MIO: Memories in Orbit – Preview

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τον νέο τίτλο της Douze Dixièmes, MIO: Memories in Orbit, και αυτές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις.

Σε μια περίοδο όπου τα metroidvania ολοένα και πληθαίνουν, επιδιώκοντας διαρκώς να επαναπροσδιορίσουν το είδος, το νέο πόνημα της Douze Dixièmes, MIO: Memories in Orbit, δεν επιχειρεί να εντυπωσιάσει με φανφάρες. Αντιθέτως, καταφέρνει και ξεχωρίζει «διακριτικά». Μελαγχολικό, κομψό και αφηγηματικά πλούσιο, προσκαλεί τον παίκτη σε μια αργή, στοχαστική εξερεύνηση.

Τα γεγονότα της ιστορίας διαδραματίζονται στα έγκατα του «Vessel»: ενός εγκαταλελειμμένου γιγαντιαίου διαστημικού σκάφους, όπου η ζωή έχει δώσει τη θέση της σε ένα οργανικό χάος. Η φύση έχει κατακλύσει τα κυκλώματα, και η σιωπή είναι πλέον η κυρίαρχη γλώσσα του κόσμου. Εμείς, θα αναλάβουμε τον ρόλο του MIO, ενός ανδροειδούς που καλείται να λύσει το μυστήριο και να σώσει τις εναπομείναντες μηχανές. 

MIO: Memories in Orbit

Credit: Focus Entertainment

Ένας ατέρμονος κόσμος που σε αναγκάζει να βρεις τον δρόμο σου

Αν υπάρχει κάτι που το MIO καταφέρνει από την πρώτη στιγμή, είναι να αφήσει τον παίκτη μόνο του -αλλά όχι με ψυχρό ή εχθρικό τροπο. Η μοναξιά εδώ μοιάζει σχεδόν ποιητική, σαν να έχουμε ξυπνήσει δίχως αναμνήσεις σε έναν άγνωστο τόπο που μας καλεί να τον ανακαλύψουμε και όχι να μας τον εξηγήσουν. Υπάρχει ένας χάρτης, αλλά δεν είναι πάντα διαθέσιμος. Λειτουργεί περισσότερο σαν παράπλευρο βοήθημα, παρά σαν πυξίδα. Ακόμα, το παιχνίδι δεν περιπλέκεται σε φλύαρους διαλόγους ή εκτενή cutscenes που παίρνουν τον παίκτη από το χέρι. Το MIO μας προτρέπει να παρατηρήσουμε, να αισθανθούμε, και να βρούμε τον δρόμο μας με τον ρυθμό μας.

Η σχεδίαση της εξερεύνησης είναι υποδειγματική, με περιοχές που συνδέονται έξυπνα μεταξύ τους, κρυμμένα περάσματα και shortcuts που ανταμείβουν την περιέργεια και την επιμονή. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως ο κόσμος του MIO ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο μέγεθος και στην πυκνότητα. Δεν είναι αρκετά αχανής ώστε να χάνεσαι εύκολα, αλλά ούτε αρκετά περιορισμένος ώστε να νιώσεις εγκλωβισμένος. Είναι ακριβώς όσο χρειάζεται για να κρατά αναμμένη την σπίθα της εξερεύνησης. Κάθε βήμα, μια μικρή αποκάλυψη.

Απλό, αλλά λειτουργικό

Η μάχη στο MIO δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με περίπλοκα combos ή εντυπωσιακά εφέ. Πρόκειται για μια απλή, σχεδόν τυπική προσέγγιση στον χειρισμό και στον τρόπο μάχης -με διπλό jump, grapple, και απλές επιθέσεις, μεταξύ άλλων.

Διαβάστε επίσης:  Skaramazuzu - Review

Παρόλα αυτά, αυτή η απλότητα λειτουργεί. Λειτουργεί γιατί κάθε μηχανισμός είναι καλοδουλεμένος, κάθε κίνηση έχει βάρος, και η επαφή με τον κόσμο είναι άμεση και ομαλή. Οι εναέριες κινήσεις και επιθέσεις, ειδικά όταν συνδυάζονται με ακρίβεια, αποκαλύπτουν ένα αναπάντεχο βάθος που ξεφεύγει από την απλότητα της πρώτης εντύπωσης.

Σε αυτόν τον τομέα, βοηθάει επίσης ότι υπάρχει ένας ενδιαφέρον μηχανισμός, κατά τον οποίο γίνεται reset το άλμα μας, όταν χτυπάμε κάποιον εχθρό ή αντικείμενο στον αέρα. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί αυτόν τον μηχανισμό και στο platforming του, προτρέποντας τον παίκτη να μάθει να τον χρησιμοποιεί για να φτάνει σε δύσβατες, αλλιώς, περιοχές.

MIO: Memories in Orbit

Credit: Focus Entertainment

Την ίδια στιγμή, το σύστημα μάχης, αποκτά έμμεσα και ένα επιπλέον βάθος, μέσα από την ποικιλία των εχθρών. Κάθε αντίπαλος έχει μοναδικά μοτίβα κινήσεων και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, ιδίως στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού, όπου όλα μοιάζουν άγνωστα και η απουσία των health bars ωθεί τον παίκτη να κινείται πολύ πιο προσεκτικά.

Αυτό σταδιακά αλλάζει, όμως, καθώς σκοτώνοντας εχθρούς μαζεύουμε Nacre -το in game νόμισμα του παιχνιδιού- το οποίο μπορούμε να ξοδέψουμε για μόνιμες αναβαθμίσεις -όπως η εμφάνιση των health bars των εχθρών ή αύξηση της ζημιάς που κάνουμε, μεταξύ άλλων- κάνοντας την ζωή μας πιο εύκολη. Βέβαια, όταν πεθαίνουμε, όλα τα Nacre που έχουμε μαζέψει μέχρι εκείνη την στιγμή χάνονται, προσθέτοντας έτσι μια αίσθηση έντασης στο παιχνίδι.

