Into the Breach: Advanced Edition – Review

Update: Κυκλοφόρησε η νέα έκδοση του Into the Breach, που προσθέτει καινούργιο περιεχόμενο και βελτιώνει ένα ήδη εξαιρετικό παιχνίδι.

Η νέα έκδοση του Into the Breach, που λέγεται Advanced Edition και έρχεται χωρίς επιπλέον χρέωση για τους κατόχους, κυκλοφόρησε στις 19 Ιουλίου 2022 για PC, Switch και, πλέον, είναι διαθέσιμη και στην εκδοχή του τίτλου για κινητά. Αν παίξετε σε Android ή iOS, μέσω του Netflix όπου κυκλοφορεί το παιχνίδι, θα απολαύσετε την αναβαθμισμένη αυτή έκδοση.

Και, δεν πρόκειται για πρόχειρη δουλειά. Η νέα έκδοση αναβαθμίζει το παιχνίδι πολύ σημαντικά, με μεγάλο όγκο επιπλέον περιεχομένου, το οποίο όμως δεν δίνει ποτέ την εντύπωση απλού «γεμίσματος».

 

Πλέον, έχουμε νέους πιλότους με νέες ειδικές ικανότητες, έχουμε καινούργιους τύπους εχθρών που αλλάζουν αρκετά τα δεδομένα, υπάρχουν νέα είδη κατάστασης για το έδαφος, το οποίο πλέον μπορεί να σπάει και να δημιουργούνται χάσματα. Υπάρχουν νέα bosses, νέα Psion, νέες αποστολές που «ταρακουνούν» περισσότερο το gameplay, αυξάνουν το replayability και μειώνουν την επανάληψη.

Υπάρχουν δεκάδες νέα όπλα, καινούργιες μουσικές μελωδίες, υποστήριξη για περισσότερες γλώσσες. Θα βρείτε, ακόμα, ένα νέο mode δυσκολίας, πάνω από το δυσκολότερο της αρχικής έκδοσης. Θα μπορέσετε να παίξετε με νέα squads, με εξαιρετικά εμπνευσμένες ιδιότητες, που κάνουν την εμπειρία κάθε φορά να φαίνεται φρέσκια.

Με όλα αυτά τα νέα στοιχεία, το gameplay του Into the Breach βελτιώνεται σημαντικά. Πλέον, σε ένα playthrough είναι πολύ δύσκολο να συναντήσετε κάτι που βρήκατε και στο προηγούμενο. Ταυτόχρονα, έχουν γίνει και κάποιες αλλαγές για να είναι πιο ισορροπημένη η εμπειρία, και λειτουργούν υπέρ της.

Οι δυνατότητες είναι πολύ περισσότερες, η δομή καλύτερα στημένη, οι λειτουργίες πιο διασκεδαστικές, οι μάχες πιο συναρπαστικές από ποτέ. Τα πέντε νέα squads, από μόνα τους, θα ήταν αρκετά για να ανανεωθεί ο τίτλος, αφού είναι πολύ εύστοχα σχεδιασμένα, αλλά το πακέτο της Advanced Edition δεν κάνει εκπτώσεις και φτάνει σε σημείο να μοιάζει με sequel, με expansion ή κάτι παρόμοιο.

Εξαιρετική η mobile έκδοση του Into the Breach

Τώρα, μπορείτε άνετα να παίξετε το Into the Breach για δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες ώρες, χωρίς να βαρεθείτε καθόλου, ούτε στιγμή, ενώ, με όλες αυτές τις νέες προσθήκες, κάθε playthrough διαρκεί περισσότερο.

Επίσης, πλέον μπορείτε να παίξετε στις διακοπές, στον καναπέ, μακριά από το PC ή το Switch, μόνο με το κινητό σας, μέσω του Netflix, εάν έχετε συνδρομή στην πλατφόρμα.

Η έκδοση αυτή δεν περιλαμβάνει διαφημίσεις, microtransactions ή κάποια άλλη μορφή monetisation και, ευτυχώς, όσον αφορά το gameplay της, λειτουργεί άψογα. Όσο κι αν είναι μικρότερη η οθόνη του κινητού, παρά την έλλειψη πλήκτρων, η προσαρμογή έχει γίνει άριστα και το Into the Breach λάμπει και σε αυτήν την εκδοχή του.

