Το Kona II: Brume αποτελεί τη συνέχεια του πρώτου ατμοσφαιρικού τίτλου της Parabole, η οποία παρά το φρέσκο σενάριο μυστηρίου και τα ανανεωμένα γραφικά της, δεν καταφέρνει να βελτιωθεί σημαντικά από τον προκάτοχο της.
Η Parabole είχε καταφέρει να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον στο παρελθόν με τη κυκλοφορία του Kona. Πρόκειται για ένα τρομερά ατμοσφαιρικό παιχνίδι, το οποίο τράβηξε τους παίκτες χάρη στο ιδιαίτερο σενάριό. Στο Kona II: Brume, ενώ συνολικά υπάρχει μια ελαφριά βελτίωση, δεν μπορούμε να πούμε ήταν ακριβώς αυτό που περιμέναμε να δούμε από ένα sequel.
Ένα σουρεαλιστικό σενάριο γεμάτο μυστήριο
Ξεκινώντας από το σενάριο, η Parabole καταφέρνει για ακόμη μια φορά να κάνει μια πολύ τίμια δουλειά. Στο Kona II, μπαίνουμε ξανά στον ρόλο του ντετέκτιβ Carl Faubert, ο οποίος ταξιδεύει στο βόρειο Quebec κατά τη διάρκεια μίας περίεργης ομίχλης, που οι ντόπιοι ονομάζουν Brume. Αυτή η παράξενη ομίχλη, έχει καταφέρει να αποκόψει ένα όμορφο, γραφικό χωριό από την ήσυχη καθημερινότητα του, και φυσικά, δουλειά μας είναι να ανακαλύψουμε την πηγή της ομίχλης και να την σταματήσουμε.
Καθώς προσπαθούμε να ξετυλίξουμε το μυστήριο αυτό, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με πολλά εμπόδια: από δύσκολα καιρικά φαινόμενα και άγρια ζώα, μέχρι σουρεαλιστικά σκηνικά και επικίνδυνα πλάσματα. Εκτός από τα εμπόδια, όμως, θα συναντήσουμε και αρκετούς συμμάχους, οι οποίοι θα σταθούν στο πλευρό μας και θα μας βοηθήσουν να λύσουμε αυτό το μυστήριο, ώστε να σώσουμε το χωριό. Οι σύμμαχοι αυτοί, ωστόσο, σεναριακά, δεν ενισχύουν καθόλου την ιστορία του τίτλου. Θα τους βρίσκουμε μόνο όταν χρειαζόμαστε συγκεκριμένες πληροφορίες για κάτι και για τίποτα παραπάνω.
Εδώ είναι που πιστεύουμε κιόλας ότι υπάρχει μια ανεκμετάλλευτη ευκαιρία. Θα μπορούσαν να προστεθούν μερικοί ενδιαφέροντες χαρακτήρες, οι οποίοι εκτός από πληροφορίες, με την παρουσία τους, θα ήταν ικανοί να ταράξουν κάπως τα νερά και να διατηρήσουν μια ένταση, που χρειαζόταν εμφανώς το ιδιαίτερο σενάριο του Kona II.
Ίδιο στιλ αφήγησης, αλλά ελαφρώς καλύτερο
Όπως και στο πρώτο παιχνίδι της σειράς, έτσι και εδώ, τα γεγονότα μάς τα παρουσιάζει ένας αφηγητής, μιλώντας παράλληλα, ενώ παίζουμε. Πριν ξεκινήσουμε το παιχνίδι, μας δίνεται και η δυνατότητα να ορίσουμε το πόσο συχνά θέλουμε να μιλάει ο αφηγητής και πόσο λεπτομερής να είναι. Πολύ βολική ρύθμιση, την οποία ο καθένας μπορεί να ορίσει όπως επιθυμεί, χωρίς παράλληλα να χάνει τίποτα από την ιστορία του τίτλου.
Πέρα από τον αφηγητή, στο Kona II θα βρίσκουμε διάσπαρτα στον κόσμο διάφορα notes και έγγραφα, τα οποία εμπλουτίζουν το lore και μας βοηθούν να καταλάβουμε περισσότερα για την ιστορία του. Ακόμα κι αν υπήρχαν φορές που βρίσκαμε τον όγκο των πληροφοριών αποπνικτικό, πιστεύουμε ότι γενικά έχει γίνει αξιοπρεπής δουλειά στο κομμάτι αυτό. Όλα εξηγούνται, είτε με το τρόπο που μας αρέσει, είτε όχι.
