Αν είστε κι εσείς Potterheads, ή αλλιώς «βαθιά φανατικοί του Harry Potter κόσμου» (σημειώνω για τους «μαγκλ» αναγνώστες), εδώ και λίγες ώρες νιώθετε όπως κι εγώ· τρομερά ενθουσιασμένοι, ανυπόμονοι και κατά πάσα πιθανότητα συγκινημένοι, έχοντας παρακολουθήσει την τελευταία State of Play και την παρουσίαση νέου υλικού από το Hogwarts Legacy, το παιχνίδι της Avalanche Software και της Warner.
Δεν είναι όμως η συνηθισμένη χαρά που παίρνουμε ως gamers στις ανά τους καιρούς εκθέσεις και τα events, όταν κάποιο γνωστό μας franchise μεταφέρεται στις κονσόλες και ετοιμαζόμαστε να δούμε μια νέα μορφή ψυχαγωγίας να ντύνεται από κόσμους και χαρακτήρες γνώριμους κι αγαπημένους. Αυτή τη φορά, ένα παιδικό όνειρο γίνεται πραγματικότητα!
Για τους παίκτες της γενιάς μου, η γνωριμία με το σύμπαν του Harry Potter έγινε σε ένα χρονικό σημείο όπου μόλις είχαμε εξοικειωθεί με τα licensed 3D adventures του PlayStation 1, με αμέτρητες άλλες ταινίες να αποκτούν ομώνυμα video-games, κάποιες φορές αξιόλογα και κάποιες κωμικοτραγικά. Ήταν, πάντως, μια τάση που έχτισε τις βιβλιοθήκες μας, αλλά και τις πρώτες εμπειρίες μας σαν μπόμπιρες, λειτουργώντας μερικές φορές επικουρικά στην άσκηση των fandom ορέξεών μας.
Εντός του φαντασιακού πλαισίου και υπό το πρίσμα της παιδικότητας, φτιάξαμε μέσα στο κεφάλι μας ιστορίες επί ιστοριών, με βάση μικρά και απλοϊκά video-games που βασίστηκαν σε παιδικές ταινίες. Στην περίπτωση του Harry Potter, η μετάβαση από τα βιβλία στη μεγάλη οθόνη ήταν ήδη ένα μεγάλο σοκ που έφερε περισσότερο κόσμο σε επαφή με τον μαγικό κόσμο της J.K Rowling. Τα παιχνίδια που το συνόδευσαν μνημονεύονται μέχρι και σήμερα, είτε ως memes με τον Hagrid, είτε ως μερικά εκ των εμβληματικότερων του είδους.
Στα χείλη μου είχε αρχίσει να σχηματίζεται από τότε ένα μικρό «γαμώτο» που δεν έβγαινε, γιατί εκείνα τα χρόνια φοβόμασταν το… πιπέρι στο στόμα. Όσο κι αν λάτρευα τα πρώτα Potter games, είχαν κάποια χαρακτηριστικά που τα θεμελίωναν δομικά, αφαιρώντας στοιχεία από την πιστότητα στο σύμπαν του παιχνιδιού και την ιστορία των βιβλίων. Ακόμα και τότε πίστευα πως οι λόγοι είναι ξεκάθαροι, παρά το νεαρό της ηλικίας, αναγνωρίζοντας πως δεν θα είχε νόημα μια απλή επανάληψη όσων διάβασα στα αγαπημένα μου βιβλία.
Έχοντας νωπές τις πρώτες επαφές με RPG τίτλους, μια μικρή φαντασίωση άρχισε να χτίζεται στο πίσω μέρος του μυαλού μου, που, καθώς το πάθος μου για το franchise μεγάλωνε, ενώ ωρίμαζα ως gamer και υπολόγιζα τις προοπτικές, μετουσιώθηκε σε παράπονο και διακαή πόθο: ήθελα να νιώσω κι εγώ μέρος αυτού του κόσμου!
Δεν αρκούσε πια ένα adaptation της ταινίας, ούτε μου έφτανε να προσποιούμαι πως είμαι ο Daniel Radcliff στις… κομμένες σκηνές. Ήθελα να γίνω μέρος αυτού του κόσμου, φτιάχνοντας τον χαρακτήρα μου, επιλέγοντας τον κοιτώνα μου, ζώντας μια πιο «δική μου» περιπέτεια. Οι συνθήκες έμοιαζαν ιδανικές, τα δικαιώματα τα είχε μεγάλη εταιρία, τα ως τότε παιχνίδια είχαν πάει σχετικά καλά σε πωλήσεις… γιατί όχι λοιπόν;
Κι όμως, αυτό το ερώτημα έμεινε αναπάντητο για διάστημα αρκετό ώστε δικαιώματα να χαθούν, παιχνίδια να αφαιρεθούν από τα stores (preservation μηδέν) και, αναπόφευκτα, το saga του Harry να ολοκληρωθεί λογοτεχνικά και κινηματογραφικά, εξαλείφοντας τις όποιες πιθανότητες να συμβεί το πολυπόθητο.
