Lost Soul Aside – Review

Ελένη Δρίβα

Το Lost Soul Aside της Ultizero Games κυκλοφόρησε έπειτα από 11 χρόνια ανάπτυξης, υπό την αιγίδα της Sony Interactive Entertainment.

Αν εγώ έφτιαχνα μόνη μου ένα παιχνίδι, ανέβαζα ένα βίντεο με δείγμα της δουλειάς μου στο YouTube και αυτό τραβούσε την προσοχή ενός εκ των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου, τότε πιθανότατα δεν θα το ξεχνούσα ποτέ και δεν θα άφηνα και κανέναν άλλον να το ξεχάσει. Ακούγεται σχεδόν απίθανο, αλλά αυτό ακριβώς συνέβη στην περίπτωση του Yang Bing. Το 2016, ο σόλο (τότε) δημιουργός δημοσίευσε μερικά πλάνα από το Lost Soul Aside και η Sony Interactive Entertainment επικοινώνησε μαζί του με την ελπίδα να υπάρξει μια συνεργασία. Την ίδια χρονιά, το παιχνίδι του Bing έγινε μέρος του China Hero Project του κολοσσού, το οποίοι παρέχει υποστήριξη (οικονομική και συμβουλευτική) σε δημιουργούς από χώρες που δεν έχουν έντονη παρουσία στο game development.

Εννιά χρόνια μετά (11 συνολικά, αφού η ανάπτυξη του τίτλου είχε ξεκινήσει το 2014), ο Bing έχει μια μικρή ομάδα ανάπτυξης πλέον, την Ultizero Games και το Lost Soul Aside αντιμετωπίζει την κρίση του κοινού.

Desert

Photo: Sony Interactive Entertainment

Μπλα, μπλα, μπλα…

Ας βγάλουμε το μεγαλύτερο αρνητικό από τη μέση από την αρχή. Το Lost Soul Aside έχει τρομερά αδιάφορη γραφή. Αποτελεί ένα ψηφιδωτό από ιδέες που έχουν χρησιμοποιηθεί χιλιάδες φορές, τις οποίες δεν αξιοποιεί καν με καλό τρόπο. Ο πρωταγωνιστής, Kaser, είναι ένας λιγομίλητος νεαρός που ενώνει τις δυνάμεις του με ένα αρχαίο ον προκειμένου να σώσει την αδερφή του και τον κόσμο από μια εξωγήινη απειλή, αλλά και από τον απάνθρωπο αυτοκράτορα. Στο πλευρό του είναι μια ομάδα επαναστατών…

Δεν είναι απαραίτητα κακό το ποσό γνώριμο ακούγεται σαν σενάριο. Εξάλλου, η παρθενογένεση είναι πιο απαιτητική και άπιαστη από ό,τι θεωρούμε καμιά φορά. Η υλοποίηση της Ultizero Games, όμως, είναι κακή. Οι επιρροές του παιχνιδιού είναι ξεκάθαρες: Final Fantasy και Devil May Cry. Αλλά ο τίτλος δεν εξελίσσει τίποτα από όσα δανείζεται. Για την ακρίβεια, δεν τα κάνει έστω εξίσου καλά, τα κάνει χειρότερα.

Οι εμφανισιακά cool χαρακτήρες, με τη νεανική όψη και τις φανταχτερές ικανότητες έχουν την προσωπικότητα μιας… χαρτοπετσέτας. Ο πρωταγωνιστής μας είναι μονότονος και αδιάφορος. Οι διάλογοι τόσοι πολλοί σε αριθμό, αλλά με μηδενική αξία. Το Lost Soul Aside προσπαθεί να μας πείσει ότι έχει ενδιαφέρον σενάριο ματαίως. Τουλάχιστον το Devil May Cry, που έχει εμπνεύσει τόσο εμφανώς την ομάδα ανάπτυξης, δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά και αυτό λειτουργεί υπέρ του.

Lost Soul Aside - Kaser and Arena

Photo: Sony Interactive Entertainment

Βάλε περιττούς μηχανισμούς, κυρ Στέφανε

Ας συνεχίσουμε με τα αρνητικά (υπάρχουν θετικά, το υπόσχομαι). Για λόγους που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, αλλά ίσως και να σχετίζονται με το γεγονός ότι ο τίτλος κοστολογείται στα 60 ευρώ, η Ultizero Games έχει εισάγει στο μείγμα μια σειρά από περιττά στοιχεία. Skills trees (ένα για κάθε ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα όπλα), accessories με διάφορα perks και φυσικά, crafting.

Προφανώς, από μόνα τους όσα προαναφέραμε δεν είναι κακά στοιχεία. Όμως, οι λειτουργίες τους είναι τόσο επιδερμικές, όσο και η χρησιμότητά τους. Είναι προφανές ότι προστέθηκαν στη συνέχεια, σαν ιδέες που προέκυψαν εκ των υστέρων και δεν τους δόθηκε η απαιτούμενη προσοχή για να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό.

