Κατά προσέγγιση, 9.000 υπάλληλοι στη βιομηχανία παιχνιδιών έχουν χάσει τη δουλειά τους μέχρι στιγμής μέσα στο 2023.
Σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών, Farhan Noor, η οποία παρακολουθεί τις περικοπές θέσεων εργασίας στη βιομηχανία παιχνιδιών από τις αρχές του 2023 μέσω του videogamelayoffs, έγινε γνωστό ότι περίπου 9.000 υπάλληλοι έχασαν την δουλειά τους μέσα στο έτος.
Πιο αναλυτικά, η Unity έχει απολύσει τους περισσότερους υπαλλήλους φέτος, με το νούμερο να φτάνει τους 1.165, ενώ στη συνέχεια ακολουθούν οι ByteDance (1.000), Embracer Group (964), Epic (830) και Amazon (715).
Άλλες εταιρείες που προχώρησαν σε περικοπές θέσεων εργασίας μέσα στο 2023 είναι οι Xbox Game Studios, Sony Interactive Entertainment, CD Projekt, Ubisoft, Riot Games, Blizzard, Crystal Dynamics, Electronic Arts, Take-Two, BioWare, Striking Distance, Team17, Frontier Developments, Telltale Games, Digital Extremes και Digital Bros.
Ο σύμβουλος του κλάδου, Serkan Toto, υποστηρίζει ότι η εστίαση της βιομηχανίας παιχνιδιών στην αποτελεσματικότητα έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους 18 μήνες, λόγω της μεγαλύτερης ανάγκης για εξοικονόμηση κόστους και λειτουργία «μικρότερων» συνολικά οργανισμών.
Η Liz Prince της Amiqus, η οποία ειδικεύεται στις προσλήψεις, αναφέρει επίσης ότι η βιομηχανία παιχνιδιών βιώνει επί του παρόντος μια περίοδο αναπροσαρμογών λόγων του COVID-19, καθώς ορισμένα στούντιο πρέπει να αναπροσαρμοστούν μετά την αύξηση των παιχνιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που οδήγησε σε υπερβολικές επενδύσεις σε ορισμένους τομείς.
Παρόλα αυτά, τονίζει το γεγονός ότι ενώ ορισμένα στούντιο αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες, πολλά άλλα αρπάζουν ευκαιρίες και επεκτείνονται.