Homeseek – Review

Το Homeseek, μια νέα κυκλοφορία από ελληνική εταιρεία ανάπτυξης, είναι ένα καλοφτιαγμένο, διασκεδαστικό και σκληρό παιχνίδι στρατηγικής.

Ακολουθώντας τα χνάρια του Frostpunk, αλλάζοντας όμως τη βασική ιδέα, το Homeseek προσπαθεί να μας βάλει σε δύσκολη θέση, να μας κάνει να σκεφτούμε κάθε μας κίνηση. Και το πετυχαίνει, αξιοποιώντας, επίσης, αρκετές δικές του ιδέες με αποδοτικό σχεδιασμό.

Η επιβίωση στη μεγάλη ξηρασία του Homeseek

Βασική ιδέα του παιχνιδιού της Traptics είναι: η Γη έχει γίνει μια δυστοπική, αποξηραμένη ερημιά. Στη μεγάλη ξηρασία αυτή, το νερό είναι ό,τι πολυτιμότερο υπάρχει.

Σε αυτό το υπόβαθρο, καλούμαστε να βοηθήσουμε ομάδες ανθρώπων να επιβιώσουν. Πρέπει να βρούμε νερό, φαγητό και να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις, σε μια μεταποκαλυπτική ερημιά γεμάτη με κινδύνους.

homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Το Homeseek παίζεται όπως ένα συνηθισμένο παιχνίδι στρατηγικής: με κάμερα από ψηλά και κλικ του ποντικιού.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε για να επιβιώσουμε, σε γενικές γραμμές, είναι το εξής: να φτιάχνουμε τις κατάλληλες εγκαταστάσεις, ώστε να εκμεταλλευτούμε τους λιγοστούς πόρους του περιβάλλοντος.

Η διαδικασία περιλαμβάνει διαχείριση πόρων, επιλογές προτεραιοποίησης με βάση τις ανάγκες μας και αποφάσεις που αφορούν παράγοντες έξω από τον καταυλισμό μας.

Συγκέντρωση και διαχείριση πόρων κάτω από τον καυτό ήλιο

Αν έχετε παίξει Frostpunk, το βασικό σκέλος του gameplay θα σας είναι γνώριμο.

Οι άνθρωποι εργάζονται μόνο συγκεκριμένες ώρες της κάθε ημέρας, από το πρωί ως το απόγευμα (μπορούμε να κάνουμε fast-forward και παύση), πρέπει να τρώνε και να πίνουν νερό, να έχουν σπίτια για να ξεκουράζονται, ενώ πρέπει να λειτουργούν και ιατρικές εγκαταστάσεις για να θεραπεύουν ασθένειες.

Βασική διαφορά σε σχέση με το Frostpunk είναι ότι το Homeseek θέτει ως βασικούς κινδύνους τη ζέστη και την ξηρασία, όχι το κρύο -οι άνθρωποι αρρωσταίνουν, συνήθως, λόγω της κακής ποιότητας του μολυσμένου νερού που πίνουν.

Διαφορές υπάρχουν και στον τρόπο συλλογής των πόρων.

Η δομή του campaign, το νερό στο επίκεντρο των μηχανισμών

Το campaign του Homeseek είναι χωρισμένο σε κεφάλαια, τα οποία αποτελούν δύο ξεχωριστά μέρη και παρουσιάζουν σιγά-σιγά τους μηχανισμούς του gameplay.

Στην αρχή, θα φτιάχνετε πηγάδια σε συγκεκριμένα σημεία, όπου έχει απομείνει λίγο νερό κακής ποιότητας, για να μπορέσετε να το αντλήσετε.

homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Για να ταΐσετε τους ανθρώπους, θα μαζεύετε φαγητό από θάμνους που βρίσκονται στην περιοχή. Οι πόροι αυτοί δεν είναι άπειροι, βέβαια, και θα πρέπει να βρείτε τρόπο να επιμηκύνετε τη διάρκειά τους.

Οι συνδέσεις, ένα βασικό mechanic του Homeseek

Λοιπόν, κάθε εγκατάσταση που χτίζουμε στο Homeseek πρέπει να συνδεθεί με σημεία εισόδου και εξόδου, ανάλογα με τη λειτουργία που έχει. Για παράδειγμα: θα φτιάξετε ένα πηγάδι και θα το συνδέσετε με την εγκατάσταση όπου αποθηκεύετε το νερό.