Ένα υπέροχο παιχνίδι γίνεται καλύτερο

Είτε παίζετε για πρώτη φορά, είτε επιστρέφετε μετά από καιρό, είτε παίζατε τακτικά όλα αυτά τα χρόνια, και όποια κι αν είναι η πλατφόρμα που επιλέξατε, θα δείτε το Into the Breach στην καλύτερη μορφή του. Ένα τρομερό, διαχρονικό παιχνίδι έγινε ακόμα καλύτερο κι εγώ έρχομαι στο παλιό μου review για να αναθεωρήσω τη βαθμολογία που είχα δώσει.

Πλέον, χωρίς προβλήματα, με σημαντικές διορθώσεις και προσθήκες, με gameplay που ακόμη και σήμερα είναι αξεπέραστο, το Into the Breach καταφέρνει να πάρει το «10» (στο αρχικό review, είχα βάλει «9», καθώς υπήρχαν κάποια προβλήματα στη δομή, τα οποία έχουν πλέον εξαλειφθεί πλήρως).


Το αρχικό review, της πρώτης έκδοσης, παρακάτω (δημοσιεύτηκε στις 2 Μαρτίου 2018):

To FTL: Faster Than Light ήταν ένα παιχνίδι-δυναμίτης. Έσκασε ξαφνικά, δεν ξέραμε τι περιμέναμε και η απλή παρουσίασή του, χωρίς εντυπωσιακά γραφικά, μπορεί να απομάκρυνε αρκετούς.

Τελικά, μετά από εκατοντάδες ώρες μαζί του, μπορέσαμε να πούμε με σιγουριά πως ήταν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους του. Το εν λόγω είδος ήταν ένα μίγμα strategy με στοιχεία από RPG και roguelike και πολλούς randomly generated παράγοντες.

Τα mechanics και το περιεχόμενο του FTL ήταν πραγματικά εντυπωσιακά. Ήταν από τις καλύτερες χρήσεις της τυχαιότητας που έχουμε συναντήσει.

Η εταιρεία που μας έφερε το FTL, η Subset Games, επιτέλους δημιούργησε κάτι νέο. Κάτι εντελώς νέο, αφού δεν επαναπαύτηκε στην επιτυχία του πρώτου της έργου και πειραματίστηκε. Το καινούριο της παιχνίδι, το Into the Breach, μοιάζει σε σημεία με το FTL, όμως είναι πολύ διαφορετικό.

gameplay cutscene

εικόνα: Subset Games

Έχουμε πάλι ένα παιχνίδι τακτικής με πολλά randomly generated στοιχεία. Έχουμε πάλι ένα sci-fi setting. Όμως, το gameplay και οι ιδέες που το στηρίζουν, διαφέρουν πολύ.

Διαβάστε επίσης:  The Sandman: Πέτυχε η μεταφορά του θρυλικού κόμικ;

Σε παιχνίδια στρατηγικής κάθε τύπου, αν δεν υπάρχει το στοιχείο της τύχης, θα υπάρχει η ανάγκη πρόβλεψης των κινήσεων του αντιπάλου μας.

Ας πάρουμε ως παράδειγμα το σκάκι, μία από τις βάσεις των strategy παιχνιδιών. Τύχη δεν υφίσταται. Δεν έχουμε ζάρια ή τυχαίους αριθμούς. Προσπαθούμε να ψυχολογήσουμε τον εχθρό και να φανταστούμε τις επόμενες κινήσεις του, ώστε να αντιδράσουμε σε εκείνες.

Είναι μία μάχη δράσης-αντίδρασης που απαιτεί πολλή και άμεση σκέψη-ανάλυση. Το Into the Breach, λοιπόν, μοιάζει πολύ με το σκάκι. Καταρχάς, κάθε μάχη του είναι στημένη σε 8×8 χώρους, παρόμοιους με μιας σκακιέρας. Επίσης, βλέπουμε παρόμοιου τύπου κινήσεις στο πλέγμα.