Walking Simulator
Παρά την εξαιρετική ατμόσφαιρα που υπάρχει ανά σημεία, το Kona II δεν παύει να είναι ένα κάπως χλιαρό walking simulator. Ενώ έχει τις βάσεις να γίνει κάτι πραγματικά σπουδαίο, στο παιχνίδι ερχόμαστε αντιμέτωποι με έναν πολύ αργό ρυθμό, ο οποίος καθιστά την συνολική εμπειρία ανιαρή. Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική κλιμάκωση των γεγονότων ή κάποιο σημείο καμπής.
Ακόμα κι όταν βρίσκουμε ή ανακαλύπτουμε κάτι σημαντικό, δεν λαμβάνει χώρα κανένα γεγονός, το οποίο θα μας κρατήσει σε εγρήγορση. Ενώ δηλαδή το παιχνίδι διαθέτει το ανάλογο ύφος, λείπει ο μηχανισμός που, βρίσκοντας κάτι αναπόσπαστο για την πλοκή, γίνεται trigger κάτι άλλο και καταλαβαίνουμε ότι έχουμε κάνει κάτι σωστά. Λείπει αυτό το αίσθημα ικανοποίησης όταν καταφέρνουμε να λύσουμε έναν γρίφο ή να βρούμε ένα κλειδί καταχωνιασμένο κάπου.
Επιπροσθέτως, τα περισσότερα από τα quests που καλούμαστε να φέρουμε εις πέρας, είναι κάπως φτωχά σχεδιασμένα. Κατά βάση, το παιχνίδι μας πηγαίνει μπρος πίσω, απλά για να μας πάει μπρος πίσω. Πιο πολύ φαίνεται σαν μια προσπάθεια για να “γεμίσει”, ξεχνώντας όμως την ουσία. Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα συναντήσουμε μερικές “εκπλήξεις”, ωστόσο δεν παύουν να είναι συνολικά αδιάφορες.
Δεν ρισκάρει αρκετά
Το κομμάτι του gameplay, είναι ένα από αυτά που δεν “πειράχτηκε” ιδιαίτερα σε σύγκριση με το πρώτο. Η Parabole δεν ρίσκαρε καθόλου και δεν είδαμε καμία τρομερή εξέλιξη. Κατά κύριο λόγο περιπλανιόμαστε από μέρος σε μέρος με έναν φακό, έναν μετρητή ραδιενέργειας, μερικά όπλα που χρησιμοποιούμε ελάχιστα, μια φωτογραφική μηχανή και το αρκετά σημαντικό προσωπικό μας σημειωματάριο.
Κάθε φορά που συναντάμε ή νιώθουμε κάτι αξιοσημείωτο, ο χαρακτήρας μας θα το γράφει αυτόματα στο σημειωματάριο, στο οποίο μπορούμε να ανατρέχουμε ανά πάσα στιγμή για πληροφορίες. Πολλές ήταν οι φορές που χάρη στις σημειώσεις μπορέσαμε να λύσουμε αρκετούς από τους γρίφους, ένα κομμάτι που το Kona II ευδοκιμεί: οι γρίφοι και οι τρόποι επίλυσής τους. Ο τίτλος απαιτεί από τον παίκτη να βάλει το μυαλό του και την φαντασία του να δουλέψει και να χρησιμοποιήσει ό,τι αντικείμενο έχει στην κατοχή του.
Πρόσθετα με τα παραπάνω, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα αποκτήσουμε νέες ικανότητες, οι οποίες μάς επιτρέπουν να πάμε σε προηγουμένως απρόσιτες περιοχές. Για παράδειγμα, στο διάβα μας θα συναντήσουμε μερικούς παγωμένους τοίχους, τους οποίους δεν μπορούμε να σκαρφαλώσουμε χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αφού τον βρούμε, θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε νέες περιοχές τις οποίες μπορούμε να εξερευνήσουμε.
