Μετά από 20 περίπου ώρες με το Hades II, μπορώ να πω με σιγουριά ότι η Supergiant έχει κάνει όλες τις σωστές επιλογές, για να φτιάξει ένα sequel που θα ξεπεράσει τον προκάτοχό του.
Το Hades II είναι άμεση συνέχεια του πρώτου παιχνιδιού. Η εταιρεία ανάπτυξης, Supergiant Games, δεν έχει φτιάξει στο παρελθόν sequel, αφού κάθε τίτλος της ήταν ξεχωριστός (και υπέροχος).
Hades II: Γνώριμο, φρέσκο, βελτιωμένο
Κατανοητές οι ανησυχίες που μπορεί να προέκυψαν λόγω της ανακοίνωσης ενός δεύτερου μέρους για το Hades -τις μοιράστηκα κι εγώ. Ωστόσο, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το Hades II.
Ναι, ως ένα άμεσο sequel, το δεύτερο μέρος είναι γνώριμο, μοιάζει αρκετά με το πρώτο. Έχουν γίνει, όμως, κάποιες παρεμβάσεις που το διαφοροποιούν όπου και όσο πρέπει, ενώ συνεχίζει στα υψηλά ποιοτικά στάνταρ της εταιρείας.
Μάλιστα, αν και το παιχνίδι ξεκινά την πορεία του (όπως και ο προκάτοχός του) σε Early Access, έχουμε ήδη μια σχεδόν ολοκληρωμένη εμπειρία, γεμάτη με περιεχόμενο, καλοζυγισμένη και χωρίς τεχνικά προβλήματα.
Να πω σε αυτό το σημείο ότι δεν τελείωσα με το περιεχόμενο που προσφέρεται αυτήν τη στιγμή, άρα δεν γνωρίζω μέχρι ποιο σημείο μπορώ να φτάσω, αλλά έχω δει αρκετά για να μπορώ να σας μεταφέρω την εμπειρία μου και να σας δώσω μια πρώτη εικόνα.
Προς τον Κάτω Κόσμο του Hades II
Πάμε από την αρχή. Το Hades II, όπως και το πρώτο, είναι ένα παιχνίδι του είδους roguelite, με έμφαση στη δράση. Χειριζόμαστε τη Μηλινόη, αδελφή του Ζαγρέα, που είναι θεότητες του Κάτω Κόσμου, και προσπαθούμε να φτάσουμε στην κατοικία του Άδη.
Στόχος της Μηλινόης είναι να νικήσει τον Κρόνο, που έχει αιχμαλωτίσει τον Άδη και έχει καταλάβει τον Κάτω Κόσμο και έχει κηρύξει πόλεμο στον Όλυμπο.
Στην περιπέτειά της, η Μηλινόη έχει διάφορους συμμάχους: θεούς του Ολύμπου, την Εκάτη, φαντάσματα, ζώα, τέρατα. Επιστρέφουν χαρακτήρες από το πρώτο μέρος, υπάρχουν και νέοι.
Αρχικά, ενδιαφέρον έχει η αντιστροφή της βασικής ιδέας: αντί να προσπαθούμε να δραπετεύσουμε από τον Κάτω Κόσμο, τώρα στόχος μας είναι να φτάσουμε σε αυτόν. Επίσης, πρόκειται για σενάριο με μεγαλύτερο εκτόπισμα, με περισσότερο κίνδυνο να περιβάλλει τους χαρακτήρες μας.
Το σενάριο
Η δομή, ωστόσο, δεν αλλάζει σημαντικά: ξεκινάμε το ταξίδι μας προς τον στόχο, αντιμετωπίζουμε εχθρούς, αναβαθμίζουμε τα όπλα μας, παίρνουμε ειδικές ικανότητες από τους θεούς και, αν χάσουμε, πάμε πάλι από την αρχή.