Αργότερα, θα αποκτήσετε πρόσβαση σε όλο και πιο περίπλοκα μηχανήματα. Μετά από κάποιες πίστες, θα φτιάχνετε εγκαταστάσεις που αντλούν και καθαρίζουν το νερό από μια αποθήκη και θα τις συνδέετε με μια άλλη εγκατάσταση, όπως με ένα κέντρο διανομής του καθαρού (καθαρότερου, έστω) νερού, για να γίνεται πιο αποδοτική χρήση από τους πολίτες.

Όσο προχωρά το παιχνίδι θα βρείτε πολλούς μηχανισμούς: φάρμες που παίρνουν νερό και βγάζουν τροφή, ζώα για κυνήγι, εγκαταστάσεις αφαλάτωσης για εκμετάλλευση του θαλασσινού νερού, μεταξύ άλλων.

  • Δείτε στην παρακάτω εικόνα πώς το Homeseek δείχνει τις συνδέσεις μεταξύ κτιρίων, με ξεχωριστά χρώματα για να είναι ξεκάθαρες όλες οι λειτουργίες:
homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Ο ρυθμός παρουσίασης νέων μηχανισμών είναι σωστά ζυγισμένος, η επεξήγηση επαρκής (όχι πάντα πλήρως -ποτέ, όμως, πλήρως ανεπαρκής) και η χρήση τους είναι εύκολη όσον αφορά στην εκμάθηση, αλλά δύσκολη στην τελειοποίηση.

Water, food, scrap

Η διαχείριση των πόρων έχει αρκετό βάθος για να είναι διασκεδαστική και για να δυσκολεύει σε αρκετά σημεία (υπάρχουν τρία modes δυσκολίας).

Σοφή επιλογή είναι η χρήση λίγων ξεχωριστών πόρων: νερό, φαγητό και παλιοσίδερα για κατασκευές. Δεν υπάρχουν πολλοί ξεχωριστοί τύποι υλικών για να μπερδευόμαστε.

Το νερό, μόνο, χωρίζεται σε διάφορες μορφές: σε μολυσμένο, σε κακής ποιότητας και σε καθαρό -ας πούμε, το φαγητό επηρεάζεται από την ποιότητα του νερού, σε ορισμένες περιπτώσεις.

Καθώς πρόκειται για τον βασικό πόρο του Homeseek, η επιλογή αυτή για περαιτέρω ανάπτυξη του νερού είναι σωστή και οδηγεί σε ανάγκη για χτίσιμο πολλών διαφορετικών εγκαταστάσεων με περίπλοκες συνδέσεις.

homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Επίσης, υπάρχει κάποιος βαθμός ευελιξίας όσον αφορά στην προσέγγιση που μπορείτε να ακολουθήσετε για να λύσετε κάθε πρόβλημα, ώστε να βρείτε το δικό σας στιλ gameplay.

Στην αρχή μπορεί να δυσκολευτείτε κάπως, αφού δεν εξηγούνται όλα τα συστήματα όσο θα έπρεπε και χρειάζεται λίγο trial and error για να βρείτε πώς λειτουργεί κάθε μηχάνημα.

Διαβάστε επίσης:  Advance Wars: Νέες πληροφορίες για το 1+2: Re-Boot Camp

Ωστόσο, όταν, πλέον, έχετε καταλάβει πώς να φτιάχνετε συνδέσεις και πώς να αξιοποιείτε ιδανικά κάθε εγκατάσταση, το gameplay γίνεται πολύ διασκεδαστικό και απαιτητικό σε σωστό βαθμό.

Καλοδουλεμένο interface, επαρκείς πληροφορίες, με κάποιους αστερίσκους

Υπάρχουν κάποια σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, όπως η απουσία ξεκάθαρων ενδείξεων για το χτίσιμο κάποιων κτιρίων και την για έκταση που επηρεάζουν οι λειτουργίες τους, αλλά, ακόμα και αυτά τα ατοπήματα συνηθίζονται μετά από μερικές ώρες, αφού έχουμε μάθει καλά κάθε μηχανισμό.

Η εικόνα είναι καθαρή, τα κτίρια ξεχωρίζουν μεταξύ τους για να διακρίνουμε εύκολα το είδος τους, το interface δίνει όσες πληροφορίες χρειαζόμαστε χωρίς να μπερδεύει. Επίσης, είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να θυμίζει σωλήνες και σκουριασμένα μέταλλα, μια πολύ σωστή επιλογή.

