοί σε ποικιλομορφία, με πολλές εναλλαγές ακόμα και εντός ίδιων ομάδων. 

Τι άλλο πρέπει να ξέρεις για το Ragnarök 

Το sequel όπως είπαμε και πιο πάνω δεν φέρνει επανάσταση, αλλά χτίζει πάνω στα στοιχεία του προηγούμενου με πολλές λεπτομέρειες. Κάποιες διαφορές που ίσως θα ήθελε να γνωρίζει κάποιος αφορούν για παράδειγμα στο ότι ο Kratos και ο Atreus συλλέγουν πλέον ξεχωριστά πόντους εμπειρίας και αναβαθμίζονται επίσης ξεχωριστά, τα βελάκια γύρω από τον Kratos στη μάχη πλέον είναι πιο ευδιάκριτα και φαίνεται πού είναι ο κάθε εχθρός, μέσα στις πίστες θα βρείτε κολώνες και πέτρες για να πετάξετε στους εχθρούς, ενώ οι μάχες εξελίσσονται σε πολλαπλά επίπεδα, υπάρχουν περισσότερες επιλογές ταξινόμησης στα μενού (τα οποία είναι επίσης ανασχεδιασμένα και πιο καθαρά) και άλλα πολλά, τα οποία οι παλαίμαχοι θα δουν ως ευχάριστες βελτιώσεις. 

Η εικόνα που αποκομίσαμε έως τώρα δείχνει ένα παιχνίδι που έχει έρθει στην καλύτερη μορφή του με διακριτικές βελτιώσεις σχεδόν σε όλα τα σημεία, όμως κυρίως καθοδηγείται από την υπέροχη ιστορία του που χτίζεται για να δώσει την κορύφωση. Η βελτιωμένη ροή, τα διασκεδαστικά παζλ, η φανταστική γραφή και η ήδη εξαιρετική μάχη δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης και ανυπομονούμε να δούμε τον Kratos να καταστρέφει ολοσχερώς και τον δεύτερο μυθολογικό του κόσμο. 

 

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4God of War Ragnarok boxart
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Santa Monica Studio
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment
Διανομή: Sony Hellas
Είδος:‌ Action Adventure
Ηλικίες:‌ 18+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 9 Νοεμβρίου 2022
Official website:‌ link

Οι πρώτες εντυπώσεις (preview) βασίζονται στις αρχικές 6 ώρες της τελικής έκδοσης του παιχνιδιού.

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

2 σχόλια

instastoump 21 Oct 2022, 16:35 - 16:35

Γιατί μας κάνετε τόσο δύσκολο να μην χαλάσουμε τα λεφτά μας; Ποιος σας έχει βάλει να μας καταστρέψετε;;;

Αναμένω και το review καθώς φαίνεται ότι έχουν κάνει παπάδες στο sequel. Από εμένα είναι day one καθώς από το περσινό trailer με κέρδισε απίστευτα πολύ, κάτι που για κάποιο λόγο δεν πέτυχε τόσο το reboot.

Απάντηση
Παύλος Κρούστης 23 Oct 2022, 14:34 - 14:34

ΜΑΚΑΡΙ να βγαίνουν συνέχεια καλά παιχνίδια και να μην ξέρουμε πού να επενδύσουμε πρώτα. Για το συγκεκριμένο, νομίζω δεν χρειάζονταν ιδιαίτερες συστάσεις, αφού όποιος είχε παίξει το προηγούμενο, πολύ πιθανώς να είχε προετοιμαστεί και για αυτό 🙂

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