It Takes Two – Review

COLL-ABOR-ATION!

Άρης Φουρναράκης

Tο It Takes Two είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι co-op, το οποίο δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη κανενός.

Η πλειοψηφία των παιχνιδιών στις μέρες μας είναι «χτισμένα» γύρω από το single-player και η co-op εμπειρία (αν υπάρχει), έρχεται σαν συμπληρωματικό feature. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στα παιχνίδια που δημιουργεί ο Josef Fares και η Hazelight Studios, οι οποίοι δίνουν απόλυτη βάση στη συνεργασία μεταξύ των παικτών.

Μετά το άκρως επιτυχημένο A Way Out του 2018, που αποτέλεσε την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας, ο Fares επανέρχεται με μια ακόμη καθαρή co-op εμπειρία. Όπως και το A Way Out, έτσι και το It Takes Two, απαιτεί από την πρώτη στιγμή δύο παίκτες είτε σε local, είτε σε online μορφή, ενώ καθ’ όλη τη διάρκειά του φροντίζει να υπενθυμίζει συνεχώς το βασικό συστατικό που θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε: τη συνεργασία.

It Takes Two

Photo: EA – VG24.gr

Στο It Takes Two, οι παίκτες αναλαμβάνουν τους ρόλους των Cody και May, ενός ζευγαριού που σχεδιάζει να πάρει διαζύγιο καθώς διαφωνούν συνεχώς και κατηγορούν ο ένας τον άλλον για διάφορους λόγους. Όλα ξεκινάνε όταν αποφασίζουν να μιλήσουν στην κόρη τους, Rose, η οποία το παίρνει κατάκαρδα και κλείνεται στο δωμάτιό της. Εκεί, βάζει τα κλάματα πάνω από δύο χειροποίητες κούκλες, οι οποίες μοιάζουν στους γονείς της και δίπλα στο βιβλίο της αγάπης εύχεται να τα ξαναβρούν.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα «ξόρκι» το οποίο μεταφέρει τις ψυχές των Cody και May, μέσα στις αντίστοιχες κούκλες της Rose. Πλέον, αν οι γονείς της θέλουν να ελευθερωθούν από το ξόρκι, θα πρέπει να συνεργαστούν για να ξεπεράσουν τις δοκιμασίες τις οποίες θα τους θέσει ο Dr. Hakim (το μαγικό βιβλίο της αγάπης) και να επιδιορθώσουν τη σχέση τους.

Το σενάριο του It Takes Two, παρότι δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, είναι καλογραμμένο, οι βασικοί χαρακτήρες εξελίσσονται σε όλη τη διάρκειά του και προσφέρει αρκετές δόσεις λύπης αλλά και γέλιου μαζί. Το χιούμορ “ξεχειλίζει” από κάθε γωνία και chapter του παιχνιδιού και σίγουρα κρατάει μέχρι το τέλος τον παίκτη, παρόλο που το τέλος του είναι αρκετά προβλέψιμο.

Για να δούμε τον επίλογο χρειαστήκαμε περίπου 14 ώρες για ένα playthrough, αλλά σίγουρα προτείνεται να κάνετε δύο, ένα με κάθε χαρακτήρα, καθώς οι διαφορετικές δυνάμεις των δύο παικτών σε κάθε κεφάλαιο προσφέρουν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία από άποψη gameplay.

Μιλώντας για gameplay, το It Takes Two μπορεί στη θεωρία να είναι ένα action-adventure/platformer παιχνίδι, αλλά στην πράξη αυτό διαφοροποιείται αρκετά. O Josef Fares με τη Hazelight έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό platformer το οποίο σχεδόν σε κάθε chapter αντλεί στοιχεία από διαφορετικά είδη παιχνιδιών. Για παράδειγμα, στο It Takes Two θα παίξετε chapter όπου το παιχνίδι θα αλλάξει σε racing, 2D platform, endless runner, flying combat, fighting, third-person shooter, isometric action-RPG κ.α. Αυτός ο πλουραλισμός και τα γεμάτα νέες ιδέες επίπεδά του, είναι ένας από τους λόγους που δεν θα βαρεθείτε στιγμή το παιχνίδι.