Θα μπορούσε να υπάρχει η δυνατότητα για περισσότερο zoom out, για απομάκρυνση της κάμερας ώστε να βλέπουμε μεγάλες εκτάσεις γης, ειδικά σε επίπεδα που μας βάζουν να διαχειριστούμε τέτοιες.

Homeseek: Στρατηγική, επιβίωση, αλλά και roleplaying

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα τμήματα του Homeseek είναι ο τρόπος που ενσωματώνει στο gameplay συστήματα από διάφορα είδη παιχνιδιών.

Εκτός από τη διαχείριση των πόρων και το χτίσιμο με ιδανικό τρόπο ώστε να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όσο πιο αποδοτικά γίνεται το περιβάλλον (έχει σημασία η απόσταση, ας πούμε, ενώ και το υψόμετρο παίζει ρόλο -και, ενίοτε, ο καιρός), υπάρχουν και κάποιοι μηχανισμοί που έρχονται από παιχνίδια ρόλων.

Όσο προχωράτε στο campaign, θα βρείτε ότι έχετε τη δυνατότητα να στέλνετε ανθρώπους σε αποστολές εκτός καταυλισμού.

Όταν στείλετε μια ομάδα σε τέτοιο expedition, θα πρέπει να διαλέγετε πού θα πηγαίνει, επιλέγοντας μεταξύ περιοχών που βρίσκονται κοντά σας. Όλα γίνονται σε έναν χάρτη με εικονίδια (δείτε την παρακάτω εικόνα), δεν χειρίζεστε άμεσα τους ανθρώπους στην αποστολή.

overworld map

photo: Traptics/The Iterative Collective

Όταν φτάνετε σε μια τοποθεσία, θα διαβάζετε κείμενο που περιγράφει τι συμβαίνει εκεί. Μπορεί να βρείτε ένα μπαούλο σε ένα ξεχασμένο μπαρ, ας πούμε, ή να δείτε μια ομάδα ανθρώπων να πλησιάζει από μακριά.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις, διαλέγοντας την αντίδραση που μας φαίνεται πιο λογική.

Αποφάσεις με συνέπειες

Μπορεί το μπαούλο να περιέχει πολύτιμους πόρους, μπορεί να είναι παγιδευμένο με βόμβα.

Μπορεί οι άνθρωποι που πλησιάζουν να είναι φιλικοί, μπορεί να έρθουν στον καταυλισμό μας σε μια στιγμή που χρειαζόμαστε εργάτες, μπορεί, όμως, να μας επιτεθούν και να σκοτώσουν ένα ή περισσότερα μέλη της αποστολής μας.

Επίσης, αρκετές φορές θα χρειαστεί να αποφασίσετε αν μπορείτε να στηρίξετε περισσότερους ανθρώπους στον καταυλισμό σας (ρισκάρετε να φύγουν ή να πεθάνουν), αν θα τους πάρετε μαζί σας ή θα τους αφήσετε στην ερημιά να επιβιώσουν μόνοι τους.

  • Στην παρακάτω εικόνα μπορείτε να δείτε πώς μοιάζει η λήψη αποφάσεων σε expedition:
homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Το κομμάτι αυτό είναι πολύ πετυχημένο και κάνει το gameplay πιο «γεμάτο» στο σύνολό του, ενώ και η παρουσίαση είναι αξιόλογη, με πολύ ταιριαστά σχέδια να «ζωντανεύουν» την κάθε περιοχή που επισκεπτόμαστε στις αποστολές μας.

Το βασικό πρόβλημα σε αυτό το σκέλος του παιχνιδιού είναι η επανάληψη: όσο προχωράτε, θα βλέπετε όλο και περισσότερο ακριβώς το ίδιο συμβάν σε μια αποστολή, ξανά και ξανά, με μικρές διαφοροποιήσεις ενίοτε.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και έτσι, πρόκειται για καλοσχεδιασμένο κομμάτι, με ουσία και αρκετή επιρροή στο βασικό σκέλος, στη διαχείριση των πόρων και των ανθρώπων (για παράδειγμα, μια αποστολή μπορεί να μας δώσει πόρους, μπορεί και να ξεκλειδώσει νέες εγκαταστάσεις και νέα upgrades).

Χορταστικό campaign, modes για replayability, καλοδεχούμενο multiplayer

Όσον αφορά στο replayablility, το Homeseek προσφέρει μερικές επιλογές. Υπάρχει, ας πούμε, ένα mode που σας αφήνει να επιβιώσετε όσο περισσότερο μπορείτε σε μια πίστα (ξεκλειδώνεται όταν ολοκληρώνετε τα επίπεδα του campaign).

