High on Life – Review

High on Life: Το ξεκινάς για το χιούμορ, μένεις για το εξαιρετικό gameplay. Διαβάστε στο review για τους μηχανισμούς αλλά και το σενάριο του νέου τίτλου του Justin Roiland.

Το High on Life έκανε αίσθηση, πριν ακόμη κυκλοφορήσει. Ένα παιχνίδι του Justin Roiland, συνδημιουργού του Rick and Morty, του δημοφιλούς καρτούν, το οποίο έχει στον πυρήνα του το χιούμορ.

Δεν έχουμε αρκετά χιουμοριστικά παιχνίδια, δεν υπάρχουν αρκετές παρωδίες άλλων τίτλων. Υπάρχει το Stanley Parable, βγήκε το The Last Hero of Nostalgaia, παλιότερα είδαμε το Armed and Dangerous και μερικά άλλα, όμως πρόκειται για ένα είδος με περιορισμένες κυκλοφορίες.

Έτσι, με δεδομένη και τη δημοφιλία του Rick and Morty, πολύς κόσμος έδειξε ενδιαφέρον για το High on Life -και το γεγονός ότι είναι διαθέσιμο στον κατάλογο του Game Pass είναι σίγουρα βοηθητικό.

High on Life

Photo: Squanch Games

High on Life: Ένα χιουμοριστικό FPS-Metroidvania

Λοιπόν, από την πρώτη στιγμή είναι ξεκάθαρες οι προθέσεις του High on Life. Αυτό που δεν είναι αμέσως ξεκάθαρο είναι ότι πρόκειται για ένα, εκτός από αστείο, πολύ αξιόλογο παιχνίδι πρώτο προσώπου, τύπου FPS-Metroidvania.

Η πρώτη σκηνή μάς βάζει αμέσως στο κλίμα και γρήγορα διαπιστώνουμε τι θα ακολουθήσει: ένας χείμαρρος διαλόγου, με ατάκες, λογοπαίγνια, ρωγμές στον τέταρτο τοίχο, με ομιλία σε ρυθμό πολυβόλου.

Τα αστεία είναι πολλά, δεν τα προλαβαίνεις εύκολα -ειδικά αν θέλεις να διαβάζεις τους υπότιτλους και δεν σου αρκεί η φωνή των χαρακτήρων, η οποία, αναμενόμενα, είναι επίσης χαοτική.

High on Life

Photo: Squanch Games

Πώς είναι το χιούμορ του High on Life

Τώρα, όσον αφορά την ποιότητα του χιουμοριστικού μέρους του High on Life, είναι λογικό να υπάρξουν διάφορες απόψεις. Αν σας αρέσει το Rick and Morty, πιθανότατα θα απολαύσετε πλήρως το High on Life, όσον αφορά στο σενάριο και στους διαλόγους του.

Αν δεν ξέρετε τι είναι/δεν έχετε δει το Rick and Morty, μάλλον θα νιώσετε λίγο άβολα στην αρχή, αλλά σιγά-σιγά θα συνηθίσετε τον καταιγιστικό ρυθμό και τις έντονες φωνές. Αν θα σας αρέσει, εξαρτάται από το είδος του χιούμορ που απολαμβάνετε.

Προσωπικά, δεν είμαι fan του Rick and Morty. Δεν το σιχαίνομαι, αλλά δεν μου κάνει «κλικ». Έτσι, δεν μου έκανε ιδιαίτερο «κλικ» και το ύφος του High on Life. Όμως, επειδή πρόκειται για βιντεοπαιχνίδι, το οποίο σατιρίζει τον χώρο του gaming, τις τάσεις στο gameplay, τις «μόδες», την κριτική των ΜΜΕ και πολλά άλλα στοιχεία των video games, μπόρεσα να απολαύσω το High on Life περισσότερο απ’ ό,τι το Rick and Morty -με δεδομένο και τον περιορισμένο αριθμό τέτοιων παιχνιδιών.

Το αν θα σας αρέσει το χιούμορ είναι κάτι υποκειμενικό. Ωστόσο, μπορούμε να μιλήσουμε για λιγότερο υποκειμενικές πτυχές της αφήγησης. Οι διάλογοι έχουν γραφτεί με πλήρη συνέπεια στο επιδιωκόμενο ύφος, οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί, η πλοκή είναι επαρκής για να διατηρήσει το ενδιαφέρον ως το τέλος.