Διαβάστε επίσης:  Worldless - Review

Παράλληλα, σε κάθε chapter οι χαρακτήρες μας αποκτούν και διαφορετικές δυνάμεις, κάτι που αλλάζει εντελώς τον τρόπο προσέγγισης κάθε επιπέδου. Μπορεί τα βασικά gameplay elements να παραμένουν σταθερά, όπως ένα σκοινί που θα αποκτήσετε σχετικά νωρίς και θα χρησιμεύει σαν grappling hook, αλλά όλα τα υπόλοιπα αλλάζουν. Οι δυνάμεις είναι εντυπωσιακές και ποικίλουν, ενώ την ίδια στιγμή δεν κρατάνε και υπερβολικά για να μην βαριέται ο παίκτης. Προσωπικό αγαπημένο μας chapter, ήταν όταν το παιχνίδι άλλαξε σε isometric action-RPG και οι χαρακτήρες μας μεταμορφώθηκαν σε μάγο με δυνάμεις πάγου και ιππότη με δυνάμεις φωτιάς, κατέχοντας 4 διαφορετικά skills αντίστοιχα και θυμίζοντας Torchlight.

Συνολικά θα βρεθείτε σε 9 διαφορετικά και ευφάνταστα chapters κατά την ενασχόλησή σας με το It Takes Two. Από το σπίτι σας, στον κήπο του Cody, μέσα στο χώμα όπου θα έρθετε αντιμέτωποι με αιμοδιψείς σκίουρους και φονικές μέλισσες, μέχρι την κοιλιά μιας παρατημένης σκούπας, το παιχνίδι βρίθει από δημιουργικότητα, φαντασία, χιούμορ, easter eggs σχεδόν από όλο τον καλλιτεχνικό χώρο κ.α. Μπορεί να μην υπάρχουν collectibles, καθώς ο Fares δήλωσε ότι δεν του αρέσουν, όμως το ψάξιμο των γύρω χώρων θα σας ανταμείψει με πολλές ιδιαίτερες στιγμές, που πρέπει να δείτε.

Δεν υπάρχουν collectibles, όπως αναφέραμε παραπάνω, υπάρχουν όμως αρκετά mini-games (25 στο σύνολο) για να ξεδώσετε και να αναμετρηθείτε με τον συμπαίκτη σας. Θα παίξετε σκάκι, αγώνα δρόμου σαλιγκαριών, σκοποβολή και άλλα παιχνίδια, κάποια περισσότερο ευφάνταστα και κάποια όχι. Σίγουρα όμως όλα θα συνδράμουν στη διασκέδασή σας. Μάλιστα, αν κάποιο σας άρεσε υπερβολικά και θέλετε να συνεχίσετε να παίζετε, μπορείτε να το επισκεφθείτε οποιαδήποτε στιγμή από το μενού του παιχνιδιού.

It Takes Two

Photo: EA – VG24.gr

Στην αρχή αναφέραμε ότι το It Takes Two, είναι μια καθαρόαιμη co-op εμπειρία. Με αυτό στο μυαλό, ο Fares, όπως και στο A Way Out, έχει προσθέσει το Friend’s Pass που επιτρέπει να παίξετε με οποιοδήποτε φίλο σας διαδικτυακά, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσετε δεύτερο αντίτυπο του παιχνιδιού. Παράλληλα, το It Takes Two υποστηρίζει cross-play μεταξύ της ίδιας οικογένειας κονσολών, οπότε αν για παράδειγμα διαθέτετε PlayStation 5 και ο φίλος σας PlayStation 4 μπορείτε να παίξετε κανονικά. Αυτό το κάνει ακόμα πιο δελεαστική πρόταση, καθώς η ήδη χαμηλή του τιμή μπορεί να κοπεί στη μέση, αν θελήσετε να επενδύσετε μαζί με κάποιο φίλο σας.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφέρουμε το, ίσως, μοναδικό αρνητικό σημείο που βρήκαμε στο It Takes Two. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε ιδιαίτερα φιλικό προς άπειρους παίκτες. Με τόσες εναλλαγές στους μηχανισμούς του gameplay, τη γρήγορη δράση, τις απεριόριστες συνθήκες συνεργασίας (που απαιτείται ταχύτητα), αλλά και τα ιδιαίτερα challenging bosses, ένας νέος χρήστης ίσως τα βρει αρκετά σκούρα. Αν σκοπεύετε να το αγοράσετε για να παίξετε με την κοπέλα ή το αγόρι σας, οι οποίοι δεν είναι του αντικειμένου, θα πρέπει να οπλιστείτε με αρκετή υπομονή.

