Hirogami – Review

Ένας κόσμος γεμάτος origami!

To Hirogami προσφέρει μια κλασική platforming περιπέτεια, στην οποία κοντράρονται η τεχνολογία με την παράδοση.

Η δημιουργικότητα λαμβάνει αρκετά “χτυπήματα” από την A.I. τον τελευταίο χρόνο. Με μερικές εντολές μπορούν να δημιουργηθούν όχι μόνο πειστικές εικόνες, αλλά και βίντεο. Κάτι τέτοιο πρέπει να είχαν στο μυαλό τους στο GYAAR Studio όταν δημιουργούσαν το Hirogami. Ένα 3D platformer δείχνει μια παραδοσιακή τέχνη, το origami, να πλήττεται από την τεχνολογία. Το συγκεκριμένο studio είναι μέλος της Bandai Namco Studios Singapore και έχει σκοπό να αναδείξει τη δημιουργικότητα νέων developers που εντάσσονται στο δυναμικό της.

Hirogami - Clear Blight

Photo: Kakehashi Games / VG24.gr

Ένας χάρτινος κόσμος δέχεται ψηφιακή επίθεση

Η ιστορία μας λαμβάνει χώρα σε έναν φανταστικό κόσμο φτιαγμένο από origami, ο οποίος δέχεται επίθεση από το Blight. Ψηφιακά όντα που καταλαμβάνουν τον κόσμο και παίρνουν στον έλεγχό τους όλα τα χάρτινα ζωάκια του. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Hiro, έναν ήρωα (χα) που είναι ειδικός στην τέχνη του origami, αλλά έχει χάσει τις δυνάμεις του και δεν μπορεί να μεταμορφωθεί. Σκοπός μας να σταματήσουμε την εξάπλωση του Blight από την πηγή του και να σώσουμε τα ζώα που έχουν επηρεαστεί. Και αυτό θα γίνει με την εξυγίανση των shrines που θα βρούμε στο ταξίδι μας.

Το παιχνίδι είναι αρκετά σύντομο, με τα γεγονότα να ξεδιπλώνονται (χα, ξανά) σε 10 κεφάλαια, με 2 ή 3 επίπεδα σε κάθε κεφάλαιο. Κάθε ένα από αυτά έρχεται με έξι στόχους. Εκπληρώνοντάς τους, λαμβάνουμε χρυσά cranes, απαραίτητα για την πρόοδο στο παιχνίδι μας, αλλά και άλλα collectables, με τα οποία μπορούμε να κάνουμε upgrade στις ικανότητές μας ή να ξεκλειδώσουμε μουσική.

Οι στόχοι μπορεί να απαιτούσαν από το να ολοκληρώσουμε το επίπεδο χωρίς να φάμε ζημιά ή σε συγκεκριμένο χρόνο, μέχρι να ανακαλύψουμε ένα κρυφό μέρος του επιπέδου. Πολλές φορές επαναλαμβάνονται, αλλά σίγουρα προσφέρουν replayability στα επίπεδα. Με βάση τα παραπάνω, ένα ολοκληρωμένο playthrough μάς πήρε 5 ώρες, με λίγα πισωγυρίσματα για να συλλέξουμε τα cranes που μας έλειπαν και να προχωρήσουμε παρακάτω.

Hirogami - Flat Paper

Photo: Kakehashi Games / VG24.gr

Platforming με προβλήματα…

Ως ένα 3D platformer, το Hirogami δεν θα λέγαμε πως πρωτοτυπεί σε κάτι. Χωρίς απαραίτητα αυτό να είναι κακό. Με βάση το origami, ο ήρωας μπορεί να πάρει διάφορες μορφές προκειμένου να περιηγηθεί, αλλά και να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους και τα εμπόδια που θα συναντήσει. Ο χειρισμός είναι αρκετά απλός, με το jump, δύο ικανότητες/επιθέσεις για κάθε μορφή και… την επιλογή να γίνουμε ένα επίπεδο φύλλο χαρτιού. Το τελευταίο βοηθάει πολύ προκειμένου να περάσουμε από στενά σημεία μιας πίστας.

Οι μορφές που μπορούμε να πάρουμε είναι από ζώα που σώζουμε, και είναι τρία: αρμαντίλο, βάτραχος και γορίλας. Κάθε μορφή αρμόζει καλύτερα σε κάποια κατάσταση. Για παράδειγμα το αρμαντίλο για να τρέξουμε σε πλατφόρμες που πέφτουν. Ο βάτραχος για να καλύψουμε μεγαλύτερες αποστάσεις και ο γορίλας για να κρεμαστούμε σε σχοινιά. Δυστυχώς, δεν αξιοποιούνται ισόποσα. Μάλιστα, μία από αυτές, ξεχάσαμε πως υπήρχε μιας και χρησιμοποιήθηκε μόνο στο σημείο, που την ξεκλειδώσαμε.

Αντίστοιχα, οι ικανότητες του βασικού ήρωα υστερούν, με το double jump να μην είναι αρκετό για βασικό platforming και οι επιθέσεις του να είναι πολύ πιο ριψοκίνδυνες από αυτές του βατράχου για παράδειγμα. Το αποτέλεσμα ήταν να εναλλάσουμε διαρκώς μεταξύ των μορφών. Κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά ταυτόχρονα μας έκανε να αμφισβητήσουμε πολλές επιλογές στο level design.