High on Life

Photo: Squanch Games

Καταιγιστικοί διάλογοι, όχι πάντα με ευχάριστο τρόπο

Δεν πρόκειται για επαναστατικό σενάριο, όμως κάνει τη δουλειά του. Το κομμάτι που δεν τα πηγαίνει πολύ καλά, δυστυχώς, είναι ο ρυθμός. Ενώ κατά τη διάρκεια του gameplay ακούτε συνεχώς τα ζωντανά όπλα σας να μιλούν ενώ σας κοιτούν στα μάτια και εσείς πηδάτε, πυροβολείτε, αποφεύγετε σφαίρες, σε άλλα σημεία πρέπει να μείνετε ακίνητοι για να ακούσετε μακροσκελείς διαλόγους, που δεν είναι αρκετά «σπινθηροβόλοι» για να υποστηρίζουν τη διάρκειά τους.

Δεν υπάρχει κουμπί «skip», δυστυχώς, ούτε των σκηνών αλλά ούτε και των ξεχωριστών τμημάτων ενός διαλόγου, και το αποτέλεσμα γίνεται κουραστικό, ενίοτε. Πάντως, αν σας ενοχλεί ο διάλογος in-game, μπορείτε να μειώσετε τη συχνότητά του ή να τον απενεργοποιήσετε εντελώς -καλοδεχούμενη λειτουργία, χωρίς αμφιβολία.

Διαβάστε επίσης:  High on Life: Ένα νέο FPS, από τον δημιουργό του Rick and Morty

Το περιεχόμενο αποτελείται από «καφρίλες», δολοφονίες παιδιών ως παρωδία άλλων τίτλων που δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο, εξωγήινους που μιλούν για το σεξ και τα φετίχ τους (μερικά περιλαμβάνουν βασανιστήρια), θα πρέπει να διαλέξετε αν μια μπλε μπάλα με μάτια και στόμα είναι πιο σέξι από μια κόκκινη και ,τέλος πάντων, αν αυτό είναι το χιούμορ που σας αρέσει, θα περάσετε υπέροχα, παρά τις φλύαρες τάσεις της αφήγησης, που κουράζουν.

Η αφοσίωση στο ύφος ενίοτε γυρνά «μπούμερανγκ»

Ένα ακόμα σημείο που ενδέχεται να σας ενοχλήσει εντοπίζεται στην αφοσίωση του High on Life στους στόχους του. Για παράδειγμα, σε ένα σημείο αποφασίζει να σατιρίσει τα παιχνίδια με «detective mode». Βάζει μουσική τύπου Blade Runner και μας στέλνει στα σοκάκια μιας φουτουριστικής πόλης για να ανακρίνουμε κόσμο. Μετά, μας βάζει να σκανάρουμε ξεχωριστά στοιχεία για να καταλάβουμε τι συνέβη.

Επειδή αφοσιώνεται πολύ στον σκοπό του, το High on Life σε αυτά τα σημεία, για να κοροϊδέψει τις τάσεις αυτές του σύγχρονου gameplay, γίνεται βαρετό. Δηλαδή, η σάτιρα αρχίζει να γίνεται εμφανής, αλλά δεν μένει εκεί: συνεχίζει, συνεχίζει κι άλλο, κι άλλο και μετά λίγο ακόμη -κάτι που γενικά τείνει να κάνει ο τίτλος, να μην ξέρει πού να σταματήσει.

Τέλος πάντων, εγώ δεν θα τερμάτιζα το παιχνίδι αυτό με ευχαρίστηση, εάν δεν με κρατούσε το gameplay του. Ευτυχώς, το έκανε.

Αν και στην αρχή φαίνεται ότι θα παίξουμε ένα απλό shooter, τελικά βλέπουμε ότι ο σχεδιασμός «ανοίγεται» σχετικά νωρίς (το παιχνίδι διαρκεί 8 ώρες περίπου για το βασικό σενάριο, μπορεί να φτάσει τις 12-15 με το παράπλευρο περιεχόμενο), με νέες ιδιότητες, καινούργια όπλα και πίστες για να εξερευνήσουμε.

High on Life

Photo: Squanch Games

Συναρπαστικά όπλα, διασκεδαστικά abilities

Λοιπόν, όταν «ανοίγει» το gameplay, δείχνει και τα «δόντια» του. Τα όπλα μας, εκτός από το να μιλούν διαρκώς, μπορούν και να πυροβολούν, με δύο τρόπους το κάθε ένα: έναν «απλό» και έναν «ειδικό». Οι σφαίρες δεν τελειώνουν, απλώς αδειάζουν οι γεμιστήρες και θέλουν reload για το απλό mode και cooldown για το ειδικό.

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν το gameplay διασκεδαστικό είναι η ποκιλία των όπλων μας. Το κάθε ένα έχει εντελώς διαφορετική συμπεριφορά (στον διάλογο αλλά και στη μάχη): άλλο ρίχνει βόμβες που εκτοξεύουν τους εχθρούς ψηλά, άλλο πετυχαίνει αντιπάλους πίσω από τοίχους, μπορούμε να κάνουμε τον χρόνο να κυλά αργά κατά βούληση σε συγκεκριμένα σημεία, να σκαρφαλώνουμε σε πλατφόρμες, να πηγαίνουμε ψηλά με τον γάντζο μας, να μαχαιρώνουμε τους εχθρούς με ένα μαχαίρι που ουρλιάζει από χαρά όταν βλέπει αίμα, να ρίχνουμε κρύσταλλους α λα Halo και να συνδυάζουμε διάφορες επιθέσεις μεταξύ τους για να κάνουμε μεγάλη ζημιά στους εχθρούς.

Οι πίστες είναι σχεδιασμένες με εξαιρετικό τρόπο, ώστε να προκύπτουν συνεχώς «αρένες» με συναρπαστικές μάχες, στις οποίες βρίσκουμε διάφορα σημεία του περιβάλλοντος τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε για να κινούμαστε συνεχώς και να αποφεύγουμε τις σφαίρες των εχθρών (η δυσκολία είναι ικανοποιητική, σχετικά αυξημένη -υπάρχουν και ξεχωριστά modes). Όταν έχουμε πια ξεκλειδώσει αρκετές ιδιότητες, οι μάχες γίνονται πάρα πολύ διασκεδαστικές.

Επίσης, ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίον το High on Life αξιοποιεί το οπτικό feedback: κάποια όπλα «δείχνουν» με μια ματιά πόσες σφαίρες έχει ο γεμιστήρας τους, μερικοί εχθροί «δείχνουν» με τις στολές τους πόσο health τους απομένει. Τα bosses είναι πολύ διασκεδαστικά, οι εχθροί ικανοποιητικοί όσον αφορά στη συμπεριφορά τους, αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότεροι ξεχωριστοί τύποι τους.

High on Life

Photo: Squanch Games

Καλοστημένο platforming, «άρωμα» Metroid Prime, με κάποιους αστερίσκους

Εκτός μάχης, κάνουμε platforming, το οποίο λειτουργεί απροσδόκητα καλά -και καλύτερα απ’ ό,τι συνήθως, όταν μιλάμε για παιχνίδια σε πρώτο πρόσωπο. Οι πίστες έχουν στηθεί με στιλ Metroidvania: όταν προχωράμε, βρίσκουμε ιδιότητες που ξεκλειδώνουν μέρη στις προηγούμενες, όπου δεν μπορούσαμε ως τότε να πάμε. Το αποτέλεσμα, στο κομμάτι της εξερεύνησης, θυμίζει το Metroid Prime με πολύ ευχάριστο τρόπο (σε απλοποιημένη μορφή, ωστόσο).

Διαβάστε επίσης:  XDefiant: Αναβολή επ' αόριστον για το FPS της Ubisoft

Σε κάποια σημεία τα επίπεδα δεν έχουν ξεκάθαρο σχεδιασμό και οδηγούμαστε σε τυχαίο platforming, σε μέρη που δεν φαίνονται «σωστά», με αποτέλεσμα να πέφτουμε σε παράξενους γκρεμούς και να «κολλάμε» σε γωνίες, αλλά, γενικά, το level design είναι ικανοποιητικό και λειτουργικό (υπάρχει και ένα ακριβές waypoint, σχεδόν πάντα, που βοηθά να μην χανόμαστε αλλά αφαιρεί από την εξερεύνηση).

