Moss: Book II – Review

Το πρώτο Moss ήταν ένα όμορφο, διασκεδαστικό και ευρηματικό παιχνίδι που έπαιζε σε VR. Το σίκουελ επιχειρεί να εκμεταλλευτεί το PS VR2 για να βελτιώσει κάθε πτυχή.

Στο πρώτο παιχνίδι χειριζόμασταν έναν ποντικάκι, την Quill, και αντιμετωπίζαμε εχθρούς με το σπαθί μας, λύναμε γρίφους και εξερευνούσαμε όμορφες, παραμυθένιες τοποθεσίες. Το δεύτερο Moss, το Book II, συνεχίζει στο ίδιο ύφος και από εκεί που έμεινε ο προκάτοχός του, αλλά φέρνει σημαντικές βελτιώσεις και αξιοποιεί την τεχνολογία του βελτιωμένου PS VR2.

Χειριζόμαστε το ποντικάκι με το σπαθί του, ενώ εμείς είμαστε ένα παράξενο πλάσμα που υπάρχει στον κόσμο του παιχνιδιού, βλέπει από ψηλά τη δράση και μπορεί να βοηθάει σε αρκετές στιγμές.

Η εικόνα θυμίζει διόραμα, με μικρούς αλλά λεπτομερείς χώρους, ξεχωριστούς κάθε φορά, σε ξεχωριστές δηλαδή «οθόνες», όπου περιλαμβάνονται εχθροί, πλατφόρμες για να πηδάμε και αντικείμενα για να σπάμε, να συλλέγουμε ή να μετακινούμε.

moss 2 gameplay

photo: Polyarc

Με το χειριστήριο κουνάμε το ποντίκι, αλλά εμείς, με τα χέρια μας, μπορούμε να μετακινούμε αντικείμενα για να το βοηθήσουμε να περάσει, ή να κρατάμε τους εχθρούς για να τους χτυπάει πιο εύκολα με το σπαθί, μεταξύ άλλων.

Βελτιώσεις και στο πρώτο Moss, στο PS VR2

Μάλιστα, πλέον οι δύο τίτλοι κυκλοφορούν σε ένα πακέτο, στο οποίο το πρώτο Moss έρχεται αναβαθμισμένο για τη νέα γενιά εικονικής πραγματικότητας.

Η πρώτη αλλαγή που γίνεται εμφανής στο πρώτο Moss, σε αυτήν τη νέα έκδοσή του, είναι ο χειρισμός. Εδώ, αντί να παίζουμε με το DualShock, όπως στο πρώτο PS VR, μέσα στην εμβέλεια της εξωτερικής κάμερας, χρησιμοποιούμε τα Sense του PS VR2, και πρόκειται για τεράστια αναβάθμιση.

Βασικό στοιχείο της ανανέωσης είναι η δυνατότητα που μας δίνεται να χρησιμοποιούμε και τα δύο χέρια μας. Στην αρχική έκδοση, μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μόνο «χέρι» για να πιάνουμε αντικείμενα, κουνώντας το DualShock σε σημεία που έβλεπε η κάμερα του PS VR2.

Τώρα, αφού η νέα συσκευή εικονικής πραγματικότητας του PlayStation δεν χρειάζεται κάμερες, μπορούμε να κουνάμε ελεύθερα τα χέρια μας (και τα δύο, τώρα), ενώ χειριζόμαστε με τα πλήκτρα και τους μοχλούς το ποντίκι.

Η αναβάθμιση αυτή αλλάζει πάρα πολύ την εμπειρία, αφού τώρα μπορούμε να πιάνουμε έναν εχθρό όσο με το άλλο χέρι μετακινούμε ένα στοιχείο του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουμε εχθρούς με το σπαθί μας.

moss 2 gameplay

photo: Polyarc

Επίσης, τα γραφικά είναι βελτιωμένα, η εικόνα πιο καθαρή, αφού το PS VR2 έχει αναβαθμισμένες οθόνες, και αξιοποιούνται λειτουργίες όπως τα Foveated Rendering (περισσότερες λεπτομέρειες εκεί που κοιτάμε), αλλά και τα Haptic Feedback και οι σκανδάλες δυναμικής απόκρισης. Έτσι, όταν συμβαίνουν πράγματα στην οθόνη, μπορεί να νιώσουμε το σετ κεφαλής να δονείται, με ολόσωστο τρόπο ώστε να αυξηθεί το immersion.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα χειριστήρια Sense, ενώ σκληραίνουν και οι σκανδάλες όταν χρειάζεται, και τελικά νιώθουμε ότι τα «χέρια» που έχουμε στο παιχνίδι είναι πραγματικά τα χέρια μας. Το tracking δεν χάνεται ποτέ και, γενικά, δεν παρουσιάζονται προβλήματα (παίζουμε ενώ καθόμαστε, αλλά μπορούμε να σηκωνόμαστε και να κοιτάμε τον χώρο για να βρούμε μυστικά ή λύσεις στους γρίφους, πάντα με άψογη λειτουργικότητα).

Διαβάστε επίσης:  Saints Row - Review

Το Moss: Book II είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, πώς αξιοποιεί το PS VR2

Φυσικά, όλα αυτά υπάρχουν και στο δεύτερο Moss, και μάλιστα σε ακόμα καλύτερη μορφή. Στο Moss: Book II, βλέπουμε ότι τα γραφικά έχουν αναβαθμιστεί στα σημεία. Σε γενικές γραμμές, παίζοντας τα δύο παιχνίδια στο PS VR2, βλέπουμε παρόμοια συνολική εικόνα, όμως στο δεύτερο οι λεπτομέρειες είναι πιο πυκνές, ο φωτισμός βελτιωμένος και οι χώροι μεγαλύτεροι (στο playable σημείο αλλά και συνολικά, ώστε να βλέπουμε εντυπωσιακή θέα), ενώ το scale εντυπωσιάζει περισσότερο.

Το αποτέλεσμα είναι «μαγικό», από την πρώτη στιγμή. Θα βλέπετε μπροστά σας πανέμορφα τοπία, σε δάση και χιονισμένα βουνά (με μεγαλύτερη ποικιλία στις τοποθεσίες αυτή τη φορά), γεμάτα με λεπτομέρειες που τα «ζωντανεύουν», κλαδιά, φύλλα που πέφτουν, αχτίδες φωτός, ενώ το ποντίκι κινείται με εκπληκτικό animation που θυμίζει ταινία κινουμένων σχεδίων, γεμάτο με στιλ και προσωπικότητα -και είναι συμπαθέστατο, όταν επικοινωνεί μαζί σας με νοήματα ή σας ζητά να κάνετε high five μετά από μια κοινή σας επιτυχία.

moss 2 gameplay

photo: Polyarc

Επίσης, η επικοινωνία αυτή είναι αναβαθμισμένη, καθώς το ποντικάκι αντιλαμβάνεται καλύτερα την παρουσία σας, μέσω και του eye tracking, και αντιδρά στα διάφορα στοιχεία του περιβάλλοντος, κοιτώντας τα ή κάνοντας νοήματα. Ακόμα, ο ρόλος μας είναι ενισχυμένος και πλέον συμμετέχουμε ενεργά με διάφορους τρόπους, περισσότερους και πιο ενδιαφέροντες, μέσα στη μάχη αλλά και εκτός, στην εξερεύνηση και τους γρίφους.

Νέα στοιχεία στο σίκουελ του Moss

Επίσης, υπάρχουν νέοι μηχανισμοί, που δίνουν στοιχεία metroidvania στην εμπειρία, καθώς ξεκλειδώνουμε διαδρόμους και πλατφόρμες με νέες (πολύ πετυχημένες) ιδιότητες που αποκτούμε -το backtracking είναι περιορισμένο, δεν πρόκειται για πλήρες metroidvania με περίπλοκες πίστες.

Ακόμα, παίρνουμε νέα όπλα, εκτός από το σπαθί, που ανανεώνουν όσο πρέπει το gameplay, σε κάθε του πτυχή. Αν κάτι λείπει, είναι λίγη περισσότερη ποικιλία στους τύπους των εχθρών. Πάντως, τα bosses στο δεύτερο παιχνίδι της σειράς είναι πλήρως ικανοποιητικά, με πολλά μοτίβα επιθέσεων και διασκεδαστικούς τρόπους αντιμετώπισης.

quill

photo: Polyarc

Η πλοκή κινείται στο ίδιο παραμυθένιο ύφος και, αν και δεν κλέβει την παράσταση, είναι απλύτα επαρκής ως υπόβαθρο, και έχει μερικές ωραίες στιγμές. Το δεύτερο Moss είναι μεγαλύτερο απ’ το πρώτο σε διάρκεια (περίπου 6 ώρες), αλλά, πάλι, δεν είναι αρκετό, αφού φαίνεται ότι είχε πολύ περισσότερα να δώσει. Πάντως, η αφήγηση μέσω των σελίδων ενός βιβλίου, χωρίς cutscenes, είναι πλέον κάπως περιοριστική και μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο, για να απολαύσουμε το ποντικάκι σε εντυπωσιακές σκηνές και να αποκτήσει ακόμα περισσότερο χαρακτήρα η περιπέτεια.

Αυξημένο immersion, εξαιρετικοί γρίφοι, διασκεδαστικές μάχες

Τα haptics ενισχύουν σημαντικά το immersion, με πινελιές όπως δονήσεις όταν πέφτουν κοντά μας φωτιές ενός boss (δονήσεις στο κεφάλι και στα χέρια), πίεση στις σκανδάλες όταν πιάνουμε ένα αντικείμενο με τα χέρια μας, δόνηση στο κεφάλι όταν ανοίγουμε μια βαριά πόρτα και πέφτει πάνω μας ρεύμα αέρα. Επίσης, βοήθεια στην αύξηση του immersion δίνει η παραμυθένια, πλήρως ταιριαστή μουσική, αλλά και η ερμηνεία της αφηγήτριας, που κάνει τις φωνές διαφόρων χαρακτήρων, και κάνει εξαιρετική δουλειά.

Οι γρίφοι κινούνται στο ίδιο ύφος, με κουμπιά που ανοίγουν πόρτες και μοχλούς που ξεκλειδώνουν πλατφόρμες, και άλλα παρόμοια αντικείμενα των οποίων τις λειτουργίες πρέπει να συνδυάζουμε σωστά, ενώ παράλληλα πηδάμε σε πλατφόρμες με το ποντίκι και μετακινούμε με τα χέρια μας πολυέλαιους και κουτιά για να πατάει πάνω.

Διαβάστε επίσης:  Disney Illusion Island - Review

Τα παζλ είναι πολύ διασκεδαστικά, κάνουν ιδανική χρήση του VR (πρέπει να κοιτάμε πίσω από τοίχους, για παράδειγμα) τα πάντα είναι πιο περίπλοκα τώρα, ενώ υπάρχουν και νέες ιδιότητες που βελτιώνουν την εμπειρία. Το platforming, πάντως, μπορούσε να ήταν καλύτερα ρυθμισμένο, αφού υπάρχει ένα κλασικό πρόβλημα: όταν πατήσουμε στην άκρη μια πλατφόρμα, «γλιστράμε» και πέφτουμε.

moss 2 gameplay

photo: Polyarc

Στις μάχες, καλούμαστε να παρατηρούμε τον χώρο γύρω μας, να αναγνωρίζουμε τους τύπους των εχθρών και να τους αντιμετωπίζουμε με τον κατάλληλο τρόπο. Θα πρέπει να κρατάμε κάποιους για να μην μας επιτίθενται όσο πλησιάζουμε σε άλλους, θα πρέπει να χτυπάμε με το σπαθί μας και να κάνουμε σωστά dodge, αλλά και να αξιοποιούμε διάφορες άλλες κινήσεις, ώστε να κατατροπώσουμε τους αντιπάλους μας. Το σύστημα είναι πολύ πετυχημένο, κυλά πάντα ομαλά, χρειάζεται στρατηγική σκέψη και διασκεδάζει πολύ.

Moss: Book II, ένα παραμυθένιο, «μαγικό» παιχνίδι

Τελικά, το Moss: Book II είναι ένα σίκουελ που βελτιώνει σε πολλά σημεία τον ήδη εξαιρετικό προκάτοχό του, ενώ το πακέτο που περιλαμβάνει και τα δύο παιχνίδια, με το πρώτο αναβαθμισμένο για το PS VR2, είναι μια πολύ δυνατή επιλογή για το λανσάρισμα της νέας συσκευής του PlayStation. Το δεύτερο Moss είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε φορώντας σετ εικονικής πραγματικότητας, αλλά και ένας αξιοπρόσεκτος τίτλος για το είδος, γενικότερα. Ελπίζουμε σε μια συνέχεια, και περιμένουμε ένα τρίτο μέρος που θα διορθώσει τα ελάχιστα προβλήματα και θα μας αφήσει με το στόμα ανοιχτό.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4,  PCmoss 2 key art mini
Δοκιμάστηκε σε: PS5 (PS VR2)
Εταιρεία Ανάπτυξης: Polyarc
Εκδότρια Εταιρεία: Polyarc
Είδος: Adventure, puzzle
Ηλικίες: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 31 Μαρτίου 2022 (PS4), 20 Οκτωβρίου 2022 (PC), 22 Φεβρουαρίου 2023 (PS5)
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Εξαιρετικά γραφικά, πανέμορφος σχεδιασμός, μεγαλύτερη ποικιλία σε περιβάλλοντα
  • Υπέροχη η πρωταγωνίστρια Quill, εκπληκτικό animation
  • Διασκεδαστική μάχη, πετυχημένοι γρίφοι
  • Νέα στοιχεία στο δεύτερο μέρος, σε gameplay και παρουσίαση
  • Πολύ βελτιωμένο tracking, χρήση δύο χειριστηρίων, σημαντική βελτίωση στον χειρισμό
  • Εξαιρετικό το πακέτο με τα δύο παιχνίδια, αρκετές βελτιώσεις και στο πρώτο
  • Πολύ ταιριαστό soundtrack
  • Haptics και σκανδάλες που αυξάνουν το immersion

Αρνητικά

  • Το platforming δεν είναι ιδανικό
  • Θα θέλαμε να δούμε καλύτερες μεθόδους αφήγησης
  • Μπορούσε να έχει περισσότερα είδη εχθρών
  • Λίγο μεγαλύτερη διάρκεια δεν θα έβλαπτε

Βαθμολογία

9
Τούμπανο!
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