Pokémon Scarlet / Pokémon Violet – Review

Το Pokémon Scarlet/Violet είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της σειράς… μεταμφιεσμένο όμως στο χειρότερο.

Η αγαπημένη μου κασέτα Pokémon είναι η «κίτρινη». Όχι επειδή είναι η καλύτερη απ’ όλες, αλλά επειδή την έχω συνδέσει με μια άλλη, παλιότερη εποχή, όταν την έβαζα στο Game Boy και ένιωθα τη «μαγεία» του κόσμου της σειράς.

Εξάλλου, αυτή η «μαγεία», η αίσθηση της περιπέτειας σε έναν «ζεστό» κόσμο, είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα στη σειρά Pokémon -σε γενικές γραμμές, όλα τα παιχνίδια του franchise την έχουν πετύχει.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Η «κίτρινη» κασέτα, όπως και οι υπόλοιπες της εποχής, η «κόκκινη» και η «μπλε», μας παρουσίαζαν έναν ολόκληρο κόσμο διαθέσιμο για εξερεύνηση, χωρίς ωστόσο να μας αφήνουν να κινηθούμε ελεύθερα σε αυτόν. Όμως, η παιδική φαντασία, πατώντας σε έξυπνα τρικ των δημιουργών, οδηγούσε στην ψευδαίσθηση αυτή.

Τα γραφικά, τότε, ήταν πολύ πιο απλά, ασπρόμαυρα, χωρίς πολλές λεπτομέρειες, ο κόσμος μικρότερος, η εξερεύνηση γραμμική και περιορισμένη, όμως η «μαγεία» ήταν εκεί.

Τώρα, δύο δεκαετίες αργότερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στη σειρά Pokémon, τα Scarlet/Violet, αφήνουν πίσω τη γραμμική εξερεύνηση και ανοίγουν τους ορίζοντές τους διάπλατα, για πρώτη φορά σε τίτλο του βασικού σκέλους του franchise.

Έτσι, έχουμε ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι, το οποίο καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα σημείο αναφοράς υψηλής αλλά και χαμηλής ποιότητας στο πλαίσιο της δημοφιλούς σειράς.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Ο ανοιχτός κόσμος, η νέα δομή

Λοιπόν, το Pokémon Scarlet/Violet μάς αφήνει να εξερευνήσουμε έναν ανοιχτό κόσμο, πράγματι, όπως είχε υποσχεθεί.

Για να το κάνει αυτό, αλλάζει αρκετά την κλασική δομή των τίτλων της σειράς. Έτσι, το νέο παιχνίδι είναι χωρισμένο σε τρία μέρη, σε τρεις βασικές αποστολές: υπάρχει η γνώριμη αναμέτρηση με τα γυμναστήρια, αλλά έχουμε επίσης μονομαχίες με μια ομάδα τύπου «Πύραυλος» και με μια σειρά από Pokémon «τιτάνες» (για να ολοκληρώσουμε το σενάριο, χρειαζόμαστε περίπου 20-25 ώρες).

Αυτός ο διαχωρισμός της περιπέτειας σε τρία μέρη είναι μια ολόσωστη επιλογή της εταιρείας και φαίνεται ότι προέκυψε μετά από ενδελεχή ανάλυση του gameplay της σειράς.

Στην αρχή, μετά από ένα tutorial, φεύγουμε από την ακαδημία στην οποία φοιτά η/ο πρωταγωνίστρια/πρωταγωνιστής μας (την/τον φτιάχνουμε σε ένα απλό character creator). Στη συνέχεια, μπορούμε να πάμε όπου θέλουμε.

Μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στον χάρτη ελεύθερα, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, να βρούμε άγρια Pokémon, να επισκεφθούμε τις πόλεις του κόσμου, να ολοκληρώσουμε τις αποστολές μας με οποιαδήποτε σειρά επιθυμούμε.

Περίπου, δηλαδή, αφού δεν υπάρχει «level scaling». Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο της δύναμης των Pokémon που συναντάμε -είτε έξω, στον κόσμο, είτε σε μάχες με εκπαιδευτές- δεν ανεβοκατεβαίνει για να ακολουθεί το δικό μας. Κάθε περιοχή έχει το δικό της επίπεδο.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Έτσι, αν πάμε κατευθείαν σε μια τοποθεσία όπου ο μέσος όρος του επιπέδου των Pokémon ξεπερνά, ας πούμε, το 40, θα πρέπει να πλησιάζουμε αυτόν τον αριθμό για να μην μας διαλύσουν στις μάχες.

