Horizon Forbidden West – Review

Το sequel, το σωστό...

Βαγγέλης Λερός

H Guerrilla φέρνει μετά από 5 χρόνια το πολυαναμενόμενο sequel, Horizon Forbidden West, με βελτιώσεις σε κάθε πτυχή του προκατόχου του.

Με το Horizon Zero Dawn, η Guerrilla έβαλε στο συρτάρι της το Killzone, εστιάζοντας στην ανάπτυξη μιας φρέσκιας, αυθεντικής ιστορίας, με επίκεντρο τις περιπέτειες ενός νεαρού κοριτσιού σε έναν μεταποκαλυπτικό κόσμο, που συνεχίζεται τώρα με το Horizon Forbidden West. Οι παίκτες γνώρισαν την Aloy σαν ένα περίεργο παιδί με μυστήριο παρελθόν που ανακαλύπτει πως στο γονιδίωμά της κρύβεται η σωτηρία της ανθρωπότητας.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=9cGfyiN8koE[/embedyt]

 

Στο Zero Dawn περιπλανηθήκαμε σε έναν απίστευτα λεπτομερή κόσμο, στα συντρίμμια της… επιστημονικής φαντασίας που στον βωμό της εξέλιξης (σχεδόν) θυσίασε μη αναστρέψιμα την επιβίωση του ανθρώπινου είδους. Η φύση έχει πάρει το τιμόνι και πυκνή βλάστηση έχει καλύψει τα πάντα, με μόνη υπενθύμιση της πρότερης καταστροφής τα ζωόμορφα ρομπότ που παρασιτούν, κάνοντας τη ζωή των λιγοστών επιζώντων ανθρώπων δυσκολότερη. Όσον αφορά το δικό μας είδος, μοιάζει να έχει επιστρέψει σε… εργοστασιακές ρυθμίσεις, δηλαδή σε σπηλιές και πρωτόγονες τεχνολογίες, που αραιά και που αναμειγνύονται με πινελιές ανακτημένου πολιτισμού.

Η πρωταγωνίστρια είναι το κλειδί για την «επανεκκίνηση» του πλανήτη, εκτελώντας το σχέδιο για το οποίο η «γενετική» της μητέρα την προόρισε. Στο πρώτο παιχνίδι ασχολούμαστε πρακτικά με τη διεκπεραίωση της πρώτης φάσης αυτού του σχεδίου, που, λίγο πριν δούμε τους τίτλους τέλους, αντιλαμβανόμαστε πως βρίσκεται μόνο στην αρχή του.

horizon-forbidden-west-1

Με το Horizon Forbidden West η Guerrilla έρχεται να δώσει συνέχεια, με τον πήχη των προσδοκιών εμφανώς ανεβασμένο. Εκτός από τη συνέχεια μιας μοναδικής ιστορίας που λάτρεψε το κοινό, η εταιρία σηκώνει στους ώμους της το λανσάρισμα μιας νέας κονσόλας, όντας ένας από τους πρώτους τίτλους που μας σύστησαν το PlayStation 5 και μας έβαλαν στις ουρές αναμονής για την αγορά του. Ταυτόχρονα, έχουμε να κάνουμε με έναν διαγενεακό τίτλο που γίνεται διαθέσιμος και στο PlayStation 4, ανοίγοντας τη γνωστή κουβέντα περί επιβράδυνσης της τεχνολογικής εξέλιξης, θέτοντας παράλληλα και τον δευτερεύοντα στόχο του parity μεταξύ των εκδόσεων.

