Μάθετε τα πάντα για τη νέα κονσόλα της Sony, το PlayStation 5 Pro, που κατέφθασε στα χέρια μας λίγες ημέρες πριν την κυκλοφορία του.
Δεν κυκλοφορεί κάθε μέρα νέα κονσόλα της Sony στα καταστήματα. Και προφανώς η είδηση και μόνο προκαλεί ενθουσιασμό. Επάνω σε αυτό, αρκεί να προσθέσουμε ότι η συγκεκριμένη κονσόλα είναι και η ισχυρότερη της αγοράς αυτήν τη στιγμή. Από την άλλη, είναι και η ακριβότερη και ίσως… όχι τόσο αναγκαία. Πώς κρίνουμε λοιπόν το PlayStation 5 Pro, το mid-gen upgrade της εταιρείας, που έρχεται με ουσιαστικά βελτιωμένες δυνατότητες, αλλά και αρκετά “τσουχτερή” τιμή; Ας τα πάρουμε από την αρχή.
Η δεύτερη κονσόλα “Pro” της Sony
Η προηγούμενη γενιά κονσολών, η 8η, ήταν η πρώτη στην οποία είδαμε τις βελτιωμένες εκδόσεις στο μέσο της ζωής τους. Κι ενώ υπήρχε μια υπόνοια ότι θα δούμε κάτι τέτοιο και στην παρούσα γενιά, η κατάσταση που επικρατεί στη βιομηχανία και στην παγκόσμια οικονομία αυτήν τη στιγμή δεν ευνοούσαν την παραγωγή μιας τέτοιας έκδοσης. Η Microsoft έκανε πίσω, μετά από σοβαρές αστάθειες στη στρατηγική της κι έτσι δεν βλέπουμε κάποιο upgrade στο Xbox Series X|S. Όμως, η Sony για τους δικούς της λόγους αποφάσισε να προχωρήσει με την ανάπτυξη του PlayStation 5 Pro και κάπως έτσι φτάσαμε στην κυκλοφορία της, 4 χρόνια μετά από αυτήν του PlayStation 5.
To PlayStation 5 Pro υπόσχεται βελτιωμένες επιδόσεις και ανώτερη ποιότητα εικόνας σε επιλεγμένους τίτλους και κάνει ακριβώς αυτό, συνδυάζοντας ισχυρότερο hardware με μηχανική εκμάθηση -κοινώς, AI- για πρώτη φορά, προς τη βελτιστοποίηση της εικόνας. Κι ενώ είχαμε ήδη τεχνολογίες, όπως το FSR της AMD, στις κονσόλες να υποβοηθούν τις επιδόσεις και το τελικό output, η Sony αποφάσισε να φτιάξει «το δικό της DLSS», όπως χρησιμοποιεί η Nvidia, δίνοντας έτσι επιπλέον εφόδια στους δημιουργούς για το παιχνίδι που επιθυμούν να δώσουν.
Όπως ανέφερε και ο σχεδιαστής του PlayStation 5 Pro, Mark Cerny, ο στόχος είναι να μη χρειάζεται ο παίκτης να μπαίνει στο δίλημμα «ποιότητα εικόνας ή επιδόσεις», εννοώντας ότι πλέον θα μπορεί να έχει και τα δύο: την καλύτερη δυνατή εικόνα με τις βέλτιστες επιδόσεις.