Εξαιτίας αυτής της επιλογής για το στήσιμο της εμπειρίας, δημιουργούνται κάποια προβλήματα που παραπέμπουν σε RPG παλαιότερων εποχών. Αρκετές είναι οι φορές που, αν αρχίσουμε να εξερευνάμε, αν παίζουμε δηλαδή όπως θα παίζαμε ένα παιχνίδι ανοιχτού κόσμου, συναντάμε «τοίχους», πέφτοντας πάνω σε εχθρούς με σημαντικά μεγαλύτερη δύναμη.

Όταν συμβαίνει αυτό, γυρνάμε πίσω και δοκιμάζουμε την τύχη μας σε άλλη περιοχή. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν προκύπτει έντονη ενόχληση, εξαιτίας και του τρόπου με τον οποίον έχει σχεδιαστεί ο χάρτης ώστε να μας «οδηγεί» διακριτικά.

Ωστόσο, όταν αναγκαζόμαστε να μονομαχήσουμε με έναν εκπαιδευτή, στο πλαίσιο του βασικού μέρους της πλοκής, και είναι σημαντικά χαμηλότερου επιπέδου, οι μάχες δεν έχουν κανένα νόημα, αφού είναι υπερβολικά εύκολες. Πάντως, συνολικά, πρόκειται για πετυχημένη δομή, με χώρο για μελλοντική βελτίωση.

Ο κόσμος, τώρα, έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία, όσον αφορά στον σχεδιασμό του και στις λειτουργίες του -για τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα μιλήσω παρακάτω.

Οι πόλεις είναι όμορφες και επαρκώς διαφοροποιημένες μεταξύ τους, η φύση επίσης περιλαμβάνει ξεχωριστά στοιχεία -χιόνι, διαφορετικού τύπου δέντρα, λίμνες κλπ. – και τα Pokémon κυκλοφορούν ελεύθερα σε αρκετά μεγάλους αριθμούς, ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι ο κόσμος σφύζει από ζωή.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Υπάρχουν αρκετά μυστικά στον χάρτη και, γενικά, η εξερεύνηση είναι διασκεδαστική. Μάλιστα, από την αρχή του παιχνιδιού, έχουμε στη διάθεσή μας ένα «θρυλικό» Pokémon, το οποίο λειτουργεί ως mount, μπορούμε δηλαδή να ανεβαίνουμε στην πλάτη του για να ταξιδεύουμε πιο γρήγορα (υπάρχει και fast travel, που ξεκλειδώνεται όταν πάμε σε μια περιοχή για πρώτη φορά και βρούμε τα Poké centers).

Στην πορεία, ξεκλειδώνουμε και ειδικές ικανότητες του θρυλικού Pokémon, όπως dash και glide -το οποίο glide είναι απογοητευτικό, επειδή διαρκεί λίγο.

Όμως, όσο κυκλοφορούμε στον κόσμο, σιγά-σιγά αρχίζουμε να νιώθουμε ότι είναι άδειος. Οι πόλεις είναι όμορφες, με αρκετά κτίρια και σημεία ενδιαφέροντος, τα οποία όμως είναι κλειστά. Υπάρχουν μόνο κάποια καταστήματα για να επισκεφτούμε, τα οποία ωστόσο λειτουργούν απλώς ως μενού: δεν κυκλοφορούμε μέσα τους, μόνο μπαίνουμε στην πόρτα και βλέπουμε τα διαθέσιμα προς αγορά προϊόντα σε μορφή λίστας.

Διαβάστε επίσης:  The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Τι λένε τα reviews

Έπειτα, δεν υπάρχουν side-quests σκορπισμένα στον κόσμο, δεν βρίσκουμε dungeons ή κάτι άλλο. Άρα, υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος, που όμως είναι εκεί αποκλειστικά ως υπόβαθρο για τη βασική ιστορία και για να φιλοξενεί τα Pokémon που μπορούμε να πιάσουμε. Δεν υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες, οι NPCs βρίσκονται σε πολύ συγκεκριμένα σημεία και δεν κινούνται, οι περισσότεροι διάλογοί τους είναι απλοί και μονότονοι.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Τα ρούχα, το customization

Στις πόλεις βρίσκουμε καταστήματα με ρούχα και αντικείμενα. Δυστυχώς, αν και το customization του χαρακτήρα μας είναι σίγουρα καλοδεχούμενο, υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα. Το ένα: τα καταστήματα επαναλαμβάνονται συνεχώς από πόλη σε πόλη, δεν υπάρχει κάποια μοναδικότητα, κάποιο χαρακτηριστικό γνώρισμα που να έχει να κάνει με το ύφος της κάθε πόλης.