Στο Into the Breach χειριζόμαστε μία ομάδα τριών πιλότων, οι οποίοι ελέγχουν από ένα τεράστιο ρομπότ ο κάθε ένας. Αντιμαχόμαστε εξωγήινα πλάσματα αντίστοιχου μεγέθους, τα λεγόμενα Kaiju, τα οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση ονομάζονται Vek και μοιάζουν με έντομα.

gameplay

εικόνα: Subset Games

Το κάθε ρομπότ μας έχει συγκεκριμένες επιθέσεις και κινήσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει, όπως τα πιόνια στο σκάκι. Άλλο μπορεί να χτυπήσει μόνο σε ευθεία γραμμή, άλλο σε σχήμα «Γ», άλλο σε «Τ» και άλλο μόνο εξ επαφής.

Επίσης, πολλές επιθέσεις, εκτός από το να προκαλούν damage, μπορούν να μετατοπίζουν τους αντιπάλους. Όλο αυτό μοιάζει με εμπλουτισμένο σκάκι, σε συνδυασμό με μηχανισμούς video game, όπως τα upgrades που μπορούμε να βάλουμε στα ρομπότ και τους πιλότους και τα όπλα που εναλλάσσουμε για διαφορετικά αποτελέσματα.

Ακόμη, στις μονομαχίες μας δεν προσπαθούμε να σκοτώσουμε κάποιον συγκεκριμένο εχθρό ώστε να κερδίσουμε, όπως συνηθίζεται. Το μόνο που χρειάζεται ώστε να είμαστε νικητές είναι να επιβιώσουμε για έναν αριθμό σειρών.

Υπάρχουν επιπλέον αποστολές σε κάθε μάχη, οι οποίες κάνουν την κατάσταση δυσκολότερη και πιο ενδιαφέρουσα: μπορεί να πρέπει να προστατέψουμε ένα τρένο, κάποιο κτίριο, να απαιτείται η επιβίωση κάποιου συγκεκριμένου εχθρού και πολλά άλλα, τα οποία είναι κάθε φορά τυχαία και διαφορετικά, όπως και τα updgades που έχουμε στη διάθεσή μας, και δίνουν μοναδικότητα στα playthroughs.

Βέβαια, όσο όμορφα και αν λειτουργούν όλα τα παραπάνω, είναι κλασικά στοιχεία strategy παιχνιδιού, σε γενικές γραμμές. Η Subset Games, όμως, δεν αρκείται σε αυτά.

gameplay into the breach

εικόνα: Subset Games

Το πρώτο ιδιόμορφο χαρακτηριστικό του Into the Breach συναντάται στην ήττα μας. Δεν χάνουμε μόλις πεθάνουν οι πιλότοι μας ή όταν διαλυθούν τα ρομπότ. Χάνουμε μόλις διαλυθεί αρκετό μέρος από τις πόλεις τις οποίες προστατεύουμε. Η ιδέα ήρθε στη Subset Games από τις ταινίες με υπερήρωες, όπου καταστρέφονται πόλεις, σχεδόν ολόκληρες, και δεν τρέχει τίποτα.

Στο Into the Breach, οι δημιουργοί θέλησαν να μας κάνουν να νοιαζόμαστε για τους ανθρώπους και τα σπίτια τους. Δεν μπορούμε να θυσιάζουμε κτίρια και πληθυσμό για να σκοτώσουμε τους εχθρούς.

Αν χάσουμε πολλά από αυτά, το παιχνίδι τελειώνει. Ο αριθμός των χαμένων κτιρίων εκφράζεται ποσοτικά και παραμένει από μάχη σε μάχη. Φυσικά, το game over είναι ολοκληρωτικό, αφού η εταιρεία τιμά τις roguelike καταβολές της.

Το μόνο που μπορούμε να διατηρήσουμε είναι ένας από τους τρείς μας πιλότους, τον οποίο θα έχουμε στο επόμενο new game. Όπλα, πρόοδος, upgrades, όλα εξαφανίζονται. Το Into the Breach πετυχαίνει τον στόχο του και δημιουργεί στιγμές έντασης, όπου το να προστατέψουμε ένα κτίριο πάει κόντρα σε άλλους στόχους που μπορεί να έχουμε.

into the breach gameplaay

εικόνα: Subset Games

Το μεγαλείο του Into the Breach, όμως, δεν βρίσκεται σε κανένα από τα παραπάνω στοιχεία. Στο Into the Breach, γνωρίζουμε τα πάντα, ενώ παίζουμε. Κάθε στιγμή, έχουμε όλες τις πληροφορίες.