Αυτήν τη φορά, όταν χάνουμε πηγαίνουμε σε ένα άλλο μέρος: σε ένα Σταυροδρόμι, σε ένα μέρος όπου δεν μπορεί να φτάσει ο Κρόνος, ο τιτάνας που ελέγχει τον χρόνο.
Ξεκινάμε στη σκηνή της Μηλινόης, όπου μπορούμε να μιλήσουμε στον βάτραχό μας και να του εκμυστηρευτούμε όσα συμβαίνουν (η πρωταγωνίστρια, κάθε φορά που μιλά στον βάτραχο, αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην τελευταία της απόπειρα να φτάσει στον Κάτω Κόσμο -αναφέρεται, ας πούμε, στο πώς έχασε αυτήν τη φορά).
Έτσι, θυμόμαστε ένα από τα χαρακτηριστικά που έκαναν το Hades να ξεχωρίσει: τους δυναμικούς, περίπλοκους διαλόγους μεταξύ συναρπαστικών χαρακτήρων. Φυσικά, όλα αυτά είναι και πάλι εδώ, στο δεύτερο παιχνίδι.
Οι χαρακτήρες, παλιοί και νέοι, είναι πολύ ενδιαφέροντες, με πλούσιο υπόβαθρο, εξαιρετικές ερμηνείες και υπέροχα σχέδια, γεμάτα με προσωπικότητα και μια ιδιαίτερη ματιά στη μυθολογία της αρχαίας Ελλάδας. Επίσης, οι ιστορίες τους είναι βουτηγμένες στη μυθολογία, σε έναν συνδυασμό γεγονότων από εκείνη και από το lore του παιχνιδιού, που έχει στηθεί με προσοχή στη λεπτομέρεια.
Η πλοκή ξετυλίγεται σιγά-σιγά, λίγο σε κάθε run, με μοναδικό τρόπο που διατηρεί το ενδιαφέρον αμείωτο.
Η ελληνική μετάφραση του Hades II
Ξεκινώντας, πάντως, το Hades II, το πρώτο πράγμα που μου τράβηξε το ενδιαφέρον είναι η ελληνική γλώσσα στις ρυθμίσεις -θυμάμαι να γράφουμε ότι η εταιρεία έψαχνε μεταφραστή (αν το διαβάζεις, εσύ που έκανες τη μετάφραση, στείλε μου ένα μήνυμα κάπου), αλλά το είχα ξεχάσει.
Ναι, λοιπόν, το Hades II έχει Ελληνικά σε υπότιτλους και μενού, κάτι πλήρως ταιριαστό στο σενάριο και το setting. Ταιριαστή είναι και η απόδοση των διαλόγων, αλλά υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να διορθωθούν. Αρχικά μπήκα στο New Game με τον φόβο ότι πρόκειται για μετάφραση από συστήματα ΑΙ, αλλά, ευτυχώς, δεν είναι έτσι· πρόκειται για δουλειά ανθρώπου, σίγουρα.
Προφανές γίνεται ότι οι διάλογοι έχουν μεταφραστεί από άνθρωπο εξαιτίας τέτοιων παραδειγμάτων: το «The great tactician Odysseus» γίνεται «ο τρανός, πολύτροπος Οδυσσέας», το «The great Selini» γίνεται «ουρανόφαντη Σελήνη», η Μηλινόη, όταν κάποιος αναφέρεται σ’ εκείνη ως «Em» (χαϊδευτικά), γίνεται «Νόη».
Όλες καλές επιλογές, ταιριαστές και πιστές στο πνεύμα. Ωστόσο, διαβάζουμε λάθη όπως «τις πλήρες», λείπουν τόνοι εδώ κι εκεί, αλλού είναι κολλημένες δύο λέξεις μεταξύ τους, κάπου βλέπουμε «Ο Βαρκάρη» ή «Η Επιθέσεις σου», αλλά και ότι μια κατάρα κάνει τους εχθρούς να μας προκαλούν λιγότερη «δουλειά» και όχι ζημιά.