Περνώντας στα τεχνικά, το It Takes Two, σαν cross-gen τίτλος, εκμεταλλεύεται πλήρως τη δύναμη των next-gen κονσολών, προσφέροντας υψηλές αναλύσεις, ανύπαρκτα loading times και σταθερά 60 fps (με ελάχιστα drops σε κάποια cutscenes), ενώ στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς ο στόχος των 60 fps ικανοποιείται τις περισσότερες φορές. Στο PlayStation 5, όπου δοκιμάσαμε τον τίτλο, δεν παρατηρήθηκε το παραμικρό κόλλημα ή bug και γενικά η όλη εμπειρία λειτούργησε απρόσκοπτα.

Οπτικά το παιχνίδι είναι χάρμα οφθαλμών, με πολύ καθαρά textures, εξαιρετικούς φωτισμούς, αντανακλάσεις και σκιάσεις. Όλα τα επίπεδα είναι προσεγμένα, αλλά ειδικά στα σημεία που το παιχνίδι «ανοίγει» και μπορείτε να εξερευνήσετε παραπάνω, θα μείνετε άφωνοι με αυτό που θα αντικρίσετε. Μοναδική παραφωνία τα ανθρώπινα πρόσωπα που μοιάζουν κάπως άψυχα.

Διαβάστε επίσης:  Tinykin - Review

Ηχητικά, το It Takes Two βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, με τη μουσική να αλλάζει ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκεστε, ενώ και οι ερμηνείες των ηθοποιών δένουν πλήρως με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι διαφορετικοί ήχοι που έβγαιναν από συγκεκριμένες επιφάνειες, ανάλογα ποιος χαρακτήρας περνούσε από πάνω. Για παράδειγμα, στο ξύλινο πάτωμα, στην αρχή του παιχνιδιού, αλλιώς ακούγονται τα βήματα του Cody που είναι φτιαγμένος από πηλό και είναι πιο βαρύς και αλλιώς της May που είναι φτιαγμένη από ξύλο και είναι πιο ελαφριά.

It Takes Two

Photo: EA – VG24.gr

Συνοψίζοντας, το It Takes Two είναι ένα εξαιρετικό co-op παιχνίδι που δεν πρέπει να λείπει από τη βιβλιοθήκη κανενός. Προσφέρει ευφάνταστο και διασκεδαστικό gameplay, με δεκάδες ιδέες που αποτρέπουν τον παίκτη από το να βαρεθεί, τα επίπεδά του και τα boss fights εντυπωσιάζουν, το χιούμορ ρέει άπλετο και η ποιότητα του οπτικοακουστικού τομέα βρίσκεται στα ύψη.

Μπορεί σε σημεία να είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και να μην ενδείκνυται για άτομα που δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο, όμως το παιχνίδι “λάμπει” τόσο σε όλα τα άλλα επίπεδα, που κερδίζει επάξια μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους (αν όχι του κορυφαίου) co-op τίτλους όλων των εποχών και βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τα καλύτερα παιχνίδια του 2021. Δοκιμάστε το οπωσδήποτε.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PCIt Takes TwoΔοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Hazelight Studios
Εκδότρια Εταιρεία: EA
Είδος: Action Adventure / Platformer
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Μαρτίου 2021
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Διασκεδαστικό και ευφάνταστο gameplay, με κάθε χαρακτήρα να προσφέρει διαφορετική εμπειρία
  • Δεκάδες ιδέες και gameplay μηχανισμοί που αλλάζουν σε κάθε επίπεδο
  • Το Friend's Pass
  • Εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας
  • Εντυπωσιακά επίπεδα και boss fights
  • "Καλογυαλισμένο" σε όλα τα επίπεδα
  • Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

  • Σε σημεία μπορεί να γίνει ιδιαίτερα απαιτητικό, κάτι που δεν ενδείκνυται για άπειρους παίκτες
  • Προβλέψιμο τέλος

Βαθμολογία

9.5
Τούμπανο!
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