PlayStation 5 Pro – Σχεδιασμός / Βασικά χαρακτηριστικά
Ξεκινώντας από τα τυπικά, το PS5 Pro έρχεται ως νέο μέλος της οικογένειας των PlayStation 5 και βρίσκει σχεδιαστικά τη θέση του πολύ κοντά στα νεότερα μοντέλα της Sony, τα CFI-2000, που είναι γνωστά και ως “Slim”. Έχει μεγαλύτερο όγκο, όμως το πάχος είναι σχεδόν ίδιο και το πλάτος είναι πανομοιότυπο. Το μόνο που αλλάζει είναι το μήκος του (ή, το ύψος, αν θέλετε, σε περίπτωση που είναι σε κάθετη θέση), το οποίο φτάνει πολύ κοντά σε αυτό του αρχικού μοντέλου. Οι διαστάσεις του είναι 388 x 89 x 216 χιλ. (για τη σύγκριση, το Digital Slim είναι 358 x 80 x 216). Το βάρος του είναι στα 3,1 κιλά, την ώρα που το Digital PS5 Slim είναι στα 2,9, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το αρχικό μοντέλο έφτανε στα 3,9 κιλά (ή στα 4,5 με το disc drive).
Όπως και στο CFI-2000, το περίβλημά του χωρίζεται σε 4 αποσπώμενες πλάκες, με τη διαφορά ότι στο PlayStation 5 Pro όλες τους έχουν ματ επιφάνεια και όχι γυαλιστερή, όπως είχαν οι δύο στο Slim. H άλλη διαφορά στην εμφάνιση της συσκευής είναι φυσικά τα μαύρα πλαστικά που χωρίζουν την κονσόλα στη μέση, κάτι που είδαμε στο Slim μοντέλο για πρώτη φορά, καθώς δεν υπήρχαν στο αρχικό. Εδώ έχουμε «3 γραμμές» που μάλιστα δίνουν και τον χαρακτήρα στην κονσόλα, κάτι που συνάδει και με τη σχεδιαστική διαφορά που είχαν τα PS4 και PS4 Pro. Τα πλαστικά αυτά δίνουν μια «άγρια» αεροδυναμική, που θυμίζει supercar, ενώ οι άκρες τους μοιάζουν «επιθετικές», σαν βέλη. Είναι ακριβώς η πινελιά που θα περίμενε κάποιος από ένα μοντέλο “Pro”.
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι πανομοιότυπα με το μοντέλο Slim, από τα πλαστικά στηρίγματα για την οριζόντια τοποθέτηση, μέχρι τις θύρες: διαθέτει 2 θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος (μόνο μία από αυτές είναι στα 10Gbps), ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν 2 USB-A (και οι δύο είναι στα 10Gbps), μία θύρα Ethernet, μία HDMI 2.1 και μια θύρα για την τροφοδοσία. Η μέγιστη κατανάλωση της συσκευής φτάνει τα 390W.
Όπως και στο Slim, δεν υπάρχει εντός του πακέτου βάση στήριξης για κάθετη τοποθέτηση και είναι κάτι που πρέπει να αγοραστεί ξεχωριστά, εφόσον επιθυμεί κάποιος να το χρησιμοποιεί σε αυτήν τη διάταξη. Κοστίζει €29,99 και μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα PS5, ακόμη και στο αρχικό (με τη βοήθεια μιας επιπλέον βάσης που υπάρχει εντός του πακέτου), παρόλο που το αρχικό μοντέλο είχε τη δική του βάση, τόσο για οριζόντια, όσο και για κάθετη τοποθέτηση.
Περί disc drive
Ένα από τα σημεία, στα οποία αξίζει να σταθούμε είναι, φυσικά, η έλλειψη disc drive, κάτι που αποτελεί ουσιωδώς ένα από τα μειονεκτήματα της συσκευής. Τα δεδομένα αυτήν τη στιγμή για την αγορά αναφέρουν ποσοστά έως και 80-20 για τα ψηφιακά έναντι των φυσικών αντιτύπων των παιχνιδιών (έστω σε μεμονωμένες περιπτώσεις) και ενδεχομένως έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, που μια τέτοια κονσόλα μπορεί να κυκλοφορήσει στην αγορά και να μην νοιαστούν πολλοί για το αν θα έχει πράγματι τη δυνατότητα να παίζει δισκάκια. Δεδομένου ότι η Sony είχε προετοιμάσει το έδαφος και πάλι με το προηγούμενο μοντέλο της, ώστε να μπορεί να πάρει disc drive κατά το δοκούν, η επιλογή της εταιρείας να κυκλοφορήσει στην αγορά το PS5 Pro μόνο σε digital έκδοση, χωρίς disc drive, δεν αποτελεί και τρομερή έκπληξη.
Αυτό σαφώς δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Sony δίνει μικρότερη αξία στη συσκευή, η οποία τελικώς κατέφθασε με κατά πολύ υψηλότερη τιμή, ακόμα και από τα πιο ακραία «προγνωστικά», κάτι που δεν αφήνει σε καμία περίπτωση καλή επίγευση, ειδικότερα εφόσον μιλάμε για μια συσκευή “Pro”, στην οποία ο καταναλωτής περιμένει να βρει τα υψηλότερα και πληρέστερα χαρακτηριστικά.
Δεδομένου του ότι οι περισσότεροι πλέον χτίζουν ψηφιακά τις συλλογές τους, σε πρακτικό επίπεδο, η έλλειψη του disc drive για κάποιους μπορεί να χαρακτηριστεί και αμελητέα, όμως εάν κάποιος έχει συλλογή με δίσκους παιχνιδιών PS4 και PS5, τότε η «ζημιά» είναι στα €119,99, όσο κοστίζει δηλαδή το disc-drive add-on. Εφόσον η τιμή της κονσόλας είναι εκεί που είναι, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να προσφέρεται μαζί. Και αν η βάση στήριξης θεωρείται ευρέως ένα αξεσουάρ προαιρετικό, το disc drive, τουλάχιστον μέχρι πρότινος, δεν ήταν κάτι τέτοιο. Όμως οι εποχές αλλάζουν.
Τα ενδότερα
Κάτω από το «καπό», είναι που βλέπουμε και τις σημαντικότερες διαφορές της κονσόλας. Για αρχή, να αναφέρουμε ότι έρχεται με 2TB (1,89TB ωφέλιμα) αποθηκευτικού χώρου, την ώρα που τα προηγούμενα μοντέλα είχαν 1TB (το αρχικό μοντέλο είχε 825GB ωφέλιμα). Αυτά τα 2TB είναι ο εσωτερικός custom SSD της εταιρείας, που δίνει ταχύτητα ανάγνωσης στα 5.5GB/s, όπως και στα προηγούμενα μοντέλα. Δεν αλλάζει κάτι ούτε ως προς αυτό, αλλά ούτε και ως προς τη θύρα επέκτασης, η οποία υφίσταται και πάλι και μπορείτε να τοποθετήσετε σε αυτήν κάποιον επιπλέον SSD NVMe M.2 με ειδική ψύκτρα, που να είναι συμβατός με PS5. Τοποθετώντας τον δίσκο που είχα στο παλιό PS5 μου, είδα με χαρά ότι το μόνο που μου ζήτησε να κάνω ήταν να σβήσω τα παιχνίδια που ήταν διπλά και κατά τ’ άλλα ήταν έτοιμο και μπορούσα να παίξω τα παιχνίδια που είχα αποθηκευμένα στον SSD της Seagate στο PlayStation 5 Pro.
Η αύξηση του εσωτερικού αποθηκευτικού χώρου ήταν σωστή κίνηση, δεδομένου ότι οι απαιτήσεις μεγαλώνουν με το πέρασμα του χρόνου και είναι κάτι που δικαιολογεί μερικώς την αυξημένη τιμή της κονσόλας. Μόνο μερικώς, όμως.
Περνώντας στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, έχουμε 16GB RAM GDDR6 και πάλι, όμως είναι ταχύτερη αυτήν τη φορά, στα 576GB/s, ενώ στα προηγούμενα μοντέλα ήταν στα 448GB/s (βελτίωση κατά 28%). Μία -σχετικά μικρή- απογοήτευση έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο επεξεργαστής είναι ο ίδιος με τα προηγούμενα μοντέλα, καθώς έχουμε και πάλι 8-πύρηνο Ryzen Zen 2 της AMD, όμως είναι ελαφρώς ταχύτερα χρονισμένος, στα 3.85GHz, ενώ τα άλλα μοντέλα είναι στα 3.50GHz. Αυτό δίνει σχεδόν αυτόματα 10% καλύτερες επιδόσεις στα παιχνίδια που βασίζονται στη CPU. Αλλά, ομολογουμένως, είναι μικρή διαφορά, συνεπώς, δεν βασίζεται εκεί η ονομασία “Pro”. Επίσης, βάσει μεγέθους/απόδοσης, είναι πολύ πιθανό, το SoC πλέον να είναι αρχιτεκτονικής 4nm.
Η πιο ουσιαστική διαφορά στο hardware του PS5 Pro σε σχέση με τα άλλα μοντέλα PS5 είναι στην κάρτα γραφικών. H GPU έρχεται πλήρως ανανεωμένη, με 67% περισσότερες μονάδες επεξεργασίας και αρχιτεκτονική RDNA 3 (με ελαφρώς ταχύτερο χρονισμό), ενώ το «απλό» PS5 είχε RDNA 2 GPU. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε 36,1 Teraflops σε σχέση με τα 10,23 TF του βασικού μοντέλου. Η πραγματική ισχύς όμως δεν είναι στα νούμερα αυτά κι έτσι η ίδια η Sony, έχοντας υπολογίσει κάθε παράμετρο, δίνει αυτό το νούμερο στα 16,7 TF, όπως αναφέρεται στο ίδιο το manual της συσκευής. Η διαφορά δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέα.
Σύμφωνα με τα λόγια του Cerny, όλες οι παραπάνω βελτιώσεις φέρνουν έως και 45% βελτιωμένες επιδόσεις σε framerate/αναλύσεις και σύμφωνα με όσα έχουμε δει, το νούμερο αυτό είναι κοντά στην πραγματικότητα. Ας δούμε αναλυτικότερα πού ακριβώς χρησιμοποιείται η έξτρα δύναμη του PS5 Pro.
Οι διαφορές στα παιχνίδια “PS5 Pro Enhanced” / Ray-tracing και PSSR
Η Sony έδωσε μια λίστα με περίπου 50+ παιχνίδια, τα οποία πήραν ή θα πάρουν patch για να γίνουν “PS5 Pro Enhanced”, που σημαίνει ότι οι ίδιοι οι developers των παιχνιδιών αυτών έχουν χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του PS5 Pro για να βελτιστοποιήσουν τα παιχνίδια τους, όπως θεωρούν εκείνοι. Το PS5 Pro όμως βελτιώνει τις επιδόσεις/ποιότητα εικόνας και σε όλες σχεδόν τις άλλες περιπτώσεις, είτε μιλάμε για παιχνίδια PS4, είτε για PS5.
Συγκεκριμένα, τα παιχνίδια που είναι “PS5 Pro Enhanced” είναι πιθανό (εξαρτάται από τον developer) να χρησιμοποιούν τους δύο «πυλώνες» βελτίωσης του PS5 Pro: ανώτερες δυνατότητες ray-tracing (σε σχέση με το βασικό μοντέλο) και το ΑΙ upscaling, που η Sony ονομάζει PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution). Αυτοί οι δύο τομείς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις άλλες κατηγορίες των βελτιωμένων παιχνιδιών, δηλαδή ένα παιχνίδι που δεν είναι “PS5 Pro Enhanced” δεν μπορεί να έχει διαφορετικό/βελτιωμένο ray-tracing, αλλά ούτε και να κάνει χρήση του PSSR.
Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω, συμπεραίνουμε ότι τα «πιο» βελτιωμένα παιχνίδια, αυτά που θα χρησιμοποιούν τη δύναμη του PS5 Pro στο έπακρο είναι αυτά που θα έχουν τη σφραγίδα “PS5 Pro Enhanced”. Η λίστα των παιχνιδιών αυτών ανανεώνεται συνεχώς και εδώ μπορείτε να δείτε όσα έχουν επιβεβαιωθεί έως τώρα ότι έχουν πάρει ή θα πάρουν patch για να γίνουν “PS5 Pro Enhanced”.
Η εταιρεία έχει ήδη προτείνει κάποια συγκεκριμένα παιχνίδια προς δοκιμή, όμως τσεκάραμε κι άλλα πολλά. Ανάμεσα στα πιο λαμπρά παραδείγματα, που είδαμε και αυτά που ξεχωρίζουν για την σχεδόν ιδανική χρήση των δυνατοτήτων της νέας κονσόλας είναι τα παιχνίδια της Insomniac. Το Marvel’s Spider-Man 2 ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα, καθώς στο PS5 Pro διαθέτει δύο Pro modes για τα γραφικά του: Fidelity Pro και Performance Pro. To Performance Pro κάνει ακριβώς αυτό που υποσχέθηκε ο Mark Cerny: φέρνει την ποιότητα γραφικών του Fidelity Mode του PS5 και το «τρέχει» στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο αντί για τα 30 (ή παραπάνω αν διαθέτετε τηλεόραση με VRR). Το αποτέλεσμα σαφώς είναι αυτό που θα θέλαμε και είναι απ’ τις περιπτώσεις που το PSSR δουλεύει άψογα (περισσότερα για αυτό παρακάτω). To Performance Pro αποκτά αντανακλάσεις ray-tracing, που είχαμε μόνο στο Fidelity, και το Fidelity Pro δίνει νέες επιλογές για ray-tracing, με τη δυνατότητα ενεργοποίησης/απενεργοποίησής τους (αντανακλάσεις, σκιές και -αυτό που κάνει και τη μεγαλύτερη διαφορά- RT ambient occlusion). Μπορεί να τρέχει στα 30fps, αλλά η Insomniac έκανε το «κάτι παραπάνω» φέρνοντας επιλογές από την έκδοση PC για να κάνει το image quality εξαιρετικό κι ένα από τα καλύτερα που έχουμε δει σε κονσόλα έως σήμερα.
Ένα άλλο παιχνίδι που επωφελείται πάρα πολύ στο PS5 Pro είναι το Final Fantasy VII Rebirth. Η Square Enix είχε ενθουσιάσει τους fans με ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς κι όμως είχε απογοητεύσει παράλληλα αρκετούς, αφού τεχνικά είχαμε θολή εικόνα με χαμηλή ανάλυση, που βασιζόταν στο FSR της AMD για να «καθαρίσει», όμως μάταια. Η Square Enix χρησιμοποιεί για την έκδοση PS5 Pro το PSSR, το οποίο κάνει θαύματα. Υπάρχει ένα νέο “Versatility Mode”, το οποίο προσφέρει πολύ πιο καθαρή εικόνα, αλλά ακόμα και σε άλλα modes με υψηλότερα framerates, η εικόνα είναι πολύ πιο καθαρή απ’ ό,τι ήταν. Κι εδώ έρχεται το PSSR να δείξει ότι υπερτερεί του upscaling που καταφέρνει το FSR σχεδόν σε κάθε περίπτωση και καλό θα είναι οι devs που ήδη χρησιμοποιούσαν τη λύση της AMD να τροποποιήσουν τον κώδικά τους για πολύ καθαρότερο αποτέλεσμα με ακόμη καλύτερες επιδόσεις.
Άλλο λαμπρό παράδειγμα διαχείρισης της δύναμης του PS5 Pro είναι αυτό του Horizon Forbidden West. Η Guerrilla πάντα υπερτερούσε στις γνώσεις της για τη χρήση του PlayStation hardware, όμως εδώ ξεπερνά τον εαυτό της. Παρότι δεν χρησιμοποιεί το PSSR (κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμη και «ζημιά» για το marketing), φέρνει ένα «κρυστάλλινο» αποτέλεσμα, που όμοιό του δεν είδαμε αλλού, χρησιμοποιώντας μια δική της τεχνική για το upscaling, την οποία θα χρησιμοποιήσει, όπως έχουν δηλώσει, και σε επερχόμενους τίτλους της σειράς. Το Horizon Forbidden West μαζί με το Spider-Man 2 είναι μακράν τα πιο «καθαρά» και εντυπωσιακά δείγματα που είδαμε από το PS5 Pro.
Ένα παιχνίδι που δεν λειτούργησαν οι βελτιώσεις ακριβώς όπως περιμέναμε είναι το Alan Wake II. Για να μην παρεξηγηθούμε, το παιχνίδι διαθέτει αισθητά βελτιωμένη εικόνα και στις δύο λειτουργίες για τα γραφικά του, με σημαντικά μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Παράλληλα, αποκτήσαμε για πρώτη φορά ray-tracing σε κονσόλα, αφού διαθέτει αντανακλάσεις που πραγματικά μπορεί να μεταμορφώσουν την εικόνα, όμως το αποτέλεσμα δεν είναι ιδανικό. Έχουμε αισθητό shimmering (σαν «λαμπύρισμα» στις άκρες των επιφανειών), το οποίο είναι πιθανώς αποτέλεσμα του PSSR και της χαμηλής native ανάλυσης.
Άλλο αξιοσημείωτο παράδειγμα παιχνιδιού “PS5 Pro Enhanced” είναι ο launch τίτλος του PS5, Demon’s Souls. Το remake της Bluepoint παραμένει ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια αυτής της γενιάς και η έκδοση για το PS5 Pro λύνει όποια προβλήματα υπήρχαν αρχικά. Διαθέτει ένα νέο “Pro” mode, το οποίο προσφέρει ακόμη καλύτερη εικόνα από το resolution mode και τρέχει πλέον σταθερά στα 60fps, κάτι με το οποίο «πάλευε» το PS5. Σε περίπτωση που δεν το έχετε «λιώσει» ήδη, με το PS5 Pro σίγουρα θα έχετε την υπέρτατη εμπειρία.
Στα σχεδόν 3TB που γεμίσαμε από παιχνίδια (μαζί με τον πρόσθετο SSD 1TB), είχαμε πολλά ακόμη games προς δοκιμή, όμως θα επανέλθουμε σε επόμενο άρθρο/βίντεο για να μεταφέρουμε τις απόψεις μας για χάρη οικονομίας χώρου.
Βελτιώσεις στα παιχνίδια PS5, που δεν είναι “PS5 Pro Enhanced”, και στα PS4 games
To PS5 Pro, όπως και ο προκάτοχός του έρχεται με το λεγόμενο Boost mode. Δεν χρειάζεται να ενεργοποιήσετε κάτι από τα μενού, καθώς το PS5 βελτιώνει τα πάντα στο διάβα του, όπου βρει «πρόσφορο» έδαφος: είτε δυναμική ανάλυση, είτε ξεκλείδωτο framerate ή framerate που έπαιζε χαμηλότερα από το cap στο PS5. Οι βελτιώσεις που εμφανίζονται σε αυτά τα σημεία είναι έως και της τάξης του 30-35% και είναι από τα σημαντικότερα προσόντα του PS5 Pro. Συγκεκριμένα, σε παιχνίδια που το framerate μπορεί να μην έφτανε στον πολυπόθητο στόχο των 30 ή 60 fps, τώρα είναι πολύ πιθανό να τα φτάνει.
Για παράδειγμα, παιχνίδια όπως το Elden Ring, που συχνά είχε πτώσεις κάτω από τα 60 fps, πλέον φτάνει εκεί πιο σταθερά, ενώ άλλες περιπτώσεις όπως πχ. το ray-tracing mode του Devil May Cry 5 Special Edition φτάνει πλέον εντελώς σταθερά στα 60fps, δίνοντας και πάλι την απόλυτη εμπειρία, δικαιώνοντας τον Mark Cerny, που ήθελε να μας βγάλει από το δίλημμα quality/performance. Παράλληλα, υπάρχουν και παιχνίδια όπως το Gran Turismo 7 (που ακόμη δεν έχει πάρει patch). Το συγκεκριμένο, λόγω της «ωμής δύναμης» του PS5 Pro τρέχει σε native 4K και 120fps (σύντομα θα λάβει patch για να τρέχει και σε ανάλυση 8Κ). Αντίστοιχη περίπτωση είναι το Silent Hill 2, το οποίο φαίνεται πως θα πάρει σύντομα update (καθώς έχει πάρει τη σφραγίδα “PS5 Pro Enhanced”), όμως ήδη στο performance mode του, που έτρεχε κάπως προβληματικά, τώρα φτάνει άνετα τα 60fps. Από την άλλη, τo Black Myth: Wukong «απαιτεί» patch, καθώς παραμένουν προβληματικά τα modes του, όμως τουλάχιστον τώρα το performance mode τρέχει με περίπου 10-15 fps πιο ψηλά.
Τέλος, το PS5 Pro έχει και μια ειδική λειτουργία βελτίωσης των παιχνιδιών PS4, η οποία ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται από το μενού της συσκευής. Αυτό που κάνει είναι να προσθέτει σε post-process σε όλα τα παιχνίδια του PS4 (τα οποία είχαν ταβάνι συνήθως 1080p) ένα «φίλτρο» (που λειτουργεί μέσω AI), το οποίο βελτιώνει την εικόνα για την απόδοση σε 4K. Το αποτέλεσμα ελαφρώς πιο καθαρό, που όμως είναι κάπως δύσκολα αντιληπτή η διαφορά. Πιο εύκολα αντιληπτή είναι στα στατικά στοιχεία, όπως είναι το UI ενός παιχνιδιού, που φαίνεται πιο καθαρό, αλλά και στα 2D παιχνίδια, που λειτουργεί με μεγαλύτερη άνεση. Είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη, αλλά ως εκεί. Ίσως μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον πιο αποδοτικά.
PlayStation 5 Pro – Συμπεράσματα
Το PS5 Pro δεν έρχεται να αντικαταστήσει το PS5, για όποιον αναρωτιόταν. Η τιμή του και μόνο είναι αρκετή για να αποτρέψει κάτι τέτοιο. Αποτελεί όμως μια πολύ καλή επιλογή για τον χρήστη που επιθυμεί να έχει τη δυνατότερη κονσόλα της αγοράς ή θέλει να πάει προς τα πλεονεκτήματα του PC gaming, διατηρώντας όμως και αυτά του console gaming.
Το PS5 Pro έρχεται με σημαντικές αναβαθμίσεις κυρίως στην κάρτα γραφικών και στις τεχνολογίες upscaling, που χρησιμοποιεί, βάζοντας πλέον στο παιχνίδι και την AI, με παρόμοιο τρόπο που είδαμε στα PC και το DLSS της Nvidia. Η ωμή δύναμη είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με το βασικό μοντέλο, όμως τη διαφορά την κάνουν οι νέες δυνατότητες ray-tracing και το PSSR, το οποίο αποτελεί το ισχυρότερο εργαλείο της Sony για το μέλλον του PlayStation. Αναμφισβήτητα, θα το δούμε και στο PS6, καθώς το PS5 Pro λειτουργεί ως μετάβαση για την επόμενη γενιά, τόσο για τους gamers, όσο και για την ίδια τη Sony και την τεχνογνωσία της.