Όπως και να ‘χει, όμως, μπορώ να προτείνω να παίξετε στα Ελληνικά, επειδή (αν εξαιρέσουμε μερικά λάθη εδώ κι εκεί, η πλειονότητα των οποίων μοιάζει με βιασύνη/απουσία ιδανικών συνθηκών για τη δουλειά του ατόμου που έκανε τη μετάφραση) έχει γίνει σωστή απόδοση του νοήματος και του ύφους.
Εγώ έχω παίξει στα Ελληνικά ως τώρα -και συνεχίζω- και δεν το έχω μετανιώσει, αλλά ελπίζω να γίνει καλύτερη επιμέλεια μέχρι να κυκλοφορήσει ο τίτλος στην ολοκληρωμένη μορφή του.
Το νέο σύστημα μάχης του Hades II
Η πρώτη σημαντική αλλαγή που παρατηρούμε, εκτός από όσες σχετίζονται με το σενάριο, έχει να κάνει με το στιλ μάχης της Μηλινόης. Καθώς είναι μάγισσα, η νέα πρωταγωνίστρια έχει μια μπάρα για τα ξόρκια της, η οποία ξεκινά γεμάτη σε κάθε αναμέτρηση και αδειάζει όσο χρησιμοποιούμε τις ειδικές επιθέσεις μας.
Η Μηλινόη έχει τη δυνατότητα να πολεμήσει χρησιμοποιώντας αρκετά όπλα, τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους και ξεκλειδώνονται σιγά-σιγά, αλλά έχει κάποιες στάνταρ κινήσεις. Με το ένα πλήκτρο επιτίθεται με τη βασική της επίθεση (μπορεί να είναι ranged ή melee, ανάλογα με το όπλο που κρατάμε), με το άλλο κάνει ειδική επίθεση και με ένα άλλο χρησιμοποιεί τον «Κατάδεσμο», που δημιουργεί έναν κύκλο στο έδαφος, γύρω της, και ακινητοποιεί τους εχθρούς που βρίσκονται στο εσωτερικό του.
Έχουμε, επίσης, dash. Αν κρατήσουμε πατημένα τα πλήκτρα, ενεργοποιούμε τη δεύτερη λειτουργία του καθενός. Η κανονική επίθεση κάνει το βασικό ξόρκι, η ειδική το ειδικό και ο Κατάδεσμος προκαλεί ζημιά μόλις εξαφανιστεί, ενώ το πατημένο dash γίνεται τρέξιμο.
Με αυτές τις βασικές κινήσεις το Hades II καταφέρνει να φτιάξει ένα πάρα πολύ ευέλικτο και διασκεδαστικό σύστημα μάχης. Η Μηλινόη έχει διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τον Ζαγρέα, όταν τη χειριζόμαστε, ενώ οι νέες κινήσεις αλλάζουν σημαντικά τη ροή της μάχης. Με τη Μηλινόη πρέπει να διαχειριζόμαστε την μπάρα μαγείας, να παγώνουμε εχθρούς στον χώρο, να χτυπάμε πολλούς μαζί με τα ξόρκια (για παράδειγμα, το βασικό ξόρκι του πρώτου όπλου χτυπά όλους τους εχθρούς σε μια γραμμή).
Ο χειρισμός είναι άψογος, η κίνηση πάντα ομαλή, το interface ξεκάθαρο σε κάθε στιγμή, ώστε να μπορούμε απλώς κοιτώντας το πεδίο της μάχης να πάρουμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες (για παράδειγμα, πολλά debuffs φαίνονται πάνω στους εχθρούς -ένα είναι σαν σύννεφο στο κεφάλι τους, άλλο καρδούλες γύρω τους, για να τα ξεχωρίζουμε- ενώ μπορούμε να καταλάβουμε πότε είναι διαθέσιμο το dash κοιτώντας τον τρόπο που τρέχει η Μηλινόη, για να δούμε αν αφήνει πίσω της μια σκιά).