Εξερεύνηση και κόσμος
Η εξερεύνηση στο Kona II: Brume αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του, ειδικά από τη στιγμή που έχουμε αναλάβει τον ρόλο του ντετέκτιβ. Δουλειά μας είναι να ψάχνουμε εξονυχιστικά κάθε μέρος που βρισκόμαστε, με σκοπό να αντλήσουμε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε για να λύσουμε το μυστήριο της ομίχλης Brume. Εξερευνώντας, θα βρίσκουμε τα προαναφερθέντα notes για άντληση πληροφοριών, μπαταρίες για τον φακό, αναλώσιμα, καθώς και σφαίρες και νέα όπλα για την αντιμετώπιση των κακόβουλων πλασμάτων που θα βρεθούν στον δρόμο μας.
Επιπλέον, θα βρίσκουμε κάποια “parts”, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να διορθώσουμε ορισμένα κατεστραμμένα σημεία ενός σπιτιού, μεταξύ άλλων. Παραδείγματος χάριν, μπορούμε να επισκευάσουμε σπασμένα παράθυρα, να επαναφέρουμε το ρεύμα για θέρμανση και μερικά ακόμη. Συνολικά, το χαρακτηριστικό αυτό βοηθάει να ζωντανέψει λίγο ο κόσμος και οι χαρακτήρες του, οι οποίοι μην ξεχνάμε ότι βρίσκονται κάτω από αντίξοες και δύσκολες συνθήκες.
Ο κόσμος καθ’ αυτός, τώρα, δεν είναι καθόλου ζωντανός. Κάθε άλλο. Καθώς τριγυρνούσαμε από περιοχή σε περιοχή, δεν αργήσαμε να συνειδητοποιήσουμε ότι όλα τα μέρη είναι πανομοιότυπα. Αν δεν υπήρχαν ονόματα στις περιοχές, θα πιστεύαμε χωρίς καμία αμφιβολία ότι βρισκόμαστε συνέχεια στο ίδιο σημείο. Εκτός από την εμφάνισή τους όμως, δεν υπάρχει και τίποτα καθώς περπατάμε από περιοχή σε περιοχή, με μερικές εξαιρέσεις να αποτελούν κάποια λιγοστά encounters, τα οποία δεν αποτελούν τίποτα σπουδαίο.
Σημαντικές βελτιώσεις οπτικοακουστικά
Ένας τομέας που ευδοκιμεί αναμφισβήτητα στο Kona II είναι ο οπτικοακουστικός. Τα γραφικά είναι εμφανώς βελτιωμένα συνολικά, με πολύ περισσότερη λεπτομέρεια στα textures, τις σκιές και τον φωτισμό. Γεγονός που συμβάλλει θετικά στην απόδοση μιας εκπληκτικής ατμόσφαιρας. Συμπληρωματικά, σε όμοια κατάσταση με τον οπτικό τομέα βρίσκονται και τα ηχητικά εφέ.
Κάθε ήχος που ακούγεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχει δημιουργηθεί προσεκτικά, προσφέροντας μια τρομερή δόση ρεαλισμού σε οποιαδήποτε κίνηση κάνουμε ή ακούσουμε. Από τα βήματα και τις πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν, μέχρι τους ανατριχιαστικούς ήχους που θα ακούσουμε μέσα από την ομίχλη, όλα είναι φτιαγμένα υπέροχα. Στον τεχνικό τομέα, δεν συναντήσαμε κανένα σοβαρό πρόβλημα, με το παιχνίδι να τρέχει ομαλά και απροβλημάτιστα.
Ένα ανεκμετάλλευτο sequel με πολλές δυνατότητες
Το Kona II: Brume αποτελεί ένα χλιαρό sequel, το οποίο δυστυχώς δεν εξελίσσει καθόλου τα δυνατά σημεία του πρώτου τίτλου. Αδυνατεί να προσφέρει τον φρέσκο αέρα που θα έπρεπε να δώσει ένα sequel, και αντ’ αυτού, πατάει στις ίδιες δυνάμεις και αδυναμίες του πρώτου, βελτιώνοντας το μόνο μερικώς.
Η μυστηριώδης ατμόσφαιρα με ψήγματα σουρεαλισμού και το αξιοσημείωτο σενάριο παραμένουν μερικά από τα δυνατά του σημεία, ωστόσο ο άδειος κόσμος του και ο ανιαρός ρυθμός του δεν το αφήνουν να λάμψει.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Parabole
Εκδότρια Εταιρεία: Ravenscourt
Είδος: Adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 18 Οκτωβρίου 2023
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.