Το παιχνίδι δεν μας κρύβει τίποτα. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως ξέρουμε όσα passive abilities έχουν οι εχθροί, πόσο damage κάνουν οι επιθέσεις τους και πώς λειτουργούν, αλλά και ποια είναι η σειρά των κινήσεων στην επόμενη σειρά των turn-based μαχών.

Αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά και είναι το γεγονός ότι γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή τις επόμενες κινήσεις των εχθρών, επακριβώς. Δεν χρειάζεται διορατικότητα. Δεν χρειάζονται προβλέψεις. Ξέρουμε πώς θα κινηθούν όλοι οι εχθροί, πού θα χτυπήσουν, καθώς και τι ακριβώς θα συμβεί ως επακόλουθο της επίθεσής τους.

Οι κινήσεις μας είναι πάντοτε αποτέλεσμα προσεκτικής σκέψης και ανάλυσης των αντίστοιχων που πρόκειται να ακολουθήσουν εκ μέρους των εχθρών.

Κάθε μάχη αντιμετωπίζεται ως ένα μικρό κομμάτι σκακιστικού αγώνα, στον οποίο γνωρίζουμε τι κινήσεις θα ακολουθήσουν και πρέπει να πράξουμε αναλόγως ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις ζημιές και να πετύχουμε τους διάφορους στόχους μας.

gameplay

εικόνα: Subset Games

Πραγματικά, το σύστημα είναι καταπληκτικό. Αν ένας εχθρός πρόκειται να χτυπήσει ένα ρομπότ μας και το μετακινήσουμε, η επίθεση θα πραγματοποιηθεί όπως ήταν προδιαγεγραμμένη, απλώς δεν θα πετύχει το στόχο της. Έτσι, μπορούμε να μετακινηθούμε και να μετατοπίσουμε τους εχθρούς αναλόγως, ώστε να αποφύγουμε τις επιθέσεις τους, ή να τις κατευθύνουμε σε άλλους αντιπάλους.

Διαβάστε επίσης:  Resident Evil: Το Netflix αποκαλύπτει τη live action σειρά, με δύο trailer

Οι μάχες είναι γεμάτες ένταση και κάθε κίνησή μας έχει βάρος και συνέπειες. Δημιουργούμε αλυσίδες κινήσεων με εντυπωσιακά αποτελέσματα και η ανταμοιβή είναι τεράστια.

Το gameplay του Into the Breach είναι τρομερά διασκεδαστικό και κάθε μάχη αντιμετωπίζεται ως μία σειρά από puzzles με σχεδόν πλήρη απουσία του στοιχείου της τύχης. Επίσης, λόγω random generation, οι μάχες δεν είναι ποτέ ίδιες. Δίνουμε συγχαρητήρια στους δημιουργούς για το πανέξυπνο design· παρόλη την τυχαία τοποθέτηση των εχθρών και των κτιρίων, ποτέ το παιχνίδι δεν μας οδηγεί σε άδικο αδιέξοδο.

Όποτε χάνουμε, είναι εξαιτίας λανθασμένων κινήσεών μας. Δεν έχουμε κανέναν και τίποτα να κατηγορήσουμε, εκτός από τον εαυτό μας. Σε όσους ενδιαφέρονται για ένα πολύ βαθύ, εντελώς φρέσκο, απλό στην εκμάθηση αλλά πολύπλοκο στην τελειοποίησή του σύστημα στρατηγικής, δεν μπορούμε να προτείνουμε το παιχνίδι αρκετά.

gameplay menu

εικόνα: Subset Games

Είναι άλλο να διαβάζουμε και να μιλάμε για το σύστημα και τα mechanics του Into the Breach και άλλο να τα βλέπουμε στην πράξη. Τα πάντα λειτουργούν φανταστικά και δεν μπορούμε να σταματήσουμε να παίζουμε.

Επίσης, το παιχνίδι έχει πολύ μεγάλο replayability, καθώς ξεκλειδώνουμε καινούρια ρομπότ εκπληρώνοντας ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά achievements.

Τα διάφορα ρομπότ με τις πολλές τους ιδιότητες που είναι ξεχωριστές και δίνουν δυνατότητες ποικίλων ελιγμών όσον αφορά στη στρατηγική, σε συνδυασμό με τα randomly generated στοιχεία, αυξάνουν τη διάρκεια του Into the Breach σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.