Ακόμα, υπάρχει mode που αντιμετωπίζει τις ξεχωριστές πίστες ως μία, κάνοντας δυσκολότερη την επιβίωση, αφού στο βασικό campaign όταν πηγαίνουμε σε νέο επίπεδο αρχίζουμε από την αρχή, με νέους πόρους και νέους ανθρώπους στον καταυλισμό.

Όπως και να ‘χει, πρόκειται για ένα βασικό campaign που ξεπερνά τις 10 ώρες σε διάρκεια και οι επιπλέον επιλογές των άλλων modes είναι ευπρόσδεκτες και διασκεδαστικές.

homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Τέλος, υπάρχει και multiplayer, σίγουρα καλοδεχούμενο, στο οποίο προσπαθούμε να επιβιώσουμε και να νικήσουμε άλλους παίκτες διατηρώντας τον καταυλισμό μας σε καλύτερη κατάσταση από τον δικό τους -ενώ μπορούμε να τους σαμποτάρουμε κλέβοντας πόρους ή σκοτώνοντας ανθρώπους, αλλά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την αποστολή του εχθρού όσο πλησιάζει, αν την εντοπίσουμε.

Διαβάστε επίσης:  Into the Breach: Advanced Edition - Review

Οι εργάτες ως resource

Κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία που προσφέρει το Homeseek είναι η αφήγηση σε πιο προσωπικό τόνο.

Υπάρχει ένα σεναριακό υπόβαθρο πίσω από το campaign, με σύντομα cutscenes και μονόλογο.

Η ιδέα θυμίζει έναν συνδυασμό Fallout και Frostpunk, αλλά λείπει ένας παράγοντας που θα έκανε πιο επιδραστικό το σενάριο: οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες.

Οι άνθρωποι του Homeseek είναι απλώς ένα μέσο για να αποκτήσουμε πόρους.

Θα ήταν πλήρως καλοδεχούμενο ένα σύστημα με events, με διαλόγους και μικρές πινελιές που θα έδιναν σάρκα και οστά στους ανθρώπους του καταυλισμού μας -ειδικά λόγω της ενσωμάτωσης στοιχείων RPG, ένα τέτοιο σύστημα θα ήταν και αρμόζον.

Το Homeseek θα μπορούσε να αξιοποιήσει μικρά «παράθυρα» με πληροφορίες, για τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, για τα προβλήματά τους, μικρά events που θα έδιναν προσωπικότητα στους εργάτες μας.

Αλλιώς, έστω, θα μπορούσαν να υπάρχουν ξεχωριστοί τύποι ανθρώπων, με μοναδικά, δικά τους χαρακτηριστικά, ώστε να «πονάει» όταν χάνεται κάποιος.

Ως έχει, το gameplay δεν μας δίνει πολλούς λόγους να ενδιαφερθούμε για τη μοίρα των ανθρώπων και μας κάνει να νοιαστούμε μόνο για τον καταυλισμό ως σύνολο.

gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Εξάλλου, πρόκειται για προσέγγιση που επηρεάζει μερικά τμήματα της εμπειρίας.

Για παράδειγμα, υπάρχει μηχανισμός θέσπισης νόμων, υπάρχουν περιπτώσεις που μπορούμε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε ή να προχωράμε σε expedition εις βάρος της υγείας των ανθρώπων, όμως δεν μας νοιάζει πολύ, καθώς ενδιαφερόμαστε κυρίως για το σύνολο του καταυλισμού.

Πετυχημένη οπτικοακουστική παρουσίαση

Τώρα, να μιλήσουμε για την ατμόσφαιρα και τον οπτικοακουστικό τομέα του Homeseek. Ο σχεδιασμός είναι αποδοτικός, με άδειες, αποξηραμένες τοποθεσίες, κάτω από τον καυτό ήλιο.

Γίνεται αισθητό ότι πρόκειται για έναν έρημο κόσμο χωρίς νερό. Μερικές λεπτομέρειες, επίσης, βελτιώνουν την εικόνα και την κάνουν να δείχνει πιο ρεαλιστική και περίπλοκη.

