Ο Raphael Colantonio εκφράζει έντονη ανησυχία για το μέλλον του Game Pass και τις επιπτώσεις του στη βιομηχανία.
Ο Raphael Colantonio, ιδρυτής της Arkane Studios και creative director σε τίτλους όπως Dishonoredκαι Prey, προχώρησε σε ιδιαίτερα επικριτικές δηλώσεις για το Xbox Game Pass, χαρακτηρίζοντας το μοντέλο του «μη βιώσιμο» και «επιζήμιο για τη βιομηχανία εδώ και μία δεκαετία».
Σε ανάρτησή του στα social media, με φόντο το κύμα απολύσεων της Microsoft που επηρέασε βαθιά τα Xbox Game Studios, ο Colantonio έθεσε το ζήτημα ευθέως:
«Γιατί κανείς δεν μιλάει για προφανές πρόβλημα» έγραψε, αναφερόμενος στο Game Pass. Όταν ένας χρήστης τον ρώτησε ευθέως για τη γνώμη του, απάντησε:
«Πιστεύω ότι το Game Pass είναι ένα μη βιώσιμο μοντέλο, που ζημιώνει τη βιομηχανία εδώ και μία δεκαετία, επιδοτούμενο από τα «άπειρα χρήματα» της Microsoft. Αλλά κάποια στιγμή η πραγματικότητα θα μας χτυπήσει. Δεν νομίζω ότι το GP μπορεί να συνυπάρξει με άλλα μοντέλα: ή θα «σκοτώσει» όλους τους άλλους ή θα εγκαταλειφθεί.»
Λίγο αργότερα, ο Michael Douse, επικεφαλής έκδοσης της Larian Studios (Baldur’s Gate 3), συμφώνησε με την ανάλυση, προσθέτοντας:
«Το ερώτημα «Τι θα γίνει όταν τελειώσουν τα χρήματα;» είναι η πιο συχνή ανησυχία στον περίγυρο μου. Είναι και ο βασικός λόγος που πολλοί δεν έχουν υιοθετήσει αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο. Η ιδέα των άπειρων χρημάτων δεν είχε ποτέ λογική.»
I think Gamepass is an unsustainable model that has been increasingly damaging the industry for a decade, subsidized by MS’s “infinite money”, but at some point reality has to hit. I don’t think GP can co-exist with other models, they’ll either kill everyone else, or give up.
— Raphael Colantonio (@rafcolantonio) July 5, 2025
Ο Douse αναγνώρισε ότι το Game Pass μπορεί να βοηθήσει μικρές ομάδες να περιορίσουν τον οικονομικό κίνδυνο, αλλά τόνισε ότι από εκεί και πέρα τα οφέλη είναι περιορισμένα. Ο ίδιος προτιμά το μοντέλο της Sony, που βασίζεται στη διαχείριση του κύκλου ζωής ενός παιχνιδιού, με αρχική κυκλοφορία σε πλήρη τιμή και αργότερη διάθεση μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών.
Ο Colantonio ολοκλήρωσε λέγοντας πως το Game Pass θα έπρεπε να περιορίζεται μόνο σε κυκλοφορίες back-catalogue, ώστε να μην υπονομεύει άλλους τρόπους διάθεσης και να μη βλάπτει την αγορά.
Η συζήτηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο βαθιών ανακατατάξεων για την Microsoft και το brand του Xbox, με συνεχείς ακυρώσεις τίτλων, απολύσεις και ανησυχία για το μέλλον της πλατφόρμας.