Το άλλο: οι επιλογές είναι απίστευτα περιορισμένες. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε όλα τα ρούχα μας, αφού τα βασικά -παντελόνι και μπλούζα- είναι συγκεκριμένα και χωρίζονται σε τέσσερις ενδυμασίες, μία για κάθε εποχή (καλοκαίρι, χειμώνας, κλπ).

Εμείς, μπορούμε να διαλέξουμε μία από τις τέσσερις επιλογές όποτε θέλουμε, αλλά οι παρεμβάσεις που έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε είναι λίγες. Από τα καταστήματα αγοράζουμε παπούτσια, κάλτσες, καπέλα, τσάντες, γυαλιά και γάντια και… αυτό είναι όλο (αλλάζουμε και μαλλιά σε κομμωτήρια).

Δεν μπορούμε να φτιάξουμε πλήρως δικά μας outfits, δεν μπορούμε ούτε να αλλάξουμε το χρώμα των τεσσάρων διαθέσιμων. Πάλι, είναι διασκεδαστικό να ντύνουμε την/τον πρωταγωνίστρια/πρωταγωνιστή μας, αλλά μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο, σίγουρα.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Το σενάριο του Pokémon Scarlet/Violet

Κάτι που δεν περίμενα: το καλύτερο στοιχείο του νέου Pokémon είναι το σενάριό του. Η πλοκή ξεκινά με τυπικό τρόπο, αλλά στη συνέχεια ξεδιπλώνει ένα πολύ ενδιαφέρον καστ χαρακτήρων, ενώ καταπιάνεται με σοβαρά και ενήλικα θέματα, όπως είναι ο θάνατος, η απώλεια και το bullying.

Μάλιστα, το writing είναι ανώτερο των προσδοκιών και καταφέρνει να στηρίξει τα θέματα αυτά χωρίς να γίνεται υπερβολικό, χωρίς να χάνει το χιούμορ και την παιδική ματιά του, αλλά και χωρίς να προσεγγίζει τα σοβαρά αυτά ζητήματα με υπερβολικά ανάλαφρο τρόπο.

Η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική. Μπορεί να μην υπάρχουν εκτενείς διάλογοι συνεχώς, αλλά οι συναντήσεις με τους βασικούς χαρακτήρες είναι αξιομνημόνευτες, οι προσωπικότητές τους είναι καλογραμμένες και διασκεδαστικές, υπάρχουν ανατροπές και οι σχέσεις στήνονται ολόσωστα, προκαλώντας γέλιο αλλά και συγκινήσεις.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Μάλιστα, προς το τέλος, σε ένα από τα highlights του τίτλου αλλά και ολόκληρης της σειράς, ενώνονται διάφορα σεναριακά νήματα με άψογο τρόπο και προκύπτει ένα τελευταίο κομμάτι γεμάτο με εκπλήξεις, εντελώς συναρπαστικό.

Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν το σενάριο δεν δίνουν την εντύπωση απλών NPCs, καθώς έχουν ενδιαφέρουσες προσωπικότητες, επαρκές υπόβαθρο και διασκεδαστικούς διαλόγους.

Επιπλέον, στη σχολή όπου φοιτάμε, έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε μαθήματα που λειτουργούν ως πολύ εύστοχα tutorials, αλλά και να κυκλοφορήσουμε στους διάφορους χώρους του κτιρίου για να συνομιλήσουμε με καθηγητές και συμμαθητές μας, σε ένα απλό αλλά διασκεδαστικό σύστημα κοινωνικών σχέσεων.

