Οι ιδέες των δημιουργών video games δεν σταματούν, ευτυχώς, να μας εκπλήσσουν. Tetris και Dark Souls, λοιπόν, και έχουμε το Loot River.
Εντάξει, περίπου, γιατί οι επιρροές του πηγαίνουν πιο βαθιά, όμως αυτή είναι μια επαρκής περιγραφή: Το Loot River είναι ένα roguelike που συνδυάζει dungeon crawling με τουβλάκια Tetris.
Πράγματι, ακούγεται παράξενο. Και, πράγματι, είναι. Τυχεροί είμαστε, ωστόσο, που, με κάποιον μυστηριώδη τρόπο, οι δημιουργοί κατάφεραν να κάνουν αυτό το αλλόκοτο πράγμα να λειτουργεί.
Στο Loot River, λοιπόν, χειριζόμαστε ένα ανθρωπάκι που πηγαίνει σε μπουντρούμια για να βρει loot και να σκοτώσει bosses. Υπάρχει και σενάριο, το οποίο εκτυλίσσεται μέσω αφηρημένων διαλόγων με περίεργους NPCs, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για το βασικό σκέλος της εμπειρίας.
Ένα σχετικά σύντομο roguelike
Η ιστορία του Loot River υπάρχει ως ένα υπόβαθρο και, ως τέτοιο, λειτουργεί σωστά, καταφέρνοντας ό,τι θέλει να πετύχει. Ένα απλό, επαρκώς ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο, που δίνει επιπλέον πόντους στην ατμόσφαιρα και βοηθά στη διατήρηση του ενδιαφέροντος.
Μάλιστα, κόντρα σε ό,τι προσδοκίες είχα, το Loot River διαρκεί περίπου 10-15 ώρες, χρονικό διάστημα που θεωρείται συνήθως μικρό για έναν τέτοιο τίτλο. Επίσης, η δυσκολία δεν είναι πολύ αυξημένη, και υπάρχει ακόμα ένα easy mode. Ευτυχώς, το στήσιμο του συγκεκριμένου τίτλου δικαιολογεί την -σχετικά- περιορισμένη του διάρκεια.
Τι είναι, οπότε, το Loot River και γιατί έχει ενδιαφέρον; Το βασικό σκέλος του gameplay είναι απολύτως γνώριμο: πηγαίνουμε σε dungeons, κάνουμε dodge και parry, σκοτώνουμε εχθρούς με σπαθιά, τσεκούρια και ξόρκια, μαζεύουμε loot, νικάμε bosses, χάνουμε και πάμε από την αρχή για να ξεκλειδώσουμε κάποια upgrades.
Roguelike dungeon crawling με στοιχεία από RPG
Γνώριμο, δοκιμασμένο σύστημα, με κάποιες όμως παραξενιές. Πρώτον, τα upgrades. Εδώ, δεν ξεκλειδώνουμε αναβαθμίσεις για να κάνουμε πιο ισχυρό τον χαρακτήρα μας. Αυτό γίνεται μέσα σε ένα run, καθώς υπάρχει ένα σύστημα τύπου RPG με level up και strength, dexterity, intelligence και λοιπά, τα οποία ανεβάζουμε αλλά μόνο για τη διάρκεια μια προσπάθειας -όταν χάσουμε, όλα μηδενίζονται.
Επίσης, οι πόντοι που παίρνουμε για να ξεκλειδώσουμε τις μόνιμες αναβαθμίσεις… δεν είναι μόνιμοι. Για να τους σπαταλήσουμε, πρέπει να γυρίσουμε στο κεντρικό hub όταν ολοκληρώσουμε μία από τις πίστες και μετά να συνεχίσουμε στην επόμενη.
Δηλαδή, δεν μπορούμε να χάσουμε και τότε να αναβαθμίσουμε τον χαρακτήρα μας. Τέλος, οι ίδιες οι αναβαθμίσεις… δεν είναι ακριβώς αναβαθμίσεις.
Μόνιμα, ξεκλειδώνουμε όπλα, ξόρκια και πανοπλίες, τα οποία όμως δεν μπορούμε να επιλέξουμε χειροκίνητα. Τα ξεκλειδώνουμε και γίνονται διαθέσιμα ώστε να τα βρούμε σε ένα επόμενο run, τυχαία.
Χορταστικό οπλοστάσιο, αλλά πολύ βάρος στον παράγοντα της τύχης
Πρόκειται για ένα στοιχείο που δημιουργεί προβλήματα, καθώς τελικά βασιζόμαστε πάρα πολύ στον παράγοντα της τύχης και δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τίποτα σχετικά με τον εξοπλισμό μας -οι αποφάσεις μένουν μόνο στα stats που ανεβάζουμε.
Βέβαια, όταν πλέον έχουμε ξεκλειδώσει αρκετά εργαλεία, ένα run γίνεται πολύ πιο εύκολο και διασκεδαστικό σε σχέση με τα προηγούμενα.
Ευτυχώς, τα όπλα, τα ξόρκια και οι πανοπλίες είναι πολύ ενδιαφέροντα και διαφορετικά μεταξύ τους, ώστε να υπάρχει αρκετός πειραματισμός.
Για παράδειγμα, ένα ακόντιο μπορεί να χτυπά πιο μακριά αλλά και να μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε άμυνα, ενώ ένα σπαθί είναι πιο αργό, πιάνει μεγαλύτερη εμβέλεια με τις επιθέσεις του, αλλά επιτρέπει μόνο dodge και parry, όχι παρατεταμένη άμυνα.
Στη συνέχεια, βρίσκουμε όπλα με ξεχωριστές ιδιότητες, κάποια που χτυπούν από μακριά για παράδειγμα, και γενικά το οπλοστάσιο είναι πλούσιο και διασκεδαστικό.