Για παράδειγμα, στο έδαφος βλέπουμε τις σκιές από τα σύννεφα, με καλοσχεδιασμένο animation και με τρόπο που «σπάει» την κάμερα τύπου isometric και μας κάνει να νιώθουμε ότι υπάρχει ουρανός, πλαισιώνοντας το gameplay σε έναν νοητό κόσμο.

Γενικά, οι σκιές είναι ρεαλιστικές, ο φωτισμός τη νύχτα ικανοποιητικός, οι κινήσεις των ανθρώπων και τα στοιχεία του περιβάλλοντος επαρκή για να στηθεί το «κάδρο».

Η μουσική, επίσης, ταιριάζει πλήρως σε ένα μεταποκαλυπτικό setting σαν αυτό και δεν γίνεται κουραστική -και, σε σημεία, θυμίζει μελωδίες τύπου The Last of Us, με ευχάριστο τρόπο.

Όσον αφορά στα cutscenes, υπάρχει αρκετή διαφορά μεταξύ του πρώτου και των υπόλοιπων. Το παιχνίδι ξεκινά με ένα εισαγωγικό βίντεο που στήνει την ατμόσφαιρα άριστα, ενώ έχει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Ωστόσο, τα επόμενα, ως επί το πλείστον, είναι πολύ υποδεέστερα, πιο απλά -και πάλι, όμως, ευπρόσδεκτα. Το voice acting είναι επαρκές.

homeseek gameplay

photo: Traptics/The Iterative Collective

Το Homeseek είναι πολύ αξιόλογο, με κάποια σημεία που χρειάζονται βελτίωση

Τέλος, υπάρχουν κάποια bugs, μερικά μικρά και ασήμαντα και ένα που δημιουργεί πρόβλημα. Τα ασήμαντα: πού και πού «κολλάει» ένα στοιχείο του interface και μένει στην οθόνη μόνιμα, μέχρι να ξαναμπούμε σε κάποιο μενού και να μπορέσουμε να το αφαιρέσουμε, βάζοντας ένα άλλο στη θέση του.

Το σημαντικό: σε μια πίστα σταμάτησε να ενεργοποιείται η πρόοδος του campaign και απλώς συνέχιζα χωρίς να ολοκληρώνονται οι στόχοι -σε αυτήν την περίπτωση, το πρόβλημα λύθηκε μόνο με restart της πίστας (κάτι ενοχλητικό, καθώς τα επίπεδα άνετα ξεπερνούν τη μία ώρα σε διάρκεια).

Τελικά, το Homeseek είναι ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι στρατηγικής/επιβίωσης, που ενσωματώνει ικανοποιητικά μερικά στοιχεία από RPG.

Η διαχείριση των πόρων στηρίζεται σε καλοσχεδιασμένα και διασκεδαστικά συστήματα, ο χειρισμός είναι πλήρως λειτουργικός, η εκμάθηση επαρκής, το interface ευνόητο και ο οπτικοακουστικός τομέας ατμοσφαιρικός.

Αν σας αρέσουν παιχνίδια αυτού του είδους, αν θέλετε σκληρή επιβίωση με περιορισμένους πόρους και στρατηγική με αποφάσεις και συνέπειες, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα απολαύσετε το Homeseek.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PChomeseek key art
Δοκιμάστηκε σε:
  PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Traptics
Εκδότρια Εταιρεία: The Iterative Collective
Είδος: Survival, strategy
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 20 Ιουλίου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Διασκεδαστικό, καλοσχεδιασμένο gameplay
  • Λειτουργικός, ταιριαστός συνδυασμός στρατηγικής, επιβίωσης και στοιχείων RPG
  • Πετυχημένη οπτικοακουστική παρουσίαση
  • Αρκετό περιεχόμενο, ξεχωριστά modes, ενδιαφέρον multiplayer
  • Σωστές σχεδιαστικές αποφάσεις στο κομμάτι της διαχείρισης πόρων
  • Καλοζυγισμένη δυσκολία, επιλογές για easy και hard
  • Ξεκάθαρο interface, ευνόητοι μηχανισμοί εκμάθησης

Αρνητικά

  • Μερικά bugs
  • Η δυνατότητα για zoom out σε μεγαλύτερη απόσταση θα ήταν ευπρόσδεκτη
  • Επανάληψη σε events
  • Η εισαγωγή μηχανισμών RPG θα ταίριαζε με πιο προσωπικού τύπου αφήγηση
  • Εδώ κι εκεί, προκύπτει λίγο trial and error λόγω ελλείψεων στην επεξήγηση

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