Πρωταρχικός στόχος, βέβαια, είναι να έχουμε ένα ικανοποιητικό sequel και το Horizon Forbidden West κάνει κάτι παραπάνω από το αναμενόμενο: Εξελίσσει τη βάση του Horizon υποδειγματικά, χτίζοντας πάνω στα καλά του στοιχεία, εισάγοντας ταυτόχρονα και νέα. Θα μπορούσαμε, εύκολα, να πούμε πως είναι το απόλυτο sequel, εντελώς ψύχραιμα και ίσως με μετριοπάθεια, σε ρόλο αντίβαρου του κοινού αισθήματος, που προβλέπουμε πως θα είναι… αποθεωτικό. Θα μπορούσαμε, σαφώς, να μιλήσουμε για το καλύτερο παιχνίδι της γενιάς ως τώρα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν βρήκαμε ατέλειες. Η μεγαλύτερη έκπληξη, σε προσωπικό επίπεδο, ήταν το γεγονός πως, ενώ το πρώτο παιχνίδι… δεν με τρέλανε, ενθουσιάστηκα με το καινούριο! Αν κατάφερε, λοιπόν, να σαγηνεύσει έτσι το νέο Horizon έναν «αρνητή», φαντάζομαι τι «ζημιά» θα κάνει στους σκληροπυρηνικούς φαν που καρτερούν την πυρόξανθη ηρωίδα υφαίνοντας στον αργαλειό του hype.

Δραματική βελτίωση, σχεδόν παντού!

Με ελάχιστες εξαιρέσεις, το Horizon Forbidden West είναι καλύτερο σε κάθε του πτυχή. Η θεαματικότερη βελτίωση, όμως, συναντάται στην ιστορία του. Το θέμα του Zero Dawn είναι για πολλούς δύσπεπτο, περιλαμβάνοντας επιστημονική ορολογία και μια πλοκή που ξεδιπλώνεται με ιλιγγιώδη ρυθμό αφήνοντας συχνά κάποιους ξοπίσω της. Σε τίτλους αυτού του είδους είναι πολύ σημαντικό να κάνεις τον παίκτη να νοιαστεί για όσα βλέπει στην οθόνη· να μην αποκοιμηθεί σαν μπάρμπας σε TEDx διάλεξη για το ψηφιακό συνάλλαγμα, αλλά να πετύχει τη μέθεξη κατανοώντας εις βάθος τα νοήματα, τα φανερά και τα απόκρυφα. Πληγή του προκατόχου ήταν σίγουρα ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν η αφήγηση, αλλά και το περιεχόμενο των συζητήσεων. Οι σχέσεις που έχτιζε η Aloy με τους χαρακτήρες ήταν κάπως επιφανειακές και άχρωμες. Χάρηκα, λοιπόν, όταν διαπίστωσα πως στο Horizon Forbidden West έχει γίνει εξαιρετική δουλειά για την αναβάθμιση των διαλόγων, αλλά κυρίως στη δομή των αποστολών και στις επεξηγηματικές ανάπαυλες, όπου ενημερώνονται τα objectives ή παίρνει κάποια απρόσμενη τροπή η υπόθεση. Τα side quests, τα errands και όλες οι δευτερεύουσες δραστηριότητες είναι τρομερά καλοφτιαγμένες, πολύ ποιοτικότερες και άξιες ενασχόλησης. Πολλές εξ αυτών ξεπερνούν ακόμα και το επίπεδο των βασικών αποστολών.

horizon-forbidden-west-2

Μιλώντας για τον πυρήνα της ιστορίας, τα λόγια είναι περιττά. Η εξέλιξη των παλιότερων χαρακτήρων είναι αδιανόητη, οι νεοεισαχθέντες ρόλοι δίνουν μια νέα, ασύλληπτη διάσταση στην ιστορία που κανείς δεν θα περίμενε, τα twists πέφτουν κατά ριπάς και το διακύβευμα με τα νέα δεδομένα κάνει την πάλαι ποτέ εφιαλτική απειλή του Hades να ωχριά.

Η Απαγορευμένη Δύση συστήνεται

Η Aloy σπάει την ασφαλή ζώνη της, αφήνοντας το Sundom για να εξορμήσει προς τα δυτικά, όπου το καθήκον της… εκπέμπει κυριολεκτικά σήμα. Περνώντας τα οχυρωμένα σύνορα του μόνου κόσμου που έχει γνωρίσει ως τώρα, την καλωσορίζει ένας τόπος αφιλόξενος που βρίσκεται σε σήψη. Τα παλιά της λημέρια μοιάζουν πια με κοσμοπολίτικους τουριστικούς προορισμούς, μπροστά στα ανεξερεύνητα δάση και τα μυστηριώδη ερείπια της «Απαγορευμένης Δύσης» και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε αυτό το αποσυντιθέμενο περιβάλλον. Οι φυλές που κατοικούν εκεί έχουν τη δική τους ατζέντα. Άλλοι θα ζητήσουν ταπεινά τη βοήθειά μας, άλλοι θα παζαρέψουν πολύτιμες πληροφορίες με αντίτιμο τις υπηρεσίες μας και άλλοι θα μεγαλοπιαστούν αποσκοπώντας να επιβληθούν των υπολοίπων, πατώντας, αν χρειαστεί, επί πτωμάτων και δη του δικού μας.