Έστω ετεροχρονισμένα, στην εποχή του «χλιαρού» Fantastic Beasts και μιας γενιάς παιδιών, με… άγνωστες λέξεις, οι “ψιλογερασμένοι” και “ψιλονέοι” συνάμα millennials είδαν την Warner να ανακοινώνει καινούριο παιχνίδι στον κόσμο του Harry Potter, το Hogwarts Legacy, ένα Action RPG που βάζει μανδύα και ψηλό καπέλο στον χαρακτήρα μας και μας πετά στη θρυλική Σχολή για Μαγείες και Ξόρκια.
Τα πρώτα trailer του Hogwarts Legacy δείχνουν πλάνα που έχουν leakάρει αρκετά νωρίτερα, δημιουργώντας τον αστικό μύθο ενός παιχνιδιού που πολλοί ονειρεύονται, αλλά δεν θα κυκλοφορήσει ποτέ γιατί (μάλλον) κάπου «κόλλησε» και ματαιώθηκε. Όταν λοιπόν επισημοποιείται, νιώθουμε σύσσωμα πως ζούμε όνειρο και όπου να ‘ναι θα ξυπνήσουμε. Οι καθυστερήσεις, το περιορισμένο δημοσιευμένο δείγμα δουλειάς και το backstory της εταιρίας ανάπτυξης μας έβαλε σε σκέψεις σχετικά με το αν θα το προλάβουν τα παιδιά μας και πώς θα είναι το τελικό αποτέλεσμα.
Μετά από ΟΛΟ αυτό, έχουμε επιτέλους μια State of Play που, απροσδόκητα, αφιερώνεται στο Hogwarts, εστιάζοντας σε όλα όσα χρειάζονται για να πειστεί και ο πιο δύσπιστος πως το σκατό έγινε αληθινό (shit got real).
Παραθέτω λοιπόν σημεία της παρουσίασης, από το βίντεο που έχω δει πλέον διψήφιο αριθμό από φορές, τα οποία με έκαναν να καρδιοχτυπήσω δυνατά και να βροντοφωνάξω: ΝΑΙ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ!
ΖΩΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
Αυτό που προλόγισα με στόμφο, την ανάγκη μου να ζήσω τη σχολική εμπειρία του Hogwarts που μου επικοινώνησαν τα βιβλία, γίνεται με τον καλύτερο τρόπο.
Αφήνοντας την ιστορία για λίγο στην άκρη, τις μάχες και τις παράπλευρες δραστηριότητες, έχουμε τον βασικό πυρήνα του school life. Φτιάχνουμε τον χαρακτήρα της αρεσκείας μας, τον βάζουμε στον οίκο που μας εκφράζει (το καπέλο του Pottermore με έχει βγάλει Ravenclaw) και μπαίνουμε στο σπουδαστικό πρόγραμμα με τα Φίλτρα, την Άμυνα κατά των Σκοτεινών Τεχνών και όλα αυτά τα iconic classes στα οποία θα θέλαμε να μαθητεύσουμε αντί για τα συμβατικά της Χημείας και των Αρχαίων Ελληνικών. Μένει να μάθουμε τι βάθος θα έχει το mission arc της μαγικής μας εκπαίδευσης, όμως δηλώνεται ρητά στο trailer ότι αυτή η σχολική ρουτίνα είναι βασικό κομμάτι της εμπειρίας.
Θα μπορούμε να περιηγηθούμε σε κάθε σπιθαμή του κάστρου, να πετάξουμε από πάνω του με σκουπόξυλο, ιππόγρυπες και θέστραλ, καθώς θα ανακαλύπτουμε τη νέα εκδοχή του Wizarding World.
ΠΙΣΤΟ ΣΤΟ LORE, ΑΥΤΟΦΩΤΟ ΚΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ
Η βασική απορία των fans αφορά εξαρχής τη σύνδεση του παιχνιδιού με την ιστορία του Harry Potter. Έχει απαντηθεί καιρό πριν από τους devs, όμως το υπενθυμίζουμε, πως το Hogwarts τοποθετείται στον ίδιο κόσμο με εκείνο του βιβλίου, χρόνια πριν τα συμβάντα που απασχόλησαν το Harry Potter. Για την ακρίβεια, σχεδόν έναν αιώνα πριν, κάτι που απαντά το δευτερεύον ερώτημα, σχετικά με το αν θα πρέπει να περιμένουμε cameo εμφανίσεις από γνωστές φιγούρες. Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική, όμως μην απογοητεύεστε· οι αναφορές ΣΙΓΟΥΡΑ θα είναι αμέτρητες.