Στο τέλος, οι χαρακτήρες που μας συντροφεύουν είναι πραγματικά φίλοι μας και όχι «κενά» avatars. Πρόκειται για το καλύτερο σενάριο της σειράς ως σήμερα και αποτελεί ένα πολύ καλοδεχούμενο βήμα προς τα εμπρός για το franchise.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Οπτικοακουστικά

Τώρα, ας αρχίσουμε να μιλάμε για το πιο «καυτό» κομμάτι του νέου Pokémon.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι όμορφοι, τα μοντέλα των Pokémon και των χαρακτήρων -ειδικά των βασικών- είναι επίσης όμορφα. Κάποιες πόλεις έχουν σχεδιαστεί με πετυχημένο τρόπο, όσον αφορά στην καλλιτεχνική σκοπιά. Αυτά είναι τα σημαντικά θετικά στοιχεία του οπτικού τομέα. Από εκεί και πέρα, ξεκινά μια άνευ προηγουμένου κατάσταση, γεμάτη με κακοσχεδιασμένα assets και τεχνικά προβλήματα.

Στον ανοιχτό κόσμο και σε εξωτερικούς χώρους, τα πράγματα δεν είναι καλά. Τα assets είναι θολά, επαναλαμβανόμενα και εντελώς βασικού τύπου, τα περιβάλλοντα είναι άδεια και στημένα με απλή γεωμετρία, δεν υπάρχουν δηλαδή αρκετά σχήματα στον κόσμο και έτσι οι πέτρες, οι λόφοι, τα βουνά, φαίνονται εντελώς αλλόκοτα και θυμίζουν παλιότερες εποχές του gaming.

Ειδικά όταν κοιτάμε από μακριά, τα περιβάλλοντα προκαλούν θλίψη με τις ελάχιστες λεπτομέρειές τους, την απουσία σκίασης και τη γενική εικόνα που, δυστυχώς, φέρνει στο μυαλό εποχές Wii U.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Αν παίζετε σε docked mode (στην τηλεόραση, δηλαδή), η κατάσταση είναι τραγική. Δεν υπάρχει anti-aliasing ούτε για δείγμα, η ανάλυση είναι χαμηλή -κάτω από 1080p- και υπάρχει διαρκές και έντονο stuttering, ιδίως σε πόλεις. Σε φορητό mode τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά ποτέ ιδανικά -η ανάλυση είναι περίπου στα 720p. Η μουσική, τουλάχιστον, είναι άψογη: αξιομνημόνευτη, ταιριαστή, πάντα ευχάριστη.

Τεχνικά προβλήματα

Ακόμα και χωρίς τεχνικά προβλήματα, δεν πρόκειται για εικόνα που αρμόζει σε μια τόσο μεγάλη κυκλοφορία. Ωστόσο… τα τεχνικά προβλήματα υπάρχουν, είναι πολλά και πολύ ενοχλητικά. Να ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν πέτυχα game breaking bugs, όμως υπάρχουν πολλές αναφορές για τέτοια τις οποίες δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω.

Ας ξεκινήσουμε από το draw distance. Αν απομακρυνθούμε λίγο -και, όντως, εννοώ λίγο, μιλώ για μικρές αποστάσεις- εξαφανίζονται σχεδόν όλα τα assets: τα πλάσματα, οι χαρακτήρες. Αν μετά πλησιάσουμε πάλι, δεν εμφανίζονται τα ίδια assets, αυτά χάνονται για πάντα…

Διαβάστε επίσης:  Ανακοινώθηκαν τα Pokemon Scarlet και Pokemon Violet

Ειδικά όταν τρέχουμε γρήγορα στον ανοιχτό κόσμο, υπάρχει θέμα: ξαφνικά, εμφανίζονται Pokémon δίπλα μας, σπάει το immersion και, πολλές φορές ξεκινά μάχη χωρίς να το θέλουμε, αφού δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα πλάσματα που πετάγονται ξαφνικά.

Επίσης, όταν απομακρυνόμαστε από χαρακτήρες ή περιβαλλοντικά assets που κινούνται, πριν εξαφανιστούν αρχίζουν να εμφανίζουν σοβαρή μείωση στα frame rates τους, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ανθρώπους να κινούνται σε αργή κίνηση, ανεμόμυλους να σταματούν εντελώς να γυρνούν και πολλά άλλα.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Επιπλέον, αρκετά συχνά προκύπτουν οπτικά glitches, όπως αλλαγές στο περιβάλλον, απότομες λάμψεις, ή «βουτιές» της κάμερας στα έγκατα του κόσμου, κάτω από το έδαφος. Τέλος, ο φωτισμός, όταν μπαίνουμε σε σπηλιές, αλλάζει εντελώς απότομα και, επίσης, πλήττει το immersion. Τουλάχιστον, δεν υπάρχουν οθόνες «loading» όταν αλλάζουμε τοποθεσίες.