Αν και, συνολικά, το σύστημα είναι εξαιρετικό, υπάρχουν κάποια προβλήματα. Μερικά πλήκτρα είναι τοποθετημένα κάπως αλλόκοτα, και σε περίπλοκες κινήσεις μας μπορεί να μπερδευτούμε λίγο, ενώ εμφανίζονται και κάποια glitches εδώ κι εκεί, με κολλήματα μέσα σε τοίχους, αλλά και bugs που χρειάζονται restart από checkpoint (πχ εξαφανίζεται ένα boss εν μέσω της μάχης). Επίσης, εντοπίζονται αναίτια κάποιοι αόρατοι τοίχοι, σε σημεία μπαίνουμε μέσα σε τοίχους και σε άλλα «κολλάμε» στην κίνηση, πάνω σε αντικείμενα του περιβάλλοντος -κάτι ενοχλητικό, όταν παίζουμε γρήγορες μάχες με στοιχεία «bullet hell».

High on Life

Photo: Squanch Games

Το High on Life είναι ιδιαίτερα όμορφο

Οπτικά, το High on Life είναι πολύ όμορφο, περισσότερο απ’ ό,τι περιμένετε. Υπάρχουν κάποια σημεία που δεν ανταποκρίνονται στο γενικό υψηλό επίπεδο, όπως τα μοντέλα και τα animations των ανθρώπινων χαρακτήρων, αλλά οι εξωγήινοι, τα ζωντανά όπλα μας, οι χαρακτήρες που δεν είναι ανθρωποι γενικά είναι καλοσχεδιασμένοι, και οι κινήσεις τους (σε πρόσωπα και σώματα) είναι καλοδουλεμένες. Τα περιβάλλοντα, επίσης, κερδίζουν αμέσως τις εντυπώσεις, είτε πρόκειται για φουτουριστικές πόλεις, είτε για διαστημικά δάση και κίτρινες ερήμους σε κάποιον παράξενο πλανήτη.

Τα εφέ είναι εξαιρετικά, οι χώροι μεγάλοι και όμορφοι, το draw distance ικανοποιητικό, οι τεχνικές επιδόσεις επίσης δεν δημιουργούν προβλήματα και, γενικά, το High on Life είναι ένα εντυπωσιακό, καρτουνίστικο παιχνίδι, με ιδιαίτερο art direction (που δεν εγγυώμαι ότι θα αρέσει σε κάθε άτομο, σε κάθε γούστο). Τέλος, η μουσική είναι πετυχημένη, ταιριαστή πάντα, και συντροφεύει ιδανικά το gameplay, «δείχνοντας» πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν οι μάχες (και τα ηχητικά εφέ, επίσης, «δείχνουν» ότι ένας εχθρός πέθανε, μεταξύ άλλων).

Τέλος πάντων, μάλλον ήδη ξέρετε αν το High on Life είναι ένα παιχνίδι για εσάς, με βασικό στοιχείο το χιούμορ του. Ωστόσο, πίσω από το αστείο αυτό σενάριο κρύβεται ένα απρόσμενα ολοκληρωμένο μίνι Metroidvania, με διασκεδαστική εξερεύνηση και χορταστικές μάχες. Θέλουμε περισσότερα χιουμοριστικά παιχνίδια!

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, Xbox One, Xbox Series X|SΔοκιμάστηκε σε: Xbox Series S
Εταιρεία Ανάπτυξης: Squanch Games
Εκδότρια Εταιρεία: Squanch Games
Είδος: FPS / Metroidvania / Action-Adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 12 Δεκεμβρίου 2022
Official website: high-on-life/

Θετικά

  • Πολλά, διαφορετικά, συναρπαστικά όπλα
  • Διασκεδαστικές μάχες, με αρκετή ευελιξία
  • Καλοσχεδιασμένη εξερεύνηση, άρτιο platforming
  • Χιούμορ, σάτιρα πολλών στοιχείων του σύγχρονου gaming
  • Εξαιρετικοί ηθοποιοί
  • Πολύ αξιόλογος οπτικοακουστικός τομέας

Αρνητικά

  • Κάποια glitches και bugs
  • Μπορούσε να έχει περισσότερα είδη εχθρών
  • Σε σημεία, το level design δεν τα καταφέρνει
  • Οι διάλογοι, ενίοτε, κουράζουν, όπως και κάποια τμήματα του gameplay

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