Παράλληλα, η απόκτηση νέων ικανοτήτων -που γίνεται με ιδανικό ρυθμό- ενισχύει ακριβώς αυτή την προαναφερόμενη λογική του παιχνιδιού: ότι δεν σε παίρνει από το χέρι, αλλά σε ωθεί να εξερευνείς τον κόσμο με τον ρυθμό σου. Έτσι, σταδιακά αποκτάμε νέες ικανότητες -όπως το grappling hook- οι οποίες μας επιτρέπουν την πρόσβαση σε νέες περιοχές, γεμάτες με διαφορετικούς εχθρούς, μυστηριώδεις NPCs και κρυμμένα μυστικά.

MIO: Memories in Orbit

Credit: Focus Entertainment

Υπέροχο εικαστικό

Σε εικαστικό επίπεδο, το MIO: Memories in Orbit εντυπωσιάζει χωρίς να προσπαθεί ιδιαίτερα. Η καλλιτεχνική του προσέγγιση δεν είναι απλώς στιλιστική επιλογή, αλλά βασικό συστατικό της αφήγησής του. Κάθε περιοχή του Vessel μοιάζει να ξεπήδησε από τις σελίδες ενός βιβλίου επιστημονικής φαντασίας, με εμφανείς επιρροές από anime και εικονογραφημένα κόμικς, όπως έχουν δηλώσει και οι δημιουργοί.

Ταυτόχρονα, οι χρωματικές παλέτες μεταβάλλονται ανάλογα με τη συναισθηματική φόρτιση κάθε περιοχής: από γήινες, ζωηρές αποχρώσεις που αποπνέουν μια θαμπή ανάμνηση ζωής, μέχρι ψυχρές, σχεδόν απόκοσμες αποχρώσεις που ενισχύουν το αίσθημα της εγκατάλειψης. Το περιβάλλον αφηγείται σιωπηλές ιστορίες. Κατεστραμμένα μηχανήματα, φυτά που ξεπροβάλλουν ανάμεσα σε μέταλλο και σκόνη, όλα υποδηλώνουν έναν πολιτισμό που άνθισε, αλλά τελικά καταστράφηκε.

Και μέσα σε αυτόν το σιωπηλό κόσμο, η μουσική επένδυση κορυφώνει την ατμόσφαιρα. Οι μελωδίες «αναπνέουν» μαζί με τον κόσμο, αποτυπώνοντας ένα διακριτικό αίσθημα απώλειας και μελαγχολίας. Η σύνδεση ήχου και εικόνας είναι απολαυστική, χτίζοντας έναν φανταστικό κόσμο, προσδίδοντας παράλληλα την αίσθηση ότι βαδίζουμε μέσα στις αναμνήσεις ενός ξεχασμένου ονείρου.

MIO: Memories in Orbit

Credit: Focus Entertainment

Έμφαση στη λεπτομέρεια

Η αφήγηση του MIO: Memories in Orbit δεν εκτυλίσσεται μέσα από απλούς και μακροσκελείς διαλόγους. Αντιθέτως, ξεδιπλώνεται αθόρυβα, μέσα από τα ίδια τα περιβάλλοντα, τις συναντήσεις με αινιγματικούς χαρακτήρες και τη σιωπή ενός κόσμου που ζητά να τον παρατηρήσεις για να αρχίσεις να τον καταλαβαίνεις. Δεν προσφέρει ποτέ ξεκάθαρες απαντήσεις, ούτε καν σαφείς στόχους. Με κάθε βήμα, προκύπτει ένα νέο ερώτημα.

Διαβάστε επίσης:  Teslagrad 2 - Review

Σε κάθε σκηνή, όμως, κρύβεται ένα νόημα, ένα κομμάτι μιας «μεγαλύτερης εικόνας». Αρκεί ο παίκτης να σταθεί, να αφουγκραστεί και να κατανοήσει τα σημάδια στον χώρο. Το MIO εμπιστεύεται τον παίκτη. Δεν του δείχνει τι να σκεφτεί. Του δίνει χώρο και χρόνο να αναρωτηθεί. Μέσα σε έναν κόσμο που προφανώς κατασκευάστηκε για έναν σκοπό, η αναζήτηση του «γιατί» γίνεται το βασικό κίνητρο για την εξερεύνηση. Και όλο αυτό, λειτουργεί εξαιρετικά.

MIO: Memories in Orbit

Credit: Focus Entertainment

MIO: Memories in Orbit – Πρώτες εντυπώσεις

Το MIO: Memories in Orbit ξεχωρίζει ως ένα metroidvania με ιδιαίτερη καλλιτεχνική ταυτότητα και αφηγηματικό βάθος, που δείχνει να ξεπερνά τα συνηθισμένα του είδους. Αν και, μέχρι στιγμής, δεν προσφέρει κάποια ριζοσπαστική καινοτομία, θυμίζοντας σε αρκετά σημεία τίτλους όπως το Hollow Knight, η εντυπωσιακή αισθητική του και ο ατμοσφαιρικός κόσμος του, συνθέτουν μια εμπειρία που μας αφήνει με υψηλές προσδοκίες για τη συνέχεια.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo SwitchMIO: Memories in Orbit
Δοκιμάστηκε σε: PC / Steam Deck
Εταιρεία Ανάπτυξης: Douze Dixièmes
Εκδότρια Εταιρεία: Focus Entertainment
Είδος: Metroidvania, Adventure, Indie, Platform
Ηλικίες: 10+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 2025
Official website: link

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview.

 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