Ο κόσμος του Monster Hunter Stories 2 της Capcom ήρθε και στο PlayStation και θα σας συνεπάρει με τη μαγεία του.
Το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin είναι ένα RPG το οποίο δημιουργήθηκε από την Capcom και τη Marvelous. Αυτό αρχικά είχε κυκλοφορήσει για Nintendo Switch και PC τον Ιούλιο του 2021. Όμως, πλέον έφτασε και στις κονσόλες της Sony με την κυκλοφορία του σε PS4. Το προαναφερθέν είναι ένα spin-off της δημοφιλούς σειράς Monster Hunter. Η διαφορά σε σχέση με την βασική σειρά Monster Hunter είναι το σύστημα μάχης, το οποίο εδώ είναι turn-based. Για να το παίξετε δεν είναι απαραίτητο να έχετε ασχοληθεί με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Αυτό γίνεται διότι εδώ έχουμε μία εντελώς διαφορετική ιστορία, που δεν βασίζεται στα γεγονότα του πρώτου Monster Hunter Stories.
Ιστορία βγαλμένη από… Monster Hunter
Στο Monster Hunter Stories 2 θα κληθείτε να κάνετε συμμαχίες και βέβαια να πάρετε σημαντικές αποφάσεις που θα κρίνουν το μέλλον του κόσμου. Παρόλο που το παιχνίδι έχει το “Stories” στον τίτλο του, η πλοκή του Wings of Ruin δεν είναι το κεντρικό του στοιχείο. Τα cutscenes είναι εντυπωσιακά, με μερικές συγκινητικές στιγμές, αλλά η ιστορία είναι μάλλον απλή και όχι με κάποιο βαθύτερο νόημα. Ο Navirou, ο πρωταγωνιστής που δεν μιλάει (κάτι που το βρήκα άκρως αρνητικό για ένα τίτλο τέτοιου βεληνεκούς), λειτουργεί περισσότερο σαν μασκότ και κάνει πολλά λογοπαίγνια με γάτες. Όπως καταλαβαίνετε, το χιούμορ είναι ένα βασικό στοιχείο του πρωταγωνιστή πολλές φορές καταντάει κουραστικό και δίχως νόημα.
Επιπροσθέτως, η ιστορία του Wings of Ruin ακολουθεί μια κλασική και τετριμμένη πολλές φορές, πλοκή για το Monster Hunter. Κάτι έχει φέρει το χάος και την αναστάτωση στα τέρατα του κόσμου, και οι Hunters και οι Riders πρέπει να παρέμβουν για να σώσουν τον κόσμο. Πιθανότατα, πίσω από αυτήν την ταραχή κρύβεται μια μεγαλύτερη, άγνωστη απειλή που πρέπει να ανακαλύψετε και να σταματήσετε. Παρόλο που η πλοκή δεν είναι σε καμία περίπτωση πρωτότυπη, υπάρχουν μερικά στοιχεία που θα διατηρήσουν το ενδιαφέρον σας.
Σύστημα μάχης βγαλμένο από τα… Pokémon
Η μάχη στο Wings of Ruin συνδυάζει real-time με turn-based σύστημα, προσφέροντας customization και τη δυνατότητα ανάπτυξης διαφορετικής στρατηγικής για την προσέγγιση της κάθε μάχης. Επίσης υπάρχει πληθώρα από side quests, καθώς και διαφόρων activities που θα σας κρατήσουν απασχολημένους με το παιχνίδι για πάνω από 100 ώρες συνολικά. Αν θέλετε να ασχοληθείτε μόνο με το main quest η διάρκεια θα φτάσει συνολικά τις 40 ώρες.
Στο παιχνίδι αυτό, οι Riders δεν πολεμούν απλώς τα τέρατα, αλλά αναπτύσσουν σχέσεις με αυτά. Η επιλογή και η εκπαίδευση των τεράτων σας μοιάζει απελπιστικά πολύ με τον αντίστοιχο μηχανισμό που υπάρχει και στα παιχνίδια Pokémon, με κάθε τέρας να έχει μοναδικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες. Επιπλέον, ο Rider σας μπορεί να πολεμήσει στο πλευρό του επιλεγμένου τέρατός σας, χρησιμοποιώντας πανοπλίες και όπλα που εξατομικεύονται ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας.
Επιπλέον, οι μάχες στο Wings of Ruin εστιάζουν σε ένα σύστημα “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί”, με Power, Technical και Speed επιθέσεις, κατά το οποίο κάθε τέρας είναι καλό σε έναν συγκεκριμένο τύπο. Το παιχνίδι ενσωματώνει πιο περίπλοκους μηχανισμούς στις μάχες σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, με τέρατα που αντιδρούν και προσαρμόζουν τα μοτίβα επίθεσής τους, κάνοντας τις μάχες πιο στρατηγικές και λιγότερο τυχαίες.
Η πρόβλεψη της επίθεσης του αντιπάλου στο προηγούμενο παιχνίδι ήταν σχεδόν αδύνατη, ενώ τώρα απλά απαιτεί προσοχή και απόλυτη συγκέντρωση. Όταν ένα τέρας εξοργίζεται, αλλάζει την εξωτερική του εμφάνισή (όπως ο Zamtrios που γίνεται παγωμένος) και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι θα αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο επιτίθεται. Αυτό σας δίνει μια προειδοποίηση, ώστε να αλλάξετε τέρας το οποίο θα έχει πλεονέκτημα σε αυτόν τον τρόπο επίθεσης. Αυτή η προσέγγιση είναι πιο εφικτή και πιο ευέλικτη συγκριτικά με το να πρέπει να μάθετε απ’ έξω μοτίβα επιθέσεων με πολλές μεταβλητές, όπως συνέβαινε στον παλαιότερο τίτλο της σειράς.
Συνολικά, αυτές οι αλλαγές στο σύστημα μάχης κάνουν την όλη διαδικασία πιο διασκεδαστική, προϋποθέτουν την ανάπτυξη στρατηγικής και θυμίζουν περισσότερο την πραγματική εμπειρία ενός Monster Hunter, καθώς η κατανόηση των αδυναμιών των τεράτων είναι καθοριστική για την επιτυχία. Στα αρνητικά συγκαταλέγονται σίγουρα μερικά bugs που εντοπίστηκαν: σε μία περίπτωση δεν ήταν δυνατή η μετάβαση από την μία περιοχή στην άλλη, ενώ σε μία άλλη κατάσταση δεν ήταν δυνατό να εντοπιστεί ο επόμενος προορισμός σε ένα quest με το σημάδι στο χάρτη να είναι λανθασμένο.
Διασκεδαστικό grinding
Παρότι υπάρχει grinding για το level up των τεράτων, δεν γινεται κουραστικό λόγω μιας σειράς διασκεδαστικών side quests που βοήθησαν στην ανάπτυξη των τεράτων και στην απόκτηση των exp. Αυτό ήταν σαφέστατα μια μεγάλη ανακούφιση, καθώς έτσι ναι μεν υπήρχε το grinding, αλλά μέσω των quests αυτό έγινε διασκεδαστικό.
Ωστόσο, σε συνολικό playthrough 70 ωρών έχασα μόνο δύο φορές. Αυτό βέβαια λόγω δικών μου λαθών, οπότε καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει μεγάλη πρόκληση συνολικά στο παιχνίδι. Η συλλογή των απαραίτητων υλικών ήταν επίσης πολύ βελτιωμένη σε σχέση με το κλασικό Monster Hunter, αφού πλέον δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για συγκεκριμένα υλικά, αλλά απλά να συγκεντρώνετε μερικά από ένα συγκεκριμένο τέρας ή δύο για να ενισχύσετε τον εξοπλισμό σας.
Καθώς έφτασα στο τέλος της ιστορίας, βρήκα τον εαυτό μου και τα τέρατα μου έτοιμους για τη μεγάλη μάχη με το final boss. Άργησα πολλές ώρες να φτάσω το max level στα τέρατα της ομάδας μου, να συλλέξω όλα τα διαθέσιμα τέρατα και να τα ετοιμάσω για την τελική μάχη.
Ένας πανέμορφος Monster κόσμος
Όσον αφορά στα γραφικά, αλλά και στο πως έχει σχεδιαστεί ο κόσμος, θα έλεγα ότι εδώ η Capcom έχει κάνει για άλλη μια φορά τα μαγικά της. Διότι, ναι μεν, δεν έχουμε τα φωτορεαλιστικά περιβάλλοντα τίτλων, όπως το Resident Evil 4. Αλλά έχουμε έναν όμορφο με καρτουνίστικο τόνο, που είναι εδώ όχι για να συναρπάσει τόσο, αλλά για να συνεπάρει τον παίκτη και να δώσει έναν τόνο παιδικότητας, χωρίς να υπολείπεται σοβαρότητας.
Επιπρόσθετα, ο βασικός χαρακτήρας είναι άρτια σχεδιασμένος για να αντικατοπτρίζει την πιο παιδική και ανέμελη ατμόσφαιρα του Wings of Ruin. Σαφέστατα, μπορεί να μην είναι ένας χαρακτήρας με τρομερό βάθος, αλλά σίγουρα έχει πράγματα να δώσει.
Συμπληρωματικά, κάτι που σίγουρα με ξένισε είναι η επιλογή της Capcom να αφήσει τον βασικό χαρακτήρα της ιστορίας χωρίς voice actor. Αυτό έκανε τις συνομιλίες με τους υπόλοιπους χαρακτήρες λιγότερο immersive. Όμως, όπως και στους υπόλοιπους τίτλους Monster Hunter, έτσι και εδώ πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτή την ιδιαιτερότητα.
Επίσης, η μουσική συνόδευε θαυμάσια κάθε στιγμή του παιχνιδιού, είτε σε cutscenes είτε σε μάχες, και η ποικιλία της ήταν εντυπωσιακή. Στο Wings of Ruin, δεν υπήρχε επαναλαμβανόμενο θέμα μουσικής για τις μάχες. Η μουσική αντιθέτως άλλαζε συχνά, ανάλογα με τις συνθήκες, διατηρώντας την αίσθηση της φρεσκάδας.
Monster Hunter Stories 2 – Ένα γλυκόπικρο ταξίδι
Συνοψίζοντας, οι μικρές παραλείψεις και απογοητεύσεις σίγουρα άφησαν μία γλυκόπικρη επίγευση, μετά τις 70 ώρες που πέρασα με το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin. Αλλά το ταξίδι αυτό στην τελική άξιζε. Η ιστορία του είναι απολαυστική, αν και λίγο κλισέ. Βέβαια, η εξερεύνηση αυτού του υπέροχου κόσμου από την πλάτη των αγαπημένων τεράτων είναι απόλαυση. Σαφέστατα υπάρχουν και κάποια αρνητικά που επισκιάζουν κατά έναν μικρό βαθμό την συνολική τελική εμπειρία. Όμως παρόλα αυτά έχουμε να κάνουμε μια διασκεδαστική εμπειρία.
Δοκιμάστηκε σε: PS5 (έκδοση PS4)
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom / Marvelous
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Ιουνίου 2024 (PS4) / 9 Ιουλίου 2021 (Nintendo Switch, PC)
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.