Hirogami - Armadillo

Photo: Kakehashi Games / VG24.gr

Δεν ήταν λίγες οι στιγμές που το όλο concept μάς θύμισε το Tearaway και το λέμε μόνο θετικά. Το χάρτινο περιβάλλον, οι ήρωες και η αίσθηση του stop motion στις κινήσεις. Κι εκεί όμως υπάρχουν μικροπροβλήματα. Οι χοντροκομμένες κινήσεις του ήρωα δεν δένουν καλά, με σημεία να φαίνονται αρκετά άσχημα.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του γορίλα και των σχοινιών που κρεμιέται, το animation όταν πάει να πιαστεί είναι αρκετά αμήχανο. Αντίστοιχες περιπτώσεις είχαμε στα animations από κάποια collectables όταν τα σηκώναμε. Το collectable εξαφανιζόταν χωρίς κάποιο animation, δίνοντας μια αίσθηση πρόχειρης δουλειάς ή απειρίας.

Μια κάμερα, ποια κάμερα;

Flight

Photo: Kakehashi Games / VG24.gr

Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ. Το μεγαλύτερο αγκάθι του παιχνιδιού είναι η κάμερα του. Η αλήθεια είναι πως είχαμε καιρό να δούμε 3D platformer με σταθερή κάμερα. Σε κάποιες περιπτώσεις, το έχουμε δει να δουλεύει αρκετά καλά, όπως για παράδειγμα στο Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Το πρόβλημα είναι πως στην περίπτωση του Hirogami η υλοποίηση είναι αρκετά κακή.

Σε πολλές περιπτώσεις χάνουμε το βάθος και δεν ξεχωρίζουμε πού μπορούμε να “πατήσουμε” και πού όχι. Αντίστοιχα, σε στιγμές μάχης, η κάμερα είναι κεντραρισμένη στον πρωταγωνιστή. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον βάτραχο, με τον οποίο πηδάμε ψηλά στον αέρα για να επιτεθούμε στον αντίπαλο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη βλέπουμε ούτε το έδαφος, αλλά ούτε και τον αντίπαλο και να πολεμάμε στα τυφλά. Τέτοιες περιπτώσεις μας ενοχλούν ένα τσακ παραπάνω όταν ένας από τους στόχους της πίστας είναι να την ολοκληρώσουμε χωρίς να φάμε ζημιά.

Κλείνουμε το σερί των αδυναμιών με τις μάχες. Αρχικά, γίνονται επαναλαμβανόμενες πολύ σύντομα. Η ποικιλία των εχθρών είναι μικρή και αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, χωρίς ιδιαιτερότητες. Δεν χρειάστηκε ποτέ να πούμε ότι θα χρησιμοποιήσουμε μια άλλη μορφή γιατί η τρέχουσα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Ο βάτραχος πρωταγωνιστεί για άλλη μια φορά, αποδεικνύοντας πως δεν έχει γίνει σωστό balance, μιας και πραγματικά κάνει τα πάντα και συμφέρει.

Hirogami – Ένας χάρτινος ήρωας με… λάθος τσακίσεις

Obstacles

Photo: Kakehashi Games / VG24.gr

Το Hirogami προσφέρει έξυπνο platforming και level design σε χάρτινα περιβάλλοντα με έντονα χρώματα. Δυστυχώς, όμως, έχει βασικά προβλήματα με την κάμερα που επηρεάζουν την εμπειρία. Οι μορφές έχουν καλά abilities που όμως δεν χρησιμοποιούνται με την ίδια συχνότητα, ούτε στις μάχες ούτε στο platforming. Ειδικότερα, οι μάχες θα λέγαμε πως είναι από τα πιο αδύναμα σημεία του τίτλου, με ανέμπνευστους εχθρούς και στιγμές δράσης που δεν ενθουσιάζουν. Κάποια αμήχανα animations σίγουρα θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε αν πήγε κάτι στραβά ή απλά έτσι είναι. Παρ’ όλα αυτά, η εμπειρία μας με το παιχνίδι σε γενικές γραμμές ήταν αρκετά καλή. 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC,  PS5Hirogami - Boxart
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Bandai Namco Studios Singapore Pte. Ltd. / Bandai Namco Studios Malaysia
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Kakehashi Games
Είδος:‌ Action/Platform
Ηλικίες:‌ 3+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 3 Σεπτεμβρίου 2025
Official website:‌ link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρείa για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Μια καλή μεταφορά της τέχνης του origami στον κόσμο των platformers
  • Platforming / level design
  • Το περιβάλλον και οι πίστες είναι πανέμορφα

Αρνητικά

  • Κακή κάμερα
  • Αμήχανα ή ακόμα και απόντα animations
  • Βασικές μάχες που δεν ενθουσιάζουν
  • Κάποιες ικανότητες μένουν ανεκμετάλλευτες τόσο στη μάχη, όσο και στο platforming

Βαθμολογία

6
Μέτριο
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

1 σχόλιο

zoritoler imol 08 Oct 2025, 12:06 - 12:06

I cherished as much as you’ll obtain performed proper here. The cartoon is tasteful, your authored material stylish. nevertheless, you command get got an shakiness over that you wish be turning in the following. in poor health indubitably come more in the past again since exactly the similar nearly very regularly inside of case you shield this increase.

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