Οι εχθροί έχουν αρκετούς τύπους και κάθε κίνησή τους είναι πάντα ξεκάθαρη, μέσω ενδείξεων που μας δίνουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουμε την αντίδρασή μας.
Μετά από μερικές ώρες, το μάτι εκπαιδεύεται και η ανάλυση όλων αυτών και πολλών άλλων στοιχείων γίνεται φυσικά, χωρίς ενεργή προσπάθεια. Μαεστρική δουλειά από τη Supergiant.
Το σύστημα μάχης είναι ακόμα καλύτερο αυτήν τη φορά, με νέες δυνατότητες που το αναπτύσσουν ιδανικά το διαφοροποιούν τόσο, ώστε να νιώθουμε αμέσως σαν στο σπίτι μας, αλλά να υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις και νέο υλικό για πειραματισμό, σε μεγαλύτερο βάθος.
Σε σημεία χρειάζεται καλύτερη ρύθμιση, καθώς κάποιες μάχες μπορεί να είναι κάπως αλλόκοτα ζυγισμένες και να δυσκολεύουν αχρείαστα (ας πούμε, με μεγάλο αριθμό mobs), ενώ σε άλλα κομμάτια θέλει διορθώσεις στα μενού -για παράδειγμα, υπάρχουν μενού που δεν κάνουν ξεκάθαρους κάποιους μηχανισμούς και μπορεί να παίζετε για ώρες χωρίς να έχετε ανακαλύψει κάτι σημαντικό, το οποίο είναι μπροστά στα μάτια σας αλλά δεν επεξηγείται.
Όλα αυτά, όμως, και άλλα μικρολαθάκια, περιμένω ότι θα διορθωθούν σιγά-σιγά με τα επόμενα updates του παιχνιδιού. Εξάλλου, πρόκειται για μικρά θέματα, που δεν πλήττουν σημαντικά την εξαιρετική εικόνα του τίτλου.
Να σημειωθεί ότι υπάρχουν συστήματα και περιεχόμενο που ακόμη δεν έχω δει, αλλά θα τα συζητάμε σιγά-σιγά, όσο το παιχνίδι εμπλουτίζεται και βελτιώνεται.
Η δομή των runs, τα γραφικά, η μουσική του Hades II
Άλλο βασικό σημείο είναι τα «Boons», τα δώρα που μας δίνουν οι θεοί σε κάθε run, για να φτιάξουμε τα builds μας (σημαντικά είναι και τα μόνιμα upgrades, που ξεκλειδώνουμε εκτός της κάθε απόπειρας, όταν είμαστε στο σπίτι μας).
Η δομή δεν έχει αλλάξει σημαντικά: κυκλοφορούμε σε χώρους γεμάτους με εχθρούς και παγίδες και, μόλις νικήσουμε ό,τι κινείται σε ένα δωμάτιο, διαλέγουμε ανάμεσα σε δύο πόρτες, με κριτήριο ένα εικονίδιο που μας ενημερώνει για το περιεχόμενο των δωματίων όπου οδηγούν -μπορεί να έχουν λεφτά, να έχουν ψυχές (χρησιμοποιούνται για upgrades) ή να έχει ένα Boon, για το οποίο μαθαίνουμε μόνο τη γενική εικόνα (τον θεό που θα μας το δώσει) και όχι την ακριβή του λειτουργία.
Υπάρχουν, πάντως, νέα στοιχεία στη δομή. Υπάρχουν νέου τύπου δωμάτια, που μας βάζουν να κάνουμε διαγωνισμό με άλλο χαρακτήρα για να δούμε αν θα σκοτώσουμε περισσότερους εχθρούς πιο γρήγορα. Υπάρχουν άλλα δωμάτια, στα οποία ένας χαρακτήρας μάς βοηθά στη μάχη. Σε άλλα δωμάτια αποκτούμε μια ασπίδα (σαν αυτή των εχθρών) που διαλύεται όσο τρώμε damage και προστατεύει το health μας.
Υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που παρουσιάζονται οι ενδείξεις στις πόρτες, υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο πώς κάνουμε επιλογές (σε προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού), υπάρχουν κάποιες εκπλήξεις που δεν θα αποκαλύψω, αλλά θα πω ότι το Hades II έχει πειραματιστεί με τη δομή και έχει αλλάξει αρκετά στοιχεία του προκατόχου του, ώστε -πάλι- η εμπειρία να είναι οικεία αλλά συναρπαστική, με εντελώς νέες ιδέες σε σημεία.
Επίσης, βοηθά η καλύτερη ποικιλία στις περιοχές που επισκεπτόμαστε (οπτικά και σχεδιαστικά -υπάρχουν, ας πούμε, πιο ανοιχτές περιοχές), ενώ και τα γραφικά είναι ακόμα καλύτερα αυτή τη φορά, με περισσότερες λεπτομέρειες σε χώρους και χαρακτήρες, θαυμάσια animations και πιο εντυπωσιακά χρώματα. Στο στάδιο αυτό, στην Early Access, κάποια -λίγα- μοντέλα χαρακτήρων είναι placeholders, αλλά τα υπόλοιπα είναι εξαίσια.
Δεν μπορώ να μην κάνω μια αναφορά στη μουσική: με μελωδίες-αναφορές στο πρώτο παιχνίδι, οι νέες συνθέσεις κερδίζουν αμέσως τις εντυπώσεις, στα γνωστά στάνταρ της εταιρείας ανάπτυξης, ενώ υπάρχουν κάποια πολύ εντυπωσιακά σημεία του soundtrack, που σχετίζονται με τους χαρακτήρες, αλλά θα σας αφήσω να τα δείτε χωρίς spoilers.
Τα Boons των θεών, τα builds
Στα Boons φαίνεται ότι έχει γίνει προσεκτική δουλειά: οι ικανότητες που μας δίνουν οι θεοί έχουν σχεδιαστεί με βάση εκείνες της Μηλινόης.
Για παράδειγμα, μπορούμε να παίξουμε ένα run με build που βασίζεται αποκλειστικά στον Κατάδεσμο, να μεγαλώσουμε το μέγεθος του κύκλου του και να ενεργοποιήσουμε έναν κυκλώνα στο εσωτερικό του, που κάνει ζημιά στους εχθρούς, ενώ, παράλληλα, να αυξήσουμε το damage που κάνει το όπλο μας ενώ πολεμάμε εκεί.
Μπορούμε να αποκτήσουμε τη δυνατότητα να ρίχνουμε τριγύρω μας κεραυνούς όσο τρέχουμε, σπαταλώντας mana συνεχώς αλλά καταστρέφοντας τους εχθρούς αποδοτικά -και, σε μια τέτοια περίπτωση, έχουμε την ανάγκη για περισσότερο mana, άρα πρέπει να κυνηγάμε τα δωμάτια που περιέχουν τέτοιες αναβαθμίσεις. Με την εισαγωγή των νέων αυτών δυνατοτήτων, το σύστημα των αναβαθμίσεων γίνεται πιο βαθύ και έχει περισσότερες επιλογές -αν και περιμένω ακόμα περισσότερες, όσο το Hades II λαμβάνει νέο περιεχόμενο.
Τα builds είναι φανταστικά, κάθε run γίνεται εντελώς διαφορετικών εξαιτίας τους (ειδικά αν βάλουμε και τα όπλα στην εξίσωση), η ποικιλία είναι μεγάλη και η παρουσίαση άψογη (κάθε φορά που μας δίνει ένα Boon, ο κάθε θεός μάς μιλά για λίγο, επεκτείνοντας το lore, δίνοντάς μας πληροφορίες για το υπόβαθρό του και σχολιάζοντας πρόσφατα γεγονότα -αν μιλήσουμε με έναν θεό πρώτα, ένας άλλος μπορεί να σχολιάσει τη συνάντησή μας μαζί του, αργότερα).
Οι εντυπωσιακοί διάλογοι του Hades II
Ο διάλογος είναι μεγάλος σε όγκο, τόσο ώστε να μην επαναλαμβάνεται, ακόμα και στην Early Access. Κάθε φορά που συναντάς έναν χαρακτήρα ακούς νέο διάλογο, κάθε φορά που αντιμετωπίζεις ένα boss ακούς νέο διάλογο, κάθε συνάντηση συμβάλλει στην πρόοδο της πλοκής.
Όπως και στο πρώτο παιχνίδι, έτσι και σε αυτό, η Supergiant έχει στήσει ένα εντυπωσιακό σύστημα διαλόγων: δυναμικό, πληθωρικό, περίπλοκο και πάρα πολύ διασκεδαστικό. Υπάρχουν και κάποια συστήματα, πάλι, όπως η δυνατότητα να δίνουμε δώρα στους χαρακτήρες, για να ξεκλειδώνουμε ειδικά upgrades.
Η Μηλινόη είναι έξοχη πρωταγωνίστρια, οι άλλοι χαρακτήρες εξίσου συναρπαστικοί, οι διάλογοι καλογραμμένοι και η βασική ιστορία συνεχώς κεντρίζει το ενδιαφέρον.
Οι αναβαθμίσεις, τα συστήματα προόδου
Μέχρι εκεί που έφτασα, δεν βρήκα επιλογή για αλλαγή του χώρου, για cosmetics και διακοσμητικά. Βρήκα, όμως, ένα ανανεωμένο σύστημα αναβαθμίσεων, με πολλές επιλογές, το οποίο ξεδιπλώνεται σταδιακά και ποτέ δεν μπερδεύει και δεν κουράζει με υπερβολική πληροφορία, αφού ο ρυθμός παρουσίασης νέων μηχανισμών είναι υποδειγματικός.
Έχουμε ένα σύστημα αναβαθμίσεων που είναι μόνιμες, το οποίο βασίζεται σε κάρτες που ξεκλειδώνουμε σπαταλώντας ένα από τα currencies του παιχνιδιού -μπορούμε να φοράμε συγκεκριμένο αριθμό από αυτές τις κάρτες, αλλά σπαταλώντας ένα άλλο currency αυξάνουμε τη χωρητικότητα.
Υπάρχουν τα όπλα, που εμφανίζονται σιγά-σιγά και ξεκλειδώνονται σπαταλώντας άλλου τύπου currencies. Υπάρχουν εργαλεία (μεταξύ άλλων: καλάμι ψαρέματος, φτυάρι για να σκάβουμε, αξίνα για να παίρνουμε πόρους από πετρώματα), τα οποία παίρνουμε μαζί μας σε κάθε απόπειρα, ένα τη φορά, για να αποκτούμε διάφορα υλικά, τα οποία χρησιμοποιούνται σε αναβαθμίσεις.
Υπάρχουν έμποροι, υπάρχουν δώρα για τους χαρακτήρες, υπάρχουν ειδικοί κατάλογοι με αποστολές που, αν ολοκληρώσουμε, παίρνουμε διάφορους πόρους, υπάρχει ένα τεράστιο τσουκάλι με συνταγές που ξεκλειδώνουν διάφορα «καλούδια», μερικά εκ των οποίων αλλάζουν σημαντικά την εμπειρία, αφού εμφανίζουν νέες λειτουργίες.
Υπάρχουν φυτά που μπορούμε να φυτέψουμε στο σπίτι μας και, γενικά, όπως καταλαβαίνετε, το υλικό που προσφέρει το Hades II στα συστήματά του είναι ιδιαίτερα πλούσιο, ακόμα περισσότερο από εκείνο του προκατόχου του, ακόμα και σε αυτό το πρώιμο στάδιο.
Πραγματικά, η συχνότητα εισαγωγής νέων μηχανισμών και συστημάτων είναι εντυπωσιακή και δεν σε αφήνει να βαρεθείς ούτε στιγμή -ενώ κάποια από αυτά τα συστήματα είναι πολύ σημαντικά και αλλάζουν αρκετά τη ροή της εμπειρίας.
Η δυσκολία του Hades II, τα Bosses
Η δυσκολία είναι καλά ζυγισμένη και απαιτεί καλή εκμάθηση των συστημάτων και των builds, αντανακλαστικά, προσοχή σε ό,τι συμβαίνει στον χώρο, αλλά και ενασχόληση με τις αναβαθμίσεις, σε αρκετά runs. Το grinding δεν μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί αρνητικά, αφού σε κάθε νέο run υπάρχουν νέα πράγματα για να δούμε και να ανακαλύψουμε.
Επιστρέφει και το εμπνευσμένο easy mode, το λεγόμενο God Mode, που αυξάνει την αντίστασή μας στη ζημιά των εχθρών, όσο παίζουμε και χάνουμε (+2% κάθε φορά που χάνουμε).
Τα bosses είναι εξαιρετικά και απαιτητικά, οι αναμετρήσεις με τους εχθρούς γίνονται χαοτικές -αλλά πάντα έχουμε τον απόλυτο έλεγχο όσων συμβαίνουν στην οθόνη. Θα πρέπει, στα επόμενα updates του παιχνιδιού, να προστεθούν νέα bosses (μεγάλα bosses, γιατί μικρά υπάρχουν αρκετά), ώστε να μην αντιμετωπίζουμε ακριβώς τα ίδια σε κάθε run (κάτι που έκανε εξαιρετικά το πρώτο Hades). Μια τέτοια προσθήκη μοιάζει σχεδόν σίγουρη.
Δυνατή αρχή για το Hades II
Το Hades II ξεκινά πολύ δυνατά και δείχνει ότι η Supergiant έχει ξεκάθαρο όραμα για το sequel. Η ιστορία είναι πιο συναρπαστική, οι χαρακτήρες φανταστικοί, οι συνδέσεις με το πρώτο παιχνίδι διασκεδαστικές (δεν είναι ανάγκη να το έχεις παίξει για να ασχοληθείς με το δεύτερο), οι διάλογοι σπινθηροβόλοι και η νέα πρωταγωνίστρια υπέροχη.
Το νέο σύστημα μάχης είναι ιδανικά σχεδιασμένο, οι αναβαθμίσεις μπορούν να σε κρατήσουν για δεκάδες ώρες.
Οπτικοακουστικά το Hades II τα πηγαίνει περίφημα, δεν υπάρχουν bugs, πάντα τρέχει άψογα και το περιεχόμενο είναι ήδη υπεραρκετό για να μιλάμε για ένα πλήρες, εξαιρετικό παιχνίδι.
Περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε την πορεία του τίτλου στη διάρκεια της Early Access, για να δούμε πώς θα μοιάζει στην τελική μορφή του και… όλα δείχνουν ότι το sequel θα ξεπεράσει το πρώτο Hades, όσο δύσκολο κι αν φαίνεται αυτό… Ήδη το ξεπερνά, σχεδόν σε κάθε σημείο. Υποδειγματική δουλειά από τη Supergiant, σε κάθε πτυχή.
Το Hades II μοιάζει ήδη με παιχνίδι πρόθυμο να πάει ακόμα παραπέρα τις ιδέες του προκατόχου του, να πάει ακόμα παραπέρα το είδος, το gaming γενικότερα.
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Supergiant Games
Εκδότρια Εταιρεία: Supergiant Games
Είδος: Roguelike
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 6 Μαΐου 2024 (Early Access)
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview.