Το NBA 2K24 είναι εδώ με βελτιώσεις σε οπτικό τομέα και gameplay, αλλά και με ορισμένες άστοχες επιλογές στα δημοφιλή modes του.
Μετά από ένα άκρως μπασκετικό καλοκαίρι, λόγω της διεξαγωγής του Παγκοσμίου Κυπέλλου Μπάσκετ στις Φιλιππίνες, οι απανταχού λάτρεις του αθλήματος περίμεναν την κυκλοφορία του νέου NBA 2K24 για να παίξουν με τους αγαπημένους τους παίκτες στα παρκέ του καλύτερου πρωταθλήματος στον κόσμο. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι το παιχνίδι φέτος είναι αφιερωμένο στον Kobe Bryant προκαλεί ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό, καθώς οι θαυμαστές του αδικοχαμένου θρύλου των Lakers είναι πάμπολοι σε όλο τον κόσμο. Ας δούμε λοιπόν τι κατάφεραν οι developers της Visual Concepts να βελτιώσουν και να διορθώσουν, ενώ παράλληλα σημειώνουμε και κάποια σημαντικά φάουλ που έγιναν και μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα και… αντιαθλητικά.
Γνώριμα υψηλά στάνταρ σε τεχνικά και gameplay
Είναι γεγονός ότι η σειρά του NBA 2K “παίζει” μόνη της στον χώρο των εξομοιωτών μπάσκετ εδώ και αρκετά χρόνια. Αφού δεν έχει σοβαρό ανταγωνισμό, οι προσθήκες και οι βελτιώσεις σε κάθε ετήσιο τίτλο δεν είναι μεγάλες σε ποσότητα. Βέβαια, το πρωτογενές υλικό με το οποίο δουλεύουν στην Visual Concepts είναι ήδη σε υψηλό επίπεδο. Στο NBA 2K24 η σημαντική βελτίωση που συναντήσαμε είναι στα animations. Με την τεχνολογία ProPLAY οι κινήσεις των καλύτερων παικτών του NBA μεταφέρονται με μεγάλη πιστότητα στα εικονικά γήπεδα κι έτσι γίνονται ακόμη ποιοτικότερα και πιο αληθοφανή. Θα εκτελέσετε πολύ ομαλά τις χαρακτηριστικές ντρίμπλες του S. Curry, τα step backs του L. Doncic και τα καρφώματα και τις πάσες του Lebron, εκτοξεύοντας τα επίπεδα ρεαλισμού. Σε συνδυασμό με την παρουσίαση, τον σταθερά ποιοτικό σχολιασμό των αγώνων και την τεράστια βάση παικτών από όλες της εποχές της Λίγκας, η αυθεντικότητα του NBA 2K24 είναι μοναδική.
Γενικότερα, το gameplay είναι ακόμα πιο κοντά στο πραγματικό άθλημα. Ο ρυθμός είναι πιο αργός, η χρήση ορισμένων -έστω και βασικών- συστημάτων επιβάλλεται, ενώ έχουν μειωθεί και κάποιες καταστάσεις που θεωρούνταν “cheese” (έλλειψη ρεαλισμού) στους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Πλέον δεν δουλεύει όπως πέρσι για παράδειγμα το συνεχόμενο δεξιά-αριστερά, ντριμπλάροντας με γρήγορους παίκτες και στη συνέχεια σουτ και τρίποντο. Επίσης δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά το exploit με τα συνεχή pick n’ roll, καθώς το CPU προσαρμόζει την άμυνα και θα πρέπει να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι σκοραρίσματος. Αν προτιμάτε την εξομοίωση μπάσκετ από μία arcade εμπειρία το NBA 2K24 θα σας καλύψει τουλάχιστον στο κομμάτι του gameplay.
Το NBA μέσα στον χρόνο και οι στιγμές του Kobe
Στον περσινό τίτλο με τιμώμενο πρόσωπο στο εξώφυλλο τον Michael Jordan είχαμε την επαναφορά των Jordan Challenges και παίξαμε ορισμένα από τα πιο σημαντικά παιχνίδια της καριέρας του. Στο NBA 2K24 γίνεται κάτι αντίστοιχο με το Mamba Moments. Φέτος θα παίξουμε μόνο 7 αγώνες από την τεράστια καριέρα του Kobe Bryant. Παιχνίδια όπως το Lakers – Raptors το 2006 με τον Kobe να σκοράρει 81 πόντους, αλλά και το θρυλικό τελευταίο παιχνίδι του απέναντι στους Jazz δεν βρίσκονται στη λίστα του mode. Γενικότερα δεν έχει γίνει τόσο προσεγμένη δουλειά, κάτι που δεν τιμά και τη μνήμη ενός τεράστιου αθλητή. Αντίστοιχα modes έχουμε συναντήσει και σε άλλα παιχνίδια sports και έχουν συνήθως μια αισθητική βιογραφικού αθλητικού ντοκιμαντέρ. Στο Mamba Moments απλά πριν από κάθε αγώνα προβάλλεται ένα βιντεάκι λίγων δευτερολέπτων με κάποια highlights του αγώνα και αυτό είναι όλο. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να υπάρχουν συνεντεύξεις συμπαικτών, προπονητών, αντιπάλων ή ακόμα και του ίδιου του Kobe, όπου θα σχολίαζαν τον αγώνα, τονίζοντας τη σημασία των επιτευγμάτων του Black Mamba. Το Mamba Moments είναι ένα mode που θα κρατήσει περίπου 4-5 ώρες και δύσκολα θα επιστρέψει κάποιος σε αυτό.
Αντίθετα, περισσότερο χρόνο μπορεί να αφιερώσει κάποιος στο MyNBA Eras, το mode που προστέθηκε στον περσινό τίτλο. Επιλέγετε μία συγκεκριμένη περίοδο από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι και το τώρα και μπορείτε να επιλέξετε ομάδες με τα ρόστερ της κάθε εποχής. Στο NBA 2K24 έχουμε τη Lebron Era να προστίθεται σε αυτές των Magic vs Bird era, Jordan era, Kobe era και Modern Era. Το mode παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς σε κάθε era είναι διαφορετικοί οι κανονισμοί, οι εμφανίσεις των ομάδων, ο τρόπος που παίζεται το παιχνίδι, αλλά και η γενικότερη αισθητική. Πρόκειται για μια αναδρομή στις καλύτερες εποχές του μαγικού κόσμου του NBA.
Σε αυτό το σημείο οι επιλογές σε modes για έναν casual παίχτη που απλά θέλει να απολαύσει όλα τα καλά στοιχεία που έχει το παιχνίδι αρχίζουν να περιορίζονται σημαντικά. Στο NBA 2K24 τα δύο διαχρονικά δημοφιλεστέρα modes της σειράς, MyCareer και MyTeam απομακρύνονται πιο πολύ από ποτέ από τους casual παίκτες. Πλέον, το κοινό που στοχεύουν είναι σχεδόν αποκλειστικά οι παίκτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα και να αφιερώσουν εκατοντάδες ώρες για να τελειοποιήσουν τον αθλητή ή την ομάδα τους.
Ατελείωτο grinding και paywalls παντού
Η ιστορία του MyCareer στο NBA 2K24 απομακρύνεται από την περσινή λογική, όπου έπρεπε να κάνεις μέχρι και πασαρέλα, να ραπάρεις και να είσαι παραγωγός ταινιών εκτός από το να παίζεις μπάσκετ. Ο στόχος φέτος είναι καθαρά μπασκετικός και δεν είναι άλλος από το να ξεπεράσεις τους καλύτερους όλων και να γίνεις ο νέος GOAT του αθλήματος. Λιγότερα cutscenes, λιγότεροι χαρακτήρες και λιγότερα side quests είναι στοιχεία που απλουστεύουν την ιστορία στο MyCareer. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αν και σε προηγούμενους τίτλους έχουμε δει καλύτερες ιστορίες οι οποίες εξέταζαν πιο ισορροπημένα τόσο την προσωπική ζωή ενός αθλητή όσο και την καριέρα του. Και κάπως έτσι αρχίζει το ατελείωτο grinding. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, μπορεί να χρειαστείτε μέχρι και 90 ώρες παιχνιδιού, χωρίς να παίξετε κανένα άλλο mode πέρα του MyCareer, για να καταφέρετε να τερματίσετε την ιστορία και γίνετε ο GOAT.
Έφτιαξα λοιπόν και εγώ τον δικό μου παίκτη, ξεκινώντας, όπως όλοι, με 60 overall στα στατιστικά. Έβαλα και τα 100 χιλιάδες VC που έδινε η Mamba Edition με τον παίκτη μου να πηγαίνει στο 74. Μετά από σχεδόν 15 ώρες παιχνιδιού μόνο στο MyCareer ο παίκτης μου είχε φτάσει 76 overall με μηδαμινή πρόοδο στα badges. Ειδικά για τα badges, φέτος υπάρχει η λογική ότι αν δεν χρησιμοποιήσεις κάποιο σε έναν αγώνα, τότε η πρόοδος που έχεις καταφέρει να κάνεις για να το αναβαθμίσεις, μειώνεται! Μπορείτε να φανταστείτε οπότε πόσο grinding χρειάζεται για να φτάσει ο παίκτης σας σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Με 76 overall λοιπόν είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστείς άλλους παίχτες στο online κομμάτι του NBA 2K24 -το οποίο από φέτος υποστηρίζει και crossplay- και ειδικά αυτούς που έχουν ξοδέψει εκατοντάδες ευρώ σε VC. Βασικά, τις περισσότερες φορές δεν μπορείς καν να μπεις σε πάρτυ για matchmaking γιατί πολλές φορές οι συμπαίχτες κοιτούν το χαμηλό overall σου και αλλάζουν γηπεδάκι, ψάχνοντας καλύτερους. Έπειτα, τα VC δεν μου έφταναν ούτε για αγορά animations, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στο “χτίσιμο” του παίκτη, αλλά ούτε φυσικά και για cosmetics. No money, no party κυριολεκτικά!
Παρόμοια κατάσταση συνάντησα και στο, κατά τ’ άλλα αγαπημένο μου mode, MyTeam. Η σημαντικότερη αλλαγή που έγινε στο mode είναι αυτή του Marketplace. Πλέον δεν υπάρχουν αγοροπωλησίες καρτών μεταξύ των παιχτών. Υπάρχει ένα marketplace με προκαθορισμένες τιμές στις κάρτες, οι οποίες είναι φυσικά παράλογες. Στο περσινό MyTeam αγόραζες για παράδειγμα Ruby κάρτες που βοηθούσαν να κάνεις challenges, αλλά και να παίζεις συνεχώς με νέους παίκτες, με περίπου 700-800 MT (το εικονικό νόμισμα του mode). Φέτος στο NBA 2K24 οι αρχικές προκαθορισμένες τιμές για τις Ruby κάρτες είναι 56.000 MT το λιγότερο. Οι καλύτερες κάρτες τύπου Amethyst, Diamond, κλπ., είναι σχεδόν απλησίαστες. Τέλος, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε πλέον και premium season pass -φυσικά, επί πληρωμή- το οποίο προσφέρει επιπλέον cosmetics, boosts και κάρτες για τα 2 προαναφερθέντα modes.
Η χρονιά του “ναι μεν, αλλά”
Το NBA 2K24 συνεχίζει να αποτελεί τον κορυφαίο εξομοιωτή μπάσκετ εκεί έξω. Η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στα animations, στην παρουσίαση και στο gameplay είναι άξια αναφοράς. Είναι κρίμα όμως όλη αυτή η καλή δουλειά να επισκιάζεται από επιλογές που έγιναν στα δύο δημοφιλέστερα modes του παιχνιδιού. Η στόχευση σχεδόν αποκλειστικά στην αύξηση των εσόδων μέσω των microtransactions θα οδηγήσει fans, που πραγματικά έχουν αγαπήσει τη σειρά όλα αυτά τα χρόνια να απομακρυνθούν τελείως ή να αποκτήσουν το παιχνίδι σε χαμηλότερη τιμή μεταγενέστερα. Άλλωστε ήδη στο Steam και στο Reddit έχουν αρχίσει τα πρώτα έντονα παράπονα και οι πρώτες αρνητικές κριτικές.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Visual Concepts
Εκδότρια Εταιρεία: 2K Games
Είδος: Sports Sim
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 8 Σεπτεμβρίου 2023
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.