Το frame rate στοχεύει τα 30 καρέ, ωστόσο δεν μπορεί να μείνει σταθερό ούτε για μερικά δευτερόλεπτα, με συνεχείς πτώσεις και «κολλήματα» -συχνά, φτάνει στα 20 fps ή και χαμηλότερα.

Επίσης, σε ορισμένα σημεία, όπως σε πυκνά δάση εν μέσω βροχής, βλέπουμε ξεκάθαρα ότι όσο πέφτουν τα frames η κίνηση του χαρακτήρα μας επιβραδύνεται σημαντικά. Στις μάχες, η εικόνα είναι καλύτερη, σε γενικές γραμμές, όμως και πάλι δεν εντυπωσιάζει και πλήττεται από την άβολη κάμερα και από glitches.

Συνολικά, πρόκειται για κατάσταση που προκαλεί εκνευρισμό, θλίψη και απορία.

Παίζουμε Pokémon για τα γραφικά;

Ναι, δεν «παίζουμε για τα γραφικά». Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι μπορούμε να ανεχθούμε τα πάντα. Τα Pokémon Scarlet/Violet είναι ένα μεγάλο βήμα πίσω για τη σειρά, για το Switch, για το σύγχρονο gaming και, όσο κι αν υπάρχουν θετικά στοιχεία, δεν μπορούμε να αφήσουμε στην άκρη τον άκρως προβληματικό τεχνικό τομέα και τον «φτωχό» σχεδιασμό. Περιμέναμε κάτι καλύτερο από ένα τόσο μεγάλο franchise και από την πρώτη του εμφάνιση σε open world. Δεν παίζουμε για τα γραφικά, αλλά όταν τα γραφικά είναι έτσι, επηρεάζεται το παιχνίδι στο σύνολό του.

Μάχες, endgame, multiplayer

Πάντως, εκτός από το σενάριο, μπορούμε να απολαύσουμε και τις μονομαχίες, οι οποίες κινούνται στο κλασικό στιλ της σειράς και δεν απογοητεύουν. Η ελευθερία στη δημιουργία της ομάδας μας είναι, όπως πάντα, χορταστική, το στήσιμο του κάθε Pokémon απαιτεί στρατηγική, οι ίδιες οι μάχες στηρίζονται στην τακτική σκέψη και στην εκμάθηση του συστήματος σε βάθος, με έμφαση στις αδυναμίες και τις δυνάμεις των πλασμάτων.

Το νέο στοιχείο που έρχεται με τα Scarlet/Violet είναι το «Terastal », μια προσωρινή μεταμόρφωση των Pokémon που τα κάνει να μοιάζουν κρυστάλλινα και τους δίνει περισσότερη δύναμη, αλλάζοντας επίσης και τον τύπο τους. Οι συνδυασμοί που μπορούν να προκύψουν είναι πολλοί και πολύ διασκεδαστικοί, ενώ με τη μεταμόρφωση -δική μας ή ενός εχθρού- μπορεί να αλλάξει απότομα η ροή της μάχης. Σε γενικές γραμμές, αν σας αρέσει το σύστημα μάχης της σειράς, θα απολαύσετε και τη νέα του μορφή.

Pokémon Scarlet - Pokémon Violet

Photo: Nintendo / The Pokémon Company

Υπάρχουν αρκετά «raids» για να ολοκληρώσουμε, που αποτελούν ένα από τα βασικά κομμάτια του endgame. Σε αυτές τις δραστηριότητες, καλούμαστε να νικήσουμε «κρυστάλλινα» Pokémon σε περιορισμένο χρονικό διάστημα, μαζί με άλλους εκπαιδευτές ή σε multiplayer. Ναι, υπάρχει και multiplayer, το οποίο είναι διασκεδαστικό αλλά κάπως άδειο: δεν μπορούμε να παίξουμε μαζί με ένα άλλο άτομο τις βασικές αποστολές, παρά μόνο τις ολοκληρώνουμε ξεχωριστά -μαζί, κάνουμε μόνο συγκεκριμένες δραστηριότητες. Καλοδεχούμενο το multiplayer, διασκεδαστικό για να παίξετε με το μικρής ηλικίας παιδί σας, χωρίς αμφιβολία, ωστόσο κι εδώ χωρά βελτίωση στο μέλλον.