Το ίδιο το ίδρυμα είναι πιστό στις περιγραφές, με μικρές διαφοροποιήσεις, ώστε να νιώσουν και οι σχεδιαστές του δημιουργική άνεση. Επιπροσθέτως, στο trailer είδαμε σημεία και χαρακτήρες που δεν εμφανίζονται στις ταινίες, παρά την εκτενή αναφορά που τους γίνεται στα βιβλία.
Στο «Κύπελλο της Φωτιάς», η Ερμιόνη ιδρύει το Μ.Υ.Ξ.Α. (S.P.E.W.) επιχειρώντας να πείσει τα ξωτικά να συνδικαλισθούν. Αρκετές σελίδες αφιερώθηκαν στη δράση των πρωταγωνιστών σε σχέση με το κίνημα, ενώ πέρασαν και στα ενδότερα του κάστρου κατά την προσπάθεια, στις κουζίνες, για παράδειγμα, που δεν είχαμε δει ποτέ αποτυπωμένες σε εικόνα, μέχρι το trailer. Το ίδιο ίσχυε για χαρακτήρες με συμμετοχή στα γεγονότα των πρώτων τόμων του Harry Potter, όπως το φάντασμα Peeves που στο παιχνίδι θα μπαίνει στα πόδια μας συχνά-πυκνά.
Τοποθεσίες εκτός της σχολής, επίσης, με σημαντικό ρόλο στις αφηγήσεις της Rowling, θα εξερευνηθούν εκτενώς, δίνοντας και μια φρέσκια ανάγνωση στον περιβάλλοντα χώρο του κτίσματος. Σπηλιές, αρχαία ερείπια και αφανείς πτυχές του «Απαγορευμένου Δάσους» είναι μόνο μερικές από τις τοποθεσίες που θα επισκεφτούμε, ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι θα φτάσουμε και πιο μακριά… Το γραφικό χωριουδάκι Hogsmeade θα είναι βασικό σημείο αναφοράς σε ό,τι έχει να κάνει με τις συναναστροφές με εξωσχολικούς, αλλά και τα ψώνια μας, σε ρούχα και εξαρτήματα που θα μας χρησιμεύσουν ποικιλοτρόπως.
ΜΑΓΟΙ ΚΑΘΕ ΚΟΠΗΣ
Το πολυεπίπεδο σύμπαν του Harry Potter μας δίδαξε πως υπάρχουν αμέτρητοι τύποι μαγείας που μπορεί να εντρυφήσει κανείς. Στο παιχνίδι θα μπορείτε να φτιάξετε το «build» που προτιμάτε. Σας αρέσουν τα ξόρκια; Αφιερώστε χρόνο στην εκμάθηση μιας μεγάλης γκάμας και πάρτε τη μάχη στα χέρια σας. Σας γοήτευαν πάντα τα φανταστικά πλάσματα και τα μαγικά φυτά; Καλλιεργήστε ή βρείτε στη φύση τον δικό σας στρατό και οργανώστε το πλάνο ανάλογα. Έχετε έφεση στα φίλτρα και τα μαντζούνια; Βάλτε φόκο στο καζάνι σας και προετοιμάστε ένα πόσιμο boost για την κρίσιμη στιγμή. Νιώθετε all around τσίφτηδες μάγιστροι που τα προλαβαίνουν όλα; Καλή τύχη με τη διαχείριση του χρόνου σας… (άραγε θα έχουμε διαθέσιμο χρόνο τύπου Persona ή μια πιο συμβατική check list; ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΝΑ ΜΑΘΩ!)
Σε κάποια στιγμή του trailer ο πρωταγωνιστής εκτελεί την απαγορευμένη κατάρα «Αβάντα Κεντάβρα», ενώ ο εκφωνητής υπογραμμίζει πως εμείς φτιάχνουμε τη μοίρα μας. Νιώθω ένα σπάνιο τρόπαιο να ξεπετάγεται, με ένα bad ending που γινόμαστε ένας Slytherin wannabe Θανατοφάγος με τα όλα του… αλλά ας μην προδικάζουμε κι ας μην τσουβαλιάζουμε τους αγαπητούς πρασινοφόρους συμμαθητές μας (σας βλέπω, καθήκια).
Θα είστε μοναχικοί λύκοι; Θα κάνετε παρέα με παιδιά από άλλους οίκους; Θα τους βοηθήσετε; Θα σας βοηθήσουν κι εκείνοι; Όλα είναι στο χέρι μας. Ξέρουμε ήδη πως οι φιλίες είναι στο πρόγραμμα, αλλά θα έχει άραγε και romance options; Ακόμα ένας λόγος να περιμένω καρτερικά το παιχνίδι, για να δω πως ακριβώς θα διαχειριστεί τις κοινωνικές διεπαφές. Θα έχουμε σημαντικό αντίκτυπο από τις επιλογές μας; Θα υπάρχει βάθος διαλόγων;
Η ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Το παιχνίδι, σύμφωνα με τους δημιουργούς, θέλει να φύγει από τη σκιά του τεράστιου Potter Saga και του πιο πρόσφατου Fantastic Beasts, χτίζοντας κάτι αυθεντικό. Έτσι, η ιστορία δεν έχει καμία σχέση με όσα γνωρίζαμε, πλην των όποιων αναφορών σε σημαντικά συμβάντα της ιστορίας των μάγων.
Ο πρωταγωνιστής έχει μια ιδιαίτερη επαφή με ένα κομμάτι αρχαίας μαγείας που δεν κατέχουν πολλοί, ούτε καν οι φτασμένοι μάγοι του σύγχρονου κόσμου. Υπό άγνωστες συνθήκες, χάνει αρκετές χρονιές της φοίτησης και έτσι ξεκινάει… από την 5η τάξη, κάτι βολικό, αφού σίγουρα η teen καθημερινότητα έχει μεγαλύτερο σασπένς από εκείνη ενός 11χρονου μυξιάρικου, που δεν του επιτρέπεται καλά-καλά η έξοδος από το προαύλιο.
Ένας καθηγητής βρίσκει εξαιρετικά χρήσιμα τα χαρίσματά μας και ζητά τη βοήθειά μας με τις υποψίες που έχει πως ένας μεγάλος κίνδυνος ελλοχεύει ανάμεσα στις τάξεις των goblin, που προετοιμάζουν μια τεράστια εξέγερση. Τις λεπτομέρειες θα σας τις αφήσω να τις ανακαλύψετε μόνοι σας. Η ουσία, πάντως, βρίσκεται σε αυτή τη σύγκρουση των μάγων με μαγικά πλάσματα που λόγω «συνθηκών» έχουν αποθρασυνθεί.
HOGWARTS ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Η κυκλοφορία του παιχνιδιού είναι προγραμματισμένη για το τέλος του 2022, αλλά η λίστα με τις διαθέσιμες πλατφόρμες ζαλίζει. Εκτός από το PC και τα πιο πρόσφατα PlayStation 5 και Xbox Series, το Legacy θα παίξει και στα PlayStation 4, Xbox One και Switch!
Φαντάζομαι πως οι αισθητικές εκπτώσεις στις παλιότερες κονσόλες θα είναι σημαντικές, αναλογιζόμενος τα εφέ που είδαμε στο trailer, όμως τα θετικά νέα είναι πως θα έχει περισσότερος κόσμος τη δυνατότητα να το απολαύσει.
Οι δημιουργοί έχουν δεσμευτεί και για ποικιλία από accessibility features, κάτι που διευρύνει το target audience ακόμα περισσότερο.
Το παιχνίδι είναι αυστηρά Single Player, χωρίς πλάνα για co-op ή Multiplayer, ενώ έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο των microtransactions για τα εξαγοράσιμα αντικείμενα και τον ρουχισμό.
ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ
Το Hogwarts Legacy θα είναι το πρώτο μεγάλο παιχνίδι της Portkey, του label της Warner που αφορά το σύμπαν του Harry Potter. Έχουν προηγηθεί κυκλοφορίες εφαρμογών και παιχνιδιών για κινητά και αν όλα πάνε καλά με το εγχείρημα στο mainstream gaming, ίσως να δούμε sequels, spin-offs ή άλλες προσπάθειες από διάφορα studios.
ΣΩΠΑΣΕ ΚΥΡΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ…
Η αναμονή τους επόμενους μήνες θα είναι εξαντλητική για όλους εμάς, που πλέον ζούμε κι αναπνέουμε για αυτό το παιχνίδι. Ωστόσο, «φάγαμε τον γάιδαρο» και όσο πλησιάζουμε στην περίοδο κυκλοφορίας θα γίνονται διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες και μας ξεδιψούν, όσο να ‘ναι.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα.