Horizon Forbidden West: Burning Shores (DLC) – Review

Το πολυαναμενόμενο DLC του Horizon Forbidden West, Burning Shores, κυκλοφόρησε και προσφέρει ό,τι αγαπήσαμε από το βασικό παιχνίδι, σε νέες περιπέτειες για την Aloy.

Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για μια μίνι περιπέτεια που απλώς μας δίνει την ευκαιρία να παίξουμε περισσότερο Horizon, μετά το τέλος του Forbidden West.

Ωστόσο, υπάρχουν και μερικά σημεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Πού ξεκινά το Burning Shores, το DLC του Horizon Forbidden West

Λοιπόν, το Burning Shores ξεκινά αφού έχουμε ολοκληρώσει την τελευταία βασική αποστολή του Forbidden West (που λέγεται Singularity -Μοναδικότητα, στα ελληνικά).

Η Aloy δέχεται ένα τηλεφώνημα από τον Sylens, και πηγαίνει σε μια νέα τοποθεσία, στις ακτές του Λος Άντζελες, για να βρει έναν Zenith που αποτελεί κίνδυνο.

Ξεκινάμε πετώντας προς τις ακτές, αλλά αμέσως βλέπουμε νέες απειλές που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η πρωταγωνίστρια.

Ένας πύργος πυροβολεί με ακτίνες ό,τι πλησιάζει, με αποτέλεσμα η Aloy να πέσει βίαια από τους ουρανούς και να μην μπορεί να προχωρήσει.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Η Seyka, η νέα συνοδοιπόρος της Aloy, ο νέος villain

Ευτυχώς, βρίσκει τη Seyka, μια Quen που έχει στόχους οι οποίοι συμπίπτουν με εκείνους της Aloy. Έτσι, η Aloy προχωρά μαζί με τη Seyka για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους στις Φλεγόμενες Ακτές.

Το DLC, όσον αφορά στο σενάριο, είναι μια απλή, σύντομη περιπέτεια, στο ύφος του Horizon. Διαρκεί 5-7 ώρες περίπου, ενώ υπάρχουν και κάποια αξιόλογα side quests, αλλά και δραστηριότητες ανοιχτού κόσμου, όπως τα Cauldrons, και μπορεί να φτάσει τις 10 ώρες εύκολα.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Το lore αναπτύσσεται ελαφρώς, βλέπουμε νέες περιοχές, αλλά βλέπουμε και έναν εξαιρετικό νέο villain, ο οποίος «αγκαλιάζει» την πιο χιουμοριστική πλευρά του franchise (επιτέλους), αλλά παρουσιάζει, στη συνέχεια, και κάποια σκοτεινά στοιχεία.

Η πλοκή είναι ικανοποιητική, οι νέοι χαρακτήρες ευχάριστοι (αν και έχουν μικρό ρόλο, με εξαίρεση τη συμπρωταγωνίστρια Seyka), όμως το setting δεν αξιοποιείται επαρκώς. Οπτικά, μοιάζει πάρα πολύ με τοποθεσίες που είδαμε στο βασικό παιχνίδι και δεν βλέπουμε κάποια σημαντική διαφοροποίηση.

Οι Φλεγόμενες Ακτές… δεν είναι και τόσο φλεγόμενες

Μάλιστα, το κομμάτι «Φλεγόμενες» δεν είναι όσο έντονο θα έπρεπε -σε μερικά σημεία υπάρχει λάβα… και αυτό είναι όλο. Ευτυχώς, υπάρχει ένα εξαιρετικό τμήμα στο Χόλιγουντ, που θυμίζει το Λας Βέγκας του Forbidden West αρκετά και είναι απολαυστικό.

Παρά τις ελλείψεις αυτές, το Burning Shores αναπτύσσει τη βασική ιστορία σημαντικά, εξελίσσοντας την Aloy με αρκετούς τρόπους.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Μέσω της σύνδεσής της με τη Seyka, η πρωταγωνίστρια ξεδιπλώνεται περισσότερο από ποτέ και βλέπουμε μια πιο «ζεστή» μεριά της, ενώ και η συμπρωταγωνίστρια είναι εξαιρετική (οι ερμηνείες και των δύο ιδανικές). Βοηθάει πολύ το αξεπέραστο facial animation της Guerrilla, αλλά και η εξαιρετική δουλειά στα μοντέλα, που «ζωντανεύει» τους χαρακτήρες και τονίζει τις προσωπικότητές τους.