Pokémon Scarlet/Violet: Τι σημαίνει για το μέλλον της σειράς

Γενικά, χρειάζονται αλλαγές και βελτιώσεις στο μέλλον. Καθώς πρόκειται για μια σειρά παιχνιδιών που έχει μείνει, σε γενικές γραμμές, στάσιμη εδώ και πολλά χρόνια, η εισαγωγή νέων στοιχείων φέρνει νέα πνοή -ακόμα κι αν μερικά δεν είναι και τόσο νέα για το σύγχρονο gaming, αλλά μόνο για το franchise.

Το σενάριο είναι εξαιρετικό, η δομή καλοδουλεμένη, οι μάχες διασκεδαστικές και η περιπέτεια συναρπαστική. Θα μπορούσε να είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς, ή έστω ένα από τα καλύτερα, αν δεν υπήρχαν όλα τα προβλήματα στον τεχνικό τομέα, και αν είχε γίνει καλύτερη δουλειά στον οπτικό.

Ωστόσο, η προσέγγιση είναι καλοδεχούμενη και δείχνει τον δρόμο για το μέλλον του franchise, που πρέπει να κινηθεί σε ανοιχτό κόσμο, να πειραματιστεί με τη δομή και το σενάριο, βελτιώνοντας πρώτα τα σημεία στα οποία πάσχει. Και, για να κλείσω, δεν φταίει το Nintendo Switch, προφανώς, αφού μας έχει δώσει πιο απαιτητικούς τίτλους με καλύτερα αποτελέσματα.

Το Pokémon Scarlet/Violet είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά περιμένουμε περισσότερα στο μέλλον.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: Nintendo SwitchPokémon Scarlet - Box Art
Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Game Freak
Εκδότρια Εταιρεία: The Pokémon Company / Nintendo
Είδος: RPG
Ηλικίες: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 18 Νοεμβρίου 2022
Official website:‌ pokemon.com

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Απροσδόκητα καλοδουλεμένο σενάριο, χαρακτήρες με προσωπικότητα
  • Προσεκτικά στημένα δομή, αρκετό περιεχόμενο
  • Διασκεδαστικές μάχες, πετυχημένες νέες λειτουργίες
  • Ιδανικό soundtrack

Αρνητικά

  • Κάποια θέματα με το level scaling
  • Κακός οπτικός τομέας, με τραγικά τεχνικά προβλήματα
  • Άδειος κόσμος, ανεπαρκές customization

Βαθμολογία

7
Καλό

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

2 σχόλια

instastoump 28 Nov 2022, 21:24 - 21:24

Ναι Βασίλη μου αλλά έχει καλύτερα plot twists από το γκαντοφφορ;

Πέρ από τη πλάκα, προσωπικά είμαι με πολύ ανάμεικτα συναισθήματα. Έχω να πάιξω από την X/Y και είμαι άτομο που έχει πάιξει ελάχιστα Pokemon στη ζωή του οπότε αγόρασα αυτό στα 40 ευρώ από φίλο. Πέρα των τεχνικών, τουλάχιστον φαίνεται όντως καλό αφού το λες και εσύ(αν θέλω σίγουρα αντικειμενικό review, εσένα έχω στο νου) αλλά ρε γαμώτο είναι τραγικό, το μεγαλύτερο franchise στο gaming να είναι έτσι. Και όχι απλά αυτό, αλλά έχουμε δει καλύτερα πράγματα σε open world στο Switch εδώ και πολλά χρόνια. Εντωμεταξύ διάβασα ότι δεν έβαλαν καν κάτι γαμάτους μηχανισμούς που είχαν μπει στο Arceus. Ότι νάνε αυτή η εταιρεία ρε γαμώτο.

Ποια έκδοση έπαιξες εσύ; Εγώ προτίμησα Violet λόγω του Pokemon αλλά και το ότι έψηνα περισσότερο η ιδέα του σεναρίου στο μέλλον. Βέβαια και τα outfits έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο τέλος, καθώς το Violet έχει καλύτερο Winter outfit από από το Scarlet και είναι και τα μόνα από τις 8 συνολικές επιλογές που μου αρέσουν. Λογικά μέσα στις γιορτές θα το ξεκινήσω γιατί λιώνω στο gamepass τώρα.

Απάντηση
Βασίλης Τατσιόπουλος 10 Dec 2022, 18:29 - 18:29

Σκάρλετ έπαιξα, επειδή αυτή μου έδωσαν 😛 Ναι, είναι κακή κατάσταση. Ελπίζω το επόμενο παιχνίδι της σειράς να έχει στρώσει κάπως.

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