Τα modifiers, βασικό σκέλος του Loot River
Επίσης, υπάρχουν κάποια artifacts τα οποία βάζουν modifiers στα runs μας και διαφοροποιούν αισθητά την εμπειρία. Ένα, μπορεί να εξαφανίζει το damage από δηλητήριο. Άλλο, να αφαιρεί τις παγίδες με φωτιά.
Υπάρχουν θετικά και αρνητικά modifiers, ενώ, ακόμα, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε κάποια που μας δίνουν τη δυνατότητα να ξεκινούμε με τυχαία όπλα, ώστε να μην έχουμε πάντοτε τα ίδια στην αρχή.
Επιπλέον, υπάρχουν κάποια τρομερά ενδιαφέροντα modifiers, που αλλάζουν την ίδια τη δομή της εμπειρίας, εκμεταλλευόμενα κάποιες ιδιαίτερα εύστοχες ιδέες των δημιουργών. Στο σύνολό του, το σύστημα του Loot River είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό, αλλά θα μπορούσε να στηρίζεται λιγότερο στην τύχη.
Δυστυχώς, το gameplay έχει τα προβλήματά του
Το gameplay, δυστυχώς, παρουσιάζει κάποια προβλήματα. Ο χειρισμός δεν αποκρίνεται ιδανικά, οι εχθροί πολλές φορές «κολλούν» σε τοίχους ενώ και το animation δεν είναι όσο ρευστό θα έπρεπε.
Επίσης, κάποια boss fights μοιάζουν σχεδόν «χαλασμένα», αφού τα hitboxes τους είναι προβληματικά και οι αντιδράσεις τους πολύ παράξενες.
Οι μάχες είναι απαιτητικές, και τέτοια ζητήματα τις πλήττουν αρκετά. Οι πειραματισμοί με τον εξοπλισμό είναι καλοστημένοι, οι τύποι των εχθρών αρκετοί, ξεκάθαροι και διασκεδαστικοί, τα όπλα πετυχημένα, ο σχεδιασμός των επιπέδων αξιόλογος, αλλά αυτά τα θέματα μειώνουν τη συνολική εικόνα, που ευτυχώς παραμένει άξια προσοχής.
Το στοιχείο “Tetris”, το σημαντικότερο και πιο αξιόλογο κομμάτι του Loot River
Αυτό που σώζει την κατάσταση, είναι το Tetris. Όλες οι πίστες αποτελούνται από κομμάτια δαπέδου σε σχήμα που θυμίζει τα τουβλάκια του Tetris, και εμείς μπορούμε να κουνάμε τις πλατφόρμες αυτές κατά βούληση.
Αν παίζετε με ποντίκι και πληκτρολόγιο, καλή τύχη… Με χειριστήριο, πάντως, ο χειρισμός είναι εύστοχα σχεδιασμένος, απλός και αποδοτικός: ο ένας μοχλός χειρίζεται τον χαρακτήρα, ο άλλος τα τουβλάκια.
Για να καταλάβετε καλύτερα, δείτε το trailer:
Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στο Loot River να μας παρουσιάζει περιβαλλοντικούς γρίφους εν μέσω μάχης. Μπορούμε να ανοίγουμε διόδους, να κλείνουμε την είσοδο εχθρών, να τους χωρίζουμε όπως θέλουμε για να τους αντιμετωπίζουμε ξεχωριστά.
Επίσης, υπάρχουν και «κανονικοί» περιβαλλοντικοί γρίφοι, στους οποίους καλούμαστε να βρούμε τρόπο να περάσουμε από έναν στενό διάδρομο ταιριάζοντας τα τουβλάκια με τον σωστό τρόπο, ή να κατέβουμε σε χαμηλότερο ύψος βάζοντας μια σκάλα στο σωστό σημείο.
Κάθε πίστα χαρακτηρίζεται από διαφορετικού τύπου δομή και από άλλα στοιχεία και, γενικά, η επιλογή αυτή των δημιουργών, η ένταξη του Tetris στο σύνολο, είναι σίγουρα σωστή. Τα τουβλάκια διαφοροποιούν το Loot River από τον ανταγωνισμό του και το κάνουν να ξεχωρίζει, ενώ ο χειρισμός τους είναι και το πιο ενδιαφέρον και καλοστημένο στοιχείο του παιχνιδιού.
Loot River: Όμορφο, διασκεδαστικό, με ενδιαφέρουσες ιδέες
Το εικαστικό στιλ επίσης έχει κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία. Παρ’ όλο που πρόκειται για γραφικά τύπου pixel art, σε στιλ που έχουμε δει πολλές φορές, βλέπουμε επίσης κάποια εφέ που ξεχωρίζουν, όπως τον φωτισμό που είναι πιο εκσυγχρονισμένος και εντυπωσιακός απ’ ό,τι θα περιμέναμε, και τα physics του νερού, για τα οποία ισχύει το ίδιο -και έχει σημασία, καθώς τα τουβλάκια βρίσκονται διαρκώς πάνω στο νερό.
Τελικά, το Loot River λάμπει στο κομμάτι “Tetris”, αλλά δεν τα πάει εξίσου καλά στο dungeon crawling και τις μάχες του. Ωστόσο, συνολικά, είναι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι, με κάποιες πολύ εύστοχες ιδέες και επαρκώς διασκεδαστικό περιεχόμενο. Αν ενδιαφέρεστε για το είδος, σίγουρα ρίξτε μια ματιά.
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: straka.studio
Εκδότρια Εταιρεία: straka.studio, SUPERHOT PRESENTS
Είδος: Action role-playing, roguelike
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 3 Μαΐου 2022
Official website: lootriver.com
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.