Οι νέοι ταξιδιώτες διαδέχονται τους προηγούμενους οκτώ και το Octopath Traveler II είναι το RPG που θα αγγίξει και τους πιο απαιτητικούς του είδους.
Η ιδέα του πρώτου Octopath Traveler του 2018 στηρίχθηκε σε ένα πολύ παλαιότερο παιχνίδι, του 1994, που πρόσφατα έγινε και remaster, το Live A Live [review]. Το concept βασίζεται στην ιδέα της αφήγησης πολλών διαφορετικών ιστοριών με τη σειρά που επιθυμεί ο ίδιος ο παίκτης και ολοκληρώνεται με ένα τελικό chapter για το ending του παιχνιδιού. Το Octopath Traveler κατάφερε να εκπλήξει ευχάριστα, μεταφέροντας 8 διαφορετικές ιστορίες σε έναν φανταστικό κόσμο που θυμίζει τα πρώτα παιχνίδια Final Fantasy, ενώ δέχθηκε πολλά φιλοφρονήματα και για τα όμορφα 2D pixelated γραφικά του.
Αυτό το «παλαιάς κοπής», turn-based RPG αποκτά τον διάδοχό του και έχουμε πλέον στα χέρια μας το Octopath Traveler II με 8 νέους και διαφορετικούς χαρακτήρες σε έναν καινούριο φανταστικό κόσμο, με την ονομασία Solistia. Η συνταγή παραμένει ίδια με το πρώτο παιχνίδι, το στήσιμο είναι ίδιο από το gameplay μέχρι και το ίδιο το menu, όμως το δεύτερο μέλος της σειράς της Square Enix φιλοδοξεί να κερδίσει ακόμη περισσότερη αγάπη από το κοινό, κάτι που άξιζε και στο πρώτο παιχνίδι.
Οκτώ προσωπικότητες – οκτώ ξεχωριστές ιστορίες
Η πρώτη και σημαντικότερη επιλογή από τον ίδιο τον παίκτη είναι ο αρχικός χαρακτήρας που θα επιλέξει να ξεκινήσει το ταξίδι του. Η επιλογή του πρώτου χαρακτήρα είναι κρίσιμη, καθώς ο ήρωας αυτός θα είναι κλειδωμένος μόνιμα στο party μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα chapters της ιστορίας του. Ξεκινώντας λοιπόν με τον έναν χαρακτήρα, διασχίζουμε μέρη της Solistia μέχρι να συγκεντρώσουμε και τους οκτώ ήρωες. Ο Partitio, για παράδειγμα, είναι ένας έμπορος, που έχει ως στόχο της ζωής του να εξαλείψει τη φτώχεια, ο Temenos είναι ένας ιδιόρρυθμος κληρικός, που θα αναζητήσει την αλήθεια πίσω από ένα τρομερό περιστατικό στην εκκλησία, ενώ ο εκδιωγμένος πρίγκιπας Hikari θα κάνει τα πάντα για να επιστρέψει ως βασιλιάς στο βασίλειο του Ku.
Χωρίς να μπούμε σε περαιτέρω λεπτομέρειες, σχεδόν όλες οι ιστορίες είναι πραγματικά φανταστικές, σχεδόν παραμυθένιες θα λέγαμε και με ελάχιστες εξαιρέσεις, πάντα θέλαμε να προχωρήσουμε στο επόμενο επεισόδιο του κάθε χαρακτήρα για να δούμε πώς θα εξελιχθεί το story. Σε αυτό βοηθά το πόσο απλά, ευκολονόητα και έξυπνα είναι φτιαγμένοι οι διάλογοι και παρόλο που υπάρχουν στιγμές που το story γίνεται λίγο προβλέψιμο, υπάρχουν αρκετά twists που κρατούν την αγωνία. Αυτό που καταφέρνει το Octopath Traveler, με απλά pixel-art γραφικά, να συστήσει τόσο αξιομνημόνευτες ιστορίες και καταστάσεις δεν το καταφέρνουν τα περισσότερα AAA παιχνίδια με ρεαλιστικά γραφικα και αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους Ιάπωνες developers, αλλά και τους εξαιρετικούς voice actors είτε της ιαπωνικής, είτε της αγγλικής γλώσσας.
Ο κόσμος έχει φτιαχτεί έτσι ώστε να υποχρεώνει άμεσα τον παίκτη να ανακαλύψει όλες τις ιστορίες, καθώς το chapter κάθε χαρακτήρα έχει συγκεκριμένο προτεινόμενο level. Ευτυχώς, για να είστε ανταγωνιστικοί και να βιώσετε το story δεν χρειάζεται τόσο πολύ “farming”, όπως στο πρώτο παιχνίδι πλην του τελικού (συγκεντρωτικού) chapter, που απαιτεί να έχετε όλους τους χαρακτήρες σε ένα πάρα πολύ δυνατό επίπεδο. Τα λογικά παράπονα των παικτών πως οι χαρακτήρες δεν αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους έχουν εισακουστεί και πλέον υπάρχουν ξεχωριστοί διάλογοι μεταξύ τους, αλλά και cross paths επεισόδια μεταξύ δύο χαρακτήρων, ώστε να ανέβει αυτή η σύνδεση μεταξύ τους. Ακόμη δεν μπορούμε να πούμε πως υπάρχει το δέσιμο που πρέπει, αλλά ήταν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ίσως στο τρίτο παιχνίδι εξελιχθεί ακόμη περισσότερο η ιδέα με την αλληλεπίδραση των χαρακτήρων, προσθέτοντας για παράδειγμα romance επιλογές που δυστυχώς δεν υπάρχουν.
Ίδια βασική ιδέα στη μάχη αλλά με κάποιες νέες πινελιές
Η κλασική turn-based μάχη του Octopath Traveler επιστρέφει σχεδόν αναλλοίωτη και στο δεύτερο παιχνίδι, με ελάχιστες νέες πινελιές και κυρίως με τα Latent Powers -ξεχωριστές δυνάμεις για κάθε παίκτη, που μπορούμε να ενεργοποιήσουμε, όταν γεμίσει η αντίστοιχη μπάρα. Σκεφτείτε κάτι ανάλογο με τα Limit Breaks στα Final Fantasy. Αυτό που έκανε το Octopath Traveler να ξεχωρίσει σε ό,τι αφορά τη μάχη του είναι οι μηχανισμοί Boost και Break. Με το Boost κάθε χαρακτήρας μπορεί να κρατήσει δυνάμεις, ώστε να επιτεθεί με μεγαλύτερη δύναμη ή να χρησιμοποιήσει πιο αποδοτικά τα skills του, ενώ το Break είναι ο μηχανισμός που σπάει την άμυνα των εχθρών, όταν του επιτεθούμε με συγκεκριμένο όπλο ή μαγεία. Αυτό που παραμένει όπως το ξέραμε από το προηγούμενο παιχνίδι, είναι ότι υπάρχουν boss battles, για τα οποία θα πρέπει να έχετε τελειοποιήσει αυτούς τους μηχανισμούς, ώστε να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε.
Ο τίτλος έχει προκαθορισμένη δυσκολία, η οποία δεν είναι και για τους πιο…“casual” gamers, απαιτεί προετοιμασία, αγορά ή εύρεση του καλύτερου εξοπλισμού, ενώ οι μάχες δοκιμάζουν τον παίκτη και στα μαθηματικά, που πρέπει να υπολογίζει το πότε πρέπει να κάνει τι, σε κάθε σειρά επίθεσης. Το Octopath Traveler II είναι πιο φιλόδοξο και μεγαλύτερο από τον πρώτο τίτλο. Υπάρχουν αρκετά κρυφά boss battles, αντικείμενα, και γενικότερα περισσότερη ελευθερία στην εξερεύνηση, αλλά δυστυχώς ένα πρόβλημα που την επηρεάζει αρνητικά είναι τα πολλά και ξαφνικά random encounters, τα οποία έχουν την τιμητική τους και στο δεύτερο παιχνίδι της σειράς…
Τεράστια διάρκεια και φρέσκο περιεχόμενο
Για την ολοκλήρωση όλων των βασικών ιστοριών και του τελικού chapter χρειάζονται περίπου 70 ώρες, ενώ για αυτούς που θέλουν να δουν τα πάντα, το χρονόμετρο των ωρών μπορεί να αγγίξει και τριψήφιο νούμερο. Εξερευνώντας τις πόλεις και τις περιοχές του παιχνιδιού, ανοίγουμε σταδιακά και τις secondary classes, οι οποίες δεν είναι πλέον κλειδωμένες σε κάθε χαρακτήρα και μπορούμε να εξοπλίσουμε οποιονδήποτε ήρωα με οποιαδήποτε κλάση θέλουμε. Αυτό «ανοίγει» ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες στον τομέα της μάχης.
Μια ακόμη σημαντική προσθήκη είναι τα actions του κάθε χαρακτήρα εκτός μάχης: για παράδειγμα, το να κλέψουμε αντικείμενα από NPCs, να τους κατατάξουμε προσωρινά στο party ή να τους αναγκάσουμε να μας δώσουν πληροφορίες. Πλέον, ο κάθε χαρακτήρας έχει δύο διαφορετικά Path Actions όπως ονομάζονται: ένα για την ημέρα και ένα για τη νύχτα. Η εναλλαγή μέρας και νύχτας με το πάτημα ενός πλήκτρου είναι μια καινούρια -πολύ έξυπνη- λειτουργία στο Octopath Traveler II, καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να βρίσκουμε καινούριους NPCs, να πολεμάμε με δυνατότερους εχθρούς τη νύχτα και να βρίσκουμε διαφορετικά side quests. Μεγάλη έμφαση έχει δώσει το παιχνίδι στο ταξίδι με βάρκες, που βρίσκουμε συχνά στον κόσμο του παιχνιδιού.
Γραφικά που ποντάρουν στη νοσταλγία και soundtrack κορυφαίου επιπέδου
Η μηχανή γραφικών του Octopath Traveler ΙΙ είναι πιο εξελιγμένη και παρόλο που το ύφος της απεικόνισης είναι το ίδιο, υπάρχει μεγαλύτερη έμφαση στους φωτισμούς, καλύτερα εφέ καιρικών συνθηκών και επιθέσεων, αλλά και αντανακλάσεις. Είτε παιχτεί στο Nintendo Switch, είτε στο PC, είτε στις κονσόλες της Sony, το παιχνίδι είναι πανέμορφο. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση για PS5, η οποία τρέχει στα 60 καρέ και σε 4K ανάλυση. Το μόνο αρνητικό είναι πως το παιχνίδι, παρόλο που δεν φαίνεται απαιτητικό, αντιμετωπίζει θέματα stuttering, που γίνονται αντιληπτά ακόμη και σε μια αρκετά δυνατή κονσόλα, όπως το PS5. Στα PS4/PS4 Pro έχουμε 1080p ανάλυση και 60 καρέ, ενώ το Nintendo Switch έχει εμφανώς χαμηλότερες επιδόσεις (720p στα 30fps), αλλά το πλεονέκτημα της φορητότητας.
Για ακόμη μια φορά μπορούμε να μιλήσουμε διθυραμβικά για το soundtrack του τίτλου από τον Yasunori Nishiki που διατηρεί ορισμένα “χτυπητά” κομμάτια από το πρώτο παιχνίδι και εμπλουτίζει το Octopath Traveler II με παραμυθένιες μελωδίες, ταιριαστές για κάθε περίσταση. Εξαιρετικό είναι και το voice acting και αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τις υπέροχες μικρές ιστορίες που μας προσφέρουν οι παραγωγοί της Square Enix και της Acquire.
Το Octopath Traveler II, χωρίς να αλλάζει καθόλου την συνταγή, καταφέρνει και ξεπερνάει σε κάθε τομέα τον αξιόλογο προκάτοχό του, είτε πρόκειται για το story και τους χαρακτήρες, είτε το ίδιο το gameplay, με μικρές, αλλά ενδιαφέρουσες προσθήκες. Είναι ένα απαιτητικό -από άποψης χρόνου και δυσκολίας- RPG, που θα ανταμείψει όσους επενδύσουν σε αυτό και θα είναι σίγουρα στα καλύτερα RPGs της χρονιάς. Σίγουρα, υπάρχουν ακόμη θέματα που πρέπει να διευθετηθούν για να αγγίξει την τελειότητα και ίσως στο τρίτο παιχνίδι της σειράς που ελπίζουμε πως θα υπάρχει, να μιλάμε για ένα ακόμη αριστουργηματικό, κλασικό παιχνίδι ρόλων.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Square Enix / Acquire
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Είδος: Turn-based RPG
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Φεβρουαρίου 2023
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.