horizon-forbidden-west-3

Η εξερεύνηση παίρνει μια φρέσκια πνοή εντός του παραπάνω concept, με την πρωταγωνίστρια να ανακαλύπτει νέες τοποθεσίες, εντελώς οργανικά και με πολλά νέα μέσα. Αρχικά, η Guerrilla έχει καταφέρει να «δέσει» τις αποστολές και τις δραστηριότητες με το ομαλό «άνοιγμα» του χάρτη. Σε αντίθεση με άλλα open world παιχνίδια, δεν έπιασα ποτέ τον εαυτό μου να ψάχνει για «πύργους συγχρονισμού» που θα αφαιρέσουν την ομίχλη πάνω από τις απάτητες περιοχές. Το εν λόγω σύστημα εξακολουθεί να υφίσταται μέσω των Tallnecks, αλλά χρησιμεύει περισσότερο για τα επίκτητα override skills, παρά για τη διευκόλυνση του ταξιδιού μας. Ξεχάστηκα πολλές φορές με τα side missions και έκανα ώρα να ελέγξω την πρόοδο του map. Όταν το έπραξα, διαπίστωσα πως χωρίς καμία προσπάθεια είχα όντως εξερευνήσει τον κόσμο, είχα μαζέψει collectibles, είχα κυνηγήσει ζώα και μηχανήματα για να μαζέψω ύλες αναβάθμισης και είχα απολαύσει κάθε λεπτό!

Διαβάστε επίσης:  Sony: Διέρρευσε εμπιστευτικές πληροφορίες μετά από γκάφα

Η υπόσταση της βασικής αποστολής μας, που τοποθετείται σε ένα ορισμένο αλλά όχι πολύ αυστηρό χρονικό πλαίσιο, με έκανε για πρώτη φορά να νιώσω πως δεν παραμελώ σημαντικούς στόχους· πως δεν καίγεται ο κόσμος κι εγώ… χτενίζομαι εν πάση περιπτώσει. Κάθε αποστολή έδινε την αίσθηση πως είναι κομμάτι μιας αλληλουχίας που συνδράμει στον μεγάλο σκοπό, καλλιεργώντας μέσα μου, παράλληλα, έναν ηρωικό αλτρουισμό και τη διάθεση να βοηθήσω όσους έχουν ανάγκη. Πιθανότατα, για όλα τα παραπάνω ευθύνεται το γράψιμο του τίτλου, το βάθος των διαλόγων που ενισχύουν το role-playing, καθώς και η ποιότητα του κόσμου που έχτισαν οι δημιουργοί.

horizon-forbidden-west-4

Υπάρχουν, βέβαια, κηλίδες από ατέλειες στην υλοποίηση των παραπάνω, που σχετίζονται με διάφορους παράγοντες. Σημαντικότερα πταίσματα θα λέγαμε πως είναι η αργή και άχαρη εισαγωγή, η οποία μας περνά από μια σύντομη εκμάθηση των μηχανισμών, ενώ ταυτόχρονα γίνεται και ένα μέτριο exposition του σύμπαντος και όσων έχουμε χάσει (ή ξεχάσει) από το Zero Dawn. Αν νιώσετε, λοιπόν, πως σας αποθαρρύνει η εισαγωγή, δώστε λίγο χρόνο στο Forbidden West και θα σας αποζημιώσει αργότερα.

Μικρές ατέλειες που δεν αρκούν για να το “χαλάσουν”

Ίσως να φταίει το γεγονός πως δεν αποδέχτηκα ποτέ ορισμένα στοιχεία του προκατόχου, όμως τα μόνα πράγματα που με ενόχλησαν στο gameplay του νέου Horizon ήταν εκείνα που θύμισαν το Zero Dawn.