Δυστυχώς, η διάρκεια ενός μεμονωμένου playthrough είναι αρκετά μικρή και πάσχει στην κλιμάκωση. Οι τελευταίες πίστες δεν μας κάνουν να νιώθουμε ότι συμβαίνει κάτι μεγάλο, κάτι που θα τελειώσει την ιστορία του παιχνιδιού, μα πως είναι απλώς μερικές ακόμη πίστες, σαν τις προηγούμενες. Δεν έχουμε το εντυπωσιακό (αν και λίγο άδικο) τελικό boss του FTL, ούτε κάτι παρόμοιο.

Επίσης, τα upgrades δεν είναι τόσο εύστοχα και περιεκτικά όσο του Faster Than Light, είναι όμως ικανοποιητικά.  Η δυσκολία του Into the Breach είναι χαμηλότερη από του προηγούμενου παιχνιδιού της εταιρείας, αλλά είναι αρκετή και καλοστημένη με σωστές διαβαθμίσεις ανάμεσα στις διάφορες βαθμίδες της και με ένα περιεκτικό και λιτό tutorial που μας βάζει αμέσως στο πετσί του ρόλου μας.

into the breach

εικόνα: Subset Games

Το σενάριο είναι εντελώς minimal και έχει ελάχιστο γραμμένο κείμενο. Βλέπουμε το briefing των αποστολών, τις περιγραφές αντικειμένων, ρομπότ και εξωγήινων και τις φωνές του πληθυσμού στη θέα της μάχης.

Δεν είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, μα είναι αρκετό ώστε να στήσει την ατμόσφαιρα. Τα γραφικά και ο σχεδιασμός, πάλι, δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό, όμως είναι πολύ καθαρά σχεδιασμένα και αρκετά όμορφα ώστε να κάνουν τη δουλειά τους.

Η μουσική δε, είναι εκπληκτική. Μας μεταδίδει το συναίσθημα της έντονης μάχης σε συνδυασμό με το μελαγχολικό αποκαλυπτικό κλίμα και πραγματικά δεν χορταίνουμε να ακούμε τις διάφορες μελωδίες που έχει γράψει ο Ben Prunty, τον οποίο γνωρίσαμε από την εξίσου υπέροχη δουλειά του στο FTL: Faster Than Light.

Το Into the Breach είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι. Διαφορετικό από τον προκάτοχό του, το FTL: Faster than Light, αλλά διαφορετικό και από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους.

gameplay

εικόνα: Subset Games

Σίγουρη αγορά για όλους τους λάτρεις της τακτικής και των στιβαρών, καλοστημένων και κομψών mechanics στρατηγικής. Σίγουρη αγορά για τους λάτρεις του σκακιού, των mechs, των kaiju, του FTL και των puzzles.

Σίγουρη αγορά για όσους παίζουν παιχνίδια strategy και θέλουν κάτι φρέσκο, πραγματικά διασκεδαστικό και διαχρονικό, με μεγάλο replayability, σωστή δυσκολία και καλή διάρκεια. Στο Into the Breach δεν υπάρχουν εκπλήξεις, λόγω της φύσης του gameplay, που γνωστοποιεί όλες τις πληροφορίες. Παρόλα αυτά, κατάφερε να μας εκπλήξει πολλές φορές με τους καλύτερους τρόπους.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, Nintendo Switch, iOS, Androidinto the breach mini art
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PC (update: Android)
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Subset Games
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Subset Games / Netflix (iOS, Android)
Είδος:‌ Turn-based strategy
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 27 Φεβρουαρίου 2018 (PC) / 28 Αυγούστου 2018 (Switch) / 19 Ιουλίου 2022 (iOS, Android)
Official website:‌ subsetgames.com/

 

Θετικά

  • Κορυφαία, μοναδικά, βαθιά και τρομερά έξυπνα mechanics
  • Όμορφη και λειτουργική παρουσίαση
  • Εκπληκτική μουσική επένδυση
  • Πολλές φρέσκιες και διαχρονικές ιδέες
  • Αγνή διασκέδαση και μεγάλο replayability
  • Σωστός βαθμός δυσκολίας
  • Πλέον, με τη νέα έκδοση, διορθώνονται όλες οι ελλείψεις της αρχικής

Αρνητικά

  • Τίποτα

Βαθμολογία

10
Τούμπανο!

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