Lost Soul Aside - Snowy fields

Photo: Sony Interactive Entertainment

An army of me

Εξίσου προφανές, όμως, είναι ότι το σύστημα μάχης δεν βρισκόταν στην ίδια μοίρα. Αν υπάρχει κάτι που εξιλεώνει το Lost Soul Aside από τη μετριότητά του είναι αυτό.

Ο Kaser κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού αποκτά σταδιακά πρόσβαση σε τέσσερα είδη όπλων (μικρό και μεγάλο σπαθί, twinblade και scythe), τα οποία έχουν διαφορετικές εκδοχές με elements, όπως φωτιά, πάγος, ηλεκτρισμός και ούτω καθεξής. Κάθε είδος συνοδεύεται από το δικό του move set απλών επιθέσεων, καθώς και μια σειρά από special attacks, που δημιουργούν μια λίστα από πολύ εντυπωσιακά combos.

Η μάχη είναι γρήγορη, θεαματική, γεμάτη εφέ και ακροβατικά. Είναι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει το παιχνίδι, ειδικά σε συνδυασμό με τα boss fights που μπορούν να γίνουν πολύ ενδιαφέροντα. Είναι αγνή διασκέδαση, χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις.

Ακόμα και αν οι απλοί εχθροί επαναχρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό. Ακόμα και αν η εξερεύνηση, το platforming και οι γρίφοι δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα το ιδιαίτερο, η μάχη παραμένει το πιο λαμπρό στοιχείο της εξίσωσης.

Τα bosses έχουν επίσης δημιουργηθεί με προσοχή, παρότι πολλά σε αριθμό. Κάθε ένα έχει μοναδική εμφάνιση και μοτίβο επιθέσεων, ενώ κάποια από αυτά έχουν και δευτερεύοντες μηχανισμούς που αυξάνουν την πρόκληση και τονίζουν ακόμα περισσότερο τα θετικά στοιχεία της μάχης.

Combat

Photo: Sony Interactive Entertainment

Lost Soul Aside – Όμορφο και “κενό”

Σε γενικές γραμμές, το Lost Soul Aside είναι -οπτικά- ένα όμορφο παιχνίδι. Πολλά από τα περιβάλλοντα που επισκεπτόμαστε είναι εντυπωσιακά και οι χαρακτήρες σχεδιασμένοι με έναν χαριτωμένο εγωκεντρισμό. Όμως και σε αυτόν τον τομέα ο τίτλος απέχει κατά πολύ από την καλύτερη εκδοχή του.

Οι περιοχές παρουσιάζουν αρκετή ποικιλία, όμως είναι άδειες και χωρίς ταυτότητα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι ιδιαίτερα, αλλά μοιάζουν ψεύτικα, σαν φτιαγμένα από κερί (το voice acting στα αγγλικά επίσης δεν είναι καλό). Επιπλέον, η κίνησή τους δεν έχει την απαιτούμενη φυσικότητα, με αποτέλεσμα να φαίνεται παράξενη.

Έπειτα, είχαμε αρκετά προβλήματα με τον ήχο, με συζητήσεις να μην ακούγονται -ακόμα και σε cutscenes-, είτε επειδή τις υπερκάλυπτε η μουσική, είτε επειδή χάνονταν οι φωνές τελείως. Το ίδιο πρόβλημα είχαμε και με τα ηχητικά εφέ.

Από άποψη επιδόσεων παρατηρήσαμε ορισμένα frame drops. Όλως περιέργως, δεν προέκυψαν ποτέ την ώρα της μάχης, παρότι συχνά επικρατούσε ένα πανδαιμόνιο, αλλά την ώρα της εξερεύνησης.

Boss fight

Photo: Sony Interactive Entertainment

“Χαμένη ψυχή” (χαμένα και τα δάκρυα που ξόδεψα, αγάπη μου, για σένα)

Το Lost Soul Aside ανήκει σε αυτή την κατηγορία παιχνιδιών που κάνουν πολύ καλά ελάχιστα πράγματα και όλες οι υπόλοιπες προεκτάσεις τους λειτουργούν ως βαρίδια για τη συνολικά εικόνα του προϊόντος.

Η προσπάθεια που κατέβαλε η Ultizero Games είναι εμφανής, αλλά είναι δύσκολο να προτείνει κανείς έναν τίτλο μόνο για το καλό σύστημα μάχης του και τα boss fights.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5Lost Soul Aside - Box art
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ultizero Games
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action-adventure role-playing
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 29 Αυγούστου 2025
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Ευέλικτο σύστημα μάχης, με εντυπωσιακό παρουσιαστικό
  • Τα boss fights είναι προσεγμένα, γεμάτα με ενδιαφέρουσες ιδέες
  • Γενικά, είναι ένα οπτικά όμορφο παιχνίδι

Αρνητικά

  • Η πλοκή του είναι αδιάφορη και γεμάτη κλισέ
  • Βαρετοί χαρακτήρες
  • Περιβάλλοντα χωρίς ζωή και... ψυχή
  • Οι απλοί εχθροί ανακυκλώνονται τακτικά
  • Σοβαρά προβλήματα ήχου
  • Μέτριο -έως κακό- αγγλικό voice acting

Βαθμολογία

6
Μέτριο
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