Επί παραδείγματι, το stealth έχει μείνει ίδιο και απαράλαχτο. Οι μηχανισμοί μάχης και εξερεύνησης που το πλαισιώνουν διαφοροποιούν τη συνολική εμπειρία, τμηματικά όμως, έχουμε ακριβώς τα ίδια συστήματα απόκρυψης και ακριβώς την ίδια «τυφλή» νοημοσύνη των εχθρών, που μπορεί να βλέπουν την πορτοκαλί κεφάλα μας να εξέχει μέσα από πράσινους θάμνους και να μην μας ξεχωρίζουν… από τα βατόμουρα.

horizon-forbidden-west-5

Η AI των εχθρικών μηχανών έχει βελτιωθεί αισθητά, καθώς τις βλέπουμε να αποφεύγουν τα χτυπήματά μας πιο αποτελεσματικά, να καταστρέφουν από μακριά τις παγίδες μας, να μας χτυπούν με ανορθόδοξους τρόπους και να κινούνται εξαιρετικά ευέλικτα στον χώρο, κάθε μία με το δικό της μοναδικό animation και move-set. Οι ανθρώπινοι εχθροί μοιάζουν λίγο πιο στάσιμοι, νοητικά, αν και ίσως η όποια βελτίωσή τους να χάνεται ανάμεσα στη φανταχτερή κινησιολογία της πρωταγωνίστριας και των μεταλλικών «φίλων» της.

Το melee combat, ενώ έχει ανανεωθεί με συνδυασμούς πλήκτρων και ειδικών ικανοτήτων, παραμένει βαρετό στον κορμό του, ενώ πιστεύω πως ένα parry system θα του ταίριαζε κι ας μην το προτίμησαν οι developers.

Τα ranged weapons και τα gadgets, τώρα, έχουν λάβει ποικίλες προσθήκες πυρομαχικών, που θα σας αφήσω να εντρυφήσετε μόνοι σας, αφού δεν θέλω να σας στερήσω τη στιγμή της ανακάλυψης ενός νέου τρόπου παιχνιδιού. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε, πάντως, είναι πως η μάχη έχει εμπλουτιστεί σημαντικά, διατηρώντας όλα εκείνα τα κομμάτια που έκαναν το σύστημα του πρώτου παιχνιδιού ένα από τα απολαυστικότερα και πιο λειτουργικά εκεί έξω.

Το skill tree έχει πάρει κι αυτό νέα μορφή, με πολλές επιλογές αναβάθμισης για τον παίκτη, που δυστυχώς όμως μοιάζουν κοινότυπες. Εκτός των ειδικών weapon skills και των special κινήσεων, τα περισσότερα πεδία ξεκλειδώνουν ποσοστιαίες αυξήσεις στο damage ανά τύπο όπλου.

horizon-forbidden-west-6

Η χρήση του σκάνερ (Focus) επεκτείνεται στο κυνήγι συγκεκριμένων πρώτων υλών και αντικειμένων, δίνοντας τη δυνατότητα στην Aloy να «κλειδώσει» χρωματικά τα επί μέρους εξαρτήματα των μηχανών, πριν τα αποκολλήσει με το κατάλληλο εργαλείο της φαρέτρας της. Στα quests εξακολουθεί να αξιοποιείται για την ιχνηλάτηση των στόχων με τον πατροπαράδοτο τρόπο του «Witcher sensing», ενώ στη μάχη χρησιμεύει για να εξαπολύσουμε τις νέες special ικανότητές μας.

Ο λόγος που θα… λιώσει το κουμπί του Focus στο χειριστήριο, όμως, σχετίζεται με την εξερεύνηση και την καθετότητα που τη χαρακτηρίζει πλέον, με την αναρρίχηση να έχει κομβικότερο ρόλο. Με το scanner μας, που τώρα διαθέτει και λειτουργία παλμικής σάρωσης, επισημαίνουμε με κίτρινο χρώμα όλα τα σημεία από τα οποία μπορούμε να κρεμαστούμε ή να σκαρφαλώσουμε. Ένα νέο grappling tool και ένα glider δίνουν πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα σημεία, αλλά και έξτρα διεξόδους όταν η μάχη δυσκολέψει επικίνδυνα και πρέπει… να την κάνουμε.