Στο Burning Shores συμβαίνουν πράγματα που πιθανότατα θα παίξουν ρόλο στο επόμενο παιχνίδι της σειράς και, από αυτήν την άποψή, πρόκειται για ένα σημαντικό τμήμα του σεναρίου. Στο τέλος της βασικής ιστορίας, καλούμαστε να κάνουμε μια επιλογή που, δυστυχώς, δεν χτίζεται ιδανικά.

Αρκετή ανάπτυξη για την Aloy

Χωρίς να κάνω σπόιλερ, μπορώ να πω ότι δεν είναι ιδανική επειδή στο υπόλοιπο κομμάτι της πλοκής δεν επιλέγουμε τίποτα και στο τέλος κάνουμε μια σημαντική απόφαση, η οποία φαίνεται μονοδιάστατη (μία από τις διαθέσιμες επιλογές φαίνεται ως η «κανονική», καλύτερα θα ήταν να μην υπάρχει επιλογή και να προχωρά το σενάριο με προεπιλεγμένη πορεία). Ελπίζω η Guerrilla να αξιοποιήσει στο μέλλον ό,τι ξεκίνησε στο DLC και να το κάνει με πιο σταθερό τρόπο.

Όπως και να ‘χει, η σχέση της Aloy με τη Seyka είναι ικανοποιητικά γραμμένη και οι ανάπτυξη των χαρακτήρων, στον σύντομο διαθέσιμο χρόνο, πετυχαίνει τους βασικούς στόχους της.

Επίσης, καθώς αυτή τη φορά έχουμε συνοδοιπόρο, ακούμε την Aloy να μιλά με τη Seyka και όχι μόνη της (αν και, όποτε βρίσκει την ευκαιρία, δεν τη χάνει… και μονολογεί ακόμα και κάτω από το νερό!). Πάντως, η Aloy παραμένει μία πολύ συμπαθής πρωταγωνίστρια και στο DLC αυτό το χαρακτηριστικό της εξελίσσεται περαιτέρω.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Τα νέα στοιχεία του Burning Shores στο gameplay

Όσον αφορά στο gameplay μέσα στο setting αυτό, υπάρχουν κάποια νέα στοιχεία που κάνουν την εξερεύνηση και τη μάχη πιο διασκεδαστικές.

Η Seyka παλεύει μαζί μας, με επαρκή ΑΙ, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε νέα όπλα, να φορέσουμε νέες πανοπλίες και να αξιοποιήσουμε κάποιες ικανοποιητικές καινούργιες ιδιότητες (skills), όσο παλεύουμε με πρωτοεμφανιζόμενους τύπους εχθρών.

Διαβάστε επίσης:  Guerilla Games: Μελετά 16 διαφορετικά projects για το σύμπαν του Horizon

Το μεγαλύτερο μέρος του νέου περιεχομένου είναι εντελώς γνώριμο, αν και καινούργιο, αλλά υπάρχουν κάποιες σημαντικές και ουσιώδεις προσθήκες (και το σύνολο του περιεχομένου είναι αρκετό ώστε να δικαιολογεί την κυκλοφορία ενός DLC).

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ένα νέο όπλο που είναι πολύ διασκεδαστικό και παρουσιάζει κάποια νέα στοιχεία, τα οποία ίσως δείχνουν τον δρόμο που θα ακολουθήσει η σειρά στο μέλλον, με την Aloy να χρησιμοποιεί κομμάτια υπερσύγχρονης τεχνολογίας. Υπάρχει ένα νέο όπλο που είναι από τα καλύτερα που έχουμε στο συνολικό οπλοστάσιο, το οποίο δίνει εξαιρετικές δυνατότητες και συνδυάζεται ιδανικά με άλλα εργαλεία, όπως το glider.

Επίσης, κάποιοι τύποι εχθρών είναι συναρπαστικοί, όπως ένας τεράστιος βάτραχος-ρομπότ που πηδά εδώ κι εκεί και απαιτεί συγκεκριμένη προσέγγιση για να νικηθεί.

Επιπλέον, υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις στο level design, που λαμβάνουν υπόψη τα νέα εργαλεία και μας επιτρέπουν να τα αξιοποιήσουμε πλήρως.

Ας πούμε, σε διάφορα σημεία βρίσκονται πίδακες νερού που, αν κάνουμε glide από πάνω τους, μας εκτοξεύουν ψηλά και μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε το πεδίο της μάχης από ύψος, αλλά και να επιτεθούμε στους εχθρούς όσο κατεβαίνουμε στο έδαφος. Δεν είναι η μόνη νέα προσθήκη τέτοιου τύπου, και, συνολικά, πρόκειται για ικανοποιητική ανανέωση του περιεχομένου, χωρίς, πάντως, τεράστιες αλλαγές.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Το νέο mount, η βάρκα, το platforming

Νέα στοιχεία βλέπουμε και στην εξερεύνηση, με ένα καινούργιο mount που μπορεί να πετά αλλά και να βουτά στη θάλασσα (και «δίνει» ένα εξαιρετικό set-piece), αλλά και με μία βάρκα που μας μεταφέρει από το ένα νησί στο άλλο.

Μερικά από τα προβλήματα του Forbidden West, πάντως, παραμένουν κι εδώ. Σημαντικότερο, μάλλον, το ελλιπές platforming. Αρκετές είναι οι φορές που θα βλέπετε μπροστά σας ένα σημείο το οποίο σίγουρα σκαρφαλώνεται, θα φτάνετε χωρίς αμφιβολία να πιαστείτε, αλλά η Aloy δεν θα απλώνει τα χέρια της αν δεν πετύχετε ακριβώς τη σωστή γωνία. Επίσης, εδώ κι εκεί, ειδικά όταν πηδάτε στους πίδακες νερού, μπορεί να «κολλήσετε» σε σημεία του περιβάλλοντος και να δείτε την Aloy να αιωρείται πάνω από στοιχεία του χώρου.

Αξιόλογη μετάφραση στα Ελληνικά

Τέλος, και πριν μιλήσουμε για τον οπτικό/τεχνικό τομέα, η μετάφραση στα Ελληνικά, σε υπότιτλους και μενού, αν και έχει κάποια λάθη («Η Aloy, η μυστηριώδη ξένη»), είναι αξιόλογη, σε γενικές γραμμές. Ειδικότερα, υπάρχουν μερικά λάθη που εμφανίζονται στις πρώτες ώρες, ενώ και η απόδοση των μενού δεν είναι ιδανική (ας πούμε, γράφει στο μενού «αποστολές»: Κύρια, Δευτερεύων -και δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα, όπως και το «ανέβα στο χρησιμοποίησε τον τροχό» που είδα).

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Πάντως, η απόδοση του νοήματος στους διαλόγους έχει γίνει σωστά και με πετυχημένο τρόπο, με αποφυγή του verbatim και επιλογή πιο ταιριαστών φράσεων στα Ελληνικά. Επίσης, χρησιμοποιούνται κάποιες πετυχημένες λέξεις… όπως το «αμπαρούμι» (ποτό που φτιάχνεται σε αμπάρι, δεν άκουσα την αγγλική λέξη, δυστυχώς).

Γιατί το Burning Shores κυκλοφορεί μόνο σε PS5

Οπτικά, το Burning Shores εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, όπως και το Forbidden West. Πρόκειται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια που έχουμε δει ποτέ, χωρίς αμφιβολία, και το DLC δεν απογοητεύει, αναμενόμενα. Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό. Ωστόσο, το βασικό ζήτημα είναι ένα: δικαιολογείται η κυκλοφορία του DLC αποκλειστικά στο PS5;

Διαβάστε επίσης:  Burning Shores: Ο πανέμορφος κόσμος του Horizon Forbidden West ζωντανεύει ξανά

Λοιπόν, μάλλον ναι. Μην περιμένετε τεράστιες αλλαγές οπτικά, όταν κυκλοφορείτε στον χάρτη, να περιμένετε όμως ένα από τα πιο εντυπωσιακά σκηνικά που έχετε δει σε ολόκληρο το Horizon.

Τα σύννεφα είναι πιο καλοσχεδιασμένα αυτή τη φορά, στο DLC, έχουν όγκο, όπως είναι πιο εντυπωσιακά και διάφορα εφέ ομίχλης. Γενικά, ειδικά όταν συνδυάζονται διάφορα χρώματα, όπως η λάβα δίπλα από την ομίχλη το βράδυ, το θέαμα είναι πράγματι εντυπωσιακό. Ωστόσο, τα εφέ ομίχλης, το βελτιωμένο νερό, τα ρεαλιστικά σύννεφα, δεν είναι στοιχεία που αρκούν για να μιλάμε για επιβεβλημένο άλμα στη νέα γενιά.

Το τελευταίο boss, όμως, είναι απίστευτα εντυπωσιακό, με μεγάλο scale, με ένα τεράστιο ρομπότ που έχει πλούσιο εύρος κινήσεων και κόβει την ανάσα συνεχώς. Η ίδια η μάχη δεν καταφέρνει, δυστυχώς, να ακολουθήσει με το gameplay, αφού οι μηχανισμοί δεν εντυπωσιάζουν παικτικά όσο οπτικά. Πάντως, η μάχη αυτή είναι εκθαμβωτική και κλέβει την παράσταση οπτικά, χωρίς τεχνικά προβλήματα.

Horizon Forbidden West: Burning Shores

Photo: SIE

Burning Shores: Το DLC του Horizon έχει κάποια προβλήματα, αλλά είναι αξιόλογο συνολικά

Δυστυχώς, υπάρχουν κάποια θέματα: το pop-in είναι ιδιαίτερα έντονο, ας πούμε. Όταν πετάμε, ειδικά, πολλά στοιχεία του περιβάλλοντος αργούν να φορτώσουν, ενώ πολλές φορές εξαφανίζονται τμήματα του χώρου (ή εμφανίζονται) μπροστά στα μάτια μας και κάποια ρομπότ κινούνται με πολύ μειωμένο ρυθμό καρέ όταν βρίσκονται μακριά. Τίποτα δεν είναι αρκετό για να μειώσει το πόσο εντυπωσιακό δείχνει το παιχνίδι, πάντως.

Εντοπίζονται και κάποια προβλήματα διαφορετικού τύπου, όπως: μια αποστολή σε βάζει να σκανάρεις ένα αντικείμενο, το κάνεις και δεν συμβαίνει τίποτα. Το ξανακάνεις, τίποτα. Το κάνεις μία ακόμα φορά, δουλεύει, για ανεξήγητο λόγο.

Ακόμα, σε μια άλλη αποστολή, έπρεπε να βρω κάποια στοιχεία και μετά να μιλήσω σε NPCs. Δεν βρήκα τα στοιχεία, τους μίλησα, και μετά δεν μπορούσα με τίποτα να βρω τρόπο να προχωρήσω, όσο κι αν προσπάθησα, κι έκανα load.

Τέλος πάντων, παρά τα προβλήματά του και τις αστοχίες του εδώ κι εκεί, το DLC καταφέρνει να δώσει ό,τι θέλουμε από το Horizon. Μια καλογραμμένη ιστορία με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ιδανικές ερμηνείες, πανέμορφα τοπία, αξιομνημόνευτη μουσική, εξαιρετικές στολές, συναρπαστικές μάχες με τεράστια ρομπότ, stealth, εξερεύνηση και μερικούς απλούς γρίφους.

Αν είστε fan του Forbidden West, το Burning Shores θα σας προσφέρει ένα πολύ διασκεδαστικό απόγευμα, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει αρκετά την Aloy και στρώνει τον δρόμο για ένα πολύ εντυπωσιακό sequel, όταν αυτό έρθει.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5Horizon Forbidden West: Burning Shores - Boxart
Δοκιμάστηκε σε:
PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Guerrilla Games
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action-adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 19 Απριλίου 2023
Official website: link


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Πανέμορφο setting, νέοι τρόποι μετακίνησης
  • Περισσότερο Horizon, με όλα τα καλά στοιχεία του
  • Ουσιώδης ανάπτυξη για την Aloy, εξαιρετική νέα συμπρωταγωνίστρια, άψογες ερμηνείες
  • Χτίζει με συναρπαστικό τρόπο το sequel
  • Εντυπωσιακό τελευταίο boss
  • Αξιόλογο νέο περιεχόμενο
  • Ικανοποιητική μετάφραση στα Ελληνικά

Αρνητικά

  • Έντονο pop-in
  • Κάποια «κολλήματα» στον χώρο, αλλά και σε quests
  • Το platforming δεν είναι ιδανικό
  • Το setting δεν αξιοποιείται πλήρως και δεν διαφοροποιείται επαρκώς

Βαθμολογία

8.5
Πολύ καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