Η βετεράνος της βιομηχανίας, Jade Raymond, εγκαταλείπει την ηγεσία της Haven, του νέου στούντιο του PlayStation, το οποίο ίδρυσε το 2021.
Η Jade Raymond, μία από τις πιο γνωστές προσωπικότητες της gaming βιομηχανίας, αποχώρησε από την Haven Studios, το στούντιο του PlayStation που ίδρυσε η ίδια το 2021. Η αποχώρησή της έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο, καθώς η ομάδα εργάζεται πάνω στο Fairgames, ένα live-service online shooter που είχε ανακοινωθεί το 2023.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Jason Schreier στο Bloomberg, η Sony δεν παρείχε στους εργαζόμενους συγκεκριμένο λόγο για την αποχώρηση της Raymond. Ωστόσο, πηγές με γνώση της κατάστασης ανέφεραν ότι η αποχώρηση συνέπεσε με ένα εξωτερικό δοκιμαστικό του Fairgames, το οποίο δημιούργησε ανησυχίες εντός της ομάδας σχετικά με την πρόοδο και την αποδοχή του τίτλου.
Σε επίσημη δήλωση, εκπρόσωπος του PlayStation ανέφερε:
«Η Jade Raymond υπήρξε απίστευτη συνεργάτης και οραματίστρια στην ίδρυση της Haven Studios. Της είμαστε ευγνώμονες για τη συμβολή και την ηγεσία της και της ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στο επόμενο κεφάλαιο της καριέρας της.»
Παράλληλα, το PlayStation δήλωσε ότι παραμένει δεσμευμένο στην υποστήριξη της Haven, ορίζοντας ως υπεύθυνους του στούντιο τους Marie-Eve Danis και Pierre-François Sapinski.
Το Fairgames αποτελεί μία από τις λίγες επιζήσασες προσπάθειες της ευρύτερης στρατηγικής της Sony να επενδύσει σε live-service τίτλους με στόχο συνεχή έσοδα. Αν και αρχικά είχε προγραμματιστεί για το φθινόπωρο του 2025, φαίνεται να έχει μετατεθεί για την άνοιξη του 2026.
Η στρατηγική αυτή έχει ήδη υποστεί πλήγματα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Concord, ένα άλλο online shooter που κυκλοφόρησε το 2024 αλλά αποσύρθηκε μέσα σε δύο εβδομάδες λόγω της κακής αποδοχής του.
Ποια είναι η Jade Raymond
Η Raymond έχει μακρά ιστορία στον χώρο των video games, έχοντας συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία του πρώτου Assassin’s Creed στην Ubisoft. Αργότερα εργάστηκε στην EA, ενώ είχε και ηγετική θέση στο αποτυχημένο cloud gaming εγχείρημα Google Stadia. Η Haven ήταν το προσωπικό της project, ιδρυμένο το 2021 στον Καναδά και εξαγορασμένο από τη Sony το 2022.
Η αποχώρησή της εγείρει ερωτήματα για τη δημιουργική κατεύθυνση του Fairgames αλλά και για τη γενικότερη πορεία των live-service παιχνιδιών στην πλατφόρμα του PlayStation.