horizon-forbidden-west-7

Υπάρχει το γνωστό σύστημα crafting πυρομαχικών, όπως επίσης και μια συντόμευση της διαδικασίας χωρίς να μπούμε στο μενού, για την ταξινόμηση και την οργάνωση των διαθέσιμων παγίδων και φίλτρων. Στους οικισμούς υπάρχει ένα stash που αποθηκεύονται όσα αντικείμενα δεν χωρούν στους σάκους μας, διευκολύνοντας το farming προμηθειών. Σε ειδικούς πάγκους αναβαθμίζουμε τις πανοπλίες και τα gadget μας, μεταποιώντας τα resources που συλλέγουμε στα ταξίδια μας, ενώ έτοιμες λύσεις παρέχονται από τους διάφορους εμπόρους που συναντάμε σχεδόν παντού σε καταυλισμούς και στρατόπεδα.

H σφραγίδα της Sony

Η προσοχή στις λεπτομέρειες χαρακτηρίζει τα αποκλειστικά παιχνίδια της Sony και εδώ έχουμε ακόμα μια τέτοια περίπτωση. Η επιμέλεια σε πράγματα που συνήθως περνούν απαρατήρητα είναι χαρακτηριστική. Αρκεί να σας πω ότι το Horizon Forbidden West ενσωματώνει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με αρκετό βάθος για να σας κρατήσει απασχολημένους για ΩΡΕΣ. Η ψύχωση κάθε χαρακτήρα απ’ άκρη σ’ άκρη του κόσμου, βέβαια, που πάντα είναι πρόθυμος να αφήσει τη δουλειά του για να μονομαχήσει με ξύλινα πιόνια με έναν άγνωστο, θυμίζει έντονα το έτερο κόλλημα των NPC του Wild Hunt με το Gwent.

Δεν είναι, όμως, μόνο τα διάφορα mini-games που εντυπωσιάζουν, ούτε μόνο το εναέριο traversal. Εκεί που μας έπεσαν τα σαγόνια ήταν στα σημεία που η Aloy βουτά στο νερό, ίσως στην καλύτερη υποβρύχια υλοποίηση που έχουμε δει στο gaming. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, όμως άλλα τόσα έχουν να πουν τα quests που μας βάζουν στη διαδικασία να εξερευνήσουμε τον βυθό, κάνοντάς μας τρομερή εντύπωση σε αισθητικό και τεχνικό τομέα.

Είναι αξιοθαύμαστο, πάντως, το πώς καταφέρνει η Guerrilla να εφαρμόσει σχεδόν κάθε καλή ιδέα που συναντάται σε open world παιχνίδια, χωρίς να γίνει το gameplay φλύαρο. Τηρούνται πολύ καλές ισορροπίες και η ενασχόληση με το νέο Horizon θα είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για όλους.

Διαβάστε επίσης:  Περίπου 9.000 θέσεις εργασίας στη βιομηχανία παιχνιδιών έχουν χαθεί φέτος

horizon-forbidden-west-8

Eye Candy

Εκτός από άκρως διασκεδαστικό, όμως, το Forbidden West είναι και ένα χάρμα οφθαλμών. Η Decima engine είναι ένα πολύτιμο asset για την Guerrilla, που δικαιώνεται με τη χρήση της δικής της μηχανής γραφικών. Η εξέλιξη της Decima συμβαδίζει με εκείνη του Horizon, αφού αναβαθμίζει τον αισθητικό τομέα δραματικά.

Οι υφές του δέρματος και των υφασμάτων, η ποικιλομορφία της βλάστησης, η γεωμετρία των κτισμάτων, οι φωτισμοί και τα εφέ… από πού να το πιάσουμε και πού να το αφήσουμε; Το παιχνίδι είναι απλά πανέμορφο.

Το animation στα πρόσωπα είναι τρομακτικά αληθοφανές, ενώ συνδυαστικά με τις φωτορεαλιστικές μεθόδους απεικόνισης που προαναφέραμε μας έκανε πολλές φορές να αναρωτιόμαστε αν αυτό που βλέπουμε είναι όντως in-game γραφικά. Μοναδικό πρόβλημα που εντοπίσαμε εδώ ήταν η αστοχία στον εντοπισμό του κέντρου εστίασης από τους χαρακτήρες, ειδικά της Aloy, που μερικές φορές χαζεύει το υπερπέραν αντί να κοιτά στα μάτια τους συνομιλητές της. Όταν όμως τα πάντα δουλεύουν σωστά, έχουμε να κάνουμε με ένα «ΑΡΡΩΣΤΟ» οπτικό αποτέλεσμα.

horizon-forbidden-west-9

Και αισθητικά, το Forbidden West διαπρέπει με την ανεπανάληπτη ποικιλομορφία των περιοχών του χάρτη. Μας ταξιδεύει σε χιονισμένα βουνά, αμμώδεις ερήμους, τροπικά δάση και ξερές σαβάνες, πριν μας πετάξει σε εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις προηγμένης τεχνολογίας, με νέον επιγραφές, οθόνες και φουτουριστικές πινελιές τεχνολογίας. Τα πάντα καλαίσθητα και προσεγμένα στην εντέλεια, κάνουν το πακέτο του αξιοζήλευτο και θέτουν νέα standards στην κατηγορία του.

Next Gen ή Next Level;

Η τεχνική ανάλυση των λεπτομερειών σε σχέση με τις πατέντες που αξιοποιούνται σηκώνουν δεύτερο κείμενο, όμως η σύντομη ετυμηγορία είναι πως έχουμε να κάνουμε με ένα video game νέου επιπέδου, αν όχι νέας γενιάς. Δυσκολευόμαστε να βροντοφωνάξουμε πως η δύναμη της νέας κονσόλας αξιοποιείται στο έπακρο, όταν σε ένα τόσο σημαντικό παιχνίδι λείπουν στοιχεία που σηματοδοτούν το άλμα στη νέα γενιά. Το παραπάνω, βέβαια, είναι απολύτως λογικό και αποδεκτό για το χρονικό σημείο που βρισκόμαστε και συνυπολογίζοντας την cross-gen ιδιότητα του Horizon.

Το loading είναι όντως αστραπιαίο και ο SSD πιθανότατα διευκολύνει τη χρήση κρυστάλλινων textures κατά την αδιάκοπη μετάβαση από περιοχή σε περιοχή, ενώ το haptic feedback και τα adaptive triggers του Dualsense προσδίδουν χαρακτήρα στο gameplay. Η χρήση τους γίνεται με μέτρο, χωρίς υπερβολές στην ένταση των εφέ.

horizon-forbidden-west-10

Από την άλλη, οι δυο διαθέσιμες ρυθμίσεις του «Quality» και του «Performance» μοιάζουν κατάλοιπα προηγούμενης γενιάς που με δυσαρέστησαν ελαφρώς. Στο Performance mode έχουμε μεν ένα σταθερό 60ρι στα καρέ, που ρίχνει την ποιότητα των textures, του φωτισμού και των εφέ, ίσως χαμηλότερα απ’ όσο θα έπρεπε. Το Quality mode μπορεί να εντυπωσιάζει, όμως μας κλειδώνει σε αυτό το… καταραμένο 30ρι που πασχίζουμε τόσα χρόνια να αποτάξουμε. Προς υπεράσπιση του τίτλου, το frame pacing είναι αρκετά καλό και ο ρυθμός των καρέ είναι κάτι παραπάνω από υποφερτός. Σταυρώνω τα δάχτυλα ελπίζοντας, όμως, να έχουμε σύντομα κάποιο update με επιπλέον επιλογές.

“Την ακούσαμε”…

Ο ήχος είναι εφάμιλλης ποιότητας, άρτιος σε τεχνικό επίπεδο, χωρίς να ξεχωρίζει για το 3D audio, παρά την τέλεια εφαρμογή της κατευθυντικότητας. Οι περιβαλλοντικοί ήχοι είναι εξαιρετικοί, η μουσική ταιριαστή, με κομμάτια να χαράσσονται γρήγορα στη μνήμη και να μπαίνουν απευθείας σε λίστες με αγαπημένα soundtracks.

horizon-forbidden-west-11

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στο cast, με ταλαντούχους και πρωτοκλασάτους ηθοποιούς να χαρίζουν τις φωνές τους σε αμέτρητους χαρακτήρες που δίνουν ρεσιτάλ κατά τη διάρκεια των αμέτρητων quests κάθε είδους, ικανά σας απασχολήσουν για πάνω από 40 ώρες. Ονόματα όπως η Carrie-Anne Moss (Matrix, Memento κ.α.) τιμούν το gaming με τη συμμετοχή τους, ενώ στον ρόλο της Aloy, η Ashly Burch λάμπει για ακόμα μια φορά, πληθαίνοντας τις αναφορές σπουδαίων τίτλων στο βιογραφικό της, μετά το The Last of Us: Part 2, το Life is Strange και το The Outer Worlds.

Ελληνιστί;

Για όσους έχουν απορίες περί του localization, να ενημερώσουμε πως υπάρχει ελληνική μετάφραση των κειμένων, του μενού και των υποτίτλων, χωρίς μεταγλώττιση. Το επίπεδο του εξελληνισμένου περιεχομένου παραμένει στα γνωστά επίπεδα, δηλαδή ικανοποιητικό στο μεγαλύτερο μέρος του, αλλά με συγκεκριμένες αδυναμίες στη μεταφορά κυρίως εξειδικευμένης ορολογίας, που σε ένα sci-fi κόσμο κυριαρχεί, όπως καταλαβαίνετε. Δεν αντέξαμε να τελειώσουμε το παιχνίδι στα ελληνικά, όμως εξακολουθούμε να είμαστε ευγνώμονες για την προσπάθεια που καταβάλλεται από τους μεταφραστές, ώστε να γίνει το gaming προσβάσιμο σε περισσότερες ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες, που δεν διαθέτουν την απαραίτητη γλωσσομάθεια. Ελπίζουμε μόνο να βρεθεί ο τρόπος να αναβαθμιστεί η διαδικασία στο μέλλον και να δούμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

horizon-forbidden-west-12

Συνοψίζοντας

Το Horizon Forbidden West είναι η επιτομή του σωστού sequel. Με στοχευμένες βελτιώσεις σε κάθε πτυχή του προκατόχου του, δίνοντας τα πρώτα δείγματα αισθητικής νέας γενιάς και εκτοξεύοντας στα ύψη την ποιότητα γραφής και περιεχομένου, η Guerrilla μας χαρίζει… από τον Φλεβάρη τον πρώτο διεκδικητή του βραβείου για το παιχνίδι της χρονιάς.

 

Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Guerrilla Games
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment
Διανομή: Sony Hellas
Είδος:‌ Action role-playing, adventure
Ηλικίες:‌ 16+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 18 Φεβρουαρίου 2022

Θετικά

  • Φωτορεαλιστικά γραφικά και animation νέας γενιάς
  • Δραματική βελτίωση στην εξιστόρηση, το γράψιμο και τη σκηνοθεσία
  • Στοχευμένες αλλαγές στο gameplay που κάνουν την εμπειρία απολαυστικότερη
  • Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς
  • Φοβερό soundtrack
  • Πετυχημένη και "μετρημένη" εφαρμογή των τεχνολογιών του Dualsense

Αρνητικά

  • Στασιμότητα στο κομμάτι του stealth
  • Μικροθεματάκια με το animation, σε ο,τι αφορά την οπτική επαφή των χαρακτήρων
  • Μέτρια ελληνική μετάφραση

Βαθμολογία

9.5
Τούμπανο!
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

2 σχόλια

seaman 14 Feb 2022, 10:52 - 10:52

Καλη αρχη…Ενα μικρό θεματακι στην γραμματοσειρά του site…
Πολυ καλο το κείμενο του review
η βαθμολογία εχοντας παιξει το πρωτο και κρατώντας τις βελτιώσεις,τοτε το 9 ειναι δεμένο.

Απάντηση
fockos 14 Feb 2022, 11:51 - 11:51

Εξαιρετικό review. Θεωρώ ότι θα πάει ως υποψήφιο για τα games της χρονιάς αν θα το πάρει αναμένουμε αφού